Jump to content
IGNORERAD

Husdjur till Thailand?


BaBoo

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Zoologisk studieresa till Udon...kan de va nåt?

Ja ja dessa götlaborgare (Thaifiskarn) Morgan di är rätt så roliga :whoco5:

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    11

  • Avregistrerad clion

    4

  • Thaifiskaren

    3

  • Stickan

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har ni det minsta känslor för era husdjur så ska ni inte ta med dom på flyget.. Ser alldeles för många stackars hundar som sitter och skakar av rädsla när man öppnar lastrumsluckan.. Tycker personligen att det är djurplågeri att frakta djur med flyg..

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Har ni det minsta känslor för era husdjur så ska ni inte ta med dom på flyget.. Ser alldeles för många stackars hundar som sitter och skakar av rädsla när man öppnar lastrumsluckan.. Tycker personligen att det är djurplågeri att frakta djur med flyg..

VAAAAA skickar dom djur i lastutrymmet :whistle: är det inte svinkallt där

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni det minsta känslor för era husdjur så ska ni inte ta med dom på flyget.. Ser alldeles för många stackars hundar som sitter och skakar av rädsla när man öppnar lastrumsluckan.. Tycker personligen att det är djurplågeri att frakta djur med flyg..

I regel används lugnande medicin när djur transporteras.

Djur som arbetar tex. Är rätt vana att resa, så det är ingen större fara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är ett par av mina "husdjur" i Thailand.

Hehe dom kan man lätt klara sig utan.

En rejäl spade är vad som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni det minsta känslor för era husdjur så ska ni inte ta med dom på flyget.. Ser alldeles för många stackars hundar som sitter och skakar av rädsla när man öppnar lastrumsluckan.. Tycker personligen att det är djurplågeri att frakta djur med flyg..

Är djuren små så får man ha dem som handbagage bara man har en väska som ryms under stolen framför.

Link to comment
Dela på andra sajter

I regel används lugnande medicin när djur transporteras.

Djur som arbetar tex. Är rätt vana att resa, så det är ingen större fara.

Nja, lugnande medel används förvisso ofta, men jag kan nog utan att överdriva säga att det är vi lastare som ser hur djuren far illa.. Självklart så märker ju inte ägarna hur dåligt hunden har mått, då den blir överlycklig av att återse husse eller matte.. Men det är inte ofta som de stackars hundarna viftar på svansen så att säga när man ska lossa dom.. Personligen så tycker jag att djurägare som promt ska ha med sina djur på flyg är egoister och som djurvän så kommer jag inte rucka en millimeter på det.. :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

VAAAAA skickar dom djur i lastutrymmet :whistle: är det inte svinkallt där

Finns tempererade lastutrymen.. Men att sätta in ett stackars djur i det bara för att det är varmt och tryckutjämnat är något som jag starkt avråder till.. Som sagt egoister och djurplågare är dom orden som ploppar upp i mitt lastarhuvud när jag tänker på det.. :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Håller med uch stackars djur :diablo:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns tempererade lastutrymen.. Men att sätta in ett stackars djur i det bara för att det är varmt och tryckutjämnat är något som jag starkt avråder till.. Som sagt egoister och djurplågare är dom orden som ploppar upp i mitt lastarhuvud när jag tänker på det.. :diablo:

Kan inte annat än hålla med

Är själv hängiven kattälskare men skulle aldrig ens drömma om att ta med mina katter från Sverige till Thailand

Dels den traumatiska upplevelsen med resan som totalt kan knäcka dom psykiskt och dels alla risker för konstiga saker dom kan få i sig och bli dåliga av eftersom dom som vi inte är vana vid det parasiter, bakterier och virus som finns där nere

Det finns massor av katter där nere som behöver ett tryggt och bra hem att flytta till och det finns massor av människor här i Sverige som gärna tar hand om svenska katter som inte bör flytta till Thailand av ett flertal skäl

Är det kattens bästa man tänker på (och det borde det vara om man är en sann djurvän) skall man inte ta med den till Thailand

Är det bara sina egna känslor som är problemet är man nog inte en lämplig djurägare ens.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte annat än hålla med

Är själv hängiven kattälskare men skulle aldrig ens drömma om att ta med mina katter från Sverige till Thailand

Dels den traumatiska upplevelsen med resan som totalt kan knäcka dom psykiskt och dels alla risker för konstiga saker dom kan få i sig och bli dåliga av eftersom dom som vi inte är vana vid det parasiter, bakterier och virus som finns där nere

Det finns massor av katter där nere som behöver ett tryggt och bra hem att flytta till och det finns massor av människor här i Sverige som gärna tar hand om svenska katter som inte bör flytta till Thailand av ett flertal skäl

Är det kattens bästa man tänker på (och det borde det vara om man är en sann djurvän) skall man inte ta med den till Thailand

Är det bara sina egna känslor som är problemet är man nog inte en lämplig djurägare ens.

Jag håller med 100%. Hade själv katt innan jag började åka till Thailand. Då jag inte kunde hitta någon som ville ta hand om min katt, så valde jag att avliva katten. Deprimerande...

Att ta min katt till Thailand vore absurt...

Nu blir det inte så mycket resor till Thailand, så jag skulle ju kunna ha katt igen. Fru Chang har dock inlagt veto. Det blir för mycket katthår överallt... ja, kära nån då!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...