Jump to content
IGNORERAD

Semlor i Laos


lars60

Recommended Posts

Har faktiskt avnjutit dessa kulinariska sensationer på Scandinavian Bakery i Vientianne, kan rekommenderas för eventuella visastämplare att ta sig in till stan och besöka detta eminenta etablissemang.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har faktiskt avnjutit dessa kulinariska sensationer på Scandinavian Bakery i Vientianne, kan rekommenderas för eventuella visastämplare att ta sig in till stan och besöka detta eminenta etablissemang.

Baa

och aven passa pa att besoka sonen som oppnat Scandinavian Pizza . sar man kan fa sig en riktigt god kebabpizza!

Link to comment
Dela på andra sajter

och aven passa pa att besoka sonen som oppnat Scandinavian Pizza . sar man kan fa sig en riktigt god kebabpizza!

Och jag som levt i villfarelsen att Pizza va ett italienskt påfund och kebat nåt från bortistan :whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag som levt i villfarelsen att Pizza va ett italienskt påfund och kebat nåt från bortistan :whistle:

och jag som trodde semlan var nagot vi importerade pa medeltiden fran Italien!

Kebabpizza ar bland det svenskaste vi har!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

och jag som trodde semlan var nagot vi importerade pa medeltiden fran Italien!

Kebabpizza ar bland det svenskaste vi har!

Ja, kebabpizza lär man tyvärr ? inte hitta utanför Sverige?

hm förutom på Phuket och i Cheng mai kanske... smile.gif

Men scandinavian bakery är oförskämt billigt både i Vientiane och Luang Prabang om man är sugen på en kopp java.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan även rekommendera spiddekagan i Kambodja som ju är lite av en nationalrätt där.

Rekommenderbare Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

IKEA i Tokyo serverar riktig semla med vipsgrädde, men tyvvär har dom ingen mandelmassa utan blåbär istället, lär vara gott enligt den som provsmakade.

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Från december 2010. /mvh

post-5592-0-46219000-1300115495_thumb.jp

post-5592-0-46219000-1300115495_thumb.jp

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Lars ja jag tror att dom har semlor på Svenska kondiset i Hua Hin.

Mvh Svampen :wai:

Jag åt en där i Januari i år.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Skall dit i morgon, tar in pa phonepaseuth som ligger precis om hornet Kaffe och fralla till frukost alltid nar jag ar dar, till lunch en stor beer lao och nagon liten pizza pa hornet och till kvallen franskt med ett GOTT vin. Noterbart en av laos forsta "lagliga" inet uppkoplingar fanns i hans kallare.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Älskar semlor men missade den i Vientiane när jag var där sist, fick höra om Scandinavian Bakery efter jag kommit tillbaka till Udon.

Direkt när jag kom hem tryckte dock i mig en semla men det får bli ett besök där till nästa vinter och kebabpizza lät gott kanske de även har pizza med bearnaisesås...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Älskar semlor men missade den i Vientiane när jag var där sist, fick höra om Scandinavian Bakery efter jag kommit tillbaka till Udon.

Direkt när jag kom hem tryckte dock i mig en semla men det får bli ett besök där till nästa vinter och kebabpizza lät gott kanske de även har pizza med bearnaisesås...

Har precis kommit tillbaks efter 10 dagar i laos och naturligtvis kakat pa skandinavian bade i vientiane och laoprabang I Vientiane finns pioneersnus, andvander inte snus sjalv sa kan inte uttala mej om kvaliteten men deras baugetter med kaffe till frukost gar inte av for hackor. Skandinavian i laoprabang ar en kombination av bada stallena och har nagra pizzor pa menuen dock ingen med bearneaisesas heller inte pa swedish bakery som ar sonens stalle i vientiane, men de pizzor jag provade var i storlek, brodets tjocklek och toppingen de " svenskaste " pizzor jag provat utanfor sverige och dessutom har han ,,,,,,,,,,,,,,Jansson. Kop den i en lada med en stor beer lao och ta med till rummet dar du har en iskall snaps staendes i frysen och NJUUUT

Skall tillbaks om tre manader igen !!!

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

och aven passa pa att besoka sonen som oppnat Scandinavian Pizza . sar man kan fa sig en riktigt god kebabpizza!

Han har stängt, tyvärr. Jag var i Laos under veckan som gick och naturligtvis så skulle det avnjutas en "riktig" pizza, men när jag kom fram till pizzerian så var jalusierna nerdragna och skylten nertagen. Vet dock inte om det är stängt även i Luangprabang, eller vad som har hänt.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...