Jump to content
IGNORERAD

Försvunnen i Thailand


Nerike

Recommended Posts

Örebroare mystiskt

försvunnen i Thailand

Bangkok_37053_0_05022006_2205248867_500.jpg

En 25-årig örebroare är försvunnen sedan snart två månader. Sista livstecket är ett telefonsamtal från Thailand i början av december.

Relaterat

– Jag pratade med honom och han skulle ringa mamma lite senare. Men det kom inget samtal, säger hans syster.

25-åringen skulle enligt systern återvänt till Sverige omkring den 12 december.

Han har växt upp och bott i Örebro till för kort tid sedan då han flyttade till en annan ort. Familjen vill ännu inte gå ut med hans namn.

Källa

http://na.se/nyheter...nnen-i-Thailand

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

"Familjen vill ännu inte gå ut med hans namn."

Om familjen nu vänder sig till svenska pressen för att få hjälp med att hitta deras "försvunna" son,

då tycker jag det är lite konstigt att de inte vill avslöja killens namn eller vill visa en bild på honom.

Hur ska då tidningsläsarna kunna veta om de har sett honom i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

"Familjen vill ännu inte gå ut med hans namn."

Om familjen nu vänder sig till svenska pressen för att få hjälp med att hitta deras "försvunna" son,

då tycker jag det är lite konstigt att de inte vill avslöja killens namn eller vill visa en bild på honom.

Hur ska då tidningsläsarna kunna veta om de har sett honom i Thailand?

Exakt det är bara att gå till sig själv om en nära släkting försvunnit.

Det första man gjorde var att tala om namnet i förhoppning att det skulle gå snabbare och smidigare att hitta personen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid när det dyker upp rubriker om folk som har försvunnit i Thailand så börjar jag tänka på hur lätt det är för oss Faranger att "jiddra" med fel person i Thailand. Det där kamoflerade leendet är en sak som har fått många av oss att hamna i lustiga situationer.

Det finns folk som kan gå ifrån smile till att stycka någon med macheta på ett ögonblick. TRUE STORY!(överdiver lite)

nä men det är ganska vanligt att folk som försvinner har hamnat i onåd med någon och slutat upp i något dike.. Det går inte att undgå hans ålder, en komplett målbild för drogförsäljare och hamnar på fel plats vid fel tillfälle...

Det går att spekulera hur mycket som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Försvunne örebroaren hittad död i Thailand

Sverige 15 feb 19:29

Den 24-årige man från Örebro som varit försvunnen i Thailand har hittats död. Kroppen hittades vid semesterön Koh Chang, fem timmar söder om Bangkok, i december. Men arbetet med att fastställa identiteten har varit problematiskt. Men nu har den rättsmedicinska undersökningen fastställt identiteten, skriver Nerikes Allehanda.

Inga misstankar om brott föreligger.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt thaimedia: två centimeter stort hål i skallen.

Oklart om det är från slag eller om han fått skadan på annat sätt.

Har någon (dvs familjen) bett om obduktionsprotokollet?

Själv tror jag polisen inte vill jaga vittnen på en poppis ö mitt i högsäsong.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, thaipolisen ser det nog helst som att han råkat trilla och slagit huvudet i en sten. Av en ren olyckshändelse.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den ön är ju känd för moped olyckor. Konstigt att det tog så lång tid att hitta offret. Jag står fast i att han har hamnat i trubbel med någon på ön.

Det känns ju osannolikt att han har gått in en bit i djungeln och trillat på en sten och dött utan att någon har lagt märke till något. Det måste ju finnas någon mer delaktig till detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr finns det inget större intresse att utreda dessa ärenden i ett land som Thailand, då man är beroende av turismen. Att krypa till kojs med den nyfunna kärlekens fattiga familj någonstans i det fattiga Issan, kan innebära risker, som att bli nedgrävd i risodlingen

Saturnus

http://www.ahrchk.net/statements/mainfile.php/2005statements/305/

Exactemente, skall man krypa till kojs bör man hålla sig till fästemön! Att kopulera med andra familjemedlemmar är ej tillrådligt och kan lätt skapa osämja.

Vett & Etiketteraren Arne Ribbing

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...