Jump to content
IGNORERAD

Den svenska kärringamaffian


broder tuk tuk

Recommended Posts

  • Svar 190
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    19

  • silom

    13

  • broder tuk tuk

    10

  • Serath

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jaha nu är dom igång igen... Vi får väl se om vi får löpa gatlopp i Örebro när K.maffian läst morronblaskan eller lyssnat på radion.

Visst det finns problem med vissa socialinkompetenta kvinnomisshandlande svin, men nu får alla vi som har en relation med en aseatisk partner skit.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att hitta några fordelar med den thailändska skolan är dock helt omojligt. God ordning gäller mojligtvis upp till lågstadiet, och det gäller väl i Sverige också, samt i vissa privatskolor. Intresserade elever är nog ovanligare än i Sverige och tydliga konsekvenser är snarare ett oxymoron.

Efter att ha undervisat lite (gästföreläsare) på ett av de privata Thailändska universiteten förra sommaren kan jag inte annat än att hålla med. Svenska studenter upplever jag som punktligare, mer intresserade av föreläsningen, mer aktiva att ställa frågor om något är oklart och klart bättre på Engelska. De thailändska lärare jag känner (universitetslärare ska tilläggas) höll väl inte heller det egna landets studenter så högt.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jaha nu är dom igång igen... Vi får väl se om vi får löpa gatlopp i Örebro när K.maffian läst morronblaskan eller lyssnat på radion.

Visst det finns problem med vissa socialinkompetenta kvinnomisshandlande svin, men nu får alla vi som har en relation med en aseatisk partner skit.

Ja det är synd om oss.

Bättre att ingen överhuvudtaget reagerar eller skriver om problem

som på något sätt kan hänföras till någotsomhelst.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

När Wille ange.gif får pluskarma av självaste BTT 666.gif har någonting gått fruktansvärt snett.crazy.gif

//Singha711

If you can't beat 'em, join 'em.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Nu handlar ju den artikel om något annat, tycker jag, som finner det ironisk eller sorgligt

att de samma som igen och igen pläderar för stor tolerans, respekt för det annorlunda

och mjukhet i de kulturkrockar de själva upplever i möten med de buddhistiska asiatskor

far fram med sådan ilsken övertygelse som demonstreras ovan i frågan om ett imbecilt

(och kostsamt) beslut av en svensk arbetsförmedling i mötet med en muslimsk arbetssökande.

Själv pläderar jag bara för kortare meningar :-)

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

"”Nutidens slavar”

– Det finns importerade kvinnor som är nutidens slavar. De är dubbelt utsatta, har ingen aning om vart de ska vända sig och ingen koll på ekonomin eftersom mannen ofta tagit hand om allt. De vet knappt vilken adress de har, säger Carina Diaz på kvinnojouren i Luleå, till SvD.

TT "

Exactemnte, det där stämmer precis på frugan, däremot listar hon varje gång ut var jag gömmer plånboken.

Arne

Post Restante

Flen

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

Föraktfull donna . och den som sett bilder från hennes rum ser ju att någon städerska aldrig verkar ha varit där...

Hon säger att städerskan har fått sparken och kommer att polisanmälas.

I bloggen skriver hon både för- och efternamn på städerskan, men namnet är påhittat.

– Jag hittade på ett sånt namn som thailändska kvinnor brukar heta.

I bloggen skriver hon också att hennes nästa städerska ”ska kunna svenska”.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8297665.ab

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat från Klicka här

"

– Jag har letat igenom hennes pigrum, alltså där hon har sina saker, men där skulle hon ju inte gömma något.

Hur kan du vara säker på att det är städerskan som är tjuven?

– Ja, alltså, jag är inte 100 procent säker. "

Hur f kan Aftonbladet få sej till att skriva sånt här ? Det är jo som att läsa en roman från 1800 talet :diablo:

Trams, o den här "stjärnbloggerskan" har den mest lästa bloggen i Sverige ?

:ironi: Och så säger man Svenska skolan inte håller måttet

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det va tamifan den skarpaste analys jag har läst på 30 år. Inte många som vågar säga som det är! Håller helt med! Fyfan världen är upp och ner! Kvinnor och halvkvinnor lång upp i bolagsstyrelserna och inne maktens koridorer! Judar som styr pressen och arabjävlar som äger varenda jävla pizzeria och tobakshandel. När i helvete är det meningen att vi vita medelårders män någonsin ska få en chans att styra välden?

/mvh

Jo hä hä, och få va med i lite krig också skulle sitta fint,vah? :whistle:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Wille!

Lysande!

/svempa

sorry ! fan va lätt det är att göra fel när man ska kolla vem som gett minuskarma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Enis! Jag har svårt att fatta turerna här,från febr till nutid,vad problemet egentligen är,Vad har hänt under dessa månader osv, Vad resultatet blivit? Om någon blivit orättvist beskyld är det naturligtsvis för jävligt.Tyvärr så känns det som om jag inte har hela bilden klar.Kanske andra har bättre fattningsförmåga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Enis! Jag har svårt att fatta turerna här,från febr till nutid,vad problemet egentligen är,Vad har hänt under dessa månader osv, Vad resultatet blivit? Om någon blivit orättvist beskyld är det naturligtsvis för jävligt.Tyvärr så känns det som om jag inte har hela bilden klar.Kanske andra har bättre fattningsförmåga?

Inte vara så analyserande :drinks: .. lade in mitt inlägg här då det var idenna tråd denna bloggerska blit omnämd tidigare...

:bag:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Enis! Du är ju en trevlig person,och jag har sett så mycket positivt som du skrivit här,men jag ifrågasätter din inlaga! Du kan ju alltid skicka pm. Ha en bra helg

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat från Klicka här

"

– Jag har letat igenom hennes pigrum, alltså där hon har sina saker, men där skulle hon ju inte gömma något.

Hur kan du vara säker på att det är städerskan som är tjuven?

– Ja, alltså, jag är inte 100 procent säker. "

Hur f kan Aftonbladet få sej till att skriva sånt här ? Det är jo som att läsa en roman från 1800 talet :diablo:

Trams, o den här "stjärnbloggerskan" har den mest lästa bloggen i Sverige ?

:ironi: Och så säger man Svenska skolan inte håller måttet

mvh

Verkar i min mening vara ett solklart fall enligt Brottsbalk kapitel 5 :kort::kort:

5 kap. Om ärekränkning

1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.

Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.

2 § Är brott som i 1 § sägs att anse som grovt, skall för grovt förtal dömas till böter eller fängelse i högst två år.

Vid bedömande huruvida brottet är grovt skall särskilt beaktas, om uppgiften genom sitt innehåll eller den omfattning i vilken den blivit spridd eller eljest var ägnad att medföra allvarlig skada.

3 § Den som smädar annan genom kränkande tillmäle eller beskyllning eller genom annat skymfligt beteende mot honom, dömes, om gärningen ej är belagd med straff enligt 1 eller 2 §, för förolämpning till böter.

Är brottet grovt, dömes till böter eller fängelse i högst sex månader.

4 § Förtal av avliden skall medföra ansvar enligt 1 eller 2 §, om gärningen är sårande för de efterlevande eller den eljest, med beaktande av den tid som förflutit sedan den avlidne var i livet samt omständigheterna i övrigt, kan anses kränka den frid, som bör tillkomma den avlidne.

5 § Brott som avses i 1-3 §§ får inte åtalas av annan än målsägande. Om brottet riktar sig mot någon som är under arton år eller om i annat fall målsäganden anger brottet till åtal, får åklagaren väcka åtal om detta av särskilda skäl anses påkallat från allmän synpunkt och åtalet avser

1. förtal och grovt förtal,

2. förolämpning mot någon i eller för hans eller hennes myndighetsutövning,

3. förolämpning mot någon med anspelning på hans eller hennes ras, hudfärg, nationella eller etniska ursprung eller trosbekännelse, eller

4. förolämpning mot någon med anspelning på hans eller hennes sexuella läggning.

Har förtal riktats mot avliden, får åtal väckas av den avlidnes efterlevande make, bröstarvinge, förälder eller syskon samt, om åtal av särskilda skäl anses påkallat från allmän synpunkt, av åklagare.

Innebär brott som avses i 1-3 §§, att någon genom att förgripa sig på en främmande makts statsöverhuvud som vistas i Sverige eller på en främmande makts representant i Sverige har kränkt den främmande makten, får brottet åtalas av åklagare utan hinder av vad som föreskrivs i första stycket. Åtal får dock inte ske utan förordnande av regeringen eller den regeringen har bemyndigat därtill. Lag (2008:569).

I don't know, I don't care, and it doesn't make any difference! - Albert Einstein

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart! En levande klische' som verkar har gatt pa myten om sig sjalv sitter i 1:a med kokvra och forbittras over den foranderliga verkligheten som omsluter honom.

Vad vore varlden utan MPR. En varld dar kvinnor tar plats och moral faktiskt existerar och ar legitimt - ah hemska tanke!...

Jag har tydligen missat denna tråd helt.

Svårt kanske att kliva på så här sent och ha något (vettigt) att tillföra.

Misstänker att BTT visste mycket väl vad han drog igång och att det fanns tankar bakom det.

Tycker det du skrev Wille var läsvärt och tänkbart, även om jag tycker du stundtals förenklar (och provocerar vilket förstås var en av baktankarna) och i vissa avseenden förlöjligar.

Frågan är förstås betydligt mer komplex än vad som upplevs vid första anblicken. Jag har den grundfilosofin att kvotering om möjligt bör undvikas. Varken män eller kvinnor skall åtnjuta speciella förmåner enbart för att de är av ett visst kön. Just det sistnämnda har vi ju faktiskt idag. Och om det kan man förstås prata till dödagar..

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...