Jump to content
IGNORERAD

Hittade reskamrat på nätet – blev lurad på drömresan


Herr Chang

Recommended Posts

Både ja och nej.

Surt att de blivit av med sina pengar inför sin resa pga scammare.

Men på samma gång så ska man inte lita på någon, och verkligen inte skicka över pengar till någon annan, ska man betala så betalar man med kreditkort, för där har man ett skydd.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

http://www.blocket.s...80.htm?ca=7&w=3

kan det vara samma skojare

finns en tråd om det (Rolig annons)

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Både ja och nej.

Surt att de blivit av med sina pengar inför sin resa pga scammare.

Men på samma gång så ska man inte lita på någon, och verkligen inte skicka över pengar till någon annan, ska man betala så betalar man med kreditkort, för där har man ett skydd.

Följer man det så är man alltid skyddad, Och en researrangör kan alldrig neka att man vill dela upp en räkning emellan flera personer.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.blocket.s...80.htm?ca=7&w=3

kan det vara samma skojare

finns en tråd om det (Rolig annons)

Inte helt orimligt tyvärr. Det kan t o m vara som så att personen bakom "erbjudandet" sitter vid en dator i Thailand och skriver annonser...får folk att betala och lever gott på sitt bedrägeri.

Faktiskt inte direkt ovanligt att det sker på sådant sätt med annonser på Blocket och Tradera.

Link to comment
Dela på andra sajter

De står på många ställen bl.a Blocket "Skicka Aldrig Pengar I Förskott"

Om man ändå gör det så får man nog skylla sig själv.

Tråkigt för dom drabbade som blivit blåsta.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...