Jump to content
IGNORERAD

Detektivlusta i udon?


elikswe

Recommended Posts

Jo det skulle ju kunna fungera om Baa har energi/tid/ork för sånna uppdrag :D

Men hur skall dom förklara besöket isf?

Hjälpen som eftersöktes i det första inlägget gällde ju att identifiera internetcaféet och vad jad förstår är det väl detta som Baa erbjudit sig att göra? Vill du verkligen få det bevisat att hon är på plats kan du ju be henne att gå dit för att de ska kunna ta en bild på henne till dig. Men andra arrangemang och överenskommelser har ni nog tagit via PM.

Men tala gärna om hur det gick. Är man född nyfiken så vill man ju veta även om man inte har med det att göra. :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • elikswe

    13

  • Pingislover

    4

  • Sabura

    3

  • Tujtuj

    2

Mest aktiva i denna tråd

Klart resultatet kommer upp här oavsett vad som händer. Vet ju själv hur irriterande det är när tråden slutar halvvägs in :)

Finns det telefonkatalog online för privatpersoner? Får yellow pages i varierande grad när jag googlar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar bara gå att redigera nyare inlägg så får väl posta på. Mycket riktigt så ringde det 03:10 thaitid nyss.

Dom är så jävla slipade på att upptäcka vilket humör man är på även om man försöker bjuda till lite och få

allt att verka bra. Hon märker att något är på gång och att jag inte direkt lovade att skicka pengar för flyg ner

till ambassaden lät väl inte lovande för hennes del heller.

"mama wake up for go peepee, say hello with she" så fick man utbyta de får orden man kan på thai. Man

börjar ju undra om man inte startat en storm i en tekopp eller har hon rekryterat någon äldre dam för

att spela med? låter ju lite väl långsökt. Att sitta och "hålla på det man vet" är ju med bara jobbigt.

Faktum kvarstår, jag har en bild snappad ur skype vid det datumet. Att min dator som är uppkopplad 24/7 och får tidsuppdateringar från internet skulle ha sparat bilden med fel datum är ju än mer långsökt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar bara gå att redigera nyare inlägg så får väl posta på. Mycket riktigt så ringde det 03:10 thaitid nyss.

Dom är så jävla slipade på att upptäcka vilket humör man är på även om man försöker bjuda till lite och få

allt att verka bra. Hon märker att något är på gång och att jag inte direkt lovade att skicka pengar för flyg ner

till ambassaden lät väl inte lovande för hennes del heller.

"mama wake up for go peepee, say hello with she" så fick man utbyta de får orden man kan på thai. Man

börjar ju undra om man inte startat en storm i en tekopp eller har hon rekryterat någon äldre dam för

att spela med? låter ju lite väl långsökt. Att sitta och "hålla på det man vet" är ju med bara jobbigt.

Faktum kvarstår, jag har en bild snappad ur skype vid det datumet. Att min dator som är uppkopplad 24/7 och får tidsuppdateringar från internet skulle ha sparat bilden med fel datum är ju än mer långsökt.

Egentligen är det inte svårare än att du försöker prata med henne om vad du tycker är konstigt och att du undrar ifall allt står rätt till. Öppenhet och ärlighet varar längst...och det är aldrig roligt att vara orolig eller att ha misstankar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Prata med din tjej, säg som det är och vad du känner. Om hon är seriös med dig så kommer hon att förstå och ni kan reda ut detta. Är inte roligt att gå och ha "mörka tankar" om sin GF.

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar bara gå att redigera nyare inlägg så får väl posta på. Mycket riktigt så ringde det 03:10 thaitid nyss.

Dom är så jävla slipade på att upptäcka vilket humör man är på även om man försöker bjuda till lite och få

allt att verka bra. Hon märker att något är på gång och att jag inte direkt lovade att skicka pengar för flyg ner

till ambassaden lät väl inte lovande för hennes del heller.

"mama wake up for go peepee, say hello with she" så fick man utbyta de får orden man kan på thai. Man

börjar ju undra om man inte startat en storm i en tekopp eller har hon rekryterat någon äldre dam för

att spela med? låter ju lite väl långsökt. Att sitta och "hålla på det man vet" är ju med bara jobbigt.

Faktum kvarstår, jag har en bild snappad ur skype vid det datumet. Att min dator som är uppkopplad 24/7 och får tidsuppdateringar från internet skulle ha sparat bilden med fel datum är ju än mer långsökt.

Om frågan är så pass viktig för dig, Istället för att spionera på henne istället konfrontera henne med dina misstankar.

Hon kommer nog neka till en början men bryt bara kontakten för några dagar och se vad som händer, Tar nog lite tid för henne att öppna upp. Eller hade du bara hjärnspöken och då har du nog förlorat en fin tjej.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, såg Stefans inlägg efter jag postat mitt. Men vi tycker samma sak, dvs. prata med henne om detta.

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Väljer du att prata med henne så riskerar du att aldrig få reda på vad som verkligen var sant. Som jag ser det kommer du alltid att sväva i ovisshet kring detta. Tror du detta kommer stärka ert förhållande så skall du följa detta exempel.

Men om du verkligen vill veta vad som är sant, så kolla upp din lilla solstråle. Man måste vara bra naiv för att bara sopa de uppenbara konstigheterna under mattan, nästan som att be om att bli blåst!

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Invänta kollega Baas rapport och till er som tycker han ska prata med henne :blush2::air_kiss: hur naiv får man vara :give_heart: då kommer det bla bla bla.

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill veta ifall nätcaféet finns i Udon så rekommenderar jag dig att posta frågan på forumet på udonmap.com. Där sitter det en herrans massa faranger från just Udon. Borde finnas någon som känner igen stället.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Så, har nu talat med damen. Hon blev väl inte nöjd direkt men försvan iaf inte ut i dimman utan att höra av sig igen.

Jag skickade email med bilderna och talade över telefon och hon kontrade direkt med att hon skulle dyka upp i internet shop på lördag med hela familjen så jag kan se dom i skype.

Om hon nu är på samui och fixar fram familjen i skype så avslöjjas ju det hela när/om jag kommer till udon då inget finns där. Att dom skulle ha två hus och flyga mellan lokaliteterna för att blåsa farangs på småpengar

låter väl inte så troligt.

Inte en satang kommer skickas från och med nu och om jag inte kan skypa med min morsa ifrån en internetshop som ser ut som den i bilden så är det ju lätt avgjort.

Jag kan skypa gratis och ringa gratis så allt jag förbrukar är dyrbar TV tittar tid på kvällarna. Billig investering

om det visar sig att det är jag som bråkar om inget.

Vad tros om läget?

Link to comment
Dela på andra sajter

Öm läget tycks följande.

Har varit på Tesco och handlat, tog en tur i omgivningen, någon IT shop lik den på bilden hittade jag inte men en sån däringa Visarun organisatör finns det i grannhuset, dock kände jag inte dirkt igen inredningen vilken i o för sig kan vara i ett angränsande rum.

Nu vet jag inte vad namnet var på IT shoppen för det fanns bara en skylt på Thai samt reklam om visa och biljetter samt icke minst erbjudande om hjälp till att ingå det äkta ståndet.

Den adress som hon uppgav existerar men jag hitta fan i mig inte dit, Udon är ju rätt stort, 275 000 pers i innerstan och alla hus ser rätt lika ut i utkanterna, dessutom är gatunumren ett jäkla samilsurium.

Jag fråga en TucTucförare men han kunde inte engelska och min Thai var nog för skral för han visste inget, enbart området och det va skitstort.

Tror Du satt dit en 5-1:a i alla fall med Ditt samta, men sånt är livet, hoppas på framtiden, den finns där, någonstans.

Baa (tyvärr ingen Clionkopia, men ett försök i alla fall)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Så, har nu talat med damen. Hon blev väl inte nöjd direkt men försvan iaf inte ut i dimman utan att höra av sig igen.

Jag skickade email med bilderna och talade över telefon och hon kontrade direkt med att hon skulle dyka upp i internet shop på lördag med hela familjen så jag kan se dom i skype.

Om hon nu är på samui och fixar fram familjen i skype så avslöjjas ju det hela när/om jag kommer till udon då inget finns där. Att dom skulle ha två hus och flyga mellan lokaliteterna för att blåsa farangs på småpengar

låter väl inte så troligt.

Inte en satang kommer skickas från och med nu och om jag inte kan skypa med min morsa ifrån en internetshop som ser ut som den i bilden så är det ju lätt avgjort.

Jag kan skypa gratis och ringa gratis så allt jag förbrukar är dyrbar TV tittar tid på kvällarna. Billig investering

om det visar sig att det är jag som bråkar om inget.

Vad tros om läget?

Tänk om hon ordnar en stand-in familj? :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om hon ordnar en stand-in familj? whistle.gif

Och tar dom med sen till Udon när det är dags för besök. :) Riktiga familjen placeras på hotell under tiden.

Nää.. Jag hade själv massa tankar som flög i huvudet när jag väntade på min älskling. Det visade sig bara vara massa paranoia från alltför mycket läsande av skräckhistorier på diverse forum.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

För att det skall löna sig för att ha en hel legend med falsk familj som flygs över hela landet

så bör de förvänta sig en rejäl sin sod. Det har dom dock inte att vänta sig och det vet dom om ifall det

blir något. Frågar dom om någon form av stor cash payout så är det även nej där.

Har sett bilder på det som ska vara mamma och pappa. Dyker dom upp på skype så kan man ju

åka dit iaf. Om sedan internetshoppen inte finns i udon så kommer vi "have problems" där nere.

Om allt ser kosher ut och det blir flyg till sverige så kommer de fått förklarat för sig att det blir

äktenskapsförord. Giftemål och sen skillsmässa för cash payout är no go.

Då borde det ju bara finnas kvar att jag skall skicka pengar till familjen från sverige. Det är dock

inte aktuellt då alla enligt legenden har jobb och egna bilar. Det torde med andra ord bli stort inkomstbortfall

för en scammer att komma till sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker du ska jaga bort ev.oro tills du kommer ner.Du verkar ju ha ganska god uppfattning om vad som kan förekomma :crazy: Fortsätt du att ha kontakt med henne så får resten lösa sig när du är där :great: Ha det .Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Har vistats i Udon i många år, har aldrig sett något internet cafe, varken vid nya eller gamla Lotus,

men jag kan ju ha missat.-Detta internet cafe ligger ca 20 min, gång väg från Lotus: http://www.udonmap.com/poppops/

Drivs av en trevlig falang, sedan många år.-Varför inte be att få tala med ägaren på telefon,

och få allt bekräftat.

U-C, 4-U-donthani.

Link to comment
Dela på andra sajter

U-C,

Det poppar ju upp affärsrörelser över natten i Thailand. Varje gång jag kommer till Udon har massor av saker förändrats. Därför tycker jag att ditt tvärsäkra uttalande kan ifrågasättas. Och som du själv skrev, det finns numera två Lotus Tesco.

/SA

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...