Jump to content
IGNORERAD

Detektivlusta i udon?


elikswe

Recommended Posts

Tja, ni vet alla hur det går till med farangs och flickor i gråzonen så jag drar direkt till fakta.

Vi sågs första gången på koh samui i september förra året och har sen dess tjattat på skype eller telefon i stort sett varje dag sen dess. Nu börjar det visa sig lite skumma detaljer och jag är osäker på om det är mitt dåliga minne som gör mig paranoid eller om det är något pågång.

Det finns lite tekniska detaljer som jag hittat men främst så skall det finnas ett internethak vid tesco lotus i udon thani som följande skype bild är tagen i igår:

bild1.png

Sen har jag en äldre bild som skall vara från samui lamai i oktober:

bild2.png

Notera den röda tavlan och att det är samma stolar och samma inredning på sidan av den vita väggen.

Så finns det någon som har några minuter över för att försöka hjälpa mig att identifiera vart detta haket ligger? Historien säger att det ligger vid tesco lotus och ägs av en farang tillsammans med sin TGF. Farangbiten är ju anyones guess men det är ju onekligen ett sammanträffande att internethaken i lamai och udon ser så lika ut.

Ändrades av elikswe
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • elikswe

    13

  • Pingislover

    4

  • Sabura

    3

  • Welder

    2

Mest aktiva i denna tråd

Jag såg även att headsetet är identiskt på bilderna, men det kanske är hennes eget?. Bortsett ifrån att jag vet hur kärleken kan få en att börja tvivla på annars helt självklara saker, samt att jag förstår att det vore skönt att kunna avslöja henne med handen i kakburken finns det väl egentligen inte mycket att reda ut här?

Det enda jag kan se som en möjlig förklaring skulle vara att hon led av tillfällig, geografisk sinnesförvirring eftersom det ju helt klart är samma lokal på bilderna.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste tiden har det börjat komma alla möjliga udda historier om saker. Till historien hör att det är nära

att jag bjuder in henne till sverige på besök. Om hon sitter och drar historier om saker hon gjort för fem

minuter sedan i udon eller gjort hela veckan i udon när hon i själva verket är fyra timmar bort med flyg

skulle inte jag kategorisera som "förvirring".

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig elikswe!

Jag vet att du inte har bett om min åsikt, men jag delger den ändå ;) :

Jag tror detta är ett klassiskt exempel på ytterligare en thai-tjej med för många bollar (läs; faranger) i luften.

Ändrades av Tujtuj

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi sågs första gången på koh samui i september förra året och har sen dess tjattat på skype eller telefon i stort sett varje dag sen dess. Nu börjar det visa sig lite skumma detaljer och jag är osäker på om det är mitt dåliga minne som gör mig paranoid eller om det är något pågång.

Notera den röda tavlan och att det är samma stolar och samma inredning på sidan av den vita väggen.

elikswe

En blind man kan se att det är samma ställe

men det kan juh vara att det är stället

i Udon. Det konstiga är oxå att hon ser ut

att ha samma tröja på sig på bägge bilderna

Du vet juh själv att tjejerna sitter och hittar

på historier, och att dom systerligt håller ihop

men hoppas nån kan hitta stället, be att få

telefonnumret till internetcafét eller nått

annat ställe i Udon. Inte ett mobilt

utan det fasta nätet, då ser vart hon är

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hittat att "gamenet cafe" verkar ägas av en farang och TGF, mailat och frågat. Risken är att TGF svarar.

De verkar även ha intressen i visa och relaterade affärer så deras input får väl anses suspekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

får se om udonexperten baa svarar

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, ni vet alla hur det går till med farangs och flickor i gråzonen så jag drar direkt till fakta.

Vi sågs första gången på koh samui i september förra året och har sen dess tjattat på skype eller telefon i stort sett varje dag sen dess. Nu börjar det visa sig lite skumma detaljer och jag är osäker på om det är mitt dåliga minne som gör mig paranoid eller om det är något pågång.

Det finns lite tekniska detaljer som jag hittat men främst så skall det finnas ett internethak vid tesco lotus i udon thani som följande skype bild är tagen i igår:

bild1.png

Sen har jag en äldre bild som skall vara från samui lamai i oktober:

bild2.png

Notera den röda tavlan och att det är samma stolar och samma inredning på sidan av den vita väggen.

Så finns det någon som har några minuter över för att försöka hjälpa mig att identifiera vart detta haket ligger? Historien säger att det ligger vid tesco lotus och ägs av en farang tillsammans med sin TGF. Farangbiten är ju anyones guess men det är ju onekligen ett sammanträffande att internethaken i lamai och udon ser så lika ut.

Exakt samma bild, så det verkar som hon är kvar i samui.

Skickar du pengar till henne? om inte så måste hon ju leva och kanske arbetar i samui men vill inte berätta sannaingen för dig.

Många thai tjejer drar ju storyn med att dom åker hem till mamma och "väntar" på dig. Men i verkligheten så är dom kvar på turist ställena och jobbar för dom behöver ju mat som vi alla andra. Såvida man inte supportar dom så får man helt enkelt acceptera det.

Önskar dig lycka till, Ta och boka en resa istället om du har tvivel och träffa henne i Udon thani. Ingen mening att försöka luska ut hennes eventuella smålögner?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju så man kan se det med. Hennes familj är dock rätt förmögna om man ska tro det som berättats.

Ny honda civic till yngste sonen men inte matpengar till dottern?

Jag skall åka dit snart men man vill ju inte gå där och "inspektera" för att man vet att det kanske fars med osanning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju så man kan se det med. Hennes familj är dock rätt förmögna om man ska tro det som berättats.

Ny honda civic till yngste sonen men inte matpengar till dottern?

Jag skall åka dit snart men man vill ju inte gå där och "inspektera" för att man vet att det kanske fars med osanning.

Alla kan låna pengar till bilköp..även thailändare. Kanske har de finansierat det med farangpengar som kommer in varje månad?

Vill givetvis inte späda på dina misstankar men man bör vara försiktig och inte vara för naiv. Det ska inte heller vara för lätt att få pengar heller för då är det ju bara för tjejen att skicka sms med förfrågan och killen skickar pengar omgående. :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hon fått av mig är lite småpengar till flygbiljetter för inrikes flyg.

Det är väl kanske som sagts ovan, jag har inte skickat tillräckligt med stålars för att det ska vara värt att

vänta och nu fiskas ny farang?

Jag har läst hundratals trådar och sånt om de olika sätten som farangs blir scammade på. Det har inte dött

några bufflar, inga barn/föräldrar är sjuka, inga "polisböter" eller annat har kommit upp.

Det som har frågats om nyss är pengar för flyget till svenska ambasaden fram och tillbaka, går det att betala online utan att man behöver ha betalande kortet med sig? Vore ju rätt roligt att se hur det dribblas bort om biljetterna är från fel sida landet? :diablo:

Det har aldrig varit tal om att jag skall skicka pengar för ev flyg till sverige i förskott så den vinkeln på scam är ju stängd med.

Ändrades av elikswe
Link to comment
Dela på andra sajter

För att det ska vara en "scam" bör det ju vara en del pengar inblandade. Nu verkar det enligt uppgift bara röra sig om lite småpengar.

Du bör fråga dig själv vad du har för avsikt med henne. Har ni lovat varandra något?

Om inte så får du fundera på om du överhuvudtaget vill fortsätta att ha kontakt med henne trots att hon så uppenbart ljuger för dig om var hon befinner sig.

Kan du leva med det och tycker att det är en kul och trevlig tjej som du vill träffa igen trots det, så kan du ju ändå bjuda hit henne. Bara du är medveten om att hon kanske inte har samma agenda som du. Men det kan ju ändra sig.

Vill du konfrontera henne så är det nog bättre att göra det innan du bjuder hit henne för att göra det när hon väl är här är inte varken bra eller särskilt snyggt.

Annars är det ju bara att gå vidare och leta efter någon du kan lita på fullt ut.

Mvh

Welder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är "Småpengar"?

Att betala biljetter för inrikesflyg anses kanske inte alltid vara "småpengar"...och som sagt..många bäckar små kan till slut bilda en hel sjö. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ska åka ner snart s får du väl fixa ambassaden då(säg så till henne iaf och kolla reaktionen)Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

För att det ska vara en "scam" bör det ju vara en del pengar inblandade. Nu verkar det enligt uppgift bara röra sig om lite småpengar.

Du bör fråga dig själv vad du har för avsikt med henne. Har ni lovat varandra något?

Om inte så får du fundera på om du överhuvudtaget vill fortsätta att ha kontakt med henne trots att hon så uppenbart ljuger för dig om var hon befinner sig.

Kan du leva med det och tycker att det är en kul och trevlig tjej som du vill träffa igen trots det, så kan du ju ändå bjuda hit henne. Bara du är medveten om att hon kanske inte har samma agenda som du. Men det kan ju ändra sig.

Vill du konfrontera henne så är det nog bättre att göra det innan du bjuder hit henne för att göra det när hon väl är här är inte varken bra eller särskilt snyggt.

Annars är det ju bara att gå vidare och leta efter någon du kan lita på fullt ut.

Mvh

Welder.

Hon är ju helt öppen med att hon vill gifta sig men jag har sagt att jag vill vänta och se hur det går

efter besök hoss föräldrarna i udon och sen besök till sverige. Efter det har det varit öppet från

min sida.

Självklart skall detta behandlas innan jag ens kommer ner till Thailand. Det vore ju bara jävligt svinigt att flytta någon runt halva jorden och sen börja jävlas med personen och ställa jobbiga frågor. Varken sverige eller Thailand behöver fler sånna historier. Sen kanske det besparar föräldrarna lite om dom är ovetande om detta. De behöver

knappast historier om att det ränner farang bockfrämmat där.

Edit: jo det är många bäckar små som jag funderar på. har man ett helt

koppel med folk som skickar små gåvor ibland så kan det ju bli en del.

Ändrades av elikswe
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ska åka ner snart s får du väl fixa ambassaden då(säg så till henne iaf och kolla reaktionen)Mvh Måne

Hon har redan papper för inbjudan och hela baletten nere hos sig. Jag började fundera lite på detta när det tog

tre veckor för posten att nå henne och hon visar papprena i ett annat kuvert än det jag skickade ner.

Dvs att hon fått posten eftersänd. Sen att hon loggar på i en identisk internet shop fick poletten att ramla ner :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon har redan papper för inbjudan och hela baletten nere hos sig. Jag började fundera lite på detta när det tog

tre veckor för posten att nå henne och hon visar papprena i ett annat kuvert än det jag skickade ner.

Dvs att hon fått posten eftersänd. Sen att hon loggar på i en identisk internet shop fick poletten att ramla ner :kort:

PM:a mig med lite detaljer ska jag ta en sväng förbi Tesco i morgon eller tisdag, Nya eller gamla Tesco? Något namn på haket t.ex. vore bra. Så mycket fakta som möjligt, men ta det på PM

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

PM:a mig med lite detaljer ska jag ta en sväng förbi Tesco i morgon eller tisdag, Nya eller gamla Tesco? Något namn på haket t.ex. vore bra. Så mycket fakta som möjligt, men ta det på PM

Baa

Nej inte pm vi vill se hela scamen på nära håll :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon har redan papper för inbjudan och hela baletten nere hos sig. Jag började fundera lite på detta när det tog

tre veckor för posten att nå henne och hon visar papprena i ett annat kuvert än det jag skickade ner.

Dvs att hon fått posten eftersänd. Sen att hon loggar på i en identisk internet shop fick poletten att ramla ner :kort:

Nu är hela problemet löst

du har adressen till henne

Baa finns inom 10-60 min från

hennes adress, Baa åker dit

med fru Baa. Frågar efter flickvännen

ser direkt om hon är där, eller i Lamai

Gåtan är löst, du har antigen en fru

eller har sparat en massa pengar...

winwin situation. :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jaha ja så nu har vi fått ett privatdetektivpar även i Udon :clapping:

Ett annat och bättre råd är att kontakta någon tjej via nätet när man själv är på plats i Thailand.

Stannar man några månader hinner man ju både dejta och skaffa papper och biljett till donnan.

Framförallt slipper man hjärnspöken.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är hela problemet löst

du har adressen till henne

Baa finns inom 10-60 min från

hennes adress, Baa åker dit

med fru Baa. Frågar efter flickvännen

ser direkt om hon är där, eller i Lamai

Gåtan är löst, du har antigen en fru

eller har sparat en massa pengar...

winwin situation. :dance1:

Jo det skulle ju kunna fungera om Baa har energi/tid/ork för sånna uppdrag :D

Men hur skall dom förklara besöket isf?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det skulle ju kunna fungera om Baa har energi/tid/ork för sånna uppdrag :D

Men hur skall dom förklara besöket isf?

Inga som helst problem, du mailar över

nått viktigt papper, som ni säger kommer

från Sverige per post. Sen har dom med sig

5000 bath som dom ska överlämna som en

present/överaskning för att göra henne glad.

Det lär brinna i den byn om hon inte är där

det kostar dig 1000 svenska att få veta om

hon är där, är hon inte där pengar tillbaka

är hon där, så har du sparat in bankavgiften

Link to comment
Dela på andra sajter

Övriga detaljer, förra veckan som lägligt är ett månadsskifte byttes det till nytt sim-kort för att

"det skulle bli billigare att ringa utlandet", under samma vecka är det livskris i familjen. Så hon inte har tid

med telefon och internet.

I lördags snappade jag ju upp bilden i OP och nyss fick jag ett sms om att hon "inte har tid idag, det är fest med familjen och när du vill att jag skall åka till bankok och fixa med visa så skicka pengar".

Klockan tolv på natten en söndag har familjen fest så hon inte har tid att ringa och säga detta?

Min kristallkula säger att hon i framtiden kommer skicka SMS/ringa mellan 20.00-21.00 eller 12.00-13.00

svensk tid. :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Övriga detaljer, förra veckan som lägligt är ett månadsskifte byttes det till nytt sim-kort för att

"det skulle bli billigare att ringa utlandet", under samma vecka är det livskris i familjen. Så hon inte har tid

med telefon och internet.

I lördags snappade jag ju upp bilden i OP och nyss fick jag ett sms om att hon "inte har tid idag, det är fest med familjen och när du vill att jag skall åka till bankok och fixa med visa så skicka pengar".

Klockan tolv på natten en söndag har familjen fest så hon inte har tid att ringa och säga detta?

Min kristallkula säger att hon i framtiden kommer skicka SMS/ringa mellan 20.00-21.00 eller 12.00-13.00

svensk tid. :whistle:

Jag hade samma problem med en Thaitjej

hennes telefon stängdes av nästan varje

dag mellan 20-03 (thaitid) varje dag

det var trasig telefon, trasigt batteri

urladdat batteri, glömt telefon på rummet

och var på middag med kompisar osv. osv.

bara att satsa på mit förslag med Baa

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Hade jag varit i samma situation så hade jag berättat om mina tvivel för tjejen och samtidigt bett henne att ringa upp från en fast telefon i Udon med en gång. Vill hon inte eller inte ringer så är det bara till att säga tack och hej.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...