Jump to content
IGNORERAD

GT "avslöjar" happy ending i Göteborg


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

Min tanke går till männen(pojkvän/make) bakom tjejerna som jobbar med massage i GBG och alla tjejer som inte sysslar med denna extra service, men jobbar på massage-ställen.

Tidningen har ju rätt medvetet och tydligt klargjort att de starkt ifrågasätter om inte alla Thaimassage-ställen erbjuder denna tjänst.

Ja de påstår tydligt men ändå indirekt att alla massöser sysslar med detta, och att de bara ljuger om de säger något annat.

Tjejen utpekad som sexsäljare och hennes man ansedd som gift med en dito.

Så djävla tragiskt att alla dessa oskyldiga inte kan eller ens har ett sätt att försvara sig utan rakt av är dömda av allmänheten.

Grannar, släktingar ja alla i deras omgivning kommer ifrågasätta och inom sig tänka, "kanske det är sant, hon sysslar med detta och han visste eller visste inte om det" (vet inte vilket folk tycker är värst).

Hoppas innerligt att alla dessa oskyldiga familjer kan komma igenom detta och att det blåser över snart, för tyvärr finns det ju ingen stans man kan försvara eller förklara sig.

Journalister är tyvärr numera, framförallt på kvällstidningar, upplärda att sälja tidningar genom att skapa rubriker och sensationer.

Ingen empati eller förståelse för annat än deras artikel existerar, och att köra över folk är inga problem för dem, snarare vardagsmat.

Det värsta som kan hända om de har 100% fel och någon lyckas fälla tidningen är en mikroskopisk artikel längst ner på sidan 48, med en i det närmaste oförståbar ursäkt.

Tragiskt men sant, framförallt för alla som drabbas.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 117
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sabura

    29

  • ban99arne

    9

  • måne

    6

  • silom

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

... De flesta tror jag faktiskt är emot köpsex...då de som köper sex är betydligt mindre än de som avstår.

Jaha, och nu skall kortväxta personer hängas ut som särskilt omoraliska! diablo.gif

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, och nu skall kortväxta personer hängas ut som särskilt omoraliska! diablo.gif

jap.gif

Jag är relativt kortväxt själv..1,73cm. Haha..jävligt kort..men jag menar givetvis 173cm.

Kul och vaket UT006..värt en karma från mig! :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du en ärlig statistik på det påståendet

Har du "ärlig" statistik på motsatsen?

Använd sunt förnuft... ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Min tanke går till männen(pojkvän/make) bakom tjejerna som jobbar med massage i GBG och alla tjejer som inte sysslar med denna extra service, men jobbar på massage-ställen.

Tidningen har ju rätt medvetet och tydligt klargjort att de starkt ifrågasätter om inte alla Thaimassage-ställen erbjuder denna tjänst.

Ja de påstår tydligt men ändå indirekt att alla massöser sysslar med detta, och att de bara ljuger om de säger något annat.

Tjejen utpekad som sexsäljare och hennes man ansedd som gift med en dito.

Så djävla tragiskt att alla dessa oskyldiga inte kan eller ens har ett sätt att försvara sig utan rakt av är dömda av allmänheten.

Grannar, släktingar ja alla i deras omgivning kommer ifrågasätta och inom sig tänka, "kanske det är sant, hon sysslar med detta och han visste eller visste inte om det" (vet inte vilket folk tycker är värst).

Hoppas innerligt att alla dessa oskyldiga familjer kan komma igenom detta och att det blåser över snart, för tyvärr finns det ju ingen stans man kan försvara eller förklara sig.

Journalister är tyvärr numera, framförallt på kvällstidningar, upplärda att sälja tidningar genom att skapa rubriker och sensationer.

Ingen empati eller förståelse för annat än deras artikel existerar, och att köra över folk är inga problem för dem, snarare vardagsmat.

Det värsta som kan hända om de har 100% fel och någon lyckas fälla tidningen är en mikroskopisk artikel längst ner på sidan 48, med en i det närmaste oförståbar ursäkt.

Tragiskt men sant, framförallt för alla som drabbas.

Man kan ju bara föreställa sig vilket jävla hallå det blivit om reportaget handlat om hur zigenare plundrar butiker i Malmö? Hehe tagna på bar gärning med dold kamera? Finns det någon tidning som skulle våga skriva om detta? Vad tror ni?

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju bara föreställa sig vilket jävla hallå det blivit om reportaget handlat om hur zigenare plundrar butiker i Malmö? Hehe tagna på bar gärning med dold kamera? Finns det någon tidning som skulle våga skriva om detta? Vad tror ni?

Inte en chans. Inte heller en chans att de skriver om bidragsbedrägerier från personer med stark koppling till vissa invandrargrupper heller. Alla vet om att det förekommer, men ingen...INGEN...skriver om det eller säger något för då kommer direkt anklagelser om rasism in. Det gör mig förbannad när jag vet att det finns folkgrupper som utnyttjar svenska samhället till fullo på ett mycket beräknande sätt. Dessa folkgrupper är också ganska fett (över)representerade i vårt fina brottsregister för diverse handlingar. Givetvis finns det även här fina människor precis som i alla andra folkgrupper, men dessa element som förstör vår samhällsuppbyggnad och pumpar pengar ur vårt land borde ha förbrukat sin rättighet till hjälp i Sverige. Det är min personliga åsikt och den står jag för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte en chans. Inte heller en chans att de skriver om bidragsbedrägerier från personer med stark koppling till vissa invandrargrupper heller. Alla vet om att det förekommer, men ingen...INGEN...skriver om det eller säger något för då kommer direkt anklagelser om rasism in. Det gör mig förbannad när jag vet att det finns folkgrupper som utnyttjar svenska samhället till fullo på ett mycket beräknande sätt. Dessa folkgrupper är också ganska fett (över)representerade i vårt fina brottsregister för diverse handlingar. Givetvis finns det även här fina människor precis som i alla andra folkgrupper, men dessa element som förstör vår samhällsuppbyggnad och pumpar pengar ur vårt land borde ha förbrukat sin rättighet till hjälp i Sverige. Det är min personliga åsikt och den står jag för.

Vilka invandrargrupper syftar du på?

Ut med språket!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka invandrargrupper syftar du på?

Ut med språket!

Vem är du att kräva det av mig? :kort:

Om jag namnger dessa grupper kan jag anmälas för hets mot folkgrupp så tro inte att jag är en dum idi*t... :suicide:

Om du läser det jag skrivit så ser du att jag tycker det är fel att generalisera alla under en kategori då det finns bra invandrare inom dessa grupper också. Det är de personer som utnyttjar svenska samhället och som begår bedrägerier och andra kriminella handlingar som jag är kritisk mot. Inte de som sköter sig och lever sitt liv på ett bra sätt.

Har en aning om att du är en av de som snabbt kastar ur dig "jävla rasist" direkt du läser något kritiskt från en svensk eller från någon annan som riktar sig mot invandrargrupper. Det verkar så av ditt krav att jag ska "ut med språket"...

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du läser det jag skrivit så ser du att jag tycker det är fel att generalisera alla under en kategori då det finns bra invandrare inom dessa grupper också. Det är de personer som utnyttjar svenska samhället och som begår bedrägerier och andra kriminella handlingar som jag är kritisk mot. Inte de som sköter sig och lever sitt liv på ett bra sätt.

Va bra att du rättar dej själv!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du "ärlig" statistik på motsatsen?

Använd sunt förnuft... ;)

Ja mitt sunda förnuft säger att dom flesta säger att dom är emot köpesex bara för att

vara politsikt korrekta för att i nästa minut köpa sex ha ha

,vi ser ju hur det är med polischefen Göran Lindberg så man vet aldrig

så dom som snackar mest är dom stora bovarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken konstig diskussion. Thailändare anses hängas ut som en dålig grupp och istället ska man hänga ut en annan grupp som alla vet är dåliga. Då blir det bra och rättvist. Kan man verkligen inte dra några mer konstruktiva reflektioner än så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Va bra att du rättar dej själv!

Snacka inte skit! :diablo:

Vart i min första text stod det annat som kunde tolkas som du gjorde? Jag skrev TYDLIGT att det även finns bra människor i de folkgrupperna. :rtfm:

Ett ruggigt svagt sätt att skaffa popularitetspoäng...men en del drar sig inte för något. B)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja mitt sunda förnuft säger att dom flesta säger att dom är emot köpesex bara för att

vara politsikt korrekta för att i nästa minut köpa sex ha ha

,vi ser ju hur det är med polischefen Göran Lindberg så man vet aldrig

så dom som snackar mest är dom stora bovarna

Och dessutom var han rektor på polishögskolan så man kan ju undra vad de lär sig där. :huh:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken konstig diskussion. Thailändare anses hängas ut som en dålig grupp och istället ska man hänga ut en annan grupp som alla vet är dåliga. Då blir det bra och rättvist. Kan man verkligen inte dra några mer konstruktiva reflektioner än så?

Missad poäng..

Vart finns bevisen för det som de anklagats för på SAMTLIGA thai massage i Göteborg? Artiklarna drar alla över en kam och t o m påstår att de som nekar att de utför det ljuger. Synnerligen fult påhopp utan att ha vidare bevis. Bättre att direkt skriva vilka det handlar om och genom detta frigöra misstanker från andra seriösa thai massage i Göteborg. Med VILJA avstår tidningarna detta då det knappast säljer tidningar att tala sanning och att sätta realistiska rubriker.

De folkgrupper jag talar om har vissa element som befolkar våra fängelser BEVISLIGEN och som BEVISLIGEN lurar staten på bidrag. Det finns det statistik och bevis på men som aldrig når ytan. Leif GW Persson belyste det i Efterlyst. Punkt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Troligen stor skillnad på att sitta framför datorn och slå sig för bröstet som Ban99arne än att äga en thai massage i Göteborg nu..men släta över det du. ;)

De flesta tror jag faktiskt är emot köpsex...då de som köper sex är betydligt mindre än de som avstår.

Superseriöse Stefan

Bäste Herr 69:an, Ert antagande inte styrks av Er ansats.

Att di flesta inte har sex med storbröstade blondiner beror inte på att de skulle ha något emot dem.

Däremot är Er slutsats kanske riktig, kanske tom om man endast ser till den manliga befolkningen.

Fast på forumet verkar det ju inte vara så många ..

Kan även upplysa om att jag aldrig slår på någons erogena zoner och jag saknar fullständigt intresse av att banka på mig själv.

Oslagne Arne

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, nu har GT gjort sitt för att stigmatisera hela branschen. Hur kul blir det att säga att man jobbar med thaimassage? Och hur pinsamt blir det för kunderna att säga dom varit på thaimassage?

Herr Chang har talat.

Det som är så direkt sensationsjournalistiskt är att man inte ens knallar runt på ett större antal ställen och ser vad som händer - jag ger mig f-n på att GT blivit tipsade och alltså bara besökt ett eller ett par ställen där de vet att de kan få det säljande reportaget. Sedan skiter man högaktningsfullt i att besöka andra ställen, som man avfärdar med att "per telefon är de seriösa"...underförstått att "de skyltar bara inte med det"..

Det här var ju ett problem för vanlig svensk massage för ett eller ett par decennier sedan. Nu har det, äntligen, blivit socialt accepterat att gå för att få (svensk) massage och en del kan rent av få det sponsrat via jobbet. Förhoppningsvis kan det en dag bli likadant med thaimassagen. Jag tror inte vi är där än..

Ska inte fru Chang bjuda in GT för en behandling? Det skulle vara bra om de seriösa ställena syns i media.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas den här tråkiga historien slutar med en HAPPY ENDING

:friends:

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem är du att kräva det av mig? 1zgarz5.gif

Om jag namnger dessa grupper kan jag anmälas för hets mot folkgrupp så tro inte att jag är en dum idi*t... suicide.gif

Om du läser det jag skrivit så ser du att jag tycker det är fel att generalisera alla under en kategori då det finns bra invandrare inom dessa grupper också. Det är de personer som utnyttjar svenska samhället och som begår bedrägerier och andra kriminella handlingar som jag är kritisk mot. Inte de som sköter sig och lever sitt liv på ett bra sätt.

Har en aning om att du är en av de som snabbt kastar ur dig "jävla rasist" direkt du läser något kritiskt från en svensk eller från någon annan som riktar sig mot invandrargrupper. Det verkar så av ditt krav att jag ska "ut med språket"...

Förståndigt av dig att inte namnge grupperna du tänker på.

Du har ju lagt ut en bild på dig själv i din avatar så då är du ju lättspårad ifall du blir anmäld. great.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, tycker nog att man gott kan namnge di grupperingar som förstör för oss andra, säger man A får man allt säga B .

Med detta sagt så vill jag klargöra att det faktiskt finns värmlänningar som är någorlunda assimilerade i den svenska samhället.

Oanmälde Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför tar inte alla här som tycker artikeln är grymt dålig och hänger ut en hel yrkesgrupp och skickar ett mail med en anmälan till JO? Eller kanske endast till GT?

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv föväntar man sig HE vid massage i Thailand,så det är väl klart att dom flesta svennar tror att man får samma behandling i svedala.

Ska man tycka synd om ställen som inte har HE på menyn??

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv föväntar man sig HE vid massage i Thailand,så det är väl klart att dom flesta svennar tror att man får samma behandling i svedala.

Ska man tycka synd om ställen som inte har HE på menyn??

Jasså det gör man??? Prata för dej själv...

Va???

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...