Jump to content
IGNORERAD

Vad menas med detta ?


nissefisk1

Recommended Posts

Hej där är för trött för att fatta vad som menas kanske nån orkar läsa och berätta :)

No more free visas for Phuket tourists and expats

PHUKET: The Ministry of Foreign Affairs in Bangkok, who oversees the Royal Thai Embassies and Consulates worldwide, today confirmed that visa fees will be levied for all visa classes from March 5, 2010.

Tourist visas are valid for a 60 day-stay and may be extended at local Thai Immigration offices.

Foreigners entering Thailand under the Tourist Visa Exemption category (free of charge) must possess a return or onward ticket plus adequate finances for the duration of stay in Thailand.

The permitted length of stay given is 30 days when entering via an International airport, or 15 days if entering through land border crossing or sea border.

Tourist visa exemption countries are: Australia, Austria, Belgium, Bahrain, Brunei Darussalam, Canada, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Hong Kong, Iceland, Indonesia, Ireland, Israel, Italy, Japan, Korea, Kuwait, Luxembourg, Malaysia, Monaco, Netherlands, New Zealand, Norway, Oman, Philippines, Portugal, Qatar, Singapore, Spain, South Africa, Sweden, Switzerland, Turkey, United Arab Emirates, United Kingdom, United States of America and Vietnam.

Thailand holds bilateral agreements on visa exemption for holders of passports from Brazil, South Korea and Peru, and these passport holders are given a 90-day stay.

Citizens of Bhutan, China, Cyprus, Czech Republic, Estonia, Hungary, India, Kazakhstan, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Maldives, Mauritius, Oman, Poland, Russian Federation, Saudi Arabia, Slovakia, Slovenia, Taiwan and Ukraine who need to apply for a 15 day Visa on Arrival at designated checkpoints and Airports will again be charged from March 5, 2010.

Tourist visas have been issued free of charge since June 25, 2009 in an effort to revive the Thai travel and tourism industry.

Link to comment
Dela på andra sajter

visa fees will be levied for all visa classes from March 5, 2010.

Foreigners entering Thailand under the Tourist Visa Exemption category (free of charge) must possess a return or onward ticket plus adequate finances for the duration of stay in Thailand.

Avgift kommer att tas ut för alla visum från den 5 mars 2010.

Reser man in i Thailand utan visum måste man ha utresebiljett plus pengar för vistelsen i landet.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avgift kommer att tas ut för alla visum från den 5 mars 2010.

Reser man in i Thailand utan visum måste man ha utresebiljett plus pengar för vistelsen i landet.

Jaha hur mycket pengar ska man visa upp då per månad ? Vill dom inte ha fler turister eller ?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Avgift kommer att tas ut för alla visum från den 5 mars 2010.

Reser man in i Thailand utan visum måste man ha utresebiljett plus pengar för vistelsen i landet.

Är det inte uteslutande Thailändare som reser in i Thailand utan visum?

Jag tror inte ens resande från grannländerna kan det :-)

Jag läser det som att en hel del även i fortsättningen får turistvisa (30 dagar via flyg) gratis.

Betyder inte Tourist visa exemption countries are: Australia.. Sweden ...

att Sverige tillhör (the) Tourist Visa Exemption category

och betyder inte

Foreigners entering Thailand under the Tourist Visa Exemption category (free of charge)

must possess a return or onward ticket plus adequate finances for the duration of stay in Thailand

att vi precis som förr får 30 dagar gratis och måste ha med tillräckligt med pengar samt en billjet hem?

Är det inte ev förlängningar som från 5 mars börjar kosta igen.

undrar GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha hur mycket pengar ska man visa upp då per månad ? Vill dom inte ha fler turister eller ?

Jag har ställt samma fråga! Har dom börjat få de så bra att dom tänker sålla undan vissa turister?

Alla kostnader och avgifter kommer säkert göra att fler å fler börjar titta efter alternativa länder.

Med tiden får man väl se var de slutar.

Pensionärerna kommer sållas bort först med tanke på vad som krävs på konto+ inkomst/mån.

Men de e klart dom festar å spenderar inte några mängder så dom är väl inte så attraktiva.

Att dom kanske skapar en hel del arbetstillfällen verkar mindre viktigt. Pengar pengar!!

Min personliga åsikt är att jag tror dom biter sig i svansen, för när folk har hittat andra alternativ är det försent.

Titta på utvecklingen på canarieöarna. Lika dyrt som hemma, men nu sviker turisterna och priserna är på väg ner.

Men allt är så slitet och utnyttjat så de är inte trevligt där längre. Jag var där Febr -09 för sista ggn.

Kan hända även i Thailand, vilket vore synd.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte uteslutande Thailändare som reser in i Thailand utan visum?

Jag tror inte ens resande från grannländerna kan det :-)

Jag läser det som att en hel del även i fortsättningen får turistvisa (30 dagar via flyg) gratis.

Betyder inte Tourist visa exemption countries are: Australia.. Sweden ...

att Sverige tillhör (the) Tourist Visa Exemption category

och betyder inte

Foreigners entering Thailand under the Tourist Visa Exemption category (free of charge)

must possess a return or onward ticket plus adequate finances for the duration of stay in Thailand

att vi precis som förr får 30 dagar gratis och måste ha med tillräckligt med pengar samt en billjet hem?

Är det inte ev förlängningar som från 5 mars börjar kosta igen.

undrar GD

Men någonstans måste dom ju säga hur mycket pengar som krävs per månad tycker jag, sen brukar jag inte boka billjet hem fören jag vill hem och sist va jag där i 4 månader. Hmmmm

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt www.thaivisa.com räcker det med 10.000 baht per person eller 20.000 baht per familj.

No more free Thai tourist visas from March 5, 2010

Bangkok: -- (THAIVISA.COM) The Ministry of Foreign Affairs in Bangkok, who oversees the Royal Thai Embassies and Consulates worldwide, today confirms to Thaivisa.com that visa fees will be levied for all visa classes from March 5, 2010. Tourist visas are valid for a 60 days stay and may be extended at local Thai Immigration offices.

Foreigners entering Thailand under the Tourist Visa Exemption category (free of charge) must possess return or onward ticket plus adequate finances for the duration of stay in Thailand (i.e., cash 10,000 Baht per person and 20,000 Baht per family). The permitted length of stay given is 30 days when entering via an International airport, or 15 days if entering through land border crossing or sea border.

Tourist Visa Exemption countries are: Australia, Austria, Belgium, Bahrain, Brunei Darussalam, Canada, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Hong Kong, Iceland, Indonesia, Ireland, Israel, Italy, Japan, Korea, Kuwait, Luxembourg, Malaysia, Monaco, Netherlands, New Zealand, Norway, Oman, Philippines, Portugal, Qatar, Singapore, Spain, South Africa, Sweden, Switzerland, Turkey, United Arab Emirates, United Kingdom, United States of America and Vietnam.

Thailand holds bilateral agreements on visa exemption for holders of passports from Brazil, South Korea and Peru, and these passport holders are given a 90 days stay.

Citizens of Bhutan, China, Cyprus, Czech Republic, Estonia, Hungary, India, Kazakhstan, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Maldives, Mauritius, Oman, Poland, Russian Federation, Saudi Arabia, Slovakia, Slovenia, Taiwan and Ukraine who need to apply for a 15 day Visa on Arrival at designated checkpoints and Airports will again be charged from March 5, 2010.

Tourist visas has been issued free of charge since June 25, 2009 in an effort to revive the Thai travel and tourism industry.

As mentioned above, all Royal Thai Embassies and Consulates will start charging again for Tourist visas from March 5, 2010.

-- thaivisa.com 2010-02-04

Artikeln finns att läsa här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den ända skillnaden är att man får betala för visat igen om du stannar mer än 30 dagar precis som förut

dom har bjudit på det en period nu så ingen skillnad mot förut

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Den ända skillnaden är att man får betala för visat igen om du stannar mer än 30 dagar precis som förut

dom har bjudit på det en period nu så ingen skillnad mot förut

Precis

Och ingen jävel kollar heller hur mycket pengar du har med.

Då får du allt se ut att vara väldigt insolvent :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte uteslutande Thailändare som reser in i Thailand utan visum?

Jag tror inte ens resande från grannländerna kan det :-)

Var har du fått de ifrån att endast thai kan resa in i Thailand utan visum...?

Vistelse i 30 dagar kan de flesta(Tourist Visa Exemption category) stanna utan visum.

Tourist Visa Exemption countries are: Australia, Austria, Belgium, Bahrain, Brunei Darussalam, Canada, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Hong Kong, Iceland, Indonesia, Ireland, Israel, Italy, Japan, Korea, Kuwait, Luxembourg, Malaysia, Monaco, Netherlands, New Zealand, Norway, Oman, Philippines, Portugal, Qatar, Singapore, Spain, South Africa, Sweden, Switzerland, Turkey, United Arab Emirates, United Kingdom, United States of America and Vietnam

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...