Jump to content
IGNORERAD

TUK TUK

Mr Ning Ning

Recommended Posts

När jag var nere i Augusti satt jag på rummet i Prince Hotel å tänkte: Jag åker till Airport Plaza å shoppar lite.

Ner till receptionen där en trevlig man frågade vad jag skulle göra och om jag behövde något. En tuktuk sa jag.

Vi gick ut på trottoaren å han ropa mot en tom tuktuk som stod parkerad uppemot Boomerangen.

En äldre man kom ut och startade den, vände och kom farande mot trafiken till oss. (Enkelriktat)

"He drinks to much" sa killen från hotellet..Nice, tänkte jag. De här blir spännande.

Vi enades om 70thb å sen bar de iväg.

Han pratade oavbrutet och skrattade hela tiden när han körde. Jag förstod inget av vad han sa.

Han tittade ofta åt mitt håll å de va mkt nära att vi krockade flera gånger.

Jag satt mest och höll mig hårt i stolpen brevid mig. Äntlige framme!! Oskadd.

När jag betalade sa han. I can wait for you. på mkt dålig engelska. No Please sa jag snabbt.

Inne i Plazan satt jag länge i ett cafe för att lugna ner mig.å drack kaffe.

Gick sen runt och tittade på utbudet där, som är enormt. De går åt mkt tid.

Shoppade några presenter och åt gott på Western Bar.

Sen va de dags för hemfärd. Kom ut på trappan och såg alla tuktukar som vänta.

Nu blev de svårt. Tuktuk el Taxi. De tog en stund innan jag bestämmde mig.

Då fick jag se en läcker tuktuk i kön. Så jag väntade till den blev först i ledet.

Gick fram till den med kameran uppe å tog några kort på den. Ahh sa killen. You buy my tuktuk?

Maby, sa jag på skoj. If you buy mine. sa jag. You have tuktuk, frågade han. Yes, sa jag.

Sen bläddrade jag fram mitt fordon i kameran och visade honom. Sen var cirkusen igång.

Han ropade dit varenda chaufför i Chiang Mai känndes de som å alla skulle titta på mina bilder.

Till slut hade jag minst 10 som ville köra mig till hotellet med "special price."

Men jag tog den läckra tuktuken å bad honom ta de lugnt. Och de gjorde han.

Jag sa att han inte behövde åka kortaste vägen tillbaka. Gärna lite rundtur.

Han körde runt hela vallgraven och in i den gamla delen, och talade om Saturday Market å Sunday market.

Vi Stannade vid Boomerang å jag fråga om han ville ha något men han sa nej.

Jag betala honom 200 för en trevlig rundtur, sen åkte han.

Gick in på baren å fick nåt att dricka å berätta storyn för personalen. "Normal", tyckte dom. Inte jag.

Mitt fordon ser ni på min Avatar. mvh Mr Ning Ning.

Veteran

Dela på andra sajter

Ja du Mr Ning Ning

Förmodligen har du åkt med "Chompe" eller Dumdum som han också kallas. Fram på kvällningen brukar han vara mycket slirig.

Jag åker inte med honom mer. Han är en mycket snäll man men oförsiktig i trafiken.

För 2 år sedan krockade han på vägen hem en kväll. Han bor ca 30 km söder om stan.

Han kunde inte jobba på nästan ett år efter smällen.

Detta är "Chompe"

post-3139-126530615178_thumb.jpg

post-3139-126530615178_thumb.jpg

/hakancnx

Dela på andra sajter

Härligt Hakon cnx Du är forumets chiang mai expert :great::great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Ja de kan mkt väl vara han. Men han såg inte så frisk ut när jag åkte med honom. Mkt mer sliten. Å hans tuktuk va inte bättre.

Nu tittar jag lite extra på den som kör innan jag åker med.

Annars gillar jag staden å omgivningarna och återvänder snart.

Synd att jag inte klarar att lägga ut bilder. Har försökt. Men de kommer nog en dag de också.

Veteran

Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Jag ser fram emot att du lägger upp lite bilder från Boomerang. Då blir jag nostalgisk...

Gärna med dig själv och personalen.

Det skall finnas en tråd med instruktioner hur man lägger upp bilder.

/hakancnx

Dela på andra sajter

pma honom hakon å förklara

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Dela på andra sajter

De stora problemet är jag inte förstår dataspråket. Så många konstiga ord. Tog nån månad att få upp en Avatar som de så vackert heter.

Gammal gubbe med första datorn i livet. Problem problem. Men jag ger inte upp.

Har kraschat en hårddisk hittils med trojaner å annat kul. Men pån igen.

Jag kan upplysa om att de heter New Boomerang nu och att dom fixat de vågiga golvet och lagt nytt tak över borden.

Tror de är en Engelsk kille som äger den nu. Ska fråga när jag kommer ner å ta lite bilder.

Happy farang å datanörd.

Veteran

Dela på andra sajter

vi är många gamla datanördar på detta forum :dance::dance1:

Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Kul att skriva om det man kan bäst i Thailand; Boomarang!

Stället ägs och drivs av familjen som äger marken. De som driver New Boomerang är Jira och hennes mor, Duwang.

Vill du ser mer bilder från plejset så finns det här: http://www.mychiangmai.net/family/family1.htm

Engelsmannen som du syftar på är nog Jira förra pojkvän, Dugan som är från USA.

Bild på Jira och Duwang

post-3139-126530926017_thumb.jpg

post-3139-126530926017_thumb.jpg

/hakancnx

Dela på andra sajter

De stämmer säkert som du säger. Trevliga tjejer är det.

Har träffat en hel del olika landsmän där.

Eftersom jag inte dricker alkohol döpte dom mig till Mr Sodaman efter en tid.

Gick många nam soda i värmen, men fick vätskebrist ändå. Dålig rutin kanske.

Nu är jag bättre rustad från apoteket.

Om 10 dagar är jag där igen så de lär väl bli några besök hos dom.

Veteran

Dela på andra sajter

Hmm,

Vi har åkt tuk-tuk många gånger dagtid med en äldre gentleman som väntar utanför Prince Hotel. Känner dock inte igen den bild som hakancnx visar, den vi åkte med hade mer hår och dessutom grått. Men bilden är kanske gammal? Och jag hittar förstås ingen egen bild på denna man...

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Herr Chang

Ja appropå Tuk tuk förare så är han du menar också min favorit. Lugn och trevlig. Ingen sprit där inte.

Han heter Chinoy och ser så här ut.

post-3139-126531116779_thumb.jpg

post-3139-126531116779_thumb.jpg

/hakancnx

Dela på andra sajter

Det är inte han H-C . Han står alltid utanför entren till hotellet. Den jag åkte med parkerade uppe vid Boomerangen.

Den du tänker på är både längre och mer gråhårig och han kör mycket lugnare. Har åkt med honom till marknaderna flera ggr.

Veteran

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...