Jump to content
IGNORERAD

Folket har tröttnat


MaiChai

Recommended Posts

http://www.phuketgazette.net/news/detail.asp?id=8319

UDD´s manifestation utanför flottbasen vid Cape Panwa gick nog inte riktigt som de hade tänkt sig...

Det bästa med det hela var att de varnade de gula från att ställa till mer problem. Folket har tröttnat på både gula och röda idi*ter som förstör för Thailand.

En rödklädd farang deltog i manifestationen, någon från MPR kanske?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag saknar IL..ärligt. Jag tänker inte på politik utan att han alltid bemötte även dom värsta mobbingattackerna han utsattes för med vänliga svar.

Jag tycker det är så jäkla tråkigt när folk inte kan skilja på sak och person.

Hur som helst så hoppas jag att han är "still going strong" och dyker upp på MPR igen.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

MaiChai - Uppslutningen är inte riktigt vad den tidigare var.

Förmodligen så avvaktar nog de flesta röda proffsdemonstranterna till den 26e februari då

domstolen ” The Supreme Court's Criminal Division for Political Office Holders ” skall avgöra

om Thaksin ska få tillbaks sina dryga 76 miljarder bath som staten har beslagtagit.

Får han tillbaka sina stålar så lär han ha råd att kunna knyta till sig en rejäl legoarme av demonstranter.

Får han inte tillbaka sina pengar så har ju hans kompis General Major Khattiya redan lovat att det finns en

hit-lista på div domare och andra inflytelserika, och att denna order kommer att verkställas

(dock utanför Khattiyas kontroll, enligt honom själv).

Även Thaksin har svurit sig fri från allt ansvar gällande framtida våldshandlingar.

http://www.nationmultimedia.com/breakingnews/30121843/Thaksin-denies-planning-to-use-violence

Kungen träffade nyligen en stor grupp domare från rättsväsende för att sporra dem i sin problematiska yrkesutövning.

Enligt tidningen “The Nation” gick hans förmaningstal ut på följande:

“In concluding, the King asked the judges to maintain their standards of justice

"every time and instant until you die for the sake of their merit and peace in the country”

http://www.nationmultimedia.com/2010/01/26/politics/politics_30121151.php

Man skulle ju kunna tolka detta som att kungen bad domarna om att de skulle offra sina liv

för att Thaksin inte ska få tillbaka sina pengar. Alltså hellre välja döden än att Thaksin

med dessa slantar ska kunna skapa kaos i Thailand och sedan ta makten över landet på nytt.

Det finns en del olika scenarion som florerar i pressen och det blir nog ”spännande”

att följa den politiska utvecklingen efter den 26e februari.

Det är ju inte heller säkert att det blir något domstolsutslag den 26e,

för det spekuleras även om att det kommer att ske en militärkupp innan dess

(kanske för att förhindra att Thaksin får tillbaka sina stålar?).

http://www.nationmultimedia.com/2010/01/18/politics/politics_30120480.php

Vi får väl se hur det går. . .

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag saknar IL..ärligt. Jag tänker inte på politik utan att han alltid bemötte även dom värsta mobbingattackerna han utsattes för med vänliga svar.

Jag tycker det är så jäkla tråkigt när folk inte kan skilja på sak och person.

Hur som helst så hoppas jag att han är "still going strong" och dyker upp på MPR igen.

Fritz..

Klart han kommer tillbaka, han drar ju varje vinter till Isaan och då upphör hans internet aktiviteter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte risken stor att det är vådligt för hälsan att dyka upp som deltagande farang på dyliga tillställningar?

Link to comment
Dela på andra sajter

SN,

de röda har ju demonstrerat hela dagen mot militärkuppen- en kupp som alltså inte inträffat ännu.

Ganska smart egentligen- sker det en kupp kan de säga vad var det vi sa och sker det ingen kupp så kan de hävda att de röda förhindrade den. Fast Thaksin behöver en kupp för att sätta upp sin exilregering (I Kambodja?) men får han inte tillbaka sina pengar lär han ju ha svårt att få deltagare till den.

Dagen andra stora snackis var ju när Pallop Pinnmanee efter en audiens hos Thakisn i Dubai förklarade att man bildat "Folkets arme" med Chavalit som överbefälhavare. Den gamle Chavalit måste fått en mindre hjärtattack när han läsye om detta och förnekade snabbt all kännedom om den armé han sades leda.

Det slutar väl med att Pallop och Seh Daeng springer runt ensamma med sin hit-list på domare...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

SN,

de röda har ju demonstrerat hela dagen mot militärkuppen- en kupp som alltså inte inträffat ännu.

Ganska smart egentligen- sker det en kupp kan de säga vad var det vi sa och sker det ingen kupp så kan de hävda att de röda förhindrade den. Fast Thaksin behöver en kupp för att sätta upp sin exilregering (I Kambodja?) men får han inte tillbaka sina pengar lär han ju ha svårt att få deltagare till den.

Dagen andra stora snackis var ju när Pallop Pinnmanee efter en audiens hos Thakisn i Dubai förklarade att man bildat "Folkets arme" med Chavalit som överbefälhavare. Den gamle Chavalit måste fått en mindre hjärtattack när han läsye om detta och förnekade snabbt all kännedom om den armé han sades leda.

Det slutar väl med att Pallop och Seh Daeng springer runt ensamma med sin hit-list på domare...

Varför tänker jag på sossarna i Sverige. Kan det va att allt e borgarnas fel trots att sossarna styrt sverige lång tid och sossar gör inte nåt fel??? Vet inte, kanske e de alliansens fel att det är fel i Thailand eller e de sossarnas förtjänst att Thailand e så bra!!! Kan inte bestämma mig, men allt bra måsta bero på sossarna eller ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...