Jump to content
IGNORERAD

Magroods körkortsbok?


Fenrisulven

Recommended Posts

Har en kompis i malmö som vill köpa boken...ser att den går att beställa hos bokus,men den kanske kan köpas på plats i malmö?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en kompis i malmö som vill köpa boken...ser att den går att beställa hos bokus,men den kanske kan köpas på plats i malmö?

Hej

Ni kan antingen beställa genom att kontakta oss på korkort@thaitolk.nu

eller köpa på

- Bokus

- Bokia

- Adlibris

och många andra bokhandlare både på plats och på nätet.

Eller så kan ni be thai/kina butik i er stad att ta hem det också.

Ni kan ta det som känns bäst för er.

---

Lite tips är att många bibliotek runt om i landet har beställt boken. Så man kan låna där också.

Eller så kan man be dem att beställa hem en från andra bibliotek.

---

---

Obs!

Nya regler uppdateras på min hemsida bl.a. att kontrollmärket slopas.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Guest Incinerator

Hej, min fru tänkte göra trafiken osäker och ta körkort.

Är det någon här som använt Magrod´s kk bok och kan rekomendera den, frun tänkte enbart använda den svenska?

Var hittar man hemsidan??

Mvh

I

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag undrar om mitt "EU-körkort" gäller för att få köra bil i Thailand?

Någon som vet? rtfm.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Fenris

Jag är återförsäljare för Magroods körkortsbok och har sådana på lager för omgående levereans i min resebyrå i Lund.

Be honom kontakta mig eller komma i på min byrå på Förbindelsegången 8.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Hej, min fru tänkte göra trafiken osäker och ta körkort.

Är det någon här som använt Magrod´s kk bok och kan rekomendera den, frun tänkte enbart använda den svenska?

Var hittar man hemsidan??

Mvh

I

Klart du ska köpa Magroods bok, du hittar den här www.thaitolk.nu, så slipper du några mellanhänder. Hoppas det går bra för frugan! :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart du ska köpa Magroods bok, du hittar den här www.thaitolk.nu, så slipper du några mellanhänder. Hoppas det går bra för frugan! :)

Ja och boken är så bra att frugan bara kollade på framsidan och sedan kunde hon allt, både teori och praktik.

Åtminstone om man får döma efter hennes oerhörda förmåga att tala om hur jag skall köra, när hon sitter bredvid.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Ja och boken är så bra att frugan bara kollade på framsidan och sedan kunde hon allt, både teori och praktik.

Åtminstone om man får döma efter hennes oerhörda förmåga att tala om hur jag skall köra, när hon sitter bredvid.

Då kanske det är bäst att avstå.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Klart du ska köpa Magroods bok, du hittar den här www.thaitolk.nu, så slipper du några mellanhänder. Hoppas det går bra för frugan! smile.gif

konkurera med sina egna kunder kan vara lite farligt för framtida distributionsmöjligheter

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Ja och boken är så bra att frugan bara kollade på framsidan och sedan kunde hon allt, både teori och praktik.

Åtminstone om man får döma efter hennes oerhörda förmåga att tala om hur jag skall köra, när hon sitter bredvid.

Thailänsk GPS? Leosaj!! ... Leokwaj!! ... toy toy toy!! . Leosay!! .. leokwaj!! ... toy toy toy!! ...

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, min fru tänkte göra trafiken osäker och ta körkort.

Är det någon här som använt Magrod´s kk bok och kan rekomendera den, frun tänkte enbart använda den svenska?

Var hittar man hemsidan??

Mvh

I

Hej

Som Nonki sa. Det går alldeles utmärkt att åka förbi honom och få boken i handen direkt.

Förlaget kan inte överleva utan att det också går bra för samarbetspartnerna.

:::

Är man mycket säker på svenska behöver man inte ta hjälp av thailändska na kha.

Men om man vill ha hjälp att förstå svåra ämnen på sitt eget modersmål kan boken vara ett hjälpmedel.

Själv läser jag svåra ämnen inom tolkyrket på båda språk.

:::

Angående feedback från läsarna har jag några stycken på min hemsida.

Fler kan man hitta på Banthai.

Har bara fått in goda feedback. Men jag påstår inte att den är perfekt. Den är inte perfekt, tycker jag. Men den är den mest kompletta boken på thailändska på marknaden.

Har inlett ett samarbete med en thailändsk teorilärare på en trafikskola som har kurser på thailändska för att göra boken ännu bättre.

Men allt tar tid när jag bara kan jobba knappt ett par timmar om dagen på grund av barnpassning.

Och den tid ska fördelas till olika översättningsuppdrag och andra jobb jag har (plus Relax time på MPR he he he)

Men jag hoppas jag kan jobba i lugn och ro på vintern när vi tillbringar 3 månader i Thailand på Svartens pappaledighet.

Har jag tur så kommer min lillebror hit och kan hjälpa mig med barnpassning en tid under sommaren.

Vet inte hur mycket en thailändsk kille kan hjälpa till när det gäller barnpassning.

De närmaste månaderna får jag dock koncentrera mig på att klara auktorisationsprovet för tolkar.

:::

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...