Jump to content
IGNORERAD

Thaidator


lompok

Recommended Posts

Hej!

Om jag köper en Thaidator kan jag använda ett svenskt tangentbord på den?

Går det att lägga in svenskt officeprogram över det thailänska?

mvh

Ola

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Om jag köper en Thaidator kan jag använda ett svenskt tangentbord på den?

Går det att lägga in svenskt officeprogram över det thailänska?

mvh

Ola

Använder själv en dator inköpt i Thailand och kör ett svemskt tangentbord via USB-port.

Har även lagt in Office 2007 i datorn utan att ha det Thailämdska först.

Köpte Office-proogrammet i Sverige.

Enda varningen är att ofta så lägger dom in en piratkopia till operativsystem i datorn som inte fungerar att uppdatera,se till att du får riktiga programvaror så att du slipper köra med olika nedladdningsprocedurer för att få en verifikationskod vid uppdateringar.

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Antar att du menar en laptop och då är det ju lite klumpigt med ett löst tangentbord.

Om du installerar ett svenskt Windows och säger ifrån att tangentbordet är svenskt

samt köper några stickers med svenska tecken på som kan klistras på de tangenter som

inte har "rätt" tecken, kommer den att funka precis som vilken svensk dator som helst.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du Vista Ultimate kan du ladda ned vilket språk du vill på datorn, olika användare kan ha helt olika språk... Men givetvis kan du även bara byta tangentbords layout...

Jag antar det är samma med Windows 7 dock inget jag kollat upp...

Med Office är det lite annorlunda, köper du ett engelskt office går det att byta språk..

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför köpa dator i Thailand?

Prismässigt ingen större skillnad.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför köpa dator i Thailand?

Prismässigt ingen större skillnad.

En anledning kan vara att man har ambition att lära sig skriva på thai. Då är det inte fel med kombinerat engelskt och thai tangentbord på datorn! Prismässigt dock ingen fördel, och så fattas åäö...

Det gjorde jag en gång i tiden... men tyvärr bidde det inte mycket med mina ambitioner ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför köpa dator i Thailand?

Prismässigt ingen större skillnad.

Jag bor i Thailand så för mig blir det något billigare att köpa här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...