Jump to content
IGNORERAD

Hur bra är Thailand i fotboll?


thompan777

Recommended Posts

Såg som hastigast på dansk tv i helgen att Thailand spelade fotboll mot Danmark.

Förmodar att det var Kings Cup.

Är det någon som har en uppfattning om hur bra Thailand är i fotboll?

I Sydafrika Vm till sommar medverkar Japan, Syd- och Nordkorea från Asien.

Thailand har aldrig varit med i ett VM och jag förstår att det inte är en framstående fotbollsnation,

men är det någon med bättre koll som kan upplysa mig om hur bra de är?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • honken

    8

  • måne

    3

  • Baa

    3

  • conservator

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

mamma bäng fan pappa käng

Tja

Asien hade 5 kvalgrupper i steg 1 till VM-kvalet 2010. Thailand kom sist i sin grupp med en poäng. Näst sista lag Oman ficjk 8 poäng.

2006 gick det bättre då dom kom näst sist i sin kvalgrupp.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade upp vad matchen blev:

3-0 till Danmark

Det Danska laget hade nog t.o.m. Hamréns pöjkar haft en chans mot. :huh:

Det här va uppe för nåt år sedan, regionens minst svaga lag torde vara Thailand men för närvarande får dom pisk av såväl Vietnam, Malaysia o Singapore med jämna mellanrum. Har ju varit lite turbolens på tränarsidan, få se om det blir bättring snart, tekniken finns, men taktik och lagkänsla...Njaääääääää.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tror jag att fotbollen inte är lika stor i Thailand som i övriga världen.

Men jag tror nog att får Thailand en bra tränare som letar land och rike runt efter de bästa spelarna så kan de nog vara nått att räkna med.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand har mest tekniska bolltrollarna av alla.Med rätt tränare,och att få dom att jobba som ett lag,så är dom att räkna med.Tyvärr är thai 8år mentalt så det blir svårt.Hade en ide för några år tillbaka att bli agent,men jag hadde inte dom pengarna tyvärr.Men iden finns kvar :wai:

post-3247-126478327789_thumb.jpg

post-3247-126478327789_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand har mest tekniska bolltrollarna av alla.Med rätt tränare,och att få dom att jobba som ett lag,så är dom att räkna med.Tyvärr är thai 8år mentalt så det blir svårt.Hade en ide för några år tillbaka att bli agent,men jag hadde inte dom pengarna tyvärr.Men iden finns kvar :wai:

Menar du att Thailands fotboll spelade folk är de mest tekniska av övriga länder i världen?

Om så vill jag nog inte hålla med om just den saken, ser nog framför mig en hand full afrikanska och mer parten sydamerikanska länder som bättre i tekniskt bolltrolleri.

Men visst ska jag inte neka att det finns nog Thailändare som skulle passa bra in i de större ligorna.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att Thailands fotboll spelade folk är de mest tekniska av övriga länder i världen?

Om så vill jag nog inte hålla med om just den saken, ser nog framför mig en hand full afrikanska och mer parten sydamerikanska länder som bättre i tekniskt bolltrolleri.

Men visst ska jag inte neka att det finns nog Thailändare som skulle passa bra in i de större ligorna.

City med Svennis försökte med några bra thai,funka inte.Ja jag tror att thai är bland dom mest tekniska i hela världen

Link to comment
Dela på andra sajter

Ge dem nån generation till... fotbollsintresset finns ju, men är ganska ungt.

Sen kanske de inte har de bästa fysiska förutsättnignarna då de är ganska småväxta, men korea producerar ju en del spelare av klass så nån rackare borde de ju kunna få fram.

Ändrades av Franco
Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

I gothia cup brukar tamrongthai vara representerade med ett par ungdomslag och dom brukar gå långt har till och med vunnit ett par gånger.så det är konstigt att Thailand inte är mer framträdande med landslaget :huh:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

City med Svennis försökte med några bra thai,funka inte.Ja jag tror att thai är bland dom mest tekniska i hela världen

Enligt filmen så kanske du menar gatuartister.

Okej, många kan klacka runt en boll och hoppa över den och hålla den i luften, men fortfarande inget som nödvändigvis behöver vara bra nog för match.

Att ha pressen på sig och samtidigt utföra samma tricks är en helt annan sak.

Tex han i filmen skulle nog passa bäst som halvtids underhållning, tror nog inte riktigt han har vad det krävs för att hoppa in i en match och köra järnet.

Krävs lite mer än att kunna hatta en boll på fötterna och benen och huvudet.

Måste kunna tänka snabbt, läsa dina medspelare, koncentration, spelförståelse mm... många faktorer som behövs för att bli en riktigt bra spelare i de större ligorna.

Men visst må thai vara tekniskt duktiga att underhålla oss turister, och till och med att en del skulle klara av ett högt tempo i liga spel, men den klicken med folk är nog få.

De behöver få komma in lite mer mot vad Europeisk, Syd/Central/Nord-Amerikas spel för att börja närma sig mer världsklass och eftertraktade spelare.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett thailändskt lag skulle slå AIK med tvåsiffrigt eller hur Honken ;) Mvh Måne

Bra att kunna drömma lite.. Eller hur? :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tror jag att fotbollen inte är lika stor i Thailand som i övriga världen.

Men jag tror nog att får Thailand en bra tränare som letar land och rike runt efter de bästa spelarna så kan de nog vara nått att räkna med.

jo då intresset för fotboll är stort i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker rankingen är lite konstig, 105:a ?

Har sett en hel del fotboll såväl live som TV sänt har i LOS och tror inte Thaland skulle stå sig bättre i EU än t.ex Luxemburg, Färöarna eller nåt av de andra "förlåt" utfyllnadslagen i EM/VM kvalen. Fattas en hel del såväl taktiska kunskaper trots brittiskt couchande i några år, sen skall det nog till lite mindre MaiPenRai attityd rent generellt innan det kan bli ett lag av en del i o för sig duktiga individualister.

Thailändare i sig är duktiga idrottsmän o kvinnor, har ju fler OS gulsmedaljer än t. ex Sverige, men då i just individuella sporter som boxning, thaikwondo och tyngdlyftning, den enda lagsport som dom är riktigt framstående i är den som jag aldrig lärt mig komma ihåg namnet på men som skulle kunna kallas för fotvolleyboll, där glänser THai som en sol.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

jo då intresset för fotboll är stort i Thailand

Även den inhemska fotbollen?

Annars är det många som gillar att titta på fotboll på TV vet jag, och många säger "Hejja United" :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå thailändsk fotboll, hur gick det med spelarna som fick provträna i Svennis tid när han var i Manchester City. Thaksin tog väl med typ 3 spelare på provspel där men sedan var det tyst om dessa thailändska fotbollspelare.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pain is temporary - glory is forever

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, di är ganska mediokra och besitter inte något större taktiskt kunnande eller teknik, ungefär som MFF.

Dvs di är betydligt bättre än AIF & DIF tillsammans.

Laban Arnesson

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå thailändsk fotboll, hur gick det med spelarna som fick provträna i Svennis tid när han var i Manchester City. Thaksin tog väl med typ 3 spelare på provspel där men sedan var det tyst om dessa thailändska fotbollspelare.

Dom gjorde just det, tränade med MC, sedan spelade dom i amatörligan innan dom hade hemlängtan. :whistle:

Ärligt talat, dom hade kvaliteter motsvarande, möjligtvis, superettans lägre halva.

Svennis va inte själv inblandad i detta utan det var Dr T:s egensinniga intresse som fick dessa gentlemän att ta flyget till UK. Kan väl med fog tillägga att ingen av dem gjort några framsteg i den inhemska ligan efter hemkomsten.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailänsk elitfotboll är väl att jänmföra med Saudi Arabiens Landslag i Isracing!!!! :whistle:

Skämt å sido tydligen satsas det ganska mycket på ungdomsfotboll i LOS.

Nedan Thailänskt lag i svedala på besök.

Mvh Svampen :wai:

post-4567-126485888512_thumb.jpg

post-4567-126485888512_thumb.jpg

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailänsk elitfotboll är väl att jänmföra med Saudi Arabiens Landslag i Isracing!!!! :whistle:

Skämt å sido tydligen satsas det ganska mycket på ungdomsfotboll i LOS.

Nedan Thailänskt lag i svedala på besök.

Mvh Svampen :wai:

2:a från vänster,övre raden (farang)

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...