Jump to content
IGNORERAD

Mycket bråk runt om i Thailand?


honken

Recommended Posts

Satt på dintube och kollade på videos från Thailand, sen började alla "FIghting in Thailand", "Street fight Thailand" dyka upp.

Sen dök en satans massa bråk filmer upp från Pattis.

Är det verkligen så mycket?

Såg ett "bråk" under min senaste resa.

Hur mycket har ni fått bevittna?

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • glimten66

    3

  • honken

    3

  • ronoh

    2

  • nissefisk1

    1

Mest aktiva i denna tråd

Guest larbejo

Jag var i Thailand i september och redan då så pratade jag med de som visste om läget(läkare och andra på sjukhusen).De talade om ett ökat våld mot framför allt utlänningar Så man ska nog vara mera försiktigare än tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det är inte speciellt ofta som jag kommer i kontakt med bråk,

men förr i tiden hände det ibland – speciellt då jag skulle hjälpa grabben med matteläxan.

Men det var ju då, och därför inget att dividera om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Siam Nilsson! Tyckte du att ditt inlägg var kul? Det tyckte inte jag Här hjälper vi varandra eller har du någon annan uppfattning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt på dintube och kollade på videos från Thailand, sen började alla "FIghting in Thailand", "Street fight Thailand" dyka upp.

Sen dök en satans massa bråk filmer upp från Pattis.

Är det verkligen så mycket?

Såg ett "bråk" under min senaste resa.

Hur mycket har ni fått bevittna?

Honken ja de har blivit mer vanligt dom senare åren...

tyvär älskar Pattis men inte alla bråk man ser en hel del av nu för tiden

tanten o ja såg 2 bråk Thai & utlänningar emmelan nu i dec - jan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan bara tala om Phuket och i paong "banglaroad" så är det en del tjafs, tyvärr så är det engelsmän,amrikanare,tyskar som ställer till med mest bråk. Men vad jag har hört så är det mycket ryssar som bråkar i pattis, stämmer det ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får ju komma ihåg att i Pattaya så är det lördag hela veckan. De flesta av oss har skoj när vi dricker men det finns tyvärr ett antal som blir skogstokiga. Visst har man sett några bråk men jag har aldrig upplevt att man inte kan unvika dem. Det är mest de som bär sig illa åt mot Thailändarna som hamnar i bråk vad jag har sett. Tycker inte om att bunta ihop folkslag men jag försöker undvika de värsta engelska huliganerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har väl alltid funnits en del bråk i pattis.På senare år har jag sett att en del thai är inblandade,det var inte så vanligt förr,och det är väl inte annat att vänta på världens största partyplats.

Finns inte en krogkö som det inte gruffas lite i här hemma så varför skulle det vara annorlunda i Thailand.

Överförfriskade människor i kombination med långt festande skapar dessa problem .Mvh Måne som tycker att vi utlänningar borde respektera det thailändska folket mera :drinks:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Att britter är störiga är ett allmänt känt fakta.

De verkar göra bort sig överallt, dock gäller det inte alla britter nu, men åtminstonde större delen av dom.

Min uppfattning är att tyskarna börjar komma igång dom också, fast det är lång tid kvar tills de är uppe bland britterna.

Sen skulle jag kunna gissa att av alla rapporterade slagsmål runt om i Thailand, så bör nog större delen av dom ske under högsäsongen.

Känns mest logiskt.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att britter är störiga är ett allmänt känt fakta.

De verkar göra bort sig överallt, dock gäller det inte alla britter nu, men åtminstonde större delen av dom.

Min uppfattning är att tyskarna börjar komma igång dom också, fast det är lång tid kvar tills de är uppe bland britterna.

Sen skulle jag kunna gissa att av alla rapporterade slagsmål runt om i Thailand, så bör nog större delen av dom ske under högsäsongen.

Känns mest logiskt.

ja va jag har sett så ser ja mer bråk under hög säsång än när ja e där under låg säsång men men mer folk mer bråk så e de väll

men djävligt trist bara

när ja e uppe i byn me tanten ser ja fan aldrig några bråk mer än fylle tjafs thai emellan men de e inte mycke de...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill inflika att alla britter självklart inte är bråkstakar och störiga.

Det har enl. mina erfarenheter att göra med var och i vilka kretsar i Thailand man befinner sig.

Befinner man sig i Pattaya (eller andra ställen med tonvis med alkohol) under högsäsong, så ser man en del bråk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Engelsmän är huliganer de klarar inte av att umgås flera än tre sedan börjar de låta slå sönder saker.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

Engelsmän är huliganer de klarar inte av att umgås flera än tre sedan börjar de låta slå sönder saker.

Moo

Hmmm?

Konstigt att inte Storbrittanien i så fall är en enda hög av ruiner. :whistle:

Om det är t.ex 1% av landets befolkning som semestrar i Thailand så är det väl inte så underligt att fler Britter, Ryssar Amerikaner eller Tyskar än t.ex. Svenskar, Danskar o Norrmän som hamnar i bråk, eller? :rtfm:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det är tydligen farligt att "tuta" i trafiken - då skall man dö enligt vissa ynglingar i Phuket.

German tourist stabbed to death in Phuket

Phuket - A German tourist was stabbed to death by teenagers while he was driving a pick-up truck in this island province Wednesday evening.

Police said Wolf Kessel Seim, 66, was pronounced dead shortly after he was sent to the Siriroj Phuket Hospital at 7:30 pm. He was stabbed twice - once on the left ribs and another time on the left chest.

Witnesses told police that the man honked when three teenagers on motorcycles cut in front of his pick-up truck at an intersection. The teenagers then followed him and forced him to stop before beating and stabbing him.

The Nation

http://www.nationmultimedia.com/breakingnews/30121352/German-tourist-stabbed-to-death-in-Phuket

Link to comment
Dela på andra sajter

Hamnade i ett byslagsmål på väg hem till Buriram från Changmai.Påkarna i högsta hugg och flaskorna haglade.Lite oroligt då flickorna och grabben låg på flaket.Grabben vart tillsagd av min chaffis att gömma sig under en filt.Efter en stund kom länsman med pickan i högsta hugg stående på flaket på en pickis.Då passade vi på att smita förbi.Det var som att köra på grus av allt glas.Men obs dom attackrade bara varandra.Jag fick uppfattningen att det var som gamla tidens byslagsmål på danskvällarna i sverige förut.Men det var några oroliga minuter innan vi passerat Burpan

Link to comment
Dela på andra sajter

Som någon sade, Lördag hela veckan.

Åk in till vilken storstad som helst i Europa så är bråk under helgerna pga av fylla och diverse andra yrselfenomen inget direkt ovanligt.

Semesterorter är ju ställen som packas med folk som inte gör annat än super i veckor eller månader.

Lägg därefter till de inhemska pojkarna som ser dessa rika "svin" ha kul med de inhemska flickorna, dygnet runt året om. Och många av dessa pojkar är dessutom kanske redan på fel sida av lagen, och har inte världen bästa medärvda ölsinne.

Läget är liksom ganska upplagt för laddade situationer.

Men jag tror, även om det inte är ett nytt fenomen, att gängbildning och gangsterfasoner växer sig starkare runt i landet hela tiden.

Senast när jag var uppe i Buriram så blev vi vittnen till vad som skulle kallas upplopp härhemma och hamna på löpsedlarna.

Hundratals packade unga bråkstakar som bråkade med polisen, som sprang omkring med käppar och vevade.

Och en thailändsk kompis som vi känt i många år som jobbade på vårt hotel i Koh Samui, föll offer för rätt oprovocerat våld vilket kostade hans kompis livet, och han själv är halt och har kronisk smärta i benet.

Han var och hälsade på sin pappa i Surat Thani. Åkte moppe med sin kompis genom "fel område".

Ett gäng ungdomar försökte stoppa dem, men de försökte köra vidare, då sköts kompisen ihjäl, och han själv fick en kula i benet.

Sen högg de dem med knivar när de låg på backen.

När han berättade de för mig höll man ju på att tappa hakan, men han skrattade lite och sa att "äh!" - Jag lever ju, och jag hade inte ens några pengar, så de kunde inte råna mig.

Just att de blev knivhuggna flera gånger, efter att de blivit skjutna är de läskiga i det hela. Det är inte som att de blev hotade med vapen för att lämna ifrån sig pengar, utan ungdomarna hade mest lite "kul med" dem.

Ha ha, they think they same same samurai. Suck.

Angående engelsmän så jag lite kluven.

England ligger nog i topp vad gäller bra polare från andra länder som jag mött på semester i Thailand. Oftast mycket trevliga människor.

Men samtidigt så ligger den där flockdjurskänslan latent runt engelsmän. De toppar bråkstakelistan också.

Link to comment
Dela på andra sajter

..cut..

Angående engelsmän så jag lite kluven.

England ligger nog i topp vad gäller bra polare från andra länder som jag mött på semester i Thailand. Oftast mycket trevliga människor.

Men samtidigt så ligger den där flockdjurskänslan latent runt engelsmän. De toppar bråkstakelistan också.

Visst finns det många bra, men dom bra gömmer sig mer.

En del britter undviker andra, då deras rykte världen över gått i stupen.

Som EM 1992 i svedala, britterna uppförde sig först trevligt bland svennsons, tills några dagar in i leken, sen vände det och vart krig rakt ut.

Men då var det den dåliga klicken med folk.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var på en lokal marknad i Satuk som ligger en bit från Buriram var det några ungdomar som kom dit för att få igång bråk. Med vem eller vilka var inte så noga bara de fick slåss. Enligt tjejen som jag var där med så sker det i stort sett varje gång som det är marknadsdag (1 dag/ månad) och oftast är de beväpnade med knivar och andra tillhyggen.

Vi var väl nästan klara för att åka hem när det blev lite turbulens vid parkeringen. När vi kom dit så hade vakterna synnerligen effektivt tagit hand om bråkstakarna som nu satt uppradade i väntan på att polisen skulle transportera dem vidare. På ett bord bredvid låg några av de saker de hade haft på sig för att slåss med. Några knivar, påkar och en trädgårdskratta(?!) modell mindre. Den här gången hann de inte ställa till med någon skada men det är inte särskilt ovanligt att det händer.

I Karon såg jag en överförfriskad engelsman försöka att slåss med en dojja. Det gick sådär kan jag väl tycka. Han var besviken för att dojjan visade sig vara just en dojja och även om han hade möjligheten att rycka på axlarna och vara glad över att han kom på det innan de kommit till rummet saknade han förmågan att göra det och tyckte att några smällar skulle vara en lämplig lösning för att komma över sin besvikelse.

Han slog en hel del rallarsvingar i luften och visade att det var fler förmågor han saknade. Dojjan hade inga problem med att enkelt flytta på sig och fällde bara några retfulla kommentarer vilket fick till följd att den av solen redan röde engelsmannen blev ännu rödare och mer högljutt sluddrade han fram sina hotelser om vad han skulle göra och vad han tyckte om henne.

Efter några svingar och slag till i luften tappade han balansen och när han mödosamt kom på benen igen hade han tappat ena skon. På något vis fick han tag i den men istället för att sätta den på sig igen kastade han den mot dojjan som då för första gången visade lite ilska. Hon drog upp kjolen och tog av sig sina egna skor och började hytta med dem mot honom.

Innan det blev värre gick några av de andra mellan och tog bort den numera uppretade och inte det minsta roade dojjan och kompisen till engelsmannen kunde fösa iväg honom och så var det hela över. Hade han varit mindre berusad så är jag övertygad om att han hade råkat riktigt illa ut. Det här var tidigt på morgonen och det fanns en hel del dojjor och andra inom den lokala nöjesindustrin där och i deras ögon var han inte värd mycket.

I Patong har jag sett en thaitjej ge sig på en farangtjej men det framkom senare att farangtjejens kille varit ute på äventyr med thaitjejen tidigare och han fick säkert en hel del att förklara när det lugnat ner sig. Annars så är det mest lite smågruff mellan olika turister som oftast har mer promille i sig än både gott omdöme och hyfs. Vid några tillfällen har jag sett några av dessa prommillefyllda västerlänningar blivit avhysta men det har i samtliga fall slutat med endast ett stukat ego vilket de säkert ska vara nöjda med även om de i några av fallen gjort sig förtjänta av lite smörj.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det händer ibland här uppe i Sisaket att ungdomsgäng stoppar förbipasserande bilar på vägarna. Vägrån har börjat bli ett fenomen.

Oftast är det ungdomar som blivit slav under någon form av drog. Dessa kommer oftast ifrån fattigare familjer där pengar inte finns att sno ifrån morsans handväska som hemma i Sverige. Därför krävs det lite mer drastiska åtgärder för att köpa sig sitt fix.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför försöker vissa förklara för oss andra att brott begås pga dålig uppväxt, dåliga förhållande mm. Jag har och jag tror många andra här, har träffat fattiga människor i det verkliga livet som inte är kriminella eller drogberoende.. Så varför är det så förstående med att vissa fattiga personer är drogpåverkade och begår kriminella handlingar? Jag har ett flertal svenska bekanta som vinglat utanför lagens sida och knarkat ner sig, trots att deras förhållanden skulle anses som väldigt välbärgade hos en riktigt fattig person..

En bortskämt snorunge i Sverige har "problem" och därför är alla så förstående för hans/hennes kriminella handlingar,, Medans det finns miljoner och åter miljoner av fattiga ungdomar som aldrig ens skulle komma på tanken att begå dessa brott utan är glada för varje minuts undervisning de kan få i skolan..

Jag tycker detta är rent ut sagt för jävligt och jag har själv varit en del i denna skara bortskämda ungdomar som drev omkring och störde ordningen och ignorerade allt vad skolan försökte lära ut... Och ja i slut ändan så var det mina föräldrar som fick mig på bättre tankar.. Men det fanns en hel uppsjö av skilsmässobarn och socialt sämre ställde människor än vad jag var när jag var ung som ändå skötte sig klanderfritt i skolan..

Mina föräldrar fick tag i mig innan det gick åt helvete.. Men i många fall så är det medelsvenssons barn som är det värsta jävla rövarna..

Visst kan man försöka skylla vissa omständigheter på dålig uppväxt osv.. Men jag tycker det är ett hån mot alla stackars sämre ställda som får kämpa för varje medgång.. Det låter nästan som att den personen skulle var socialt handikappad. När medelsvenssons ungar kraschar fönsterruter och socialfallets barn läser sina läxor så handlar allt om dålig uppväxt, eller?

Problemet är att det är ett för slappt samhälle vi lever i. Och det kan ingen högutbildad person som bor på andra sidan jordklotet eller i Uppsala med vänster vridna åsikter ta ifrån mig.. Jag har levt och lever fortfarande i verkligheten och som tur är så har jag mognat och kan i dagens läge se vilken idi*t jag har varit..

Men jag tycker även att alla dessa socialassistenter odyl. som jag träffade under min ungdom kan dra åt helvete med deras jävla syn på ungdomar med problem.. Dom förutsätter som sagt att man har problem hemma.. Det ända problemet jag hade hemma var hur jag skulle lura morsan att jag skulle sova hos en kompis osv. för att kunna vara ute och göra jävelskap..

Och det var betydligt svårare att lura morsan än någon jävla socialassistent som flummat omkring på något jävla universitet eller högskola på skattebetalarnas bekostnad..

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är att det är ett för slappt samhälle vi lever i.

Intressant inlagg Knasen!

Nyfiken fraga - manga pratar ofta om "slappt" samhalle eller att det "daltas" for mkt osv. Vad borde vara "hardare"? Nagot specifikt land eller system du tycker skulle vara att foredra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...