Jump to content
IGNORERAD

Mycket bråk runt om i Thailand?


honken

Recommended Posts

Jag kan ju bara associera till min egen uppväxt, och som bortskämd snorunge under skolåldern så var det väl ett fåtal lärare man respekterade och det var de som visade någon form av auktoritet..

Har någon intervju med någon värsting i bakhuvudet som sade att en socialarbetare med manchesterbyxor utan skärp inte ingav någon respekt och därför inte hörsammades.. Och jag kan inte mer än hålla med.. Det är inte flum dessa vilsna tonåringar behöver, utan det är auktoritet.. Sen kan folk skrika fascism hur mycket dom vill de gjorde även jag, när jag var ung, men efter att ha gjort lumpen och börjat arbeta så blev det även folk av mig..

Nu knegar jag på ett tufft arbete medans åtminstone 2 som jag vet "socialfalls" barn har högavlönade arbeten.. Så nä, skyll inte på uppväxtförhållanden, det är nog snarare en sporre för dessa mindre lyckligt lottade barn att ta sig fram i samhället..

Ändrades av Knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • glimten66

    3

  • honken

    3

  • ronoh

    2

  • nissefisk1

    1

Mest aktiva i denna tråd

Jag kan hålla med dig där Knasen.

Är det mer bråk i Sverige än i Thailand?

Jag tror det. Av vad jag har sett tillsynes vuxna människor göra på diverse storhelger i Sverige. Det är en Skam helt klart.

En fattig unge i Thailand som hamnar i drogberoende i Thailand, kan gå mycket längre än en Svensk unge ifrån ett rikt förhållande, om man ser det generellt.

Sedan har vi ju i Sverige en del riktiga rikemans barn som beter sig som svin ute i krogosfären och antastar och uppför sig som assholes.

Men en unge ifrån Thailand som inte har ett piss att leva för och faller in i drogberoende i hyfsad tidig ålder, där har du någon att vara verkligt rädd för. Inte för uppväxten har varit speciellt tuff kanske. Men fel umgänge gör att slitna och utarbetade risbönder(föräldrar) inte har en chans att få in sonen på den linje som innebär lag och ordning.

Snabba pengar och ett skönt rus har redan greppat ungen i första taget. Det finns om möjligt enstaka utvända.

Jag skulle aldrig berätta för polisen att jag har haft en tuff uppväxt ifall jag åkte ditt.

Skulle någon göra det?

Däremot så är det alltid lättare för en unge ifrån finare familj med välbärgade kontakter att slingra sig ur rättsystemet här nere i Thailand.

Det är också oroväckande.

Har ingen som helst tanke på att jämföra en svensk getto unge med en thailändsk getto unge.

Inlägget jag skrev tidigare var menat att upplysa om en verklig trend som jag har fått höra ifrån olika platser såväl Bangkok såsom två orter här i Issan.

Jag har sett med egna ögon hur små ungar hoppar ut framför bilar och försöker stoppa dessa. Det har varit riktigt nära några gånger att ungen i fråga har blivit påkörd.

Detta händer på små landsvägar mitt ute i ingenstans (Thailand,issan).

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...