Jump to content
IGNORERAD

Hjälp vid byta av plan på kastrup

trebh

Recommended Posts

Hej! Min frus systerdotter skall flyga från BKK till arlanda med SAS via Köpenhamn.Hon behöver hjälp vid byte av plan på Kastrup för hon kan bara prata och läsa Thai. Har frågat om hjälp vid bytet av SAS men dem har tydligen inte någon sådan tjänst. Vet någon här om man kan köpa sådan hjälp av flygplatspersonalen på Kastrup? Ni som har flygit denna sträcka, är det långt mellan planet från BKK och arlanda planet? Någon som har något annat förslag på hjälp vid planbytet?

Dela på andra sajter

Dels kan hon fråga personalen på Thai-planet om att hjälpa henne hitta rätt Gate

Dels kan hon ju få en skriven lapp av er att visa upp där hon på engelska förklarar att hon inte pratar engelska och att hon behöver hjälp med att hitta Skxxx till Stockholm

Se till att hon på ett papper har ert telefonnummer som någon kan ringa om det blir problem oxå

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Hej! Min frus systerdotter skall flyga från BKK till arlanda med SAS via Köpenhamn.Hon behöver hjälp vid byte av plan på Kastrup för hon kan bara prata och läsa Thai. Har frågat om hjälp vid bytet av SAS men dem har tydligen inte någon sådan tjänst. Vet någon här om man kan köpa sådan hjälp av flygplatspersonalen på Kastrup? Ni som har flygit denna sträcka, är det långt mellan planet från BKK och arlanda planet? Någon som har något annat förslag på hjälp vid planbytet?

Hej,

Jag arbetar på Kastrup och hur gammal är hon, reser hon ensam eller är hon med något annan person/sällskap.

Ett alternativ är att i hennes flygbokning om hon är under 12 år UM, ensamåkande då vet SAS att hon kommer.

SAS flyget från BKK hamnar alltid vid finger C utanför schengen och ska gå igenom passkontrollen och därefter

med ett annat SAS flyg till Arlanda, brukar för det mesta bli i B piren och det är inte så långt att gå däremellan

det tar max 5-7 minuter, hon kan i värsta fall alltid fråga uniformerad person var hon hittar sitt flyg,

det är gott om informations skärman och miljön är mycket bra och lätt att hitta.

mvh challenger98smile.gif

Dela på andra sajter

Hon är vuxen,problemet är ju att hon bara kan tala o läsa Thai. Vet någon om det brukar finnas kabinpersonal på SAS planen från BKK som pratar Thai. Jag vet att Finnair brukar ha nån eller några av kabinpersonalen som pratar Thai. ok, så hon måste passera passkontrollen på Kastrup, måste hon ta ut incheckade bagabet också, eller går det direkt till Arlanda?

Dela på andra sajter

Jag åkte med SAS från Bangkok till Stockholm via köpenhamn i torsdags , jag såg ingen av personalen på planet som pratade Thai bara skandinaviska , PAsskontrollen är i Köpenhamn .Bagaget går till Arlanda direkt.

Mvh Holst

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Dela på andra sajter

Jag åkte med SAS från Bangkok till Stockholm via köpenhamn i torsdags , jag såg ingen av personalen på planet som pratade Thai bara skandinaviska , PAsskontrollen är i Köpenhamn .Bagaget går till Arlanda direkt.

Mvh Holst

hej,

som holst säger går hon bara från gate förhoppnisvis för det mesta C29 mot passkontrllen och därefter kan hon kolla informations skärmarna vilket flygnummer hon ska vidare med till Arlanda, förhoppningsvis blir det finger B1-B11 eller kanske D1- D-2,

det är lätt att hitta där inga problem hon kan alltid fråga någon de är hjälpsamma och som sagts tidigare viktiga telefon nummer till anhöriga.

lycka till

mvh challenger98jap.gif

Dela på andra sajter

Som jag ser det så har ni själva skapat ett problem genom att inte boka ett direktflyg till Arlanda. Varför det? Är det en ovan resenär som dessutom inte förstår språket och inte kan kommunicera så får man väl göra vad som står i sin makt för att underlätta för henne. Det enklaste hade då varit att boka ett direktflyg.

Vid tre tillfällen har jag haft min son nere på besök när jag varit på Phuket och då har jag bokat in honom på Fritidsresors direktlinje för att det ska vara så smidigt som möjligt för honom. Hade den möjligheten inte funnits hade jag åkt till Bangkok och mött honom där för att sedan åka vidare tillsammans.

Har ni möjlighet att boka om biljetten så skulle det vara mitt första alternativ. Det andra hade varit att möta henne på Kastrup.

Skicka ner ett kontantkort till henne innan hon åker så att hon har möjlighet att kontakta din fru om något skulle hända eller om hon känner sig osäker. Då kan du eller din fru hjälpa till via telefonkontakt med någon av Kastrups personal. Se bara till att det finns tillräckligt med pengar på kortet så att samtalet plötsligt inte bryts.

Lycka till.

Mvh

Welder

Dela på andra sajter

Fixat! SAS hade personal på Kastrup som möter upp och hjälper en till rätt Gate. Dem 2 första jag pratade med vid biljettbokningen per telefon sa att dem inte hade den servicen men den tredje jag pratade med sa att dem visst hade det och att det dessutom var kostnadsfritt

Dela på andra sajter

GammalDansken

Fixat! SAS hade personal på Kastrup som möter upp och hjälper en till rätt Gate. Dem 2 första jag pratade med vid biljettbokningen per telefon sa att dem inte hade den servicen men den tredje jag pratade med sa att dem visst hade det och att det dessutom var kostnadsfritt

Vad mycket tid o pengar welder kan spara i fortsättningen

om han läser de braiga tipsen i denna tråd.

Lapp på engelska, sim-kort och hjälp från personalen.

Ofta är det dessutom andra thailändare med på planet

som kan hjälpa till.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

som kan hjälpa till.

mvh

Även om det inte var jag som eftersökte hjälp och råd i den här tråden så ska du ha tack för omtanken.

Som du ser av mitt tips så är jag en problemlösare och försöker i möjligaste mån att lösa dem redan innan de uppstår. Att spendera lite extra pengar eller lägga ner lite extra tid för någon man bryr sig om är inget märkvärdigt och jag ser det heller inte som någon uppoffring utan mer som att man är omtänksam.

Men visst har du rätt i att man kan få många bra tips, både i den här tråden och andra. Det är väl en av anledningarna till att man är medlem på ett forum? Man delar med sig av sina egna erfarenheter och tips för att underlätta för andra och har också möjlighet att ta del av andra medlemmars råd och tips.

Mvh

Welder

Dela på andra sajter

Hej,

Bra att det löste sig trebh och att ni skall få hjälp av SAS.

Vill bara berätta om svärmor som var och hälsade på två gånger på den tiden det begav sig, hon kunde varken läsa eller skriva Thai eller Engelska och lyckades utan problem ta sig till Sverige via ett antal mellanlandningar.

Vad vi gjorde var att vi skickade en lapp till henne på Svenska, Thai och Engelska med flight nummer och dyl. och så fick hon helt enkelt visa den för första bästa som hon ansåg kunna hjälpa henne.

Sedermera använde skolläraren i byn henne som ett lysande exempel på att även en person som är analfabet kan ta sig runt halva jorden, bara viljan finns.

Så jag tror inte det skall vara några problem för systerdottern trebh.

//bob

Dela på andra sajter

som kan hjälpa till.

mvh

Tja, det var väl inget fel på Welders tips tycker jag. Riktigt kreativa faktiskt!

Till skillnad från dina spydigheter...

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

GammalDansken

Tja, det var väl inget fel på Welders tips tycker jag. Riktigt kreativa faktiskt!

Till skillnad från dina spydigheter...

Herr Chang har talat.

Till skillnad från ditt sura inlägg här så var mitt vänligt

och innehöll dessutom ännu ett råd till trådskaparen.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...