Jump to content
IGNORERAD

Köpa smycken på marknader


Lassekongo05

Recommended Posts

Har startat en enskild firma, har köpt lite grejor från asien på ebay som jag säljer på tradera.

Ska till Thailand i sommar och tänkte köpa smycken med mig hem, det är ju billigt på marknaderna i Bangkok.

Man lär ju inte få några kvitton på grejorna, vill ju ha kvitton så jag kan sälja genom företaget.

Eller är det bara att glömma det? Vill inte sälja för mycket som privatperson och få skatteverket efter sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Lassekongo05,

Visst kan man få kvitto på marknaderna om man ber om det. Fru Chang har köpt en del hon behövt kvitto på och fått det. Enda haken är väl att de är på thai vilket blir lite svårt för svenska revisorn och Skatteverket, men det är ju deras problem ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Det går alldeles utmärk att få kvitto. Oftast kan dom få till en spec på engelska också. + att dom brukar häfta på ett namnkort så du hittar tillbaks om du vill köpa mer. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.

Det går alldeles utmärk att få kvitto. Oftast kan dom få till en spec på engelska också. + att dom brukar häfta på ett namnkort så du hittar tillbaks om du vill köpa mer. /mvh

Om sanningen ska fram går det väl ibland att få dom att skriva vad som helst på kvittot, inklusive annat belopp... nej usch, nu ska jag inte vara sådan ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...