Jump to content
IGNORERAD

Stora förluster för hotellen på Phuket


Jojje

Recommended Posts

Tyvärr så gäller det knappast överallt.

Tex C&N Hotel i Patong.

I Mars 2006 betalde jag 500 Baht/natt och i December 2009 betalde jag 1800 Baht/natt.

Visst är det skillnad på Mars och December vad det gäller högsäsong men ändå. Nästan 300% upp!

Jag har bott på C&N vid 9 olika tillfällen mellan 2006 och dec 2009 och de har höjt priset

i stort sett hela tiden. Tråkig utveckling...

December är ju förmodligen den bästa tiden för hotellen i Patong så inte så konstigt att priset kan skilja hundratals % jämfört med lågsäsong. När jag var i Patong i Oktober förra året så bodde jag på ett kanonfint nybyggt hotell med pool mitt emot "Christine Massage", betalade 800 baht. Men när jag frågade vad det skulle kosta att bo där i November så sa personalen att priset var 2700 Baht för då hade de inga problem att fylla rummen.

De hotell jag brukar bo på, eller rättare sagt guesthouses, har ungefär samma priser som de haft de senaste 5 åren så visst går det att hitta billigt boende i Patong om man bara vet vart man ska kolla. :great:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Swippe

    3

  • Tallviking

    3

  • måne

    2

  • nissefisk1

    2

Mest aktiva i denna tråd

http://www.phuketgazette.net/news/detail.asp?id=8822

Tuk-tuk maffian gör sitt bästa för att driva bort besökare...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så gäller det knappast överallt.

Tex C&N Hotel i Patong.

I Mars 2006 betalde jag 500 Baht/natt och i December 2009 betalde jag 1800 Baht/natt.

Visst är det skillnad på Mars och December vad det gäller högsäsong men ändå. Nästan 300% upp!

Jag har bott på C&N vid 9 olika tillfällen mellan 2006 och dec 2009 och de har höjt priset

i stort sett hela tiden. Tråkig utveckling...

C&N Hotel.. :D

Det stället är ju livsfarligt! Men billigt betalde "bara" 900 Baht förra året, men fick på köpet en efterhängsen recptionist och en av Thaimassagetjejerna vägg i vägg fick sparken bara för att jag pratade med henne. Snacka om svartsjuka!! :bag:

Lösningen var aldrig mera C&N Hotel samt byte av mobiltelefonnummer.

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.phuketgaz...ail.asp?id=8822

Tuk-tuk maffian gör sitt bästa för att driva bort besökare...

Rykten säger att en person som försökte organisera kollektivtrafiken på Phuket på samma kanonfina sätt som här i Pattaya där bilarna kör i sina rutter och det kostar 10 battar/resa mördades.

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rykten säger att en person som försökte organisera kollektivtrafiken på Phuket på samma kanonfina sätt som här i Pattaya där bilarna kör i sina rutter och det kostar 10 battar/resa mördades.

Fritz..

Ja 2000 från hamnen till Patong är ju lite i saftigaste laget...

Åkte taximeter sist från flygplatsen till Patong, kostade 272 battingar plus 100 i flygplatsavgift. Men han berättade att maffian tillät dem inte att plocka upp gäster i Patong eller på västsidan av Phuket och de fick inte köra dit under kvällstid. Du blev de beskjutna sade han.

Där har myndigheterna ett problem att ta itu med!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...