Jump to content
IGNORERAD

Loei


pust

Recommended Posts

Tänkte ta en tripp till Loei,hotel,några andra saker att titta på eller göra där,

någon som varit där ge mej några tips.

Ha en bra dag alla önskar Pust.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pust,

Loei är en trevlig och inte allt för stor stad. Eftersom damen är från området så har jag hängt på när vi åkt runt och tittat lite i stan, tex matmarknaden (naturligtvis), och hälsat på hennes släkt och vänner i stan. Men det är inte några direkta sevärdheter i själva Loei jag varit till. Troligtvis pga att damen är lika "hemmablind" som jag är i min uppväxtsstad Gävle. Lika illa är det med hotellkännedomen, vi bor ju hos släkten och har därför inte bott på hotell där.

Några bilder från Loei:

Damens hemby utanför Loei:

Det jag kan rekomendera när du är där att ta en tur upp till Chiang Khan som ligger vid gränsfloden över till Laos. Det är en mycket sevärd plats, det finns en "turist-fälla" dvs en utsiktsplats där med souvernirer (felstavat?), och restauranger. Det är trevligt att äta samtidigt som man kan se ut över floden och på andra sidan Laos. Sen brukar vi köpa kokos-godis, dvs kokos som beretts på något vis, sött som attan men ack så gott i små portioner, vi brukar köpa med oss några påsar. Det finns också båtturer man kan åka med på floden och över till Laos, men då vi inte provat det någon gång så vet jag inte hur bra/dåligt det är. Sen är det naturligtvis möjligt att bada i floden också.

Fin utsikt i Chiang Khan:

Damens systrar på restaurang i Chiang Khan:

Vill man åka söderöver längs floden från Chiang Khan så går det, det är mycket vacket, men ruskigt dålig väg bitvis. Sönderkörd av lastbilstrafiken. De tar sand från flodbankarna och det är tunga transporter som går där, så "potthålen" är inte att leka med, kör sakta rekomenderar jag.

Mvh

BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...