Jump to content
IGNORERAD

Ringa billigt till Thailand


mrlars

Recommended Posts

Hej på er.

Tänkte som dela med mig av ett sätt som kanske kan göra era flickvänner och andra som gärna vill ringa till LOS glada av att det är så billigt. Om det redan finns en tråd om detta ber jag om ursäkt och ber admin stänga denna denna tråd.

Iaf, är TOT Net Call ett mycket bra sätt. Enklast för att komma igång är att man har en dator här hemma i Sverige och en trådlös router så går det utmärkt att använda tjänsten. Hur man går till väga är rätt simpelt. Man går in på denna sida, och registrerar sig där. Du som registrerar dig lär kunna läsa och förstå thailändska, men det borde inte vara något problem om er flickvän/fru/man är från Thailand. TOT Kostar bara 17 satang/min.

Steg för steg..

1. Registrerar sig på TOT (hemsidan)

2. Gå in på fliken "Download" och ladda hem programvaran "download soft phone". Installera detta program på din dator. (Rekommendationer för att det ska funka finns på "download" sidan).

3. För att det ska fungera för oss som bor här i Sverige till Thailand. Måste man ha någons mobilnummer i Thailand som man kan registrera med, (ta någons kompis eller syskons mobilnummer. TOT kommer efter att man har registrerat sig skickar de ett lösenord till er e-post. Detta behövs när man ska logga in på "soft Phone".

4. När det är klart behöver man bara logga in sig på "soft Phone" som är installerad på datorn med det lösenord man fick från TOT.

Man har ca 30 min. gratis ringtid i början. Men om man vill fortsätta att använda detta sätt kan man fylla på med mer pengar, ( med baht inte kr).

Om man vill fylla på med mera pengar så köper man ett kort som heter "TOT Prepaid". Dessa kort finns att köpa på ex. Seven Eleven, Family Mart, TOT service centre, TNET and TOT Shop eller på www.toteservice.com med kredit kort.

OBS, läs detta innan ni köper era kort. För att få den bästa minut taxan. Det står på TOT:s hemsida men jag tar med det här iaf om någon skulle ev. missa det.

1. Charge rates depend on the initial application; for instance,

๐ If the initial application package is 50.00 Baht and the subsequent Top-up is 500.00 Baht, the user will be charged 0.25 Baht/minute.

๐ If the initial application package is 500.00 Baht, and the subsequent Top-up is 50.00 Baht, the user will be charged 0.17 Baht/minute.

2. Top-upping money within 15 days after expiration, the system will include money from the old balance.

3. Top-upping money after 15 days of expiration, the system will not include the old balance.

4. Maximum amount of valid days is 180.

Ok, nu tror ja att jag har fått med allt. Om det är något ni funderar på så kan ni skicka ett meddelande så ska jag försöka hjälpa till.

Lycka till !

Exempel på kort.

post-3705-126445756277_thumb.jpg

post-3705-126445756277_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter dyrt de där.

Ringer nästan dagligen till Thailand till polaren.

Kör med VoipDiscount.com, har SIP telefon hemma, och SIP klient på iPhonen.

för 12.5 euro får man 120 dagar gratis samtal till Thailand (plus många andra länder), gäller landlina som mobil.

Sen efter 120 dagar, så har man en 10euro pot att ringa för, kostar ca 0.22euro/min då, och när den är slut laddar man på med 12.5 euro igen, så får du nya 120 dagar.

Går även att ringa upp ett svenskt 08a nummer och sedan knappa in thai nummret man ska ringa till så kopplar den vidare, allt du står för då är lokal samtalet till kopplings nummrer (det svenska 08a nummret).

Kan dock säga att ljudkvaliteten är inte den bästa om man kör via att få sig själv vidarekopplad.

Men att köra med SIP telefon via internet alt Voip klient på mobilen funkar klockrent.

Sen kan man om man vill regga ett nummer så man kan ta emot samtal, dock får man på VoipDiscounts sida ändra sina personliga uppgifter till att man är boende i antingen England eller Tyskland.

Då kan man köpa ett Engelskt eller tyskt nummer för 1 euro, och nummret är ditt för alltid.

Och har du då en SIP telefon hemma, så kan folk ringa på detta nummer och du kan svara, om så önskas.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker operator one är bra. Inget krångel med datorer och dåligt ljud. Man ringer från vanlig tel eller mobil till vanlig eller mobil. Helsmidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja kör skype och de funkar jätte bra. Har ingen hemtelefon så jag betalar ca 200 kr i mån och ringer ganska mkt mobil i sverige och fria samtal till Thailand mobil och fast + många andra länder i världen. Vi sparar ca 500 kr i mån på att använda skype. Obs enda minuset är att de kostar 50 euro per år att få ett eget nummer.

Link to comment
Dela på andra sajter

:wai: Min sambo Ning tycker TOT är hur bra som helst. Ljudkvalitén är mycket bra, har aldrig varit några som helst krångel. Även hennes kompisar använder detta när de ringer till Thailand, fast och mobilt. Hon har konfigurerat sin iphone så hon ringer genom den så slipper hon sitta framför sin dator. Den enda hon behöver är en trådlös uppkoppling mot internet.

Tack för tipset om Skype och andra varianter, ska kolla upp dem och jämföra lite. :great:

Har ett annat tips på hemtelefoni till billig peng.

Här hemma använder vi "Phonzo" som vi använder inom Sverige, billigt o bra.

Vi har ett "basic" paket där och det kostar 29 :-/mån och då kan man ringa gratis upp till 400 minuter i det fasta telenätet därefter kostar det 0,14/min. Detta är en typ av IP telefoni men man kör ju med sin vanliga telefon så datorn behöver inte vara påslagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...