Jump to content
IGNORERAD

Billigaste flygbolagen just nu...


Sabura

Recommended Posts

Jag flög med Air China sommaren 2009 till Bangkok, via Peking

Det är väl ok, men mellanlandningen i Peking tog 11 tim och 8 tim på hemresan

Mellan STO-Pek så var det ett nyare plan med egen TV. drygt 9 tim flygtid maten var ok

Mellan Pek-BKK så var planet lite äldre,ingen egen TV och tog 4,5tim flygtid, maten var dålig

Min tanke efteråt... då väljer jag Thai eller SAS, mest för att slippa mellanlandningen.

Vi bokade ett hotell i närheten av flygplatsen och sov där i 6-7 tim, men då måste man ha visum.

På hemresan så sov jag 4tim inne på taxfreeområdet, på ett hotell med pris per timme, ca 120kr timmen.

Det var skönt,och jag han ta en uppfriskande dusch

post-3328-126433610642_thumb.jpg

post-3328-126433612556_thumb.jpg

post-3328-126433610642_thumb.jpg

post-3328-126433612556_thumb.jpg

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Har flugit bada ett par ggr med bade - dock aldrig till Sverige. Tycker bada star sig bra och bade plan och service haller hogre klass an Thai i dagslaget. Ar latt deprimerad over att jobbet har avtal med Thai da manga av deras strackor ar fullkomligt skrap nufortiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Just nu verkar det som att Air China och Qatar Airways har billigaste biljetterna till Thailand.

Är det någon som rest med bolagen eller har information om bolagen?

Air China tillhör Star Alliance.

Åkte Qatar i somras och blev väldigt imponerad av servicen, speciellt mellan Doha-BKK där det var bättre flygplan. Jag åker gärna igen. Bra och tydlig service på Dohas flygplats.

Min enda invändning är att landet Qatar är Muslimskt vilket gör att man får hela det paketet typ spärrade hemsidor när man väntar i Doha ( kort tid visserligen). Risken för kapningar eller bombdåd torde dock vara minimal :-) !

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Vad har de för chaufförer på kärrorna,har en fördom om arabiska förare :whistle: Mvh Måne

Svårt att se med de kläderna:

burka1.jpg

:dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var det jag menade :whistle: svårt att se med dessa kostymer.Men min fördom ligger i hur de rattar vanliga fordon här hemma.Har varit med om åtskilliga tillbud med taxi framförda av dessa chaufförer,ska även sägas att jag kommit fram helskinnad(ibland) :crazy: men nu såg ju thais kampanj skaplig ut med 5500 ink.skatter till koh samui och det är helt OK..Är det någon som vet när de ska byta ut sina kärror(de är väl 20 år nu)Och hurdana flygplan det blir isf.Mvh Måne som vill ha benutrymme

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...