Jump to content
IGNORERAD

Hon slog vad tre gånger och vann en gång ...

mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

I dagens DN finns en osannolik artikel om Eva Dickson. Eva föddes 1905.

Första vadet, 1932: Hon slog vad om att hon skulle köra bil från Kenya till Alger genom Sahara på 30 dagar. Hon kom fram på 27 dagar och vann vadet.

Andra vadet: Hon skulle bil köra ensam från Stocholm till Bejing. hon kommer till Calcutta där hon pga sjukdom tvingas in till sjukhus och vadet är förlorat!! smile.gif

Tredje vadet: På sjukhuset i calcutta inser hon att vadet om Bejing är förlorat och hittar en ny vadslagare om resan tillbaks!! Hon slår vad med en engelsman att hon skall nå London i bil innan han når det med ångbåt.

Hur gick det? I Irak kör hon av en bro bryter nacken och dör omedelbart. Vadet förlorat!! smile.gif Vilket livsöde. :)

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Horde talas om en norsk som en kväll i baren slog vad om en drink att han kunde bita sig själv i ogat, en svensk nappade på vadet ochnorsken tog ut porslinsogat och bet i , svensken forloorade altså, efter att drinken var slut tittade han på svensken och sade jag slår vad om att jag även kan bita mig i andra ogat, svensken funderade och kom fram till att han kan inte ha två porslinsogon så han slog till varpå norsken tog ut losgommen och bet sig i andra ogat tio minuter senare var även den drinken slut och norrmannen sade "jag slår vad om att jag kan pissa i din ficka utan att du blir blot"nu måste jag ju vinna tänkte svensken och accepterade vadet och norsken pissade så det rann nedfor benet på svensken. Va fan du sa ju att jag inte skulle bli blot. Ja sa norsken "men jag kan ju inte vinna alla vad"

bor i Korat.

Dela på andra sajter

Horde talas om en norsk som en kväll i baren slog vad om en drink att han kunde bita sig själv i ogat, en svensk nappade på vadet ochnorsken tog ut porslinsogat och bet i , svensken forloorade altså, efter att drinken var slut tittade han på svensken och sade jag slår vad om att jag även kan bita mig i andra ogat, svensken funderade och kom fram till att han kan inte ha två porslinsogon så han slog till varpå norsken tog ut losgommen och bet sig i andra ogat tio minuter senare var även den drinken slut och norrmannen sade "jag slår vad om att jag kan pissa i din ficka utan att du blir blot"nu måste jag ju vinna tänkte svensken och accepterade vadet och norsken pissade så det rann nedfor benet på svensken. Va fan du sa ju att jag inte skulle bli blot. Ja sa norsken "men jag kan ju inte vinna alla vad"

:)

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...