Jump to content
IGNORERAD

Utflykt från BKK, 2 veckor ....


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Nu har vi varit hemma 6 dagar sen våran senaste 1 månadssesjour i Thailand.

... Och redan nu har vi nu bestämt att åka igen 16 juni till 18 juli på nästa trip till Thailand. ...

...ofta på våra enmånadsresor så åker vi två veckor tillsammans ngnstans i Thailand + att vi stannar två veckor i min dams hemstad Bangkok 2 veckor ...

Ibland åker jag själv två veckor + att vi stannar 2 veckor i Bangkok.

Nästa resa är det dags för mig att köra en ensam resa två veckor utanför BKK.

Var ska jag åka? Vill se nåt nytt!! Har sett Vietnam, Laos, Kambodja, Burma, Hong Kong, Singapore, Norra malaysia + Borneo , Brunei, Bali, Taiwan ...

Börjar fundera på Japan och/elller Korea...vad ska man se där... <är det bra?? elller har jag glömt ngt ? delar av Indonesien ... ??

vart ska jag åka ? ? ? huh.gif

Rekomendationer om ensamresa till Pattaya undanbedes för det har jag redan tänkt över och förkastat :)

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    23

  • L64

    4

  • Axell

    3

  • svarten

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kina så klart! Kina kommer ju att styra och ställa över planeten ganska snart. Det är lika väl att du börjar bekanta dig med landet redan nu! :crazy:

Hälsning

Svarten

Ändrades av svarten
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Kina så klart! Landet kommer att styra och ställa över planeten ganska snart. Det är lika väl att du börjar bekanta dig med landet redan nu! crazy.gif

Hälsning

Svarten

Tack för tipset Svarten, Ja jag tror nog att det blir Kina!!!

Har varit först i mina tankar, men var? bejing? ganska dyrt... shiang hai? ganska dyrt huh.gif Men varför inte???

Något ställe som heter Kummin Kina kostar nästan ingenting med air asia, är det bra? vad kan man se där?

Vad kan man se i indonesien utanför Bali??????

? /mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hualigen, e ju så mycket spännande där ute.Skall ner o hämta sista tvätten men här är 2 väldigt kortfattade tips:

Japan: Tokyo och Kyoto

Kina: Beijing med omnejd 1 vecka iaf med muren osv... vet inte hur bekväm du är men tåget ner från Beijing till Guangzhou med lämpliga stopp.Fantastisk upplevelse iaf för ett gäng år sen.

Men kort o gott, JAPAN!

Kulturen, människorna, husen, shinkansen, osv osv. o så knästrumpor :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hualigen, e ju så mycket spännande där ute.Skall ner o hämta sista tvätten men här är 2 väldigt kortfattade tips:

Japan: Tokyo och Kyoto

Kina: Beijing med omnejd 1 vecka iaf med muren osv... vet inte hur bekväm du är men tåget ner från Beijing till Guangzhou med lämpliga stopp.Fantastisk upplevelse iaf för ett gäng år sen.

Men kort o gott, JAPAN!

Kulturen, människorna, husen, shinkansen, osv osv. o så knästrumpor crazy.gif

OK ... tack... Ingen rekommenderar Korea.huh.gif??

Har ju egentligenvarit i Kina... så <<<<<<<<<<japan verkar bra tips. tack för två orter, slipper LP boken igen ??

nja kör väl Japan då !!!

Indonesien, vad finns utanför Bali??? / mvh

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset svarten, Ja jag tror nog att det blir Kina!!!

Har varit först i mina tankar, men var? bejing? ganska dyrt... shieng hai? ganska dyrt huh.gif Men varför inte???

Något ställe som heter Kummin Kina kostar nästan ingenting med air asia, är det bra? vad kan man se där?

Vad kan man se i indonesien??

? /mvh

Hej Maama bäng fan pappa käng!

Kul om det blir Kina Själv längtar jag dit enormt mycket. Magrood och jag var i central Peking i 45 minuter i somras men det känns att det inte räckte! Hong Kong har jag faktiskt besökt men då var staden en engelsk koloni.

Vi flög hem från Thailand med China Air och mellanlandade i Bejing. China Air var den billigaste biljetten då och var helt OK. Det stämmeratt Bejing är dyr. Det kostade 500 kronor för oss att lämna bagagen på flygplatsen, ta oss från och till flygplatsen och äta lunch på KFC.

Det är svårt att ge förslag på vart i Kina du kan tänka dig att åka. Det finns ju allt där. Bejing, Shaghai och Hong Kong lär vara spektulära men dyrt. Jag gissar dock att resten av Kina är billig. Muren verkar vara intressant. Södra Kina ska vara fint. Vi har en vän från södra Kina. Mannen hennes som älskar Thailand tycker att han påminns om Thailand när han besöker frugans släkt. Jag undrar om det inte är Kummin som är hennes hemregion.

Lycka till med reseplaneringen!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Vad kan man se i indonesien utanför Bali?huh.gif??

? /mvh

Jakarta´s hollendska delar. Javas vulkaner men det finns roligare.

/// OK antecknat, tack!!!

Kina, muren Peking.

/// Redan föreslagits!!!

Indien.

/// har redan varit där 5 gånger/ mvh

osianien

Australien

ban

// har redan varit där, har släktingar där, avstår detta år!!!

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej Maama bäng fan pappa käng!

Kul om det blir Kina Själv längtar jag dit enormt mycket. Magrood och jag var i central Peking i 45 minuter i somras men det känns att det inte räckte! Hong Kong har jag faktiskt besökt men då var staden en engelsk koloni.

Vi flög hem från Thailand med China Air och mellanlandade i Bejing. China Air var den billigaste biljetten då och var helt OK. Det stämmeratt Bejing är dyr. Det kostade 500 kronor för oss att lämna bagagen på flygplatsen, ta oss från och till flygplatsen och äta lunch på KFC.

Det är svårt att ge förslag på vart i Kina du kan tänka dig att åka. Det finns ju allt där. Bejing, Shaghai och Hong Kong lär vara spektulära men dyrt. Jag gissar dock att resten av Kina är billig. Muren verkar vara intressant. Södra Kina ska vara fint. Vi har en vän från södra Kina. Mannen hennes som älskar Thailand tycker att han påminns om Thailand när han besöker frugans släkt. Jag undrar om det inte är Kummin som är hennes hemregion.

Lycka till med reseplaneringen!

Svarten

TJA.

Låter som det blir Kina eller Japan. Riktiga Kina har jag besökt men bara 3 -4 dygn och väldigt nära HK gränsen och mer än 15 år sen!!! Japan är helt ny mark, men vi får se!! /mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Maama bäng fan pappa käng!

Magrood och jag var i central Peking i 45 minuter i somras men det känns att det inte räckte! Lycka till med reseplaneringen!

Svarten

Hej svarten, jag förstår att ovanstående mening nog inte riktigt var menad lika rolig som den var! annars blir jag orolig ;)

Mama fäng eller va du heter, vilken tidpunkt på året handlar det om?

Sen måste jag säga att Beijing inte är vad de har varit... 1 dag mur, 1 dag mao, 1 dag moderna Beijing och en dag IKEA... :D sen anser jag att de e klart... i "gamla" Peking kunde du lugnt o fint cykla runt bland hutongerna och bara njuta i flera dagar, sen när svetten gjorde sig påmind tog man vätskepaus med en go Tsingtao dryga 60 cl för en hel Svensk krona.Och tex småttingarna som satte sig på trottoarerna o särade på glipan o sket.. de va tider de :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat: Lamai 64; Och tex småttingarna som satte sig på trottoarerna o särade på glipan o sket.. de va tider de

idi*t!!!

Ändrades av Axell
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

"vilken tidpunkt på året handlar det om?"

för mig blir det ca 25 juni och framåt, alltså 'sommar' enl norra hemisfären./mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt annat än BKK, Den sug staden är inget att ha.

Dra lott om några udda orter i asien, Blir garanterant bättre än BKK. Såvida du inte skall shoppa.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat: Lamai 64; Och tex småttingarna som satte sig på trottoarerna o särade på glipan o sket.. de va tider de

idi*t!!!

Underbart Axell, jag har änna längtat efter ett nytt intellektuellt inlägg från dig :D

Undra varför den här viktiga karman e röd för dig :crazy:

"vilken tidpunkt på året handlar det om?"

för mig blir det ca 25 juni och framåt, alltså 'sommar' enl norra hemisfären./mvh

Ok, nemas problemas.. tänkte bara på cherry-blossom lite tidigare på året... helt fantastiskt trots att vi häromsistens kom när de började vissna..

Men jag puffar igen för Nippon, hinner inte just nu mer än så för måste slänga ner lite fillingar o strumpor i bagen.Men om du bestämmer dig framigenom för detta fantastiska land så återkommer jag gärna med tips om det lilla jag vet iaf.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat: Lamai 64; Och tex småttingarna som satte sig på trottoarerna o särade på glipan o sket.. de va tider de

idi*t!!!

På tal om intellektuell.

Ändrades av Axell
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Pquote name='Serath' date='22 January 2010 - 23:59 ' timestamp='1264203278' post='141413']

Allt annat än BKK, Den sug staden är inget att ha.

Dra lott om några udda orter i asien, Blir garanterant bättre än BKK. Såvida du inte skall shoppa.

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Citat: Lamai 64; Och tex småttingarna som satte sig på trottoarerna o särade på glipan o sket.. de va tider de

idi*t!!!

På tal om intellektuell.

hej. om du anser att lamai64's inlägg kränker någon forumregel så anmäl det direkt till ansvarig i stället föt att förstöra min tråd.

själv har jag inga svårigheter att läsa mellan raderna.

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Pquote name='Serath' date='22 January 2010 - 23:59 ' timestamp='1264203278' post='141413']

Allt annat än BKK, Den sug staden är inget att ha.

Dra lott om några udda orter i asien, Blir garanterant bättre än BKK. Såvida du inte skall shoppa.

Va ??? BKK när en höjdare utanför tuistområdena. / Billigt och bra!!

Välkommen till oss på Lad Prao Road!! /mvh

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Exakt!! Vad du beskriver är faktiskt Bangkok utanför turistområdena.'

Jag gillar det UTMÄRKT... Ingen reagerar för att du är utlänning/farang, men samtidigt som ser du ingen annan farang/utlänning där på daglig basis.

Välkommen till LP, BKK, mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat: Lamai 64; Och tex småttingarna som satte sig på trottoarerna o särade på glipan o sket.. de va tider de

idi*t!!!

På tal om intellektuell.

Var du inte nöjd med ditt inlägg i originalskick?

Om du har några speciella synpunkter ang detta eller annat kan du skicka pm alt skapa en ny tråd på lämpligt ställe så behöver vi inte skräpa ner denna tråd mer.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat Lamai64: Och tex småttingarna som satte sig på trottoarerna o särade på glipan o sket.. de va tider de

På tal om skräpa ner..

Ändrades av Axell
Link to comment
Dela på andra sajter

finns nog mycket roligt att göra om man har vänner där, dock staden i sig gillar jag inte. men det kanske beror på min bonne uppväxt. finns lite väl mycket "turist" stråk och ställen. har alldrig gillat sådant. Snarare en större ort utan turism där man kan gå ut på stan vilket är nästan en omöjlighet i bkk med trånga gator och folk överallt.

Dock så gilla jag shopping centerns (MBK, Central world, Siam paragon) mm där kan ju en shopping tokig lägga ett halvt liv. Gäller att hålla koppel på tjejen dock wink.gif

"Snarare en större ort utan turism där man kan gå ut på stan"

Exakt!! Vad du beskriver är faktiskt Bangkok utanför turistområdena.'

Jag gillar det UTMÄRKT... Ingen reagerar för att du är utlänning/farang, men samtidigt som ser du ingen annan farang/utlänning där på daglig basis.

Välkommen till LP, BKK, mvh

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja Serath.

Jag respekterar din åsikt!

Själv älskar jag anomyteten i BKK's 'okända' innerstadsområde och att passera osedd trots 199 cm och 120 kilo och Farang!! och, att sätta sig på ett modernt air-con ställe och köpa en stor öl för 41 THB och en Khao phat för 19 THB för att det är normalpriset och ingen försöker blåsa dig på högre pris!!

Att fortfande få storstaden anonymitet och Thailands lägsta priser i modern airconmiljö utan att se en annan farang på 2 veckor tokgillar jag!!!/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis!

Har aldrig upplevt att jag fått betala någon sorts farangpris när jag smyger runt härute vid min lägenhet på Ratchada. Samma pris för thai som för mig. Älskar Bangkok...

Tillbaka till topic, why not go down under mate?

På 14 dagar i Australien hinner du ju med en hel del, massor att se och göra samt en viss ordning. Ett fantastikt kök som tar inspiration från de flesta i världen och en och annan flaska gott vin finns det ju att välja på. Billigt flyg finns med möjlighet att göra stopover i Bangkok på båda hållen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...