Jump to content
IGNORERAD

Utflykt från BKK, 2 veckor ....


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    23

  • L64

    4

  • Pingislover

    3

  • svarten

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Rekomendationer om ensamresa till Pattaya undanbedes för det har jag redan tänkt över och förkastat :)

Då är min rekomendation Jomtien, sen kan du

ta daxutflykter till Pattaya :dance1::dance1::dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle ocksa foresla Nepal eller KIna - kanske tom Bhutan. Dock skall man komma ihag att det ar ganska ruggigt vader just nu och minusgrader far man kanske rakna med.

Ett annat alternativ kan vara Maldiverna! Riktigt billigt att flyga till Male fran BKK och grymt fint om man kommer ut pa nagon av de mindre atollerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat Lamai64: Och tex småttingarna som satte sig på trottoarerna o särade på glipan o sket.. de va tider de

På tal om skräpa ner..

Axell..fel forum att diskutera detta, gubbarna trivs ju :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle ocksa foresla Nepal eller KIna - kanske tom Bhutan. Dock skall man komma ihag att det ar ganska ruggigt vader just nu och minusgrader far man kanske rakna med.<BR><BR>Ett annat alternativ kan vara Maldiverna! Riktigt billigt att flyga till Male fran BKK och grymt fint om man kommer ut pa nagon av de mindre atollerna. <BR>
<BR><BR>Absolut! Fast Bhutan är inte lika tillgängligt som Nepal med bökigare resor&nbsp;till avlägsna tempel etc.<BR>Från Kathmandu hinner man lite häftig trekking på 2 veckor.<BR><BR>Eller varför inte Palau om man gillar exotiska ställen? Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

För att upplysa Axell vad den gode Lamai64 menar:

I China har/hade barnen en glipa i brallorna istället för blöjor. Mycket praktiskt.

post-3139-126425278848_thumb.jpg

post-3139-126425279839_thumb.jpg

post-3139-126425278848_thumb.jpg

post-3139-126425279839_thumb.jpg

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej svarten, jag förstår att ovanstående mening nog inte riktigt var menad lika rolig som den var! annars blir jag orolig ;)

Mama fäng eller va du heter, vilken tidpunkt på året handlar det om?

Sen måste jag säga att Beijing inte är vad de har varit... 1 dag mur, 1 dag mao, 1 dag moderna Beijing och en dag IKEA... :D sen anser jag att de e klart... i "gamla" Peking kunde du lugnt o fint cykla runt bland hutongerna och bara njuta i flera dagar, sen när svetten gjorde sig påmind tog man vätskepaus med en go Tsingtao dryga 60 cl för en hel Svensk krona.Och tex småttingarna som satte sig på trottoarerna o särade på glipan o sket.. de va tider de :crazy:

He he Lamai64!

Jo, jag försökte vara lite listigt där! Vi skulle vara en hel del timmar i Peking pga mellanlandning och tyckte att det vore kul att se oss om lite. Men det tog ganska mycket tid att söka visum, lämna bagaget, växla pengar, hitta tåget, osv. att det fanns bara 45 minuter kvar. Om man räknar bort lunchen på KFC (vilket man borde) var det t.om. bara 20 minuter att titta runt. Men vi hann se Himmelska fridens torg och titta in i den förbjudna staden.

Hej Mamma bäng fan pappa käng!

Det verkar att du måste ändra trådrubriken till "Utflykt från BKK, 20 veckor årligen fram till år 2030!

Får jag åka med förresten!

Hälsning

Svarten

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Kina, Japan i all ära men det är Indonesien man skall åka till. Billigt, god mat, trevliga människor och MYCKET att se….

Borobudur lika eller om inte mer storslaget än Ankor Wat…..

Bergen (Bromo) utanför Malang där du kan koka ägg i de varma källorna …

Ujungpandang Tana Toraja där du kan se mycket speciella gravplatser….

Lake Toba är en vulkanisk sjö….

Sen har du ju självklart den metropoliska storstaden Jakarta som har allt en storstad kan erbjuda och lite mer därtill….. Om du går med i den Svenska förningen SBA(swedish business association) i Indonesien, så kan du tillsammans med andra svenskar träffas för en billig drink (ca 120 kr drick så mycket du vill… :drinks: ) och samkväm på Shangrila Hotel (andra onsdagen i månaden mellan 19-21) och då få mängder med tips på vad att göra i Jakarta och Indonesien…

Flyg väljer du med fördel Air Asia eller någon annan billig variant från Thailand. Flyger du från Sverige kan du komma till Jakarta för under 6000 kr med Turkish Air….

Lycka till med den resan du än väljer, men jag tycker du skall välja Indonesien. :dance1:

//bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror ju också mycket på vad man gillar att göra på sin semester

- Sola och bada

- Parytime

- kultur

- naturupplevelser

- shopping

etc etc etc

Själv gillar jag storstäder med dess shopping och miljöer och jag gillade verkligen Sidney. Sedan kan man bila från Sidney till Adelaide och se den staden med omgivningar och naturområdena runt om

Australiensarna är ett mycket trevligt folk som är värt ett besök

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan kan man bila från Sidney till Adelaide och se den staden med omgivningar och naturområdena runt om

Kangoroo Island ar riktigt nice - sen ar ju inte lite shopping pa typ Oxford street inte fel heller. Dock far man vara redo pa att hantera diverse uppraggningsforsok!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tog en hel dag i Barossa Walley och provade viner. Klart trevligt

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Precis!

Har aldrig upplevt att jag fått betala någon sorts farangpris när jag smyger runt härute vid min lägenhet på Ratchada. Samma pris för thai som för mig. Älskar Bangkok...

Tillbaka till topic, why not go down under mate?

På 14 dagar i Australien hinner du ju med en hel del, massor att se och göra samt en viss ordning. Ett fantastikt kök som tar inspiration från de flesta i världen och en och annan flaska gott vin finns det ju att välja på. Billigt flyg finns med möjlighet att göra stopover i Bangkok på båda hållen.

Hej Mai Chai. har gjort "hela-Australien-rundan" två gånger och nuförtiden blir det mest enbart bara besök i Sydney, där jag har massor med kompisar i framförallt cabramatta som är en invandrartät förort. En av mina top 5 städer i världen, var där senast sex veckor jan-feb 2009, så det får vila ett eller två år. En av mina bästa kompisar i Sydney åkte hela vägen till Stockholm för att stöda min gumma under våran dotters födsel 2007. Hon åkte tor retur sydney-ARN utan att gå utanför södersjukhuset eller våran lägenhet på 20 dagar och åkte sen hem till Sydney!!! en riktig kompis, mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Kathmandu?

Hej Nobuzz.

1996 gick jag Annapurna circut och gick ner från 110 kilo till välklädda 101 kilo på 10 dagar. Idag väger jag 120 och behöver alltså 20 dagars promenad , har alltså inte tid, men tack för tipset. :) /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Då är min rekomendation Jomtien, sen kan du

ta daxutflykter till Pattaya dance1.gifdance1.gifdance1.gif

Hej. dec 2006 semestrade min kompis pensionerade mamma i Jomtien på tremånadersbesök; (Soi welcom) . Eftersom han är av mina bästa kompisar så släpade jag iväg gumman på ett besök i Jomtien. Efter att ha fått ett blåöga pga av att en ryss som släppte hotell dörren i mitt öga och fått betala 150 baht för en som tam på en resturang, har jag lovat min gumma 10 års respit innan nästa besök. Så det får vänta. Och kompisens morsa åker hellre till Turkiet för tredje vintern irad och lovar oss att det är 100 gånger bättre än Jomtien. Vi släpade med kompisens morsan på ett flyg till Krabi/Phuket/Phi phi och en bussresa till Angor wat. hon säger fortfarande att vi räddade hennes resa i 'perverserade' Thailand. Eftersom jag respekterar min kompis mammas åsikt som en 'äldre'' så avstår jag Jomtien mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Skulle ocksa foresla Nepal eller KIna - kanske tom Bhutan. Dock skall man komma ihag att det ar ganska ruggigt vader just nu och minusgrader far man kanske rakna med.

Får läsa på om Bhutan. När är bästa säsongen? Kommer man in utan specialvisum??

Ett annat alternativ kan vara Maldiverna! Riktigt billigt att flyga till Male fran BKK och grymt fint om man kommer ut pa nagon av de mindre atollerna.

Har sett några grymma priser till Maldiverna, men jag tror om jag slår till på maldiverna blir det en "vinterersa". Får passa på att köra norra hemisfären dessa sommarrresor / mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

så avstår jag Jomtien mvh

Då kanske Naklua är et bättre alternativ

sen kan du ta daxutflykter med nån kamrat till Pattaya :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

He he Lamai64!

Jo, jag försökte vara lite listigt där! Vi skulle vara en hel del timmar i Peking pga mellanlandning och tyckte att det vore kul att se oss om lite. Men det tog ganska mycket tid att söka visum, lämna bagaget, växla pengar, hitta tåget, osv. att det fanns bara 45 minuter kvar. Om man räknar bort lunchen på KFC (vilket man borde) var det t.om. bara 20 minuter att titta runt. Men vi hann se Himmelska fridens torg och titta in i den förbjudna staden.

Hej Mamma bäng fan pappa käng!

Det verkar att du måste ändra trådrubriken till "Utflykt från BKK, 20 veckor årligen fram till år 2030!

Får jag åka med förresten!

Hälsning

Svarten

Hälsning

Svarten

Ja för fan. Lämna Magrood och min gulligumma i BKK och köra en boys resa till Shiang hai och/eller Tokyo, låter bra för mig!! Tror dock att min gumma och dottern föjler med när jag ger dom (inga :) ) alternativ, he he, grym jag är !! :) kanske också magrood vill följa?

hur somhelst är vi i BKK från 17 juni och planersr utflykten 1-3 vckor efter detta datum. :) mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Då kanske Naklua är et bättre alternativ

sen kan du ta daxutflykter med nån kamrat till Pattaya drinks.gif

hehe , teaser där :) / mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Beror ju också mycket på vad man gillar att göra på sin semester

- Sola och bada

- Parytime

- kultur

- naturupplevelser

- shopping

etc etc etc

Själv gillar jag storstäder med dess shopping och miljöer och jag gillade verkligen Sidney. Sedan kan man bila från Sidney till Adelaide och se den staden med omgivningar och naturområdena runt om

Australiensarna är ett mycket trevligt folk som är värt ett besök

Sydney i dess ära men jag vill hylla Cabramatta. Cabramatta är den stötsta orten i Sydney och Australien för asiatiska invandrare och har verkligen allt!

soup pho OK 2 dollar, Som tam 2 dollar Ok, thai massage 4 dollar OK ...

Swimming Pool 2 dollar OK

VELCOME TO CABRA, MY CITY :)

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

För att upplysa Axell vad den gode Lamai64 menar:

I China har/hade barnen en glipa i brallorna istället för blöjor. Mycket praktiskt.

Hej,

Det är inte bara barn som uträttar sina naturbehov på gatorna, även vuxna människor! Så se var du sätter ner fötterna... :huh:

Det finns en hel del att se på i Shanghai och med omnejd, titta tex på:

Efter ett och halvt år boende i Kina har jag dock tröttnat ordentligt, och flyttar härifrån till ett betydligt bättre land. :dance::dance1:

Ha en bra dag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte se dig runt i Thailand, finns ju 76 olika provinser att besöka och väldigt mycket att se innanför landgränserna.

Vad gäller Indonesien så är väl Flores den ö jag hört ska vara finast i landet av alla dom flitiga indonesienresenärer jag träffat på genom åren.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Nobuzz.

1996 gick jag Annapurna circut och gick ner från 110 kilo till välklädda 101 kilo på 10 dagar. Idag väger jag 120 och behöver alltså 20 dagars promenad , har alltså inte tid, men tack för tipset. smile.gif /mvh

Där ser man! 10 dagar var snabbt jobbat! Skicka en karta med ställen du varit på då.. så vi slipper ge tips på sånt du redan gjort. Du har ju redan varit överallt verkar det som. :)

Norra vietnam då? Eller kanske Brunei? Eller Borneo?

Eller om du vill åka någonstans verkligen exotiskt dit få andra åkt.. lackadiverna (systerögrupp till maldiverna).

Link to comment
Dela på andra sajter

Brunei är intressant-men inget om man är en törstig Pattaya veteran. Sarawak ligger inom räckhåll med flodfärder, regnskog och en och annan huvudjägare?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Varför inte se dig runt i Thailand, finns ju 76 olika provinser att besöka och väldigt mycket att se innanför landgränserna.

Vad gäller Indonesien så är väl Flores den ö jag hört ska vara finast i landet av alla dom flitiga indonesienresenärer jag träffat på genom åren.

Hej.

Jo ...det finns otroligt mycket att se i Thailand. Har sett en hel del men har otroligt mycket kvar. Har hamnat på platser jag aldrig hört talas om med Thailänsk släkt/kompisar med en-två dagars varsel så jag tror jag lämnar dom platserna som är vita på kartan vita så får vi se vilka platser jag hamnar på i framtiden. Blir större överraskning då och roligare att åka med Thai kompisar och förutom sina egna intryck också ta del av deras intryck av olika platser. Så jag tror jag väntar till nästa trip till

my-cousins-friends-cousins hotel/house/sommarstuga /mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...