Jump to content
IGNORERAD

Bra seriös tatuerare i pattaya..


Guest wUThai

Recommended Posts

nån som har lite tips? Priser hade varit intressant med, vad tar dom för en timme?

Tänkte jag skulle kladda ner kroppen när jag åker ner, så det hade varit tacksamt med lite tips. Sist jag var nere så fanns det ju en och annan tatuerare, så det hade varit skönt att slippa springa runt till en massa ställen innan man bestämmer sig vem som ska få äran. ;)

Tjåck dii!

Link to comment
Dela på andra sajter

se tråden Tatto så har du lite bilder. Kan rekomendera Tiger Tatto, soi6 Pattaya beach road. Han gjorde ett mycket bra jobb på mig, 12h 13.000 thb och då ingick en tatt till tjejen också :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag har en kanonkille han är erkänd även i Europa och Usa,och deltar i tävlingar på bägge kontinenterna men jag kommer inte ihåg namnet.

Jag kan kolla i morron om du vill, han har bara gjort en ifyllning på mej. Och det var ngt bland det värsta jag varit med om.

Han skiter i hur ont det gör, bara det blir bra.

Jag fick tipset om honom via en H-A kille i Sverige, och jag har sett hans alster på 2 polare till mej och det är konstverk.

By the way, han är inte billig - men outstanding... Worldclass

Ändrades av Odin

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag har en kanonkille han är erkänd även i Europa och Usa,och deltar i tävlingar på bägge kontinenterna men jag kommer inte ihåg namnet.

Jag kan kolla i morron om du vill, han har bara gjort en ifyllning på mej. Och det var ngt bland det värsta jag varit med om.

Han skiter i hur ont det gör, bara det blir bra.

Jag fick tipset om honom via en H-A kille i Sverige, och jag har sett hans alster på 2 polare till mej och det är konstverk.

By the way, han är inte billig - men outstanding... Worldclass

Jag kom på namnet nu - Monk... Om det säger nåt, Googla kanske...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thainab, jag ska kolla upp det stället. Priset var ju verkligen bra om inte annat. Odin, du vet inte var han befinner sig i Pattaya?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kommer inte bli besviken :great:

Jag skrev fel soi, han finns på soi7.

Visa gärna bilder på resultatet när du är klar :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kommer inte bli besviken :great:

Jag skrev fel soi, han finns på soi7.

Visa gärna bilder på resultatet när du är klar :drinks:

Kan du inte visa bild på den/dom gaddningar du gjorde hos han?

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart, här är den

Sen kanske du får se den live den 13e om det blir så blött så vi börjar slita kläderna av varandra :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart, här är den

Sen kanske du får se den live den 13e om det blir så blött så vi börjar slita kläderna av varandra :drinks:

Vi ska bada i vallgraven runt borgen i centrala örebro bara så du vet :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan varmt rekomendera Joe på 13 Crowns Tattoo. Riktigt skicklig och bra priser! Betalde 10 00 för half sleeve,20 000 b för en full sleeve och 7000 b för hela magen. Är supernöjd med hans arbete. Studion ligger på Pattaya klang mellan second och third road.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Rekommenderar starkt att se ett flertal tatueringar gjorda av den för dig aktuella tatueraren och dom skall sitta på en person inte på ett foto, vem som kan hänga upp en bild av en tatuering och påstå sig vara artisten bakom tatueringen. En tatuering bör vara minst 1.5 år gammal, det är ungefär den tid det tar för den att sätta sig, och först då kan man bilda sig en uppfattning om hur bra artisten är och detta förutsatt att person har vårdat sin nya tattuering på ett bra sätt, om inte spelar det ingen roll hur bra tatueraren är.

Personligen tycker jag att dom flesta tatueringar man ser som är gjorda i Thailand ser för bedrövliga ut efter ett tag, linjerna blir tjocka och färger och detaljer blir suddiga och flyter ihop detta kan bero på flera faktorer, men oftast så är det tatueraren som inte behärskar tekniken.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Rekommenderar starkt att se ett flertal tatueringar gjorda av den för dig aktuella tatueraren och dom skall sitta på en person inte på ett foto, vem som kan hänga upp en bild av en tatuering och påstå sig vara artisten bakom tatueringen. En tatuering bör vara minst 1.5 år gammal, det är ungefär den tid det tar för den att sätta sig, och först då kan man bilda sig en uppfattning om hur bra artisten är och detta förutsatt att person har vårdat sin nya tattuering på ett bra sätt, om inte spelar det ingen roll hur bra tatueraren är.

Personligen tycker jag att dom flesta tatueringar man ser som är gjorda i Thailand ser för bedrövliga ut efter ett tag, linjerna blir tjocka och färger och detaljer blir suddiga och flyter ihop detta kan bero på flera faktorer, men oftast så är det tatueraren som inte behärskar tekniken.

Tja, jag är inte särskilt oroad. Jag har sett min beskärda del av dåliga tatueringar gjorda i Sverige också. Självklart går man på rekommendationer samt att man kollar in stället.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Var precis ner och gjorde min andra och tredje gadd. Det skedde pau Thai Team Tattoo, laengst mot Beach road. Naermare bestaemt Soi Art Street.

Var egentligen inte ute efter att goera naugon men blev sau foervaunad av priset. Sau det blev tvau rent spontant. Den ovre 2800 thb, den undre 3000 thb. Det jag egentligen ville saega var att det skiljer tydligen en hel del pau priset. Den foersta jag gjorde, var i Phuket augusti 2000. Dau ville de ha 5000 thb och den aer nog till och med mindre aen den undre haer.

Dau var det aeven tidsbokning. Idag var det bara "var sau god och sitt sau boerjar vi". Foerstaur vael att det aer mycket olika pau olika staellen, men idag kaendes det sau bara raett.

DSC06618.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriver du på gotländska eller vad är det för dialekt?? :crazy::crazy:

Han verkar vara ifrån dom däringa "Nord-tyska förorts provinserna", du vet dom som ska ha egna trafikmärken :

post-6790-0-70645500-1326999944.jpg

post-6790-0-70645500-1326999944.jpg

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller är det så enkelt att han saknar Å, Ä, Ö?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Det aer precis som wUThai skriver. Hittade naugot som jag skrivit upp foer laenge sedan men vete fasen om det funkar.

snabbkommandon

alt + 143

alt + 142

alt + 153

alt + 134

alt + 132

alt + 148

Naugon som vet om detta skall kunna funka

Link to comment
Dela på andra sajter

Står det inte EN nere till höger på datorskärmen, högerklicka på EN och inställningar sedan går det att ändra så att det blir som ett svenskt tangentbord,

å till höger om P´et, ö,ä till höger om L´et

vill du ha stora bokstäver får du anväda shiftknappen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Står det inte EN nere till höger på datorskärmen, högerklicka på EN och inställningar sedan går det att ändra så att det blir som ett svenskt tangentbord,

å till höger om P´et, ö,ä till höger om L´et

vill du ha stora bokstäver får du anväda shiftknappen.

Tjenare Stefan !

Pa min dator star det EN till vanster, om det nu har nan betydelse. Problemet ar att nar jag hogerklickar har kommer det upp en massa text pa thai och da blir jag lite nollstalld. Hade jag bara vetat vad insallningar heter pa thai hade jag nog fixat det har, sa jag far nog fortsatta skriva pa detta viset.

Ha en trevlig helg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...