Jump to content
IGNORERAD

Hyra hus korttid


Talung

Recommended Posts

Tänkte inför kommande resa hyra något "lyxigt" hus,gärna med jaquzzi på tomt/altan.

Har aldrig tidigare gjort det och undrar om någon med erfarenhet vet hur det går till?

Jag menar om man hittar ett hus på t.ex. Blocket, hur vet man att det är ägaren som hyr ut och att man får det som visas?

Vem som helst kan ju lägga ut bilder på ett hus och be om förskottsbetalning. B)

Hur får man nycklar,kontrakt eller annat som behövs...

Någon med erfarenhet att hyra av okända?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Talung,

Jag och min sambo har både 2008 och 2009 hyrt hus några veckor vid våra resor till Thailand på en månad vardera året.

Båda gångerna har jag hittat husen på Blocket och i god tid före resan byggt upp ett förtroende med hyresvärden,

jag tror att det är viktigt att inte ha för bråttom, utan att vara ute i god tid och just skaffa ett bra förhållande med hyresvärden.

Kan hyresvärden också lämna referenser så underlättar det mycket.

Jag har skrivit om båda resorna här på MPR tidigare, och där finns också länkar till husen och ägarna samt lite bilder från husen som vi hyrt.

2008 hyrde vi i Hua Hin

2009 hyrde vi i Bang Sare, strax utanför Pattaya

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för informativt svar Lars!Länken fanns ej längre men vi har tänkt åt det hållet också denna gång.

Ja bedrägeri-möjligheterna bör ju vara rätt stora inom detta men man får väl försöka som du säger och se till att få så bra underlag som möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett gott råd är att aldrig betala i förskott och vill de tvunget ha det så välj ett annat boende.

Det finns hur mycket som helst att hyra och konkurrensen bland de som vill hyra ut är stenhård så det är du som kan ställa krav inte uthyrarna.

Lycka till och berätta gärna hur det gick.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för informativt svar Lars!Länken fanns ej längre men vi har tänkt åt det hållet också denna gång.

Ja bedrägeri-möjligheterna bör ju vara rätt stora inom detta men man får väl försöka som du säger och se till att få så bra underlag som möjligt.

Ok Talung, det finns ju fler på Blocket i Bang Sare...

Jag kikade här: http://www.blocket.se/hela_sverige?q=Thailand%2Bbang+sare&cg=0&w=3&st=s&st=u&st=b&ca=6&md=th

Lycka till! :great:

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte inför kommande resa hyra något "lyxigt" hus,gärna med jaquzzi på tomt/altan.

Har aldrig tidigare gjort det och undrar om någon med erfarenhet vet hur det går till?

Jag menar om man hittar ett hus på t.ex. Blocket, hur vet man att det är ägaren som hyr ut och att man får det som visas?

Vem som helst kan ju lägga ut bilder på ett hus och be om förskottsbetalning. B)

Hur får man nycklar,kontrakt eller annat som behövs...

Någon med erfarenhet att hyra av okända?

Beror på vart du ska i LOS!!!

Chonburi Pattis Jomtien Naklua Sattahip försök med pattayarealastet.com då har du allt när du kommer ner.

Dom sköter kontrakt,nycklar,betalning osv.Samt att du har garanti när du går genom mäklare!!

Vill du hyra privat i Pattis har jag en vän som erhåller lägenheter till ett rimligt pris!

Sen beror det ju på hur länge ni stannar men eftersom du är ute efter ett hus förmodar jag att det rör sig

om några månader eller närmare ett år?

Mvh Svampen pm me :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...