Jump to content
IGNORERAD

Till fots i Seoul

Guest wille
 Dela

Recommended Posts

Tillbringade forra veckan i Seoul. Hade storslagna planer pa en rejal fotorunda men det svinkalla vadret och ett tight jobbschema ledde till endast en dags promenerande.

Nedan foljer ett axplock av min upplevelse bakom linsen.

IMG_2737.jpg

IMG_2717.jpg

De 3 guiderna jag forsags med

IMG_2772.jpg

IMG_2789.jpg

IMG_3029.jpg

Sockervadd!

IMG_2907.jpg

IMG_2973.jpg

IMG_3083.jpg

IMG_3044.jpg

IMG_3107.jpg

IMG_2788.jpg

En vilsen Khmer och en frusen Burmes

DSC_0272.jpg

DSC_0288.jpg

IMG_2861.jpg

IMG_2871.jpg

IMG_2892.jpg

IMG_2876.jpg

Dela på andra sajter

fy fan såg kallare ut än sverige.och dit ska man nästa vecka...har alldrig fått "feeling" för det landet :whistle:

Dela på andra sajter

Kanon pix, wille! great.gif

Keep up the good work!

Mvh

Kimmo

Ändrades av skibi695

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Dela på andra sajter

proffsfoton wille :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Note to self: Måste resa mer i Asien!

Tack för spännande bilder wille!

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Dela på andra sajter

Första "vintertrappan" e bra.. ur fotografiskt tycke..super...det andra e "medel svensson" om du fattar..bra vinkel, underbar färg...goooo bild

Dela på andra sajter

FN eller nåt liknande.Håller med MIWA sitter med en tjock blaska Fotoguiden 180 sidor 129kr. nr o1 2010 men jävligt bra där man skulle tro att wille tjuvläst

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Dela på andra sajter

Mkt fina bilder :great:

Får man fråga vad du jobbar med eftersom du fick 3 st guider? :huh:

;)

Guiderna var "frivilliga" och praktiserade pa en systerorganisation i Seoul. Var faktiskt ytterliggare tva "guider". Den lilla tjejen som kakar sockervadd och hennes mamma var med till tempelomradet.

Tack for alla trevliga kommentarer - uppskattas!

Sa aterigen - for att fa en uppfattning om vad folk gillar/ogillar. Vilken/vilka bilder gillas och vilka bilder dissas?

Dela på andra sajter

Fina bilder från en i mitt tycke ful stad. Jag var också i Seoul forra veckan, kunde haft MPRs forsta Koreanska forumträff smile.gif .

Jag tog med familjen till Seoul veckan innan jul och då var det än kallare, -14, dock ingen sno. Eftersom huvudanledningen till att familjen foljde med var att dottern skulle få se sno for forsta gången så fick vi flyga ned till Jeju där det snoade friskt.

Dela på andra sajter

Sa aterigen - for att fa en uppfattning om vad folk gillar/ogillar. Vilken/vilka bilder gillas och vilka bilder dissas?

Det e ju olika Wille är man påläst om fotografering som tydligen MIWA Kim Dttbk? clirre snart :huh: pluggar som fan he he så

vet man att man ska titta efter det annorlunda.

Dela på andra sajter

Fan vilka sköna bilder wille. Sånt här gillar jag. great.gif

Hinner inte reflektera över vilka bilder som är bäst just nu men generellt så gillar jag nog porträtten allra bäst. Tycker mycket om knivskarpa ljusa fina närbilder av människor.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Tack för fina bilder wille (och jag kunde se dem).

Har aldrig fått äran att få komma till Korea (även om det har varit på håret ett par gånger). De arbetskamrater som har varit där säger det är ”annorlunda” och att folk är väldigt vänliga och arbetsamma. Jag vet inte vad du har för bild av landet wille?

//bob

Dela på andra sajter

HAr besokt Seoul ett par ganger nu och gillar staden mer och mer. Till en borjan kunde jag halla med Atom om att staden ar "ful och trakig". Dock fick jag denna gang ett mkt annorlunda intryck. Vi bodde pa ett hotell i norra delen precis pa bergslutningen och rorde oss mkt i "gamla Seoul" dar arkitekturen ar mkt intressant. Ovriga delar av Seoul kanske paminner mer om Frankfurt och lite gratt och trist. Koreaner arbetar relativt hart verkar det som. Kanske inte lika extremt som tex. japaner men inte langt ifran. Huruvida de ar trevliga - ja inte otrevliga iaf. Manga ar oppna och nyfikna och latta att snacka med. Dock sa ar det tydligt att framlingsfientligheten ar ganska utbredd. Aven om vasterlanningar ofta star hogt i kurs sa ar det andra grupper som behnadlas ganska sa illa.

Dela på andra sajter

Härliga bilder Wille, tack för dem.

He-he, jag gillade bilden på toalettstolen, bör man vara ingenjör för att bemästra den?? lol.gif

Mvh

BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

Ja Frankfurt är väl ingen höjdare precis rätt så opersonlig om man kan säga så enligt min erfarenhet. Men mycket beror väl på att staden är rätt så ”ung” efter återuppbyggnaden från 2a världskriget….

Att de var främlingsfientliga viste jag inte, är det mot Japaner och Kineser?

//bob

Dela på andra sajter

;)

Guiderna var "frivilliga" och praktiserade pa en systerorganisation i Seoul. Var faktiskt ytterliggare tva "guider". Den lilla tjejen som kakar sockervadd och hennes mamma var med till tempelomradet.

Tack for alla trevliga kommentarer - uppskattas!

Tycker de var odissningsbara allihop! Bra blandning mellan färg och svartvitt, snö på bild,

fina porträtt, knästrumpor, sockervadd samt ytterligare några stycken som stack ut lite

extra. 50d verkar dessutom va en ytterst kompetent kamera till ett ok pris.

”Vi vill vara bandet som, om vi flyttade in i huset bredvid ditt, skulle döda din gräsmatta” - Lemmy Kilmister      Doktorn, med finsk brytning: "Var det en inhemsk tjej eller var hon bara hemsk?"

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Lite reflektioner över Willes intressanta Koreabilder.

1. Nytt för mig är att det numera finns fluffiga kindvärmare för kvinnor.

2. En helt nedklottrad vägg (toalettvägg?) utan en enda ditritad kük.

Det måste tyda på att Koreanerna är mindre sexuellt frustrerade än vi svenskar,

vars offentliga toaväggar allt som oftast pryds av avbildade könsorgan i olika storlekar.

3. Alltså inget kük-klotter i det fördolda,

men väl ett hotell som frontar med namnet Kük Do.

Ett intressant land, och förmodligen en motpol i mångt och mycket till det vi i Sverige upplever i vår vardag.

Fortsätt gärna att knäppa fler bilder, och låt oss sedan fundera lite över dem.

SiamNilsson

Dela på andra sajter

Håller med Kim att porträtt är mest intressant. Också på människor i vardagsmiljö.

Sedan också tycker jag om att se hur du "Photoshoppat" för att förbättra. Håller på att lära mig Photoshop mera ingående just nu.

/hakancnx

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...