Jump to content
IGNORERAD

Feta betalar extra


oddtom

Recommended Posts

Mja, nog är det befogat med en avgift för långa personer som ju ofta har svårt att hålla styr på benen.

Detta kan naturligtvis undvikas om bolagen tar sig i kragen och samlar in relevanta uppgifter vid bokningen för att på så sätt kunna sköta

bordsplaceringen på ett optimalt sätt. Den mest välgödde placeras tillsammans med den mest urmagrade och den kortaste tillsammans med den längsta.

Hur svår kan det va!

Probelmsolveraren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    8

  • Tujtuj

    4

  • pigge01

    3

  • mamma bäng fan pappa käng

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Mja, nog är det befogat med en avgift för långa personer som ju ofta har svårt att hålla styr på benen.

Detta kan naturligtvis undvikas om bolagen tar sig i kragen och samlar in relevanta uppgifter vid bokningen för att på så sätt kunna sköta

bordsplaceringen på ett optimalt sätt. Den mest välgödde placeras tillsammans med den mest urmagrade och den kortaste tillsammans med den längsta.

Hur svår kan det va!

Probelmsolveraren Arne

Alternativt att de erbjuder plastikkirurgi i samband med bokning där vi kan avlägsna/addera allt ifrån normen avvikande.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det viktigaste kanske inte är vad varje passagerare väger eftersom man räknar med genomsnitt på passagerare vilket stämmer väldigt väl

Debatten och problemet gäller de som tar upp mer plats än vad en "stol" klarar av i vikt och utrymme.

Är man så fet att man inte kan sitta i ett säte utan att det förstörs, passagerare intill blir krossade, säkerhetsbälte inte kan knäppas etc etc så får man helt enkelt ta betalt för de faktiska två platser denna person behöver alt att de sitter i den klass som har tillräckligt stora stolar och betalar den biljetten (stolarna är betydligt rymligare i de högre och dyrare klasserna)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är ett känsligt ämne, men min syn är lika med "Tallvikings"; Tar man upp mer än en plats så måste man betala för detta.

Min fasa är att hamna bredvid någon som "flyter" över i min plats. Ska man tolerara detta ? Jag skulle aldrig göra det, det är trång nog som det är

i ekonomiklass. Hittills har det inte hänt men den dagen det gör det så kommer i alla fall jag att protestera.

Man kan undra hur de japanska sumobrottarna färdas... Jag vet att de i alla fall måste ha speciella sängar som håller då de bor på hotell.

Tror säkert att det kostar extra.

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, min lösning kombinerat med ett i sidled skjutbart armstöd skulle ju ge en optimal lösning på problemet.

Den bredrövade får den plats han behöver och den spissrövade får det stöd i stussen som han idag saknar.

Oraklet Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, min lösning kombinerat med ett i sidled skjutbart armstöd skulle ju ge en optimal lösning på problemet.

Den bredrövade får den plats han behöver och den spissrövade får det stöd i stussen som han idag saknar.

Oraklet Arne

Saliga äro de spissrövade, ty de kunna skita på flaskor.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man betala extra för Ölmage? :whistle:

MVH Svampen :wai:

Självklart (om den behöver en egen stol för att få plats !!) :crazy:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ölmage är pondus och belönas,inte bestraffas.Och är man så fet så man inte får plats så får man väl åka fraktflyg eller båt :crazy: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...