Jump to content
IGNORERAD

Åker alla rökare till Thailand på semester ?


smilet

Recommended Posts

I norden är c;a 25% av befolkningen beroende av nikotinet i cigaretter.

I Thailand när jag var där såg o luktade jag till att 92% av farangerna rökte, så varför åker alla rökare till Thailand på semester ?

Är det för att det billigt med cigg i Thailand ?

Är det för att alla som ej annans röker, röker de nu när det driks mera bärs = feströkare

69% av thaikillarna röker men bara 9% av barbrudarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Serath

    5

  • måne

    3

  • ronoh

    3

  • Herr Chang

    2

Mest aktiva i denna tråd

Och resterande 8% snusar, så stämmer din uträkning så är följdaktligen 100% av farangerna i Thailand gravt nikotinberoende småfulla sexmissbrukare...Hehehe

Vad har du att tillägga renlevnads Arne...?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

I norden är c;a 25% av befolkningen beroende av nikotinet i cigaretter.

I Thailand när jag var där såg o luktade jag till att 92% av farangerna rökte, så varför åker alla rökare till Thailand på semester ?

Är det för att det billigt med cigg i Thailand ?

Är det för att alla som ej annans röker, röker de nu när det driks mera bärs = feströkare

69% av thaikillarna röker men bara 9% av barbrudarna.

... och var gjorde du din studie, bland barnfamiljerna på Koh Lanta? ...

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska man annars göra?Man måste ha lite terapi.Titta på Thai när dom är vakna,så måste dom ha något att göra.Har du sett en thai läsa en bok?Har du sett en thai inte göra ingeting.Finns inte.Vi rökar cigg.Finns givetvis annat och göra men det är en kostnads fråga =röka är billigt.Ha de

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara ett undantag röker nästan ingenting i Thailand. Är ju ingen storkonsument här hemma heller. Tycker thaiciggen mest består av luft och papper smakar ju f-n.

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant teori där att rökare skulle vara överrepresenterade bland svenska turister i Thailand! Finns kanske något samband där... jag vet inte.

Själv är jag slav under nikotinet, men jag åker inte till Thailand för att cigarretterna är billigare där. Fast det är förstås en trevlig bonus ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Av de faranger och thaiare jag känner här nere, så är det uppskattningsvis 20% som röker.

Efter att ha rökt ett paket/dag sedan jag var ca 15 år, så slutade jag tvärt ett år efter flytten till Thailand.

Min thaifru mår dåligt av tobaksrök.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag undrar också varför det är så många rökare i Thailand.

Sen kan vi diskutera varför det finns så många alkoholister både hel och halv alkisar där.

Då menar jag naturligtvis faranger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag undrar också varför det är så många rökare i Thailand.

Sen kan vi diskutera varför det finns så många alkoholister både hel och halv alkisar där.

Då menar jag naturligtvis faranger.

Alkolist = Rökare

Eller känner ni alkolister som inte röker?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Folk semester röker kanske. Jag slutade röka när jag började jobba på flygplats. Det var inte så trevligt att stå med en cigg i käften när dem pumpade in tusentals liter jet-a i kärrorna.

Det kunde ha blivit en trevlig brasa hehe, jag började snusa istället.

Nu är jag fast i den skiten, men det är bättre att snusa då rökpausen försvinner ibland då man måste vara ute och jobba flera timmar i sträck för att få iväg alla semester svenskar och affärsresenärer..

Link to comment
Dela på andra sajter

Alkolist = Rökare

Eller känner ni alkolister som inte röker?

Ja det gör jag, och som inte snusar heller.

Tyckte du att du var tuff/häftig nu i din lilla värld?

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det gör jag, och som inte snusar heller.

Tyckte du att du var tuff/häftig nu i din lilla värld?

MVH Tommy

err?

Ta en öl till eller nått om du inte hänger med i diskussionen.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alkolist = Rökare

Eller känner ni alkolister som inte röker?

Ja jag känner ganska många männsiskor som har alkoholproblem som inte röker.

En del snusar andra nyttjar inte nikotin utan bara alkohol.

Själv är jag numera AS dvs anonym snusare. :lol:

Men jag gillar alkohol och då helst alkoläsk eller cider.

Men i Thailand så slinker ganska många Leo ner tillsammans med Spy och Bacardi. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag känner ganska många männsiskor som har alkoholproblem som inte röker.

En del snusar andra nyttjar inte nikotin utan bara alkohol.

Själv är jag numera AS dvs anonym snusare. :lol:

Men jag gillar alkohol och då helst alkoläsk eller cider.

Men i Thailand så slinker ganska många Leo ner tillsammans med Spy och Bacardi. :D

Sluta själv snusa 5 månader sen efter rökning/snusning i 19 år, klarat mig hittils. Men fan vart jobbigt vissa dagar. tom nu så suger det...

Leo är en fin öl som slinker ner lätt, Fastna för den faktiskt och då utan is. Spy tycker jag smakar lite för mycket som sött vin men tjejen är heltokig i att.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

err?

Ta en öl till eller nått om du inte hänger med i diskussionen.

Sorry Serath, jag vet inte vad du menar med "err?"

Jag fattade det som att du tror att alla alkoholister är rökare och sa bara att jag vet ett par alkoholister som varken röker eller snusar.

Vad är det du inte förstår?

Jag tolkade din felaktiga kommentar om "Alkolist = Rökare" (felstavat till alkoholist, förresten, antar att du är full, du kan be om ursäkt imorgon ;) ) som ett tamt försök att framstå som världsvan och bara skrev att du har fel, eftersom jag känner ett par alkoholister som inte röker :wai: .

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry Serath, jag vet inte vad du menar med "err?"

Jag fattade det som att du tror att alla alkoholister är rökare och sa bara att jag vet ett par alkoholister som varken röker eller snusar.

Vad är det du inte förstår?

Jag tolkade din felaktiga kommentar om "Alkolist = Rökare" (felstavat till alkoholist, förresten, antar att du är full, du kan be om ursäkt imorgon ;) ) som ett tamt försök att framstå som världsvan och bara skrev att du har fel, eftersom jag känner ett par alkoholister som inte röker :wai: .

MVH Tommy

Nädå har inga problem med spriten, men din spydiga kommentar vart lite löjlig.

Det är ett välkänt faktum att alkoholister (Ursäkta tidigare felstavning) är storrökare, Men uppenbarligen visste inte du detta Herr Världsvan.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nädå har inga problem med spriten, men din spydiga kommentar vart lite löjlig.

Det är ett välkänt faktum att alkoholister (Ursäkta tidigare felstavning) är storrökare, Men uppenbarligen visste inte du detta Herr Världsvan.

Hmm, ett välkänt faktum... skulle nog vilja ha en länk till avhandling eller liknande som bekräftar.

Är det också så att storrökare är alkoholister?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, ett välkänt faktum... skulle nog vilja ha en länk till avhandling eller liknande som bekräftar.

Är det också så att storrökare är alkoholister?

Herr Chang har talat.

rökning och alkoholism går hand i hand och vad jag kunnat utläsa så röker ca 85-90% av alkoholisterna.

Hitta en ganska bra artikel om vad som hände när dom tog fram ett anti röknings piller

http://news.ucsf.edu/releases/drug-to-curb-smoking-also-cuts-alcohol-dependence/

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

I vår by är vi fyra svenskar,bara jag röker(rökte,försöker sluta)och nog f-n tar dessa eminenta herrar sig ett järn eller hundra :whistle: har inte varit med om att någon av dem någonsin sagt nej till ett glas :dance: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaa, och man får hår i handflatorna om man onanerar det är ju allmänt känt.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaa, och man får hår i handflatorna om man onanerar det är ju allmänt känt.

måste vara rätt håriga tjejer i Pattaya då :kort:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ingen storrökare hemma men röker kanske 1-2 cigaretter per dag.

När jag är i Thailand röker jag mer, och det är nog till en viss del att jag dricker mer beer där.. Beer får igång suget efter ciggen hos mig.. ;)

Ändrades av jens

Jens heter jag och jag bor numera på Koh Samui..

Link to comment
Dela på andra sajter

Folk semester röker kanske. Jag slutade röka när jag började jobba på flygplats. Det var inte så trevligt att stå med en cigg i käften när dem pumpade in tusentals liter jet-a i kärrorna.

Det kunde ha blivit en trevlig brasa hehe, jag började snusa istället.

Nu är jag fast i den skiten, men det är bättre att snusa då rökpausen försvinner ibland då man måste vara ute och jobba flera timmar i sträck för att få iväg alla semester svenskar och affärsresenärer..

Jag jobbar på Arlanda sen 12 år tillbaka , och där är det iallafall förbjudet att röka på plattan och på de flesta andra platser också. Vad fan är det för flygplats du jobbar på där man kan röka nära planen? :rtfm:

Du måste väl ha skrivit fel hoppas jag eller det kanske var när dom inte visste bättre för länge länge sedan?

Jag jobbar som lastare vad jobbar du med? Kan väl också säga att det är inte ofta vi är ute och jobbar flera timmar i sträck.

MVH

Snucke

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...