Jump to content
IGNORERAD

tillhör du i kategorin blåst


Sopis

Recommended Posts

Yes ! Det var Torsdag morgon 16 jan när man fick veta hur jävla blåst man är.

Jag kom hem från jobbet (nattskift) det låg en papper ihop nystat med nycklar i

och en postit lapp i spegel (det är slut nu flytar till min moster)

Jaha tänkte ja åkte dit och frågade varför för livet har varit jätte bra

med alla fronter vi har letat hus och planerade att skaffa barn när huset var klar,

men jag fick inga vettiga ursak.

Åkte hem och försökte sova men kunde inte, fram med telefon, ringde upp till tjejen

då satte hon i bilen "var ska ni ?" affären var svaret pratade liten stund till.

Sen kom posten, och jag tänkte att fan jag öppnar hennes också (ica kuver),

ja mycket väll där stog det travellink aa resa tänkte jag okey fram med luren igen,

då svara hon och jag hör ljudet på flygplasen, frågade direkt skall du resa,

ja hon sa, frågde om varför inte saa något svaret var jag vågar inte för du skulle bli lessen.

När tänkte du komma tillbaka 20 april var svaret så jag tänkte ok jag kanske kan åke dit efter,

började leta över allt spår och telefon nummer till hennes familj, hittade några som hon hade

råkat ringa ytan asia kort.

Jag började ringa lite i den första nummer svarade en kille (ingen jag kände igen thai).

skit tänkte jag något är galet, frågade killen (engelska) vad heter han och hur han kände min tjej

han var jätte trevlig och vi pratade ett tag och han svarade att han är hennes pojkvän sedan drygt tre år

alltså från den tiden jag hade åkte hem från Thailand innan hon kom hit för uppehållstillstånd.

Och sen då killen frågade mig vem jag var och klart jag är ju hennes kille som hon var förlovad med.

Då läte helt annorlunda, vi bytte e-post address och jag skickade lite bilder vi är till sammans genom åren...

Det bästa av allt är att nu när det mesta är avklarat så var min tjej hos sin kille i Thailand en sväng och hon

blev påsatt och sparkat (ingen thai vill ha en otrogen tjej). Inte jag heller !

Jag har kontaktat mig verket för att försöka dra in hennes PUT som är bar ca 2 månad gammal dessutom hon kommer att

få jätte problem med sina pengar på kontot och en hel andra saker som att grannar i Bangkok och i en by vid surin,

detta pga många bekanta som jag känner här och alla dömmer hennes görning.

Och för att tilläga vi hade det hur bra som helst eller bätre än så! kan jag säga det är därför jag inte förstår varför ?

ni som har blivit blåsta eller blåst någon effter ni blivit dumbat av märkligt sätt eller dyl dela eran erfarenheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 147
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sabura

    20

  • broder tuk tuk

    10

  • conservator

    10

  • Sopis

    9

Mest aktiva i denna tråd

Tråkigt att det hände dig. Beklagar det verkligen. Tycker det är konstigt att hon helt plötsligt bara drar utan att du haft någon indikation alls på att något inte stod rätt till.

Sedan ska jag ärligt säga att det var riktigt fult att gillra fälla för henne med hennes thai pojkvän. Du hade kunnat lurat henne in i en situation där hennes liv var i fara. Varför ska du aktivt försöka dra in hennes PUT? Hon har brutit med dig men hon har förtjänat sin rätt att ha PUT...även om du inte gillar det.

Link to comment
Dela på andra sajter

... det var riktigt fult att gillra fälla för henne med hennes thai pojkvän. ...

Visst är det varmt och gott när någon pissar på dig!? whistle.gif

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag förstår om du i din skalle nu ältar det inträffade, och smått desperat söker svar.

Men det lär nog inte hjälpa om jag eller några andra skriver om våra egna ”bottennapp” i syfte att få dig att begripa dig på ditt ex och ert havererade förhållande.

Det finns ju oändliga typer av orsaker till att ett förhållande kan ta slut,

så ibland är det nog bättre att släppa det hela och lägga en sådan här tråkig erfarenhet bakom sig.

Förhoppningsvis kan man dra nya lärdomar av det inträffade.

Speciellt ofruktsamma är nog dina egna "varför-grubblerier" när den ena parten (exet) inte längre går att rådråga om den egentliga anledningen till att hon tröttnade och stack sin väg.

Jag tycker trots allt att du verkar ha klarat dig ganska smärtfritt ur detta förhållande.

Det kunde ha gått mycket värre, tro mig, jag vet av egen erfarenhet.

Hoppas att du landar på fötterna.

Ha det bra,

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Herr Nilsson om att du trots allt kommit lindrigt undan med bara ett brustet hjärta. Inte för att det hjälper dig för stunden och höra.

Såvida du inte får något rakt svar från henne så är det ingen mening att du grubblar om varför hon lämna dig. Försök att glömma henne så fort det bara går annars är det ju risk att hela din tillvaro blir fördärvad. Du har fått en liten mini hämnd och det bör ju räcka med den, Du kommer inte må bättre på lång sikt av att söka hämnd, Gå Vidare även om det gör ont.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det varmt och gott när någon pissar på dig!? whistle.gif

jap.gif

Du får gärna upplysa mig om sambandet. Jag har varit med om att ha haft en otrogen fru (ej thai) och haft en del väldigt hårda avslut på förhållanden, men aldrig att jag lagt ribban så lågt att jag medvetet riskerat den andres liv. För mig har det aldrig varit värt att hämnas...

Livet går vidare och det finns en hel värld av vackra tjejer som väntar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får gärna upplysa mig om sambandet. Jag har varit med om att ha haft en otrogen fru (ej thai) och haft en del väldigt hårda avslut på förhållanden, men aldrig att jag lagt ribban så lågt att jag medvetet riskerat den andres liv. För mig har det aldrig varit värt att hämnas...

Livet går vidare och det finns en hel värld av vackra tjejer som väntar.

Nu tror jag ju inte att han hade mord i åtanke när han snackade med pojkvännen.

Att han berättade att han också hade haft ett förhållande med samma tjej är väl inte så jävla konstigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tror jag ju inte att han hade mord i åtanke när han snackade med pojkvännen.

Att han berättade att han också hade haft ett förhållande med samma tjej är väl inte så jävla konstigt?

Absolut inte konstigt att man pratar om det. Men som det står i texten han skrivit så ser det ut som att de medvetet gillrade en fälla för tjejen. Och hur kan han veta hur thaikillen skulle ha reagerat när han träffade henne igen? Tydligen hade de sex och sedan blev hon utsparkad eller slagen...vad vet jag.

Jag tycker att det var ett onödigt "spel" de iscensatte för att hämnas..något som lika gärna hade kunnat gått överstyr..och det är min åsikt som jag står för.

Nu vet ju ingen här mer än det som Sopis valt att berätta. Finns ju inga som helst ledtrådar till varför tjejen gjorde som hon gjorde och om detta är hela sanningen. En version är vad det är...men grundat från den har jag tagit ställning att det är tråkigt att Sopis fått uppleva detta uppbrott men att efterdyningarna var aningen olämpliga enligt min syn att se på det. Alla är vi olika.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snacka om att göra en höna av en fjäder :crazy:

Jag håller med. Ditt inlägg innehåller 9 ord och en smiley för mycket. :dance1::lol:

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt att läsa Sopis, jag hoppas det löser sig till det bästa för dej.

Har hört flera liknande historier och tyvärr även bevittnat en på nära håll, alltså att damen drog till en annan så snart PUT var klart.

Som nån skrev så är det rätt meningslöst att försöka få MIG att dra in ett PUT, vet inte ens om det går utan att tjejen stannar utanför Sverige för länge.

Jag tycker att du skall släppa detta och nöja dej med att hon inte har nån pojkvän alls längre.

Vad du kanske skall kolla är vad som kan hända med hänsyn till sambolagen, i värsta fall för dej så har hon rätt till hälften av allt ni skaffat tillsammans sedan hon flyttade hem till dej, och det kan vara mycket.

Kolla med en advokat eller annan kunnig.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Förhållanden spricker. Säkert miljontals varje dag.

Det är bara bita ihop och komma igen. Om 12 månader kan du se på det här med en axelryckning och är kanske nån erfarenhet rikare.

Hämd och dyligt blir bara destruktivt i längden.

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Yes ! Det var Torsdag morgon 16 jan när man fick veta hur jävla blåst man är.

Jag kom hem från jobbet (nattskift) det låg en papper ihop nystat med nycklar i

och en postit lapp i spegel (det är slut nu flytar till min moster)

Jaha tänkte ja åkte dit och frågade varför för livet har varit jätte bra

med alla fronter vi har letat hus och planerade att skaffa barn när huset var klar,

men jag fick inga vettiga ursak.

Åkte hem och försökte sova men kunde inte, fram med telefon, ringde upp till tjejen

då satte hon i bilen "var ska ni ?" affären var svaret pratade liten stund till.

Sen kom posten, och jag tänkte att fan jag öppnar hennes också (ica kuver),

ja mycket väll där stog det travellink aa resa tänkte jag okey fram med luren igen,

då svara hon och jag hör ljudet på flygplasen, frågade direkt skall du resa,

ja hon sa, frågde om varför inte saa något svaret var jag vågar inte för du skulle bli lessen.

När tänkte du komma tillbaka 20 april var svaret så jag tänkte ok jag kanske kan åke dit efter,

började leta över allt spår och telefon nummer till hennes familj, hittade några som hon hade

råkat ringa ytan asia kort.

Jag började ringa lite i den första nummer svarade en kille (ingen jag kände igen thai).

skit tänkte jag något är galet, frågade killen (engelska) vad heter han och hur han kände min tjej

han var jätte trevlig och vi pratade ett tag och han svarade att han är hennes pojkvän sedan drygt tre år

alltså från den tiden jag hade åkte hem från Thailand innan hon kom hit för uppehållstillstånd.

Och sen då killen frågade mig vem jag var och klart jag är ju hennes kille som hon var förlovad med.

Då läte helt annorlunda, vi bytte e-post address och jag skickade lite bilder vi är till sammans genom åren...

Det bästa av allt är att nu när det mesta är avklarat så var min tjej hos sin kille i Thailand en sväng och hon

blev påsatt och sparkat (ingen thai vill ha en otrogen tjej). Inte jag heller !

Jag har kontaktat mig verket för att försöka dra in hennes PUT som är bar ca 2 månad gammal dessutom hon kommer att

få jätte problem med sina pengar på kontot och en hel andra saker som att grannar i Bangkok och i en by vid surin,

detta pga många bekanta som jag känner här och alla dömmer hennes görning.

Och för att tilläga vi hade det hur bra som helst eller bätre än så! kan jag säga det är därför jag inte förstår varför ?

ni som har blivit blåsta eller blåst någon effter ni blivit dumbat av märkligt sätt eller dyl dela eran erfarenheter.

Hej Sopis

Det är alltid trist när det spricker, men om/när man får lite distans till det spruckna förhållandet så brukar man kunna dra lärdom av det som hände (att man aldrig kommer att förstå sej på kvinnor har jag lärt mej!) det du skrev i näst sista stycket ""hur bra som helst"" kanske du skulle kolla upp med din ex!

Jag lärde mej att ett äktenskapsförord är för all framtid nödvändigt!

Nu kommer jag att få skit från rödstrumpor och obotliga romantiker men det bjuder jag på!!

Häng inte läpp, det är bara att bryta ihop och komma igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Sopis,

Tråkigt det som hänt... men jag tror du kan glömma att få hennes PUT indraget. Vad jag vet återkallas PUT endast om personen begår allvarliga brott som leder till fängelsestraff.

Incinerator, du får ingen skit från mig. Äktenskapsförord är enligt mening nödvändigt för dom flesta.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Hej Sopis,

Tråkigt det som hänt... men jag tror du kan glömma att få hennes PUT indraget. Vad jag vet återkallas PUT endast om personen begår allvarliga brott som leder till fängelsestraff.

Incinerator, du får ingen skit från mig. Äktenskapsförord är enligt mening nödvändigt för dom flesta.

Herr Chang har talat.

Herr Chang

Vad händer vid de fall PUT erhålles genom oriktiga uppgifter, jag undrar i detta fall skulle man ju kunna tolka det som det var ett skeenförhållande enbart för att erhålla PUT därmed skulle ju grunderna för uppehållstillstånde på grund av familjeanknytning vara falsk!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Sopis skrev så här, och då reagerade jag:

” vi har letat hus och planerade att skaffa barn när huset var klar”

Var dessa planer verkligen ömsesidiga drömmar om framtiden eller var det möjligen Sopis egna önskemål som han trodde att hon skulle uppskatta?

Ett nytt hus hade säkert flickvännen stort intresse av att få gratis (till sig och sin thailändske pojkvän), men då skulle naturligtvis huset byggas i Thailand, och inte i Sverige där Sopis också tänkte bo och vara delägare.

När det stod klart för henne att pengarna istället skulle satsas på ett hus i Sverige, ja då tror jag att ”kärleken” till Sopis plötsligt fick sig en pyspunka, och hon beslöt sig då för att åka tillbaka till Thailand för att istället hänga med thaikillen och för att smida nya planer.

Jag kan ju ha fel, men jag kan ju också ha smärtsamt rätt.

Hur det förhöll sig får vi nog aldrig reda på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Vad händer vid de fall PUT erhålles genom oriktiga uppgifter, jag undrar i detta fall skulle man ju kunna tolka det som det var ett skeenförhållande enbart för att erhålla PUT därmed skulle ju grunderna för uppehållstillstånde på grund av familjeanknytning vara falsk!

Mvh

Magnus-Chumphae

Då ska du ju kunna bevisa uppsåt och det kan ju enkelt bestridas av henne. Hennes thailändske pojkvän var ju helt ovetande om hennes pojkvän i Sverige så där finns ingen maskopi-teori. Att det sedan råkade bli som så att hon drog direkt hon fick PUT är väl kanske misstänksamt i sig, men här anar jag att allt inte riktigt stämmer i berättelsen. Hon utnyttjar ju inte sitt PUT på något sätt i och med att hon försvunnit till Thailand. Hade hon däremot haft en annan svensk pojkvän som hon stack till så hade det kanske kunnat vara surare, men som det ser ut nu så verkar hon haft avsikt att flytta tillbaka till Thailand och då kan ju endast PUT utnyttjas om hon finner ny svensk kille att leva med...annars är ju PUT ganska värdelöst för henne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Då ska du ju kunna bevisa uppsåt och det kan ju enkelt bestridas av henne. Hennes thailändske pojkvän var ju helt ovetande om hennes pojkvän i Sverige så där finns ingen maskopi-teori. Att det sedan råkade bli som så att hon drog direkt hon fick PUT är väl kanske misstänksamt i sig, men här anar jag att allt inte riktigt stämmer i berättelsen. Hon utnyttjar ju inte sitt PUT på något sätt i och med att hon försvunnit till Thailand. Hade hon däremot haft en annan svensk pojkvän som hon stack till så hade det kanske kunnat vara surare, men som det ser ut nu så verkar hon haft avsikt att flytta tillbaka till Thailand och då kan ju endast PUT utnyttjas om hon finner ny svensk kille att leva med...annars är ju PUT ganska värdelöst för henne.

Jag var bara nyfiken frågan är väl vad hon gjort inte vad eventuella pojkvänner gjort, kan MIG styrka att hon hadde ett varaktigt förhållande med Sin Thailändska pojkvän så kan de ju hävda att förhålladet med den svenske pojkvännen var ett skeenförhållande då har de ju grunden för återkallande oavsett vad de båda pojkvännerna vet.

Intressanta spekulationer fast vi vet ju inte allt i fallet så det är ju enbart spekulationer!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var bara nyfiken frågan är väl vad hon gjort inte vad eventuella pojkvänner gjort, kan MIG styrka att hon hadde ett varaktigt förhållande med Sin Thailändska pojkvän så kan de ju hävda att förhålladet med den svenske pojkvännen var ett skeenförhållande då har de ju grunden för återkallande oavsett vad de båda pojkvännerna vet.

Intressanta spekulationer fast vi vet ju inte allt i fallet så det är ju enbart spekulationer!

Mvh

Magnus-Chumphae

Saken är att jag förstår inte hur de ska kunna styrka det. Killen i Thailand kan ju ha inbillat sig att de varit tillsammans för enligt henne kan han ju lika gärna vara ett ex som inte förstått att det var slut när hon flyttade till Sverige.

Det verkar inte heller som att hon tog första bästa taxi till "pojkvännen" i Thailand efter att hon landat...så frågan är om de verkligen var tillsammans i den benämningen.

Tror inte att PUT dras in på sådana vaga påståenden...och jag skulle inte förvåna mig om hela historien blir skriven som ett triangeldrama av svartsjuka.

Sedan ställer man sig ju frågande till dessa rader:

Det bästa av allt är att nu när det mesta är avklarat så var min tjej hos sin kille i Thailand en sväng och hon

blev påsatt och sparkat (ingen thai vill ha en otrogen tjej). Inte jag heller !

Sopis tjej blev alltså påsatt av sin thailändske pojkvän efter tillsynes planering av dessa herrar att hämnas. Undrar vem som fick bäst avslut på hela historien. Jag vet inte om jag själv hade uttryckt mig "Det bästa av allt" om någon annan satt på den tjej som dragit från mig och som jag verkligen älskar/älskade...

Så i mina ögon...så finns det mer i denna historia än vad historien förtäljer. Vilken historia som ligger dold här vet endast Sopis och hans ex.

Intrigernas Mästare a k a Misstänksamme Lurifaxen

Link to comment
Dela på andra sajter

Sopis skrev så här, och då reagerade jag:

” vi har letat hus och planerade att skaffa barn när huset var klar”

Var dessa planer verkligen ömsesidiga drömmar om framtiden eller var det möjligen Sopis egna önskemål som han trodde att hon skulle uppskatta?

Ett nytt hus hade säkert flickvännen stort intresse av att få gratis (till sig och sin thailändske pojkvän), men då skulle naturligtvis huset byggas i Thailand, och inte i Sverige där Sopis också tänkte bo och vara delägare.

När det stod klart för henne att pengarna istället skulle satsas på ett hus i Sverige, ja då tror jag att ”kärleken” till Sopis plötsligt fick sig en pyspunka, och hon beslöt sig då för att åka tillbaka till Thailand för att istället hänga med thaikillen och för att smida nya planer.

Jag kan ju ha fel, men jag kan ju också ha smärtsamt rätt.

Hur det förhöll sig får vi nog aldrig reda på.

Det låter troligt, det finns ju gott om människor inte bara i Thailand utan även hemma i trygga Sverige som bär på dolda avsikter..

Jag vet inte om den korrekta benämningen på denna typ av människor kan vara psykopat, det finns ju olika grader av störning hos dessa individer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det låter troligt, det finns ju gott om människor inte bara i Thailand utan även hemma i trygga Sverige som bär på dolda avsikter..

Jag vet inte om den korrekta benämningen på denna typ av människor kan vara psykopat, det finns ju olika grader av störning hos dessa individer.

Vill man vara snäll, så kan man istället kalla damen för en ”opportunist”.

Och en snäll skit vill man väl vara :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår om du i din skalle nu ältar det inträffade, och smått desperat söker svar.

Men det lär nog inte hjälpa om jag eller några andra skriver om våra egna ”bottennapp” i syfte att få dig att begripa dig på ditt ex och ert havererade förhållande.

Det finns ju oändliga typer av orsaker till att ett förhållande kan ta slut,

så ibland är det nog bättre att släppa det hela och lägga en sådan här tråkig erfarenhet bakom sig.

Förhoppningsvis kan man dra nya lärdomar av det inträffade.

Speciellt ofruktsamma är nog dina egna "varför-grubblerier" när den ena parten (exet) inte längre går att rådråga om den egentliga anledningen till att hon tröttnade och stack sin väg.

Jag tycker trots allt att du verkar ha klarat dig ganska smärtfritt ur detta förhållande.

Det kunde ha gått mycket värre, tro mig, jag vet av egen erfarenhet.

Hoppas att du landar på fötterna.

Ha det bra,

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man vara snäll, så kan man istället kalla damen för en ”opportunist”.

Och en snäll skit vill man väl vara :great:

Jo det har du rätt i Siam, fast det är vanligare än vad man tror. Bara för att man är psykopat betyder det inte att man går runt och styckmördar folk till höger och vänster.

Många av våra företagschefer är psykopater.

Jag har pluggat ledarskap vid två tillfälle, den ena kursen ingick i en perspektiv kurs som jag tog på högskolan när det begav sig.

Det var skrämmande att se hur många av våra företagschefer som bär på dessa egenskaper. Hur kan man annars säga upp 1000 tals jobb samtidigt som man smörjer för bolagstyrelsen om hur bra chef man är och bör få lite extra bonus trots att företaget blöder.

Att en kvinna bär på dessa egenskaper är inte lika vanligt eftersom det oftast brukar diagnostiseras som borderline eftersom det inte sker i samma känslokalla mönster som hos dessa män.

Psykopater är oftast drivande och är behövda ibland dagens företagskultur för att ta knepiga beslut där känslor inte alltid är högsta prioritet.

Känslor kan vara ett hinder för människor som är i strävan efter det dem vill ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har läst alla in lägg och jag märker att det går lite isär och har lite fråge tecken försöker upplysa lite mer.

Först det var inte meningen att ut sätte henne för fara eller att vi kokte ihop något önskan var att han skulle

dumpa henne direkt (vilket var fel) hon sa att hon var hos honnom men blev skickat efter han fått sitt.

Och för mig har det ingen som helst betydelse varifrån killen kommer ifrån det gör lika ont...

Hus köpet var planerat tillsammans, vi båda sparade pengar för det, hon hade faktist lite över hundra tusen på kontot

vid början av december. (kanske hon sparade till något annat än jag?) Och barnet det var en diskution om det

just förre jul att vi kanske gör det innan vi köper hus (tillverka i Thailand för vi planerade även resa dit på våren)

Vist jag mår skit dåligt men den här är ett sätt att komma över det som ha hänt, kanske lite snabbare.

Jag mins också att vid MIG när vi skrev på papper så sa utredare att den kan åter kallas om man ger felaktig information,

och i den lappen stog att vi planerade att köpa hus och skaffa barn tillsammans.

Så det är nog en anledning att den skall åter kallas.

sedan vill hon inte flytta sin address från mig ! det vet jag inte varför.

Hon gjorde ju slut trots allt, jag tror att dom flesta skulle göra en address förändring för sitt eget skull,

för all post hamnar här och det kommer viktiga papper bla skattesedel osv. och vad skall jag dom...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har läst alla in lägg och jag märker att det går lite isär och har lite fråge tecken försöker upplysa lite mer.

Först det var inte meningen att ut sätte henne för fara eller att vi kokte ihop något önskan var att han skulle

dumpa henne direkt (vilket var fel) hon sa att hon var hos honnom men blev skickat efter han fått sitt.

Och för mig har det ingen som helst betydelse varifrån killen kommer ifrån det gör lika ont...

Hus köpet var planerat tillsammans, vi båda sparade pengar för det, hon hade faktist lite över hundra tusen på kontot

vid början av december. (kanske hon sparade till något annat än jag?) Och barnet det var en diskution om det

just förre jul att vi kanske gör det innan vi köper hus (tillverka i Thailand för vi planerade även resa dit på våren)

Vist jag mår skit dåligt men den här är ett sätt att komma över det som ha hänt, kanske lite snabbare.

Jag mins också att vid MIG när vi skrev på papper så sa utredare att den kan åter kallas om man ger felaktig information,

och i den lappen stog att vi planerade att köpa hus och skaffa barn tillsammans.

Så det är nog en anledning att den skall åter kallas.

sedan vill hon inte flytta sin address från mig ! det vet jag inte varför.

Hon gjorde ju slut trots allt, jag tror att dom flesta skulle göra en address förändring för sitt eget skull,

för all post hamnar här och det kommer viktiga papper bla skattesedel osv. och vad skall jag dom...

Felaktig information vid MIG? Nej det tycker jag inte..planerna var tydligt att ni tillsammans planerade detta. Att det sedan blir annat i slutändan är tragiskt, men är det verkligen enbart hennes fel? Inget illa menat Sopis, men finns det inget alls som du kan vara självkritisk mot? Något måste ju gjort att hon så plötsligt vänt på klacken...

Du kan häva hennes adress då hon inte bor hos dig längre. Hon kan inte sitta kvar på din adress om du som husägare/lägenhetsinnehavare vet att hon flyttat. Tala med Folkbokföringen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...