Jump to content
IGNORERAD

tillhör du i kategorin blåst


Sopis

Recommended Posts

Jag har fått för mig att det inte går så lätt att "flytta ut" en person som är folkbokförd på en adress. Det måste i princip fram bevis på att den som bor på adressen inte själv kan fatta beslut om att flytta ut,,, typ vara död e.dyl. Jag följer detta med stort intresse och är tacksam om du informerar hur man gör för att flytta ut en "obekväm" person.

Inte för att jag själv har det problemet, men det är många som frågar.

Japp !

Har pratat med dom i skatte verket det går men inte än...

måste skicka dom lappar först och sedan kontrollera hos dom igen.

Om jag förstog rätt så kollar dom upp om man har lämnat landet.

Jag vet inte än ! Vi får se !

// Sopis

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 147
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sabura

    20

  • broder tuk tuk

    10

  • conservator

    10

  • Sopis

    9

Mest aktiva i denna tråd

Att få en thaitjej att avslöja orsaken till varför hon inte trivs är inte så enkelt. Men oftast märker man ju ifall något är fel och då kan man ju försöka utröna vad problemet är.

Uppenbarligen har herr Sopis misslyckats med att läsa av tjejen.

Men jag tycker som herr Clion, inget mening med att gråta över spilld mjölk. Det kryllar av giftaslystna tjejer bland barerna i Thailand.

Gäller för dig att hitta någon som fixar ditt sätt att leva.

Bara att ta dig tid och botanisera runt och kolla in och testa lite olika damer så kanske du hittar rätt till slut.

Vi kan ju hoppas på det.

BTT

Hej BTT!

Borde du inte i stället föreslå Sopis att leta bland giftaslystna tjejer UTANFÖR barerna i Thailand? Du har ju ett antal gånger berättat väldigt detaljerat för oss hur våldsamt dåligt det har gått för dig i barerna. Du vill väl inte att Sopis ska råka lika illa ut när han redan haft det så tufft?

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Att ändra tjejens postadress ska väl inte vara så himla svårt.

Bara att flytta över henne till mosterns adress. Att förfalska en thaitjes namnteckning ska väl inte vara några problem.

Kostar väl 400 kronor för adressändring och eftersändning av posten.

Bara man har en gammal och en ny adress räcker väl det.

Man behöver väl inte bevisa att man finns??

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

JUHUU !

Förfalska namntekning ????????? kanske någon annan men nej !

Det är inte så lätt att få någon flyttat, i värsta fall får jag vänta och se om hon kommer tillbaka till svealand,

Och försöka be henne att göra det då.

Sedan det var lite snack om vilka förhållande hon kommer ifrån.

Förklarar fyfsat vällbärgat familjen äger i min tycke jätte mycket ris fält och flertalet tomter på en by i surin

trakter.

Hon och hennes syster har studerat i univeritet hennes äldre bror plogar någonstans till någon ingengör och yngre bror är i någon special skola...

Hon har släkt som jobbar för kunga familjen och vid någon rättsväsende eller dyl. (något sånt har träffat och set bilder).

Familjen bor i Bangkok för att barnen får studera.

har två hus (risiga) ny på gång vid surin.

Och ni som undrar om jag är för fattig eller dyl. jag säger bara prova spara 100 000 kr på ett år utan att snåla, och byt din ett par år gammal v70 till en v50. vill inte skryta men har läst lite på olika inlägg !

// Sopis

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Att ändra tjejens postadress ska väl inte vara så himla svårt.

Bara att flytta över henne till mosterns adress. Att förfalska en thaitjes namnteckning ska väl inte vara några problem.

Kostar väl 400 kronor för adressändring och eftersändning av posten.

Bara man har en gammal och en ny adress räcker väl det.

Man behöver väl inte bevisa att man finns??

BTT

Det tror jag var det dummaste tipset jag sett på senaste. Det var väl 20 år sen det var gångbart. Har du nyss vaknat ? :huh:

Link to comment
Dela på andra sajter

CHAI !

Jag har kommit fram att lönar sig inte att lägga ut massa energi för att försöka få hennes PUT indraget.

Hon får tro att det är problem för henne att komma tillbaka...

// Sopis

Varför frågar jag mig? Bryt det här med en känsla i kroppen att du inte gjort fel. Att lura tjejen och tro att hon har problem med svenska myndigheter och inte får resa in i Sverige igen är riktigt fult tilltag.

Jag förstår inte varför det ska hämnas här och där och varför männen måste svina till det istället för att bara klippa banden och låta saker vara..gå vidare..finna ny glädje i livet och kanske ny kärlek. Lås inte fast vid gammalt och för allt i världen..kliv ur med hedern i behåll och gör det snyggt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att få en thaitjej att avslöja orsaken till varför hon inte trivs är inte så enkelt. Men oftast märker man ju ifall något är fel och då kan man ju försöka utröna vad problemet är.

Uppenbarligen har herr Sopis misslyckats med att läsa av tjejen.

Men jag tycker som herr Clion, inget mening med att gråta över spilld mjölk. Det kryllar av giftaslystna tjejer bland barerna i Thailand.

Gäller för dig att hitta någon som fixar ditt sätt att leva.

Bara att ta dig tid och botanisera runt och kolla in och testa lite olika damer så kanske du hittar rätt till slut.

Vi kan ju hoppas på det.

BTT

Att du gick om 6:e klass fem gånger är det ju nog få som betvivlar!? Kan inte du bara ta dina bidragspengar och köpa en bok om självinsikt?!? Sen kan du ju alltid gå och göra en hjärnförstorning, för en minimalisk jordnöt måste ju gå att förstora, om det är möjligt!? I ditt fall är jag tveksam dock. Tjikutt!!!!

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför frågar jag mig? Bryt det här med en känsla i kroppen att du inte gjort fel. Att lura tjejen och tro att hon har problem med svenska myndigheter och inte får resa in i Sverige igen är riktigt fult tilltag.

Jag förstår inte varför det ska hämnas här och där och varför männen måste svina till det istället för att bara klippa banden och låta saker vara..gå vidare..finna ny glädje i livet och kanske ny kärlek. Lås inte fast vid gammalt och för allt i världen..kliv ur med hedern i behåll och gör det snyggt!

Första gången min flickvän kom till Sverige på besöksvisum så köpte vi en öppen biljett. Det gav henne en trygghet. Ifall hon tycker jag är ett svin så kan hon alltid åka tillbaka till Thailand och trygga familjen.

Andra gången då vi fick ett UT då köpte vi en öppen Thai airways biljett som gällde ett år.

Har aldrig haft som avsikt att tvinga min flickvän att bosätta sig i Sverige.

Jag tror inte det är rätt någonstans. Tänk om hon vantrivs i Sverige?

Man måste kämpa varje dag den första tiden för att få sin flickvän att integreras med det svenska samhället. Det är en enorm summa tid och kraft som läggs ner den första tiden. Och ibland hjälper inte äns det.

Hemlängtan är en starkare kraft ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Svarten!

Det absolut bästa botemedlet mot krossat hjärta är att så snabbt som möjligt kära ned sig i en annan tjej och då menar jag att det snabbaste alternativet är att köpa en biljett till Thailand och sedan plocka ut en riktig goding ur någon bar.

Efter några dagar han man i stort sett glömt den gamla kärleken.

Har själv prövat metoden med framgång vid ett antal tillfällen.

Har man tid och råd så vad fan ska man gå omkring och deppa och grubbla och längta efter en tjej som blåst en?

Det är bara på bränned igen som man säger i skåne.

Själv hade jag heartbreak med min första bartjej och det tog några dagar och nätter innan jag fick nog av självömkan och grubbel.

Sedan var det bara ut bland barerna igen och ett jävla pippande blev det tills man kärade ned sig igen.

Kostade ju en slant men man slapp deppandet.

Så mitt råd till herr Ronoh är att ta dina 100.000 åk ner och pippa runt och sup lite. Ligg inte i en säng och tyck synd om dig själv.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten!

Det absolut bästa botemedlet mot krossat hjärta är att så snabbt som möjligt kära ned sig i en annan tjej och då menar jag att det snabbaste alternativet är att köpa en biljett till Thailand och sedan plocka ut en riktig goding ur någon bar.

Efter några dagar han man i stort sett glömt den gamla kärleken.

Har själv prövat metoden med framgång vid ett antal tillfällen.

Har man tid och råd så vad fan ska man gå omkring och deppa och grubbla och längta efter en tjej som blåst en?

Det är bara på bränned igen som man säger i skåne.

Själv hade jag heartbreak med min första bartjej och det tog några dagar och nätter innan jag fick nog av självömkan och grubbel.

Sedan var det bara ut bland barerna igen och ett jävla pippande blev det tills man kärade ned sig igen.

Kostade ju en slant men man slapp deppandet.

Så mitt råd till herr Ronoh är att ta dina 100.000 åk ner och pippa runt och sup lite. Ligg inte i en säng och tyck synd om dig själv.

BTT

Jag är redan i Thailand.. Och jag har fortfarande hjärtat kvar i samma ordning fortfarande tillsammans med min Aommy sedan 4 år.

Varför skall man betala för att få en "pingla" med sig när man kan få det gratis???

Många här nere är ju så mottagliga för vanlig hederlig charm...

Fast det är klart vill man vara säker på att man får så kan man ju följa dina råd BTT.

Jag nöjer mig med att hålla mig till min flickvän och jag skippar gärna baräventyr BTT, tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ronoh!

Ursäkta mitt lilla missförstånd.

Menade ju inte dig utan trådskaparen själv herr Sopia.

Har du förresten fått hotmailen till godingen på bilden från Sisaket?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången min flickvän kom till Sverige på besöksvisum så köpte vi en öppen biljett. Det gav henne en trygghet. Ifall hon tycker jag är ett svin så kan hon alltid åka tillbaka till Thailand och trygga familjen.

Andra gången då vi fick ett UT då köpte vi en öppen Thai airways biljett som gällde ett år.

Har aldrig haft som avsikt att tvinga min flickvän att bosätta sig i Sverige.

Jag tror inte det är rätt någonstans. Tänk om hon vantrivs i Sverige?

Man måste kämpa varje dag den första tiden för att få sin flickvän att integreras med det svenska samhället. Det är en enorm summa tid och kraft som läggs ner den första tiden. Och ibland hjälper inte äns det.

Hemlängtan är en starkare kraft ibland.

Det där känner jag igen, men jag förstår inte varför du citerade mitt inlägg som var ämnat till Sopis och inte till dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan ditt inlägg var menat som ett råd och mitt inlägg även det.

Jag valde därför att infoga dem i samma inlägg så att läsaren slapp scrolla för att läsa bägge råd som jag tycker lätt bra... :)

Är du med???

Jupp. Trodde du besvarade mig. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Svarten!

Det absolut bästa botemedlet mot krossat hjärta är att så snabbt som möjligt kära ned sig i en annan tjej och då menar jag att det snabbaste alternativet är att köpa en biljett till Thailand och sedan plocka ut en riktig goding ur någon bar.

Efter några dagar han man i stort sett glömt den gamla kärleken.

Har själv prövat metoden med framgång vid ett antal tillfällen.

Har man tid och råd så vad fan ska man gå omkring och deppa och grubbla och längta efter en tjej som blåst en?

Det är bara på bränned igen som man säger i skåne.

Själv hade jag heartbreak med min första bartjej och det tog några dagar och nätter innan jag fick nog av självömkan och grubbel.

Sedan var det bara ut bland barerna igen och ett jävla pippande blev det tills man kärade ned sig igen.

Kostade ju en slant men man slapp deppandet.

Så mitt råd till herr Ronoh är att ta dina 100.000 åk ner och pippa runt och sup lite. Ligg inte i en säng och tyck synd om dig själv.

BTT

så ska det låta det blir ett plus

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ronoh!

Ursäkta mitt lilla missförstånd.

Menade ju inte dig utan trådskaparen själv herr Sopia.

Har du förresten fått hotmailen till godingen på bilden från Sisaket?

BTT

Buksvågrar broder tuk tuk + ronoh häftigt :dance:

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

trevligt med besök i mpr swippe.hoppas alt e ok

Det är alltid ok! :crazy:;)

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man utgår från att Sopis berättelse inte är påhittad så tror jag att en tänkkbar anledning till att tjejen drog kan anas av följande citat:

"Det bästa av allt är att nu när det mesta är avklarat så var min tjej hos sin kille i Thailand en sväng och hon blev påsatt och sparkat (ingen thai vill ha en otrogen tjej). Inte jag heller !"

Tror för min egen del att någon som känner glädje över att en tjej som lämnat honom, blivit misshandlad och ev våldtagen, även vid tidigare tilfällen kan ha varit mindre trevlig mot henne om hon inte varit till hans belåtenhet.

Oavsett om det inte varit så har jag svårt att känna medkänsla eller som någon annan skrev att man skulle ha, empati, med någon som uttrycker si på detta sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

måste ha haft en otrolig tur, bor med min thaifru sedan fem år tillbaka och även om vi just nu genomgår tysta leken så är nog de bästa fem åren jag upplevt i mitt liv, finns bra damer i Thailand liksom det finns i Sverige konsten är bara att hitta dom. Ha det bra och om ni är intresserad om en som jag tycker bra blogg om Thailand, sok på glegolo, han har bott här ett tag och jag känner igen mig i mycket av vad han skriver. Hälsningar flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten!

Det absolut bästa botemedlet mot krossat hjärta är att så snabbt som möjligt kära ned sig i en annan tjej och då menar jag att det snabbaste alternativet är att köpa en biljett till Thailand och sedan plocka ut en riktig goding ur någon bar.

Efter några dagar han man i stort sett glömt den gamla kärleken.

Har själv prövat metoden med framgång vid ett antal tillfällen.

Har man tid och råd så vad fan ska man gå omkring och deppa och grubbla och längta efter en tjej som blåst en?

Det är bara på bränned igen som man säger i skåne.

Själv hade jag heartbreak med min första bartjej och det tog några dagar och nätter innan jag fick nog av självömkan och grubbel.

Sedan var det bara ut bland barerna igen och ett jävla pippande blev det tills man kärade ned sig igen.

Kostade ju en slant men man slapp deppandet.

Så mitt råd till herr Ronoh är att ta dina 100.000 åk ner och pippa runt och sup lite. Ligg inte i en säng och tyck synd om dig själv.

BTT

Jösses säger jag bara, tror inte det är sant men men

Menar du på fullt allvar att du blir KÄR i en tjej du BETALT för att hon ska vara med dig?

Vad är det jag inte förstår med det? Säg att du blir KÅT på henne istället för med sådana tankar och handlingar kan du ju knappast vara inne på äkta kärlek till vilket ordet KÄR tillhör enligt mig iaf.

Sorgligt i sig självt att du ska behöva lura dig själv att tro att det är kärlek du får tillbaka för dina pengar.

Testa att skaffa en tjej på "vanligt" sätt, en skapligt mycket större bedrift än att försöka köpa.

Men jag ska inte vara fördömmande, du har säkert något som gör att du måste betala för dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Initialt så måste man väl betala för att få med sig en bartjej,om det sen utvecklas till longstay och sen till ett mer seriöst förhållande så kan man väl ta att man fick betala en stund.Och om det är en "vanlig tjej"så förväntas man väl uppvakta damen i fråga en stund innan det om möjligt blir seriöst.Så hur man än gör så får man betala Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...