Jump to content
IGNORERAD

tillhör du i kategorin blåst


Sopis

Recommended Posts

Klart det inte finns några bevis, Och varför skulle vi avkräva bevis för att diskutera hans situation?

Jag förutsätter att han talar sanning, Det gör ju inte en del andra här uppenbarligen.

Men varför skulle en okänd regga konto och ljuga ihop en historia. Finns iofs såna men jag friar hellre än fäller.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 147
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sabura

    20

  • broder tuk tuk

    10

  • conservator

    10

  • Sopis

    9

Mest aktiva i denna tråd

gone2paradise

Den svenska som presenteras är sådan att jag tror någon "försöker" skriva dålig svenska för att inte röja sin (redan kända) identitet.

Kanske någon försöker dra igång ännu en lång tråd om de otäcka thaikvinnorna som lurar oss män på allt. Det var bara PUT de ville ha, eller?

Det kan vara så att ts har råkat ut för en klassisk blåsning, men skrivspråket får mig att undra vad som verkligen har hänt och inte hänt.

Ändrades av gone2paradise
Link to comment
Dela på andra sajter

Klart det inte finns några bevis, Och varför skulle vi avkräva bevis för att diskutera hans situation?

Jag förutsätter att han talar sanning, Det gör ju inte en del andra här uppenbarligen.

Men varför skulle en okänd regga konto och ljuga ihop en historia. Finns iofs såna men jag friar hellre än fäller.

Nej det gör du inte..du fäller tjejen efter vad du läst det Sopis skrivit...

Jag har inte sagt att Sopis ljuger, det enda jag säger är att man inte kan döma pga att det finns enbart den enes version och jag tycker att det finns många frågetecken runt händelsförloppet och varför hon drog.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lappen!

Så då menar du indirekt att man ska tvinga en tjej att vara kvar bara för att hon fått PUT?

Ska man låsa in henne då ochså tycker du?

Tjejen säger ju själv att hon inte vågade berätta för Sopi av rädsla för att han skulle bli arg.

Att gå omkring och vara rädd för någon är väl inte helt sunt?

Givetvis stack tjejen för att hon inte trivdes av vissa orsaker och det står var och en fri människa fritt att välja.

Man kan väl inte tvinga någon att stanna om den personen inte vill?

BTT

Jag har inte och kommer inte påstå nått om den här historien utan det är du som gör det.

Vad jag reagerar över är dina fula små påpekanden om Sopis som varken du eller jag vet nått om typ den här.

Inte så lätt alla gånger att sitta i mörkret och kylan i Sverige med en äldre gubbe som kanske är sur och vresig och berusad ibland

Som flera påpekar vet vi bara en sida av den här historien och då blir det lätt fel att komma med massa råd.

Link to comment
Dela på andra sajter

men ingen äger den andra så gå vidare! inget att tjata om!

Vänta nu?..du äger ingen här..så gillar du inte diskussion i ett öppet forum så läs några andra inlägg istället som känns mer viktiga för dig och låt diskussionen här pågå tills någon moderator anser att det är för mycket. :bag::D

Link to comment
Dela på andra sajter

men lille gubben då, vad kan det finnas för fel att gå vidare?-behöver ingen "moderator" för att inse detta

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Lappen!

Nu var ju mina ord om vresighet och surhet ingen anspelning på just Sopi, mer allmänt hållna om hur en thaitjejs situation i Sverige en kall och mörk vinter kan vara.

Jag måste påpeka att jag beundrar dessa tjejer som kommer till Sverige mitt i vintern med kyla, mörker och ensamheten när gubben arbetar.

Jag förstår om vissa tjejer inte fixar det längre.

Krävs nog ett stort tålamod plus en väldigt snäll och förstående man.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta nu?..du äger ingen här..så gillar du inte diskussion i ett öppet forum så läs några andra inlägg istället som känns mer viktiga för dig och låt diskussionen här pågå tills någon moderator anser att det är för mycket. icon_baggirl.gifbiggrin.gif

och var det inte det jag sa inklusive mig själv!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lappen!

Nu var ju mina ord om vresighet och surhet ingen anspelning på just Sopi, mer allmänt hållna om hur en thaitjejs situation i Sverige en kall och mörk vinter kan vara.

Jag måste påpeka att jag beundrar dessa tjejer som kommer till Sverige mitt i vintern med kyla, mörker och ensamheten när gubben arbetar.

Jag förstår om vissa tjejer inte fixar det längre.

Krävs nog ett stort tålamod plus en väldigt snäll och förstående man.

BTT

love is all we need, dessuom finns det inte så många mygg som irriterar!

Link to comment
Dela på andra sajter

men lille gubben då, vad kan det finnas för fel att gå vidare?-behöver ingen "moderator" för att inse detta

Inte bli arger nu pojke.

Saken är den att jag kan inte förstå varför du kommer in och säger att vi ska gå vidare när vi är i ett öppet forum där man håller en diskussion. Du skriver att vi ska gå vidare enbart för att du anser att det räcker nu...det är inget vidare bra exempel på ett öppet och fritt forum.

Såvitt jag vet så har diskussionen inte lett till något tjafs eller att någon farit illa av det skrivna ordet..så varför kliva in och tala om vad andra ska göra? Ursäkta, men jag fattar det inte...

Ha en bra fortsättning på kvällen. :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte bli arger nu pojke.

Saken är den att jag kan inte förstå varför du kommer in och säger att vi ska gå vidare när vi är i ett öppet forum där man håller en diskussion. Du skriver att vi ska gå vidare enbart för att du anser att det räcker nu...det är inget vidare bra exempel på ett öppet och fritt forum.

Såvitt jag vet så har diskussionen inte lett till något tjafs eller att någon farit illa av det skrivna ordet..så varför kliva in och tala om vad andra ska göra? Ursäkta, men jag fattar det inte...

Ha en bra fortsättning på kvällen. jap.gif

men snälla lilla du jag är inte arg, och om jag uttalat att ngn inte skulle få fortstsätta diskutera så vill jag medela att så inte var min mening, jag refererade givetvis till ursprunget i denna tråd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har läst alla in lägg och jag märker att det går lite isär och har lite fråge tecken försöker upplysa lite mer.

Först det var inte meningen att ut sätte henne för fara eller att vi kokte ihop något önskan var att han skulle

dumpa henne direkt (vilket var fel) hon sa att hon var hos honnom men blev skickat efter han fått sitt.

Och för mig har det ingen som helst betydelse varifrån killen kommer ifrån det gör lika ont...

Hus köpet var planerat tillsammans, vi båda sparade pengar för det, hon hade faktist lite över hundra tusen på kontot

vid början av december. (kanske hon sparade till något annat än jag?) Och barnet det var en diskution om det

just förre jul att vi kanske gör det innan vi köper hus (tillverka i Thailand för vi planerade även resa dit på våren)

Vist jag mår skit dåligt men den här är ett sätt att komma över det som ha hänt, kanske lite snabbare.

Jag mins också att vid MIG när vi skrev på papper så sa utredare att den kan åter kallas om man ger felaktig information,

och i den lappen stog att vi planerade att köpa hus och skaffa barn tillsammans.

Så det är nog en anledning att den skall åter kallas.

sedan vill hon inte flytta sin address från mig ! det vet jag inte varför.

Hon gjorde ju slut trots allt, jag tror att dom flesta skulle göra en address förändring för sitt eget skull,

för all post hamnar här och det kommer viktiga papper bla skattesedel osv. och vad skall jag dom...

Det är bara att lära sig Thai spelet och köra det bättre än dom, lycka till med allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om nu användaren är äkta så förstår jag inte om han verkligen vill ha tillbaka någon som hållit tyst (ljugit) om att ha en annan pojkvän så länge?

Hur sjutton skulle man någonsin kunna lita på en sådan person?

Om det är som det står så tycker jag inte den kvinnan är något att bry sig om.

(sedan så finns det faktiskt rätt många glada och goa kvinnor som verkligen trivs här i mörkret och kylan tror jag iaf, bara idi*tiskt att påstå något annat)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Sopis

Det är alltid trist när det spricker, men om/när man får lite distans till det spruckna förhållandet så brukar man kunna dra lärdom av det som hände (att man aldrig kommer att förstå sej på kvinnor har jag lärt mej!) det du skrev i näst sista stycket ""hur bra som helst"" kanske du skulle kolla upp med din ex!

Jag lärde mej att ett äktenskapsförord är för all framtid nödvändigt!

Nu kommer jag att få skit från rödstrumpor och obotliga romantiker men det bjuder jag på!!

Häng inte läpp, det är bara att bryta ihop och komma igen!

Tjena Sopis

Jag kan bara beklaga att det inte uppenbarade sig tidigare, jag håller med Incinerator att ett äktenskapsförord kan vara bra speciellt vid giftemål. Själv har jag upprättat både på thai och svenska och sedan lämnat in till tingsrätten för att få en stämpel. Hoppas att du hittar nya krafter och går vidare i livet. Skickar med äktenskapsförord på Thai och Svenska till den som behöver.

Mvh Maakaao :wai:

post-3878-126411197435_thumb.jpg

post-3878-12641119972_thumb.jpg

post-3878-126411197435_thumb.jpg

post-3878-12641119972_thumb.jpg

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

den här historien kan ju ha en annan vinkling oxo.Thaisambon kanske började fatta tycke för Sopis, och ville inte förvärra saken, och drog innan situationen blev blev för ohållbar om det var tänkt som en blåsning från början Vem vet vad som hänt om ett par år om det fortsatt.Bara en tanke i all välmening,vad vet jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte alla som varit i Thailand och blivit kära upp över öronen också blivit blåsta...? :na:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte alla som varit i Thailand och blivit kära upp över öronen också blivit blåsta...? :na:

Nej det tror jag inte men tydligen du :whistle: men å andra sidan så blir man ju blåst ständigt och det behöver inte vara i Thailand.Gå in på banken eller ICA och du blir blåst.Mvh Måne som inte känner sig blåst men förmodligen alltid blir det på ett eller annat sätt

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Har inte alla som varit i Thailand och blivit kära upp över öronen också blivit blåsta...? :na:

När man blir kär upp över öronen så slutar ju hjärnan att fungera normalt och personens vanliga spärrar och varningsklockor slutar upp att ringa.

Har väl förälskelsen slagit klorna i en karl så kan verkligheten förskönas in i absurdum,

och när endorfinhalten och lyckoruset är uppumpade i damens närvaro åker de mentala skygglapparna på och

den egna självdestruktiva fantasin får härja fritt.

Ska man då ensidigt skylla på damen för att man till slut kände sig BLÅST?

-Nej, det tycker jag inte.

Den sk blåsningen har man oftast varit med och orsakat själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

När man blir kär upp över öronen så slutar ju hjärnan att fungera normalt och personens vanliga spärrar och varningsklockor slutar upp att ringa.

Har väl förälskelsen slagit klorna i en karl så kan verkligheten förskönas in i absurdum,

och när endorfinhalten och lyckoruset är uppumpade i damens närvaro åker de mentala skygglapparna på och

den egna självdestruktiva fantasin får härja fritt.

Ska man då ensidigt skylla på damen för att man till slut kände sig BLÅST?

-Nej, det tycker jag inte.

Den sk blåsningen har man oftast varit med och orsakat själv.

Har hört om lirare som varit inne på att donera bort ett organ för att skramla ihop till biljetten så man kan återse sin flickvän.

hehe det har jag iofs hört ifrån mig själv. Tanken flög faktiskt ut ganska fort.

Har alla organen på plats där de var ämnade och lever tillsammans med min flickvän. Men det är inte alltid så självklart som det låter.

Kärlek är en tung drog som kan få verklighetsuppfattningen att skena.

Men jag tror att efter en vis tid så kommer även soppis att ha kommit över detta med en erfarenhet mer.

Det gäller att gå vidare och starta ett nytt kapitel. Risken är betydligt mindre att råka ut för en sådan sak ytterligare en gång.

Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, vi är väldigt noga med organdonationer och måste tyvärr tacka nej till en del donatorer som inte har fullt utvecklade organ.

Hjärnkirurgen Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det tror jag inte men tydligen du :whistle: men å andra sidan så blir man ju blåst ständigt och det behöver inte vara i Thailand.Gå in på banken eller ICA och du blir blåst.Mvh Måne som inte känner sig blåst men förmodligen alltid blir det på ett eller annat sätt

Trodde den här tråden handlade om Thailand..men de kanske har ICA där också? :whistle:

Tror jag ska hålla mig från banker och ICA i fortsättningen låter farligt att gå in där. :huh:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sopis! Beklagar det inträffade, förstår att det känns jäkligt surt. Men att försöka dra in hennes PUT kommer aldrig att lyckas. Ni har ju varit tillsammans i 3 år så det har ju inte varit ett skenförhållande bara för att hon samtidigt hade en Thaikille. Inte ens om du ljög och påstod att ni bara hade varit tillsammans "på papperet" och att ni inte bodde ihop osv i verkligheten så hade de dragit in hennes PUT om hon förnekade att det handlat om ett skenförhållande.

Risken är i stället att detta slår tillbaka mot dig själv. Tänk om hon bestämmer sig för att jäklas tillbaka och säger till MIG-verket att du slagit henne under alla år och att du varit notoriskt otrogen. Hon behöver inte säga mycket för att det ska bli en jäkla cirkus. Även om det aldrig ens leder till en polisanmälan så lär det inte direkt göra det lättare för dig om du nån gång i framtiden träffar en ny Thaitjej eller nån du behöver ordna visum till.

Självklart så tycker jag att du ska få bort henne från din adress illa kvickt så du slipper bli påmind om henne mer men jäklas inte mer än nödvändigt, det är bara min åsikt.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...