Jump to content
IGNORERAD

tillhör du i kategorin blåst


Sopis

Recommended Posts

Thaitjejer trivs bäst i Thailand,jag också.Att ta hit sin tirak är inte en lätt sak.Ofta blir dom besvikna för dom tror att ATM:en aldrig tar slut.Och dom tror att det att gräset är grönare på andra sidan.Titta på TAGGED.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 147
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sabura

    20

  • broder tuk tuk

    10

  • conservator

    10

  • Sopis

    9

Mest aktiva i denna tråd

Felaktig information vid MIG? Nej det tycker jag inte..planerna var tydligt att ni tillsammans planerade detta. Att det sedan blir annat i slutändan är tragiskt, men är det verkligen enbart hennes fel? Inget illa menat Sopis, men finns det inget alls som du kan vara självkritisk mot? Något måste ju gjort att hon så plötsligt vänt på klacken...

Du kan häva hennes adress då hon inte bor hos dig längre. Hon kan inte sitta kvar på din adress om du som husägare/lägenhetsinnehavare vet att hon flyttat. Tala med Folkbokföringen.

Ju jag har nästan förståt att det är svårt att få hennes PUT indraget har pratat med dom i MIG dom sa till mig att jag skulle skriva ett brev

och skicka kopia av telenr och lappen hon lämnat osv. för att kunna väcka en ärande alltså.

men sen vet man inte vad som händer MIG sa att hon kan säga nästan vad som helst för att beholla PUT.

Få se om jag orkar grotta fram allt igen, man vet ju inte om hon kommer tillbaka iallafall...

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Ju jag har nästan förståt att det är svårt att få hennes PUT indraget har pratat med dom i MIG dom sa till mig att jag skulle skriva ett brev

och skicka kopia av telenr och lappen hon lämnat osv. för att kunna väcka en ärande alltså.

men sen vet man inte vad som händer MIG sa att hon kan säga nästan vad som helst för att beholla PUT.

Få se om jag orkar grotta fram allt igen, man vet ju inte om hon kommer tillbaka iallafall...

Jag tycker ...

Skit i det Sopis.

Om 12 månader kan du ta detta med en axelryckning.

Om du lägger det bakom dig så infaller 12 månader mycket snabbare.

Om du börjar gräva i grubblerier och hämdaktioner så infaller 12 månader mycket senare ...

Shit happens, bryt ihop och kom igen ...

Lägg din energi på dina andra intressen ett tag, festa med polarna, lerduveskytte, jobb ... whatever ..

Så kommer snart dagen när du ser på det hela med en axelryckning ...

min lilla åsikt / Lycka till

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Min tolkning av historien är att tjejen längtade hem till familjen och pojkvännen och inte fick tillåtelse att åka och då valde att smita iväg istället.

Uppenbarligen hade hon ju tänkt att komma tillbaka igen i april.

Ifall nu inte vreden och besvikelsen varit så stor hos herr sopis så kanske hon återvänt lyckligare.

Jag tror inte hennes planer var att stanna hos thaimannen för gott, utan hon ville väl bara hem till sin älskling ett tag.

Inte så lätt alla gånger att sitta i mörkret och kylan i Sverige med en äldre gubbe som kanske är sur och vresig och berusad ibland.

Tristessen blev helt enkelt för mycket för henne.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Min tolkning av historien är att tjejen längtade hem till familjen och pojkvännen och inte fick tillåtelse att åka och då valde att smita iväg istället.

Uppenbarligen hade hon ju tänkt att komma tillbaka igen i april.

Ifall nu inte vreden och besvikelsen varit så stor hos herr sopis så kanske hon återvänt lyckligare.

Jag tror inte hennes planer var att stanna hos thaimannen för gott, utan hon ville väl bara hem till sin älskling ett tag.

Inte så lätt alla gånger att sitta i mörkret och kylan i Sverige med en äldre gubbe som kanske är sur och vresig och berusad ibland.

Tristessen blev helt enkelt för mycket för henne.

BTT

Låter så lätt men vem vill ha en otrogen tjej tillbaka, vist hon var fin som bara den och 13 år yngre än jag jag är 41 men jag ser ut som 30-35

enligt henne och många andra, och jag är inte arg utan mest jätte förvånad.

Sur är jag kanska sällan. har försökt vara till lags för hennes önskningar, vi har åkte runt i europa och varit ner i kanaria och tallin och ex

antal gånger i finland hon fick dessutom åka en jul till norge med sin mosters familj jag kan fortsätta länge...

Vist det är ju trist i den här kalla och mörka årstiden.

// Sopis

Link to comment
Dela på andra sajter

Min tolkning av historien är att tjejen längtade hem till familjen och pojkvännen och inte fick tillåtelse att åka och då valde att smita iväg istället.

Uppenbarligen hade hon ju tänkt att komma tillbaka igen i april.

Ifall nu inte vreden och besvikelsen varit så stor hos herr sopis så kanske hon återvänt lyckligare.

Jag tror inte hennes planer var att stanna hos thaimannen för gott, utan hon ville väl bara hem till sin älskling ett tag.

Inte så lätt alla gånger att sitta i mörkret och kylan i Sverige med en äldre gubbe som kanske är sur och vresig och berusad ibland.

Tristessen blev helt enkelt för mycket för henne.

BTT

Pang pang pang!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så lätt alla gånger att sitta i mörkret och kylan i Sverige med en äldre gubbe som kanske är sur och vresig och berusad ibland.

Tristessen blev helt enkelt för mycket för henne.

BTT

Talar du av egen erfarenhet eller?

Tycker det är väldigt dålig stil av dig när han tydligt mår dåligt att du då sparkar på han när han redan ligger ner.

Inga tecken på medkänsla eller empati för fem öre :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Lappen!

Och du visar ingen sympati och medkänsla för tjejen som längtar hem men tvingas smyga och sticka iväg för att få lov att komma hem.

Hoppas du har större empati för din egen fruga och hennes frihet.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Lappen!

Och du visar ingen sympati och medkänsla för tjejen som längtar hem men tvingas smyga och sticka iväg för att få lov att komma hem.

Hoppas du har större empati för din egen fruga och hennes frihet.

BTT

Skall man ha Empati och medkänsla för en tjej som drar så fort hon fick PUT?

Hoppas du skojar BTT, Så tvistad är inte ens din hjärna.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall man ha Empati och medkänsla för en tjej som drar så fort hon fick PUT?

Men snälla du läs om och gör rätt.

Naturligtvis så menar jag avsaknaden från BTT över Sopis väldigt tråkiga historia.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men snälla du läs om och gör rätt.

Naturligtvis så menar jag avsaknaden från BTT över Sopis väldigt tråkiga historia.

Vart ihop 3 år, Drar efter 2 månader efter PUT blev klart. Vad är oklart?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lappen!

Och du visar ingen sympati och medkänsla för tjejen som längtar hem men tvingas smyga och sticka iväg för att få lov att komma hem.

Hoppas du har större empati för din egen fruga och hennes frihet.

BTT

Varken du eller jag vet mer om den här historien än vad Sopis skriver så kom inte med några påhittade teorier och slutsatser.

Är fullt övertygad om att jag besitter större empati och medkänsla vad du någonsin kommer få.

För jag skulle aldrig sparka på någon som redan har det svårt men det skiter du fullständigt i utan går på i samma spår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart ihop 3 år, Drar efter 2 månader efter PUT blev klart. Vad är oklart?

Men snälla nån hur är det med läsförståelsen egentligen :lol:

Jag snackar om BTT´s avsaknad av empati och medkänsla för Sopis situation.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men snälla nån hur är det med läsförståelsen egentligen :lol:

Verkar snarare tvärtom, Jag svarar på BTTs post och vad du sysslar med verkar du själv inte veta? :clapping:

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha.sorry sorry :lol:

När du citerade BTT såg det ut som du citerade mig.

Ok men då är jag med på planen

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha.sorry sorry :lol:

När du citerade BTT såg det ut som du citerade mig.

Ok men då är jag med på planen

haha det hoppas jag eftersom jag håller med dig, BTTs uttalande vart väldigt klumpigt. Milt sagt. :drinks:

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart ihop 3 år, Drar efter 2 månader efter PUT blev klart. Vad är oklart?

Mycket faktiskt!

Varför drog hon? Det finns bara en version och det är Sopis version. Om hon nu skulle planerat att dra efter att hon fick sin PUT..varför vänta två månader extra? Det känns inte logiskt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sopis!

Har tjejen flyttat så har hon flyttat!!

Vist gör det ont men, tillbacka kommer hon aldrig.

Den smärtan tar jag bara en gång från samma tjej!!!

Red ut det du måste och byt lås!!

Det finnes gott om nya tjejer!

Satsa på nytt och lycka till.

Pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Lappen!

Så då menar du indirekt att man ska tvinga en tjej att vara kvar bara för att hon fått PUT?

Ska man låsa in henne då ochså tycker du?

Tjejen säger ju själv att hon inte vågade berätta för Sopi av rädsla för att han skulle bli arg.

Att gå omkring och vara rädd för någon är väl inte helt sunt?

Givetvis stack tjejen för att hon inte trivdes av vissa orsaker och det står var och en fri människa fritt att välja.

Man kan väl inte tvinga någon att stanna om den personen inte vill?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket faktiskt!

Varför drog hon? Det finns bara en version och det är Sopis version. Om hon nu skulle planerat att dra efter att hon fick sin PUT..varför vänta två månader extra? Det känns inte logiskt...

Så enligt dig pga att hon inte drog dagen efter PUT blev klart så hade hon inte planerat det?

Sen att hon haft en thai pojkvän under alla dessa år gör ju saken mindre trolig då ochså?

Självklart har vi bara 1 sidas story, hade vi haft hennes ochså så kanske det sett annorlunda ut. Men mindre troligt om Sopis version är sann.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Aha så PUT betyder att man är bunden och livegen då utan vilja att göra sina egna fria handlingar?

Betyder PUT kontrakt då eller nåt liknande?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Så enligt dig pga att hon inte drog dagen efter PUT blev klart så hade hon inte planerat det?

Sen att hon haft en thai pojkvän under alla dessa år gör ju saken mindre trolig då ochså?

Självklart har vi bara 1 sidas story, hade vi haft hennes ochså så kanske det sett annorlunda ut. Men mindre troligt om Sopis version är sann.

Jag tycker att det känns underligt att hon väntar två månader...

Sedan tycker jag också att det känns underligt att hon haft en pojkvän i Thailand så länge. Historien förtäljer inget om vad han trodde att hon var och vad han trodde att hon gjorde..det är också luddigt. Vad är det för "pojkvän" och från vilken miljö kommer hon?

Vi vet bara det som Sopis vill dela med sig av situationen. Vi vet egentligen inte alls om det var något som triggade hennes plötsliga vilja att åka till Thailand. Hon skulle tydligen komma tillbaka i april..??..varför??

Det är så mycket som ger en massa frågor runt detta och därför tycker jag det känns fel att fälla tjejen baserat enbart på Sopis version. Ni får ursäkta, men jag köper inte allt rakt av. Det är givetvis tragiskt och jag beklagar det inträffade. Förstår även att Sopis är nedstämd...

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag håller med Stefan66. Det finns för många oklarheter för att döma tjejen för hårt.

Hade det nu varit så att en annan faranggubbe eller thaiman varit inblandad så hade tjejen knappast sagt att hon skulle komma tillbaka i april.

Kanske var hon tvungen att åka hem för att reda ut gammalt groll eller annat som dykt upp.

Kanske hon åkte hem för att tala ut med och finita thaimannen?

Kanske var det några andra problem.

Finns inga bevis i det som skrivs att hon varit otrogen.

Jag beklagar ochså det som hänt, en väldigt trist situation men ingen äger ju någon annan.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

gone2paradise

Är det bara jag som får en känsla av att alla korten inte ligger på bordet i den här historien? :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...