Jump to content
IGNORERAD

Svensk pedofil dömd i Kambodja


Guest Knasen

Recommended Posts

Den 62-årige svenske man som anklagats för att ha våldtagit tre minderåriga pojkar i Kambodja dömdes i dag till sex och ett halvt års fängelse samt 1.000 dollar i skadestånd. Straffet ska avtjänas i Kambodja.

-Vi bedömer det som ett långt straff, säger Björn Sellström på Rikskriminalpolisen till Rapport.

Pojkarna var mellan 9 och 13 år gamla och enligt tidigare uppgifter till Rapport ska en av pojkarna vara mannens adoptivson.

Mannen greps i maj 2009.

Det är första gången en svensk döms för detta brott i Kambodja. Men totalt sitter över 100 utlänningar fängslade och dömda för sex med minderåriga i Kambodja.

http://svt.se/2.22620/1.1852933/domd_for_valdtakt_av_minderarig_i_kambodja

Straffet anses som långt, inte långt nog enligt mig :diablo:

Ändrades av Knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

ÄNTLIGEN Som Gert skulle ha sagt

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Skönt!

1st pervers gubbe mindre under de kommande 6 åren.

Därefter är han dessvärre igång igen med sitt sjuka intresse för barn.

Vid otvetydiga bevis så ser jag gärna strafftider över 10 år inklusive kemisk kastrering och registrering.

Men man kan ju hoppas att detta straff kommer att ha en viss preventiv inverkan på liknande snubbars intressen för barn, men dessvärre tror jag att de inte kan eller vill ändra på sin läggning.

De flesta av dessa herrar saknar ju sjukdomsinsikt när de hävdar att läggningen är fullt legitim och ömsesidig mellan dem och barnen.

Därför tror jag att pedofilerna på platsen bara blir lite mer försiktiga i sina sexuella aktiviteter, eller också flyttar de på sig till ett nytt samhälle där de inte känner sig lika iakttagna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, straffets längd kan man ju diskutera.

Men vad sägs om ynka $1000 i skadestånd? Står väl knappast i proportion till tiden i fängelse? OK, kanske i Kambodja...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att inte Tuol Sleng fängelset är i bruk där skulle han och alla andra pedofiler passa! :diablo:

MVH Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ja, straffets längd kan man ju diskutera.

Men vad sägs om ynka $1000 i skadestånd? Står väl knappast i proportion till tiden i fängelse? OK, kanske i Kambodja...

Herr Chang har talat.

Hej Herr Chang.

Tanken är nog god, och jag förstår att drabbade ungar skulle vara berättigade till avsevärda belopp i ersättning.

Men med höga skadestånd till barnen så ökar nog även risken att polisen/hotellpersonal/barn/hallikar mm vill tjäna pengar och då samarbetar de i syfte att sätta dit någon som de tror har gott om flis.

Det är ju fullt möjligt att en pojke ”planteras” (precis som knark )inne på hotellrummets toalett när man är ute och svirar.

Sedan kommer man hem till hotellet lite sent på nattkröken och stänger dörren om sig.

Då blir man nog ganska spak om snuten plötsligt knackar på dörren samtidigt som ungen öppnar toalettdörren i bara mässingen och ropar ”Help me!”.

Jag litar dessvärre inte på konstaplarna i Thailand och Kambodja när det finns uppenbara stålar att tjäna under bordet. Det smärtar lite att säga så eftersom min egen svärfar var polis innan han gick i pension förra året.

Om han var korrumperad eller inte, tja det vet jag inte, men det är nog svårt att stå emot helt och hållet när kollegorna är insyltade i allt möjligt.

Risken för "foul play" är nog lite mindre då endast långa fängelsestraff gäller för dessa vidriga brott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, straffets längd kan man ju diskutera.

Men vad sägs om ynka $1000 i skadestånd? Står väl knappast i proportion till tiden i fängelse? OK, kanske i Kambodja...

Herr Chang har talat.

Kan tyckas lite,men det är mer än vad BNP per capita är. plats 148 2006 års siffror

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_l%C3%A4nder_efter_BNP_%28PPP%29_per_capita

Ändrades av erik-sson
Link to comment
Dela på andra sajter

Sex års fängelse i Kambodja motsvarar nog 25 här hemma betvivlar att han överlever det :great: Siams ord är nog tyvärr alltför sanna,med välbeställda faranger och den korrupta polis som existerar i dessa länder så är nog risken stor för ett sådant scenario stor :kort: Men positivt att även dessa länder tar tag i denna otrevliga hantering.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Siam-Nilsson,

Du har säkert rätt vad gäller korrumperade poliser... $1000 ter sig säkert lagom för dom. Eftersom de sannolikt inte får del av dessa pengar. Skulle inte förvåna mig om denna svensk blivit erbjuden att köpa sig fri inofficiellt för säg $10000... men han hade väl inte så mycket pengar då kanske.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mannen är ju tydligen tidigare dömd här hemma i Sverige för sexövergrep på barn. Lägg in en spärr i personer dömda för liknade brott pass så dom inte kan resa till de länder som drar till sig dessa avskum. Barn i fattiga länder ska väl inte behöva lida för våran slappa och "humanistiska" hållning till dessa kräk.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1850819/svensk-domd-for-barnsex-i-kambodja

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska spärras in för gott, finns ingen som helst anledning att en sådan ska få gå lös. Det där är ingen sjukdom som kan gå över, det är en permanent störning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska spärras in för gott, finns ingen som helst anledning att en sådan ska få gå lös. Det där är ingen sjukdom som kan gå över, det är en permanent störning.

:great: Håller med. Hoppas att någon politiker kan vakna och mobilisera för att få slut på detta fjantande med brottslingar av alla sorter! Straffen för sexbrott mot barn är för låga och det är en straffskala generellt sett som är löjlig i Sverige. Jag är så trött på att brottslingar kan komma undan med så lite tid för brotten samt så enkelt att slippa fängelse.

Att de sedan kan sitta och surfa på nätet, som en person gjort, och fortsätta med sina sexuella trakasserier är rent makalöst! Jag skäms som svensk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ett kort straff men ta bort möjligheten till återfall totalt ej kemisk utan allt ska väck Organ MM 

Det kostar ju att ha en sådan i fängelse I Sverige kan man sätta honom i en vanlig avd så är han nog botad snart ( Om han överlever )

Boffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ett kort straff men ta bort möjligheten till återfall totalt ej kemisk utan allt ska väck Organ MM 

Det kostar ju att ha en sådan i fängelse I Sverige kan man sätta honom i en vanlig avd så är han nog botad snart ( Om han överlever )

Boffe

Risken med att stympa eller göra något annat är att du kan få en aggressiv person istället som fortfarande ger sig på barn men med andra utgångar. Man vet aldrig hur sådana här personer tänker och den största njutningen behöver inte vara sexuell utan kan lika gärna handla om makt...

Det är lite naivt att tro att om man stympar en pedofil så vips får man en man som ställer sig i ledet igen och aldrig ger samhället problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är dom sjuka, och dom behöver vård så säger många kolla bara den Örebro dömda pedo som satt och snyfta i TV

Han ångra sig vad han gjort och att han nu fick den hjälp han behövde.

Men som hitta dom en dator i hans cell, som visa att vård inte hjälpte för han hade barnporr i den.

Hur i helvete kan man tillåta dömda personer att ha internet, det är för mig en gåta.

Och för att inte tala om mörkertalet bland inhemska folket i Kambodja, Thailand, Indien mm

Men Thailand börjar ta krafttag mot sex med minderåriga så även kambodja med hjälp från västpoliser.

Indien därimot har dom en annan syn på det hela för att i gamla hinduismen gjorde man prostitution till ett bra jobb. Då kallas man för “Devadasis” barnen var tempelprostituerade

Som tyvär finns även idag, man uppskattar att det kan finnas upp mot en halv miljon barn som är så kallade Devadasis

I vissa (vill inte nämna land/länder för då blir jag rasist igen) länder gifter dom bort sina döttrar (minderårig) till en män i medelålder fast då kallar dom det tradition

Gör som Thailand visa grisarna direkt

Läs detta om en sjuk fan som utgav sig att vara polis, samt så har den jäveln HIV

http://www.pattayada...ng-a-policeman/

Eller denna sjuka 20 åring, bara för han var full och sexuellt frustrerad så tyckte han det var okey

http://www.pattayada...r-near-Pattaya/

Mvh

Nerike

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Visst är dom sjuka, och dom behöver vård så säger många kolla bara den Örebro dömda pedo som satt och snyfta i TV

Han ångra sig vad han gjort och att han nu fick den hjälp han behövde.

Men som hitta dom en dator i hans cell, som visa att vård inte hjälpte för han hade barnporr i den.

Hur i helvete kan man tillåta dömda personer att ha internet, det är för mig en gåta.

Och för att inte tala om mörkertalet bland inhemska folket i Kambodja, Thailand, Indien mm

Men Thailand börjar ta krafttag mot sex med minderåriga så även kambodja med hjälp från västpoliser.

Indien därimot har dom en annan syn på det hela för att i gamla hinduismen gjorde man prostitution till ett bra jobb. Då kallas man för “Devadasis” barnen var tempelprostituerade

Som tyvär finns även idag, man uppskattar att det kan finnas upp mot en halv miljon barn som är så kallade Devadasis

I vissa (vill inte nämna land/länder för då blir jag rasist igen) länder gifter dom bort sina döttrar (minderårig) till en män i medelålder fast då kallar dom det tradition

Gör som Thailand visa grisarna direkt

Läs detta om en sjuk fan som utgav sig att vara polis, samt så har den jäveln HIV

http://www.pattayada...ng-a-policeman/

Eller denna sjuka 20 åring, bara för han var full och sexuellt frustrerad så tyckte han det var okey

http://www.pattayada...r-near-Pattaya/

Mvh

Nerike

Även den gode Ghandi,

var enligt många källor förtjust i att "sova" tillsammans med nakna 12-åringar.

Seder och bruk är helt klart udda och annorlunda beroende på tidsepok och plats.

http://www.straightdope.com/columns/read/2521/did-mahatma-gandhi-sleep-with-virgins

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör som Thailand visa grisarna direkt

Läs detta om en sjuk fan som utgav sig att vara polis, samt så har den jäveln HIV

http://www.pattayada...ng-a-policeman/

Eller denna sjuka 20 åring, bara för han var full och sexuellt frustrerad så tyckte han det var okey

http://www.pattayada...r-near-Pattaya/

Mvh

Nerike

Jag är absolut för att de svin som ger sig på barn ska fotograferas och visas upp för allmänheten.

Undrar samtidigt om de där förbrytarna får 6 månader på öppet anstalt för vård och en egen laptop med mobilt bredband?

Skulle inte tro det...

Heja Sverige! :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är absolut för att de svin som ger sig på barn ska fotograferas och visas upp för allmänheten.

Undrar samtidigt om de där förbrytarna får 6 månader på öppet anstalt för vård och en egen laptop med mobilt bredband?

Skulle inte tro det...

Heja Sverige! :kort:

Nej jag håller med dig. Här hemma är straffen alldeles för mjälkiga.

Förbrytarna får tillgång till internet och kan fortsätta utöva sitt sjuka beteende.

Förhoppningsvis så är den aktuella pedofilen för gammal när han kommer ut för att utnyttja barn sexuellt igen.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

kastrering.. Och då pratar jag inte om några piller.

Det skulle lösa problemet med återfallsförbrytare.

precis som att hugga av handen på en tjuv... Med den handen själ han inte mer...

Fan vore dags att ta fram dom gamla straffen... Dom funka ju!!!

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vi undvika att tävla om vem som kan hitta på hemskaste straffet för denna pedofil?

Jag finner det osmakligt, och det säger jag som moderator.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...