Jump to content
IGNORERAD

Bild på hus


Pa81

Recommended Posts

Fint hus stjp8729

Men hur är det med insysnsskyddet eller bristen på insynsskyddet från grannkåkarna...

Jag tycker att när man granskar relativt nybyggda "villa"-områden i Thailand så är tomterna extremt små samt att ingen planering av husens placering med hänsyn till insynsskydd. Inte så mysigt att stå o torka sig spritt språngandes i sovrummet och när man lyfter blicken så ser man rakt in til granen som gör det samma.

/Enis

Hej Enis,

Jag har ingen gran i sovrummet eller utanför, så inget problem ;):lol:

För en gångs skull så är faktiskt sovrumsfönsterna placerade så att vi inte har insyn från grannen. Men håller med dig till 100% tomten kunde varit betydligt större, speciellt då på baksidan där det idag inte finns något mer än ett fält som slutar med en Klong. (som nu efter nattens tokregnande mer ser ut som ett träsk)

Och marken är som bekant dyr i Bangkok, så det blir inte mer tomt. Samma sak i Japan, huset jag bodde i Tokyo hade en hel meter runt om på baksidan och sidorna till nästa hus. :crazy:

post-4239-049945800 1282988814_thumb.jpg

post-4239-049945800 1282988814_thumb.jpg

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 183
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    24

  • måne

    19

  • Avregistrerad clion

    17

  • Maitan

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Många fina hus i denna tråden.

Puh, alla papper med ägarbyte etc blev klart idag. Flyttar in i detta området på Sukhumwith 113 snart:

Centro

Får återkomma med bilder om någon är intresserad.

/SatanG

post-3550-005778300 1283171672_thumb.jpg

post-3550-024197400 1283171685_thumb.jpg

post-3550-094034300 1283171714_thumb.jpg

post-3550-052848800 1283171729_thumb.jpg

post-3550-031032400 1283171772_thumb.jpg

post-3550-000296200 1283171789_thumb.jpg

post-3550-005778300 1283171672_thumb.jpg

post-3550-024197400 1283171685_thumb.jpg

post-3550-094034300 1283171714_thumb.jpg

post-3550-052848800 1283171729_thumb.jpg

post-3550-031032400 1283171772_thumb.jpg

post-3550-000296200 1283171789_thumb.jpg

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Mkt fina hus men förvånande att så många hus saknar riktiga uteplatser en del inga alls

skulle jag bygga hus skulle nog en 3:del bli uteplats för inte vill man väl sitta inomhus i Thailand

i det goa klimatet

Håller med. Spelar ingen roll hur fint huset är för det är alltid skönt att sitta ute och dricka bärs och grilla.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

SatanG,

Kanonfint hus och område.. :great:

Grattis!!

PS! Såg att man fick med en 32" LCD TV gratis.. ;)

Ha en bra dag!

:wai:

Då är det värt vart enda öre

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med. Spelar ingen roll hur fint huset är för det är alltid skönt att sitta ute och dricka bärs och grilla.

Det var därför jag byggde 4 altaner på mitt hus så man alltid kan sitta där sol, vind, regn saknas för bästa njutning

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

SatanG,

Kanonfint hus och område.. :great:

Grattis!!

PS! Såg att man fick med en 32" LCD TV gratis.. ;)

Ha en bra dag!

:wai:

Hej och Grattis själv :wai:

Ja vi såg det om LCD-tvn men det verkade vara om man köpte sista osålda huset i fas 1.

Ang groggveranda så kan jag hålla med. Det hade varit ultimat med en kraftig veranda men

tyvärr hade då priset blivit lite väl saftigt. Men kanske nästa gång.

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det bästa är ju att ha balkong/ veranda på andra våningen så att man måste ta sig dit genom att gå in i huset och upp för trappan.

Orsaken till det är att jag har märkt att Thailändare inte är vana att gå in i andras hus. Det verkar som att dom vill ha en skriftlig inbjudan innan dom törs kliva in.

Detta har bl.a hänt mig när jag tvättade fönster.

Jag stod inne i huset med fönstret öppet, och grannen fick syn på mig. Vi började snacka och jag sa att han skulle komma över.

Det slutade med att han gick oroligt i cirklar ute på gården för att sedan gå hem.

Det sket jag i, ska jag hålla på att böna och be för att han ska komma in?

Alltså sitter man på markplan så kommer dom gärna och gamar öl, medans man kan sitta ifred om man har den högt uppe medans man meddelar.

"Sorry, no invitation paper left"

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte bättre att ha ölverandan på bottenplan,då kan man ju umgås med sina grannar istället(kan väl va trevligt)och en öl då och det har man väl råd med :drinks: Mvh Måne

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Är det inte bättre att ha ölverandan på bottenplan,då kan man ju umgås med sina grannar istället(kan väl va trevligt)och en öl då och då har man väl råd med :drinks: Mvh Måne

Nu är ju inte du granne med min granne och jag inte granne med din granne.

Det kanske förklarar både din och min inställning om placering av ölveranda. :crazy:

Det var lite på skämt som jag skrev inlägget, men det ligger lite sanning i det hela.

Link to comment
Dela på andra sajter

Maitan,hur långt är det till clion från dig.Och vet du om nåt är till salu där.Mvh Måne

Högst 15 minuter, men vet inget vad som är till salu där nere. Men måne ja vet vad som finns tillsalu här (sommarlätta t.e.x)

Mvh Maitan. :drinks:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang groggveranda så kan jag hålla med. Det hade varit ultimat med en kraftig veranda men

tyvärr hade då priset blivit lite väl saftigt. Men kanske nästa gång.

/SatanG

Soi 113 är ett stenkast från vår lägenhet på Soi 105. En uteplats är oerhört skönt, dels för eventuella barn som kan leka utomhus dagtid och dels för att ta en eftermiddags öl..ja kvällsölen är rätt bra också. I Bkk-området får man dock vara ordentligt tät om han ska få sig en ordentlig privat uteplats, gemensam finns ju ofta. Vår lägenhet i Bangna kostade drygt dubbelt så mycket som vårt hus i Chachoengsao och då jämför jag en normalstor lägenhet med ett rätt stort hus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det härligt med en grogg/slappaveranda under tak, har 3 stycken

Här en bild på den mysigaste :drinks:

post-3485-083097600 1283254463_thumb.jpg

post-3485-083097600 1283254463_thumb.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har oxå såna där "ontiarsletmöbler"Kenneth.krävs ordentliga dynor om ska sitta ett tag men snygga är dom :great: och en ölveranda är ett måste för mig :drinks:

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Är det någon som kan tipsa om hur man finansierar ett husbygge annat än det vanliga.."spara". :D

Skaffa en offentliganställd farmardotter ;) Då har de redan mark, och offentliganställda får billiga lån, som kan räcka till ganska stora husbyggen.

----

En nackdel med höga murar är att de också är skydd för inbrottstjuvar då de ska bryta sig in i huset.

Fast om jag bodde i tät bebyggelse skulle jag nog ändå vilja ha mur, men nu tänker jag lösa det genom att inte ha några nära grannar, och ha en skog som "mur" :)

(((I byn där jag tänkt bygga, finns det bara en farang, och han lever enskilt utanför byn, så statistiska underlaget är dåligt där :) så jag vet inte om faranger behandlas sämre där, men blivande frugan sa att hon hade inte ens hört talas om några stölder över huvud taget i byn. Det finns några alkisar, men de verkar stillsamma, så om man har några öl, så kan de kanske försöka få en/dem, men det är nog ingen större risk för några större stöldförsök från dem.)))

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det härligt med en grogg/slappaveranda under tak, har 3 stycken

Här en bild på den mysigaste :drinks:

post-3485-083097600 1283254463_thumb.jpg

Ser härligt ut

Jag har vardagsrum och annat på oanvåningen så här är utsikten från min veranda

post-3404-051635400 1283265277_thumb.jpg

post-3404-051635400 1283265277_thumb.jpg

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...