Jump to content
IGNORERAD

Bild på hus


Pa81

Recommended Posts

Hej Stig, inget hav i närheten, ligger utanför phitsanulok.

Ja både el&vatten indraget.

Har precis förvärvat tomten så det blir väl byggstart om ett par år skulle jag tro.

mvh walle

Får man fråga vad tomten kostar ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 183
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    24

  • måne

    19

  • Avregistrerad clion

    17

  • Maitan

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Denna vore OK att ha som fiskebod när man var nere

1849048263.jpg

finns på blocket om man vill hyra

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna vore OK att ha som fiskebod när man var nere

1849048263.jpg

finns på blocket om man vill hyra

Enis! Har du varit och tjuvfotat min friggebod? lol.gif

Mvh

BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare alla ni som undrar ang. husbygge o priser i Thailand. Jag håller precis på o bygger ett hus i Phetchabun, o det blir 150 kvm, stort o det kommer o kosta 1,5 milj baht nyckelfärdigt.

själva huset inklusive kök o fönster o dörrar o sånt kostar 1,3, men sen tillkommer det alltid vissa prylar som man har lärt sig med tiden. Så totalen för mig blir 1,5 mille.

O vad beträffar hur man skall finansera bygget så kan jag bara instämma med någon tidigare härinne att man skall INTE "investera" mera pengar än man har råd att bli av med utan att det gör något.

Tack för ordet IRONMANsuicide.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Våran kåk i Korat (Phimai)

post-3639-126375964907_thumb.jpg

//Broskan

Inte kåk SLOTTET ska de va :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Våran enkla stuga 3 rum å kök i Bangsarey söder om jomtien

post-3713-126464455243_thumb.jpg

post-3713-126464478062_thumb.jpg

post-3713-126464455243_thumb.jpg

post-3713-126464478062_thumb.jpg

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare alla ni som undrar ang. husbygge o priser i Thailand. Jag håller precis på o bygger ett hus i Phetchabun, o det blir 150 kvm, stort o det kommer o kosta 1,5 milj baht nyckelfärdigt.

själva huset inklusive kök o fönster o dörrar o sånt kostar 1,3, men sen tillkommer det alltid vissa prylar som man har lärt sig med tiden. Så totalen för mig blir 1,5 mille.

O vad beträffar hur man skall finansera bygget så kan jag bara instämma med någon tidigare härinne att man skall INTE "investera" mera pengar än man har råd att bli av med utan att det gör något.

Tack för ordet IRONMANsuicide.gif

Letar efter ett lämpligt hus att bygga här i Bkk, och undrar om IRONMAN eller nån annan för den delen vet var jag kan hitta Nyckelfärdiga hus?

Var ute med en byggmästare i förra veckan och kollade på 4 olika hus han höll på med just nu, pris från 1,5 till 5 miljoner bath, men är skeptisk till byggkvalitén.

Han pekade också ut ett par kåkar han byggt och de såg bra ut, skall se om jag kan få frugan att snacka med de som han byggt åt, hon tycker tyärr att det är pinsamt att fråga...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Gobbar,

Vårt blivande hus i Kalasin.

Inte färdig ännu ! Men huset ska vara inflyttningsbart inom 1 månad !

mvh

/andeet

post-4149-126494161894_thumb.jpg

post-4149-126494161894_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Många fina hus i denna tråden.

Puh, alla papper med ägarbyte etc blev klart idag. Flyttar in i detta området på Sukhumwith 113 snart:

Centro

Får återkomma med bilder om någon är intresserad.

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Vårt pågående husbygge i Taphong mellan Rayong och Ban Phe

post-3404-126376168457_thumb.jpg

Kommer vara där hela maj månad i år för att få det färdigt

Kul - fint hus Tallviking!

Är huset klart nu? Tycker ni valt ett trevligt område hur som helst!

Kikade på ett hus, mäklaren talade sig varm om "Arkitektritad" Öppen planlösning" "Självventilerande" "Pittoreskt" "Avskilt läge" och "Var med och påverka".

Jag borde ha fattat.

:crazy:

post-6637-081602000 1282908596_thumb.jpg

post-6637-081602000 1282908596_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Många fina hus i denna tråden.

Puh, alla papper med ägarbyte etc blev klart idag. Flyttar in i detta området på Sukhumwith 113 snart:

Centro

Får återkomma med bilder om någon är intresserad.

/SatanG

Hej Ser intressant ut. Finns det ngn info på engelska?

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul - fint hus Tallviking! Är huset klart nu? Tycker ni valt ett trevligt område hur som helst! Kikade på ett hus, mäklaren talade sig varm om "Arkitektritad" Öppen planlösning" "Självventilerande" "Pittoreskt" "Avskilt läge" och "Var med och påverka". Jag borde ha fattat. :crazy:
Huset är färdigt förutom att vi byter ut hela elinstallationen från enfas till trefas och svenska elskåp etc för det blir bättre långsiktigt Nästa gång vi åker ner skall vi handla möbler, sätta in ett par AC-aggregat etc och börja bo i det. <BR><BR>Finns uppdaterade bilder på <A href="http://www.cholo.se/Thailand">www.cholo.se/Thailand</A> Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Huset är färdigt förutom att vi byter ut hela elinstallationen från enfas till trefas och svenska elskåp etc för det blir bättre långsiktigt Nästa gång vi åker ner skall vi handla möbler, sätta in ett par AC-aggregat etc och börja bo i det. <BR><BR>Finns uppdaterade bilder på <A href="http://www.cholo.se/Thailand">www.cholo.se/Thailand</A>

Skoj - flådiga ritningar!

Önskar er lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Ser intressant ut. Finns det ngn info på engelska?

/mvh

Hej

Är dåligt med info på engelska men se om du kan kika förbi.

Din tjej/fru kanske kan översätta. För lite mer bilder och typer av hus The Centro

Har kollat runt en del på husprojekt och de seriösa är Land&House, A&P och Sansiri. Här ett annat intressant projekt som vi funderade länge på Sansiri

Lycka till/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Har undrat lite hur thai beskriver sina hus,säger man 2 r.o.k så menar man 2 sovrum +vardagsrum,och helt plötsligt fick man en 3:a :great: nån mer som märkt detta? Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Har undrat lite hur thai beskriver sina hus,säger man 2 r.o.k så menar man 2 sovrum +vardagsrum,och helt plötsligt fick man en 3:a :great: nån mer som märkt detta? Mvh Måne

Det är väl bara i Sverige man räknar med alla rum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har undrat lite hur thai beskriver sina hus,säger man 2 r.o.k så menar man 2 sovrum +vardagsrum,och helt plötsligt fick man en 3:a :great: nån mer som märkt detta? Mvh Måne

De har en tendens att inte veta hur de ska räkna köket.

Säger de tre rum så menar de ibland att köket är ett av dom. Ibland menar de att köket är ett rum, det beror väl på hur köket är utformat. Jag har aldrig hört en normalthailändare sagt 2 r.o.k..

Det har väl en historisk förklaring. Förut var ju köket en plats på altan där man ställde gasolflaskan eller bakom huset eftersom utrymmet var utan väggar blev det svårt att kalla det rum. I många små lägenheter byggde man förrut inget kök utan man tog in en gasolflaska med en platta direkt på flaskan. Det rummet man ställde flaskan i var då köket. De som åt ute och kanske bara värmde vatten på gasolflaskan tyckte väl att de inte hade något kök. ;)

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

De har en tendens att inte veta hur de ska räkna köket.

Säger de tre rum så menar de ibland att köket är ett av dom. Ibland menar de att köket är ett rum, det beror väl på hur köket är utformat. Jag har aldrig hört en normalthailändare sagt 2 r.o.k..

Det har väl en historisk förklaring. Förut var ju köket en plats på altan där man ställde gasolflaskan eller bakom huset eftersom utrymmet var utan väggar blev det svårt att kalla det rum. I många små lägenheter byggde man förrut inget kök utan man tog in en gasolflaska med en platta direkt på flaskan. Det rummet man ställde flaskan i var då köket. De som åt ute och kanske bara värmde vatten på gasolflaskan tyckte väl att de inte hade något kök. ;)

ahha Kokvrå.. det finns ju även i svedala .. ett rum med kokvrå och toalett .. dush i källaren

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl bara i Sverige man räknar med alla rum.

Nja, nu är du ute å cyklar i vanlig ordning med dina "oneliners".

Normalt folk skiter garanterat i badrummet.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...