Jump to content
IGNORERAD

Receptfri medicin olaglig?


Fager

Recommended Posts

broder tuk tuk

Aha så det är därför det blivit svårare att köpa di blå pillerna nuförtiden.

Minns när man kunde köpa Dormicum för 500 baht tabletten på pharmacy på south Pattaya Road.

Rena knockoutpillret. Hela kroppen domnade bort på tio minuter och man sov som en stock i 14 timmar.

Ett medel som bla används vid operationer.

Måste ju va höjden av otur att bli haffad med fickan full av Diazepam.

Men troligen har väl snubben varit hög på sprit och tabletter.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Det kan tydligen vara olagligt att inneha recepfri medicin inköpt i Thailand om man inte har recept.

http://www.phuketgaz...ail.asp?id=8252

Fager.

Inte alls.

Däremot är det olagligt att ha receptbelagda tabletter om man inte har ett recept. Som det står i artikeln mao. :whistle:

Som vanligt har jag svårt att tycka synd om dem som blir påkomna och tycker att de får skylla sig själva.

"If you can´t do the time, don´t do the crime" var väl en signaturmelodi till en populär tv-deckare för länge sedan. Kan det ha varit Baretta?.

Att köpa droger, receptbelagda eller ej, bara för att möjligheten finns är ingen ursäkt. Jag har klarat mig i många år och haft mycket roligt utan att jag någonsin känt behov av att ta några droger.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nu är det ju inte så svårt eller så dyrt att gå till en läkare och skaffa sig valium på laglig väg ifall man vill det i Thailand.

Blir förmodligen billigare ochså att köpa över disken istället för under densamma.

Vissa apotekskrämare bla i Pattaya tar ju hutlösa priser för 10 valium.

Ett apotek kan ta 500 baht, går man 100 meter till så kostar samma tabletter bara 100 baht.

Dessutom jan man råka ut för sockerpiller med noll effekt.

Finns en hel del apotekare som tjänar fina stålar på att sälja fejkade sömntabletter till faranger under bordet.

Går att få det mesta bara man hittar rätt apotek och di rätta kontakterna.

Bästa sättet att få ut ex valium utan recept är att se nykter och proper ut.

Kommer man in orakad och bakfull så kan det gärna knipa att få ut medlet.

Men är man ihärdig och tar sig tid att leta så hittar man det mesta.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju inte så svårt eller så dyrt att gå till en läkare och skaffa sig valium på laglig väg ifall man vill det i Thailand.

Blir förmodligen billigare ochså att köpa över disken istället för under densamma.

Vissa apotekskrämare bla i Pattaya tar ju hutlösa priser för 10 valium.

Ett apotek kan ta 500 baht, går man 100 meter till så kostar samma tabletter bara 100 baht.

Dessutom jan man råka ut för sockerpiller med noll effekt.

Finns en hel del apotekare som tjänar fina stålar på att sälja fejkade sömntabletter till faranger under bordet.

Går att få det mesta bara man hittar rätt apotek och di rätta kontakterna.

Bästa sättet att få ut ex valium utan recept är att se nykter och proper ut.

Kommer man in orakad och bakfull så kan det gärna knipa att få ut medlet.

Men är man ihärdig och tar sig tid att leta så hittar man det mesta.

BTT

Same same med Hjortron,lingon och blåbär ihärdig hittar det mesta!!! :crazy::whistle::wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls.

Däremot är det olagligt att ha receptbelagda tabletter om man inte har ett recept. Som det står i artikeln mao. :whistle:

Som vanligt har jag svårt att tycka synd om dem som blir påkomna och tycker att de får skylla sig själva.

"If you can´t do the time, don´t do the crime" var väl en signaturmelodi till en populär tv-deckare för länge sedan. Kan det ha varit Baretta?.

Att köpa droger, receptbelagda eller ej, bara för att möjligheten finns är ingen ursäkt. Jag har klarat mig i många år och haft mycket roligt utan att jag någonsin känt behov av att ta några droger.

De där små blå alprazolam använder många inkl mig långflygningar. För att kunna sova. Har inget med att droga för att ha roligt att göra. Tillsamman med alkohol blir trötthets effekten större så det kan ju knappast vara någon party drog.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

De där små blå alprazolam använder många inkl mig långflygningar. För att kunna sova. Har inget med att droga för att ha roligt att göra. Tillsamman med alkohol blir trötthets effekten större så det kan ju knappast vara någon party drog.

Det är väl inget man vill ha på sig om man blir stoppad av tullen misstänker jag?

Personligen är jag väldigt restriktiv mot läkemedel och tar dem bara om jag blivit ordinerad av läkare. Det finns en anledning till att man bara får ut vissa piller efter ordination.

Det står var och en fritt att göra vad de vill men jag varken vill eller behöver använda något. Jag har sett andra tipsa om olika tabletter för att kunna sova vid långresor.

Jag sover bara lite natten innan jag ska åka och sedan räcker det oftast med dåsigheten som infinner sig efter maten för att jag ska kunna sova.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, di allra flesta svenskar använder ju receptfriadroger dagligen endast väldigt få vuxna är drogfria.

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inget man vill ha på sig om man blir stoppad av tullen misstänker jag?

Personligen är jag väldigt restriktiv mot läkemedel och tar dem bara om jag blivit ordinerad av läkare. Det finns en anledning till att man bara får ut vissa piller efter ordination.

Det står var och en fritt att göra vad de vill men jag varken vill eller behöver använda något. Jag har sett andra tipsa om olika tabletter för att kunna sova vid långresor.

Jag sover bara lite natten innan jag ska åka och sedan räcker det oftast med dåsigheten som infinner sig efter maten för att jag ska kunna sova.

Anledning till att man bara får ut vissa piller efter ordination är väl för att motverka missbruk. En taplett för att kunna sova på en långflygning är ju knappast något missbruk.

Om du inte har några problem att sova på flyget är det ju bara dum att ta några piller. Alla har dock inte lika lätt att sova.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...