Jump to content
IGNORERAD

Återbekräfta flygbiljett?


Woodywoman

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar om man behöver återbekräfta flygbiljetterna?

Och i så fall, på utresan eller hemresan eller båda?

Jag har hört att vissa flygbolag har slutat med detta.

Vi har bokat genom resebyrå, ska flyga med Thai airways.

MVH Tommy

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Var väldigt länge sedan jag återbekräftade (reconfirm) någon biljett. Är det något boöag som tilämpar detta fortfarande eller är det helt förpassat till historien? /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

China Air hade detta för 4 år sedan Dotra höll på att missa hemresan

boffe

alla flygbolag som ingår i STAR ALLINCE behöver man inte "reconfirm" återkräfta returen.

mvh challenger98smile.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Hej,

Kan någon svara på om det behövs återbekräftelse på hemresan med Finnair?

När vi bokade biljetterna via Budjet så stod det att man skulle göra detta. Antar att det står så för alla flygbolag, men behövs det för Finnair?

Tacksam för svar.

Förresten, brukar Finnairs kabinpersonal kunna svenska?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Hej,

Kan någon svara på om det behövs återbekräftelse på hemresan med Finnair?

När vi bokade biljetterna via Budjet så stod det att man skulle göra detta. Antar att det står så för alla flygbolag, men behövs det för Finnair?

Tacksam för svar.

Förresten, brukar Finnairs kabinpersonal kunna svenska?

Åkte med dom för ca 10år sedan då kunde dom thai,suomi.routsi,english

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda gången man bör bekräfta är om något blivit ändrat på utresan, tex man fått byta flight då kan det bli fel med hemresan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyfta luren är ju så jobbigt :whistle:

Bekräftade för 2 år sedan och om inte annat så kanske man får reda på om flyget är inställt ;)

Det står i resehandlingarna oftast om det behövs.

Vet inte hur det var sist då jag bokade genom internet.

Finnland är ju tvåspråkig och med engelskan 3 språkig så där ska det inte vara några problem.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver inte bekräfta.

De pratar svenska, kanske inte alla men det fanns på planet vi flög med i höst. En del personal var thailändare, två på både ner och uppresan. Hur det är på din flight är det svårt att säga.

Själv tycker jag att det var ett väldigt bra bemötande och var väldigt nöjd med planet och finnairs personal.

Ursäkta Woddywoman, men för din del spelar det säkert ingen roll att det blev offtopic för dig.

Acker man får starta egna trådar. Det är till och med bra. Själv blev jag väldigt förvånad när jag hade svarat på din fråga och gick tillbaka till trådstarten och såg att det var Thaiair som trådskaparen frågade om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Det måste vara minst 15 år sen jag återbekräftade en returresa, och jag har inte haft några problem.

Utresan är det väl ingen som begärt att man ska bekräfta?

För övrigt tycker jag det är på gränsen till oförskämt att skriva att returresan ska bekräftas utan att bifoga något telefonnummer man kan ringa till.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Khun Chang

Man behöver inte återbekräfta någon resa. Men ibland kan det vara bra att höra med resebyrån/flygbolaget om det blivit några tidtabellsförändringar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppenbarligen räcker det inte med ett glasklart svar utan många vill vara med och visa att de vet haha!

Ja vad fan... Jag ställer väl också in mig i ledet då: Nej du behöver inte bekräfta!

:sFduh:

Är det de?

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Man behöver inte återbekräfta någon resa. Men ibland kan det vara bra att höra med resebyrån/flygbolaget om det blivit några tidtabellsförändringar.

Ja, det är väl främst därför flygbolagen ville ha bekräftning. De ville veta vilket hotell man bodde på och gärna telefonnummer dit.

Allt för att slippa gnälliga resenärer vid incheckningen i händelse av att planet var försenat eller turen rent av inställd...

En ren service till alla biljettinnehavare ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar. Då slipper man sitta i telefon för något onödigt.

Jag kollar om det skett något med flighten via www.checkmytrip.com så där får jag uppdaterad info.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...