Jump to content
IGNORERAD

Hotellnatt ingår i flygbiljetten


Marlon

Recommended Posts

Hej,

Tittar nu på flygbiljett för min nästa LOS resa. Har konstaterat att en del riktigt billiga flygbiljetter säljs med en eller två hotellövernattningar inkluderade i priset. Vill helst åka direkt till damen utan övernattning i Bkk. Måste man utnyttja dessa hotellövernattningar eller kan man strunt i att checka-in? Lite orolig att det kan bli problem med flyget hem om man inte utnyttjar alla delar i "paketet". Står på hemsidan att förutsättningen att de ska få sälja resan till angivet pris är att det ingår hotellövernattning. Handlar om resa med Finnair och biljettpriset just nu 5.800 SEK ToR.

Ha det gött!

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Tittar nu på flygbiljett för min nästa LOS resa. Har konstaterat att en del riktigt billiga flygbiljetter säljs med en eller två hotellövernattningar inkluderade i priset. Vill helst åka direkt till damen utan övernattning i Bkk. Måste man utnyttja dessa hotellövernattningar eller kan man strunt i att checka-in? Lite orolig att det kan bli problem med flyget hem om man inte utnyttjar alla delar i "paketet". Står på hemsidan att förutsättningen att de ska få sälja resan till angivet pris är att det ingår hotellövernattning. Handlar om resa med Finnair och biljettpriset just nu 5.800 SEK ToR.

Ha det gött!

Marlon

Flyg SAS eller Thai Star Allians och skit i övernattningar!!

Ska du ha cheap Aeroswit eller turkar!!!

Men om du kör bonusystem blir det en gratis resa var 8e gg!!

På planet stig av planet 10-11 timmar Right Away!

MVH Swampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

På www.flygresor.se

Sökning gjord från Gbg - Bkk. Ut slutet av April, hem slutet Maj. Obs! Se upp för de sämsta resorna med lång väntetid. Finns billiga med kortare väntetider också om man letar lite.

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyg SAS eller Thai Star Allians och skit i övernattningar!!

Ska du ha cheap Aeroswit eller turkar!!!

Men om du kör bonusystem blir det en gratis resa var 8e gg!!

På planet stig av planet 10-11 timmar Right Away!

MVH Swampen :wai:

Hej,

Är inte övernattning under själva flygresan jag menar utan när man väl kommer fram till Bkk.

Är ju smidigt med direktflyg SAS / Thai men jag måste ta mig till Stockholm eller Köpenhamn (är väl iof ok) för att kunna utnyttja det.

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir ju en "paketresa" eller startpaket, du får väl antagligen vouchers för hotellet, och ingen lär väl bry sig huruvida du använder dem eller inte, ibland kan man boka de sista dagarna innan hemresan det kanske passar bättre..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Tittar nu på flygbiljett för min nästa LOS resa. Har konstaterat att en del riktigt billiga flygbiljetter säljs med en eller två hotellövernattningar inkluderade i priset. Vill helst åka direkt till damen utan övernattning i Bkk. Måste man utnyttja dessa hotellövernattningar eller kan man strunt i att checka-in? Lite orolig att det kan bli problem med flyget hem om man inte utnyttjar alla delar i "paketet". Står på hemsidan att förutsättningen att de ska få sälja resan till angivet pris är att det ingår hotellövernattning. Handlar om resa med Finnair och biljettpriset just nu 5.800 SEK ToR.

Ha det gött!

Marlon

Du behöver inte utnyttja övernattningarna, precis som Islander säger så får du en voucher för hotellet.Fördelen vad jag tror med detta är väl att du köper en "paketresa" o därmed får nån försäkring som täcker mot flygbolagskonkurs eller nåt sånt...

Du kan ju avvakta om du nu inte måste bestämma exakt tid med jobb osv... du skall åka under absolut lågsäsong efter Songkhran och det förvånar mig mycket om tex Thai inte kommer med sin "riktiga" kampampanj framigenom... men o andra sidan så lär det inte bli många hundringar under vad du nu har fått för pris...

Flyg SAS eller Thai Star Allians och skit i övernattningar!!

Ska du ha cheap Aeroswit eller turkar!!!

MVH Swampen :wai:

Turkarna är under Star...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Tack så mycket för svaren! Ja, biljettpriset tycker jag är mycket bra. Hittade dock en resa för lite drygt 4.700 SEK med Aeroflot. Dock måste man åka från Stockholm samt är inte säker på att jag vill flyga med Aeroflot (har hört många historer, sanna eller ej).

Ska boka Finnair resan i början på veckan om/när semestern blir godkänd. Chefen undrar varför jag åker till LOS flera gånger efter varandra :D .

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill åka med aeroflot beror på om du åker för att komma fram eller för att "uppleva saker". Moskvas flygplats är rik på upplevelser. Har du tur kan du också få se transit hotell i äkta ryssgrått, göra studiebesök i äkta rysk motsvarighet till rinkeby ( där transit hotellet ligger). Detta under sakunnigt ledsagande av riktigt service inriktade lokalguider som för din säkerhet ( noooot) bär om kring på välputsade AK-47. Allt detta med ett glädjefullt välkänt ryskt leende.

Aeroflot - en upplevelse i livet - suicide.gif

Ban

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Tittar nu på flygbiljett för min nästa LOS resa. Har konstaterat att en del riktigt billiga flygbiljetter säljs med en eller två hotellövernattningar inkluderade i priset. Vill helst åka direkt till damen utan övernattning i Bkk. Måste man utnyttja dessa hotellövernattningar eller kan man strunt i att checka-in? Lite orolig att det kan bli problem med flyget hem om man inte utnyttjar alla delar i "paketet". Står på hemsidan att förutsättningen att de ska få sälja resan till angivet pris är att det ingår hotellövernattning. Handlar om resa med Finnair och biljettpriset just nu 5.800 SEK ToR.

Ha det gött!

Marlon

för vilka datum gäller den resan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill åka med aeroflot beror på om du åker för att komma fram eller för att "uppleva saker". Moskvas flygplats är rik på upplevelser. Har du tur kan du också få se transit hotell i äkta ryssgrått, göra studiebesök i äkta rysk motsvarighet till rinkeby ( där transit hotellet ligger). Detta under sakunnigt ledsagande av riktigt service inriktade lokalguider som för din säkerhet ( noooot) bär om kring på välputsade AK-47. Allt detta med ett glädjefullt välkänt ryskt leende.

Aeroflot - en upplevelse i livet - suicide.gif

Ban

Jag vill ju helst komma fram, upplevelserna vill jag ha i Thailand. Som jag skrev tidigare så har jag hört en del negativa saker om Aeroflot. Din berättelse stärker min övertygelse om att inte åka med dem.

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

för vilka datum gäller den resan!

Har inte bestämt exakta datum ännu då jag väntar på godkännande av semester. Men dessa priser finns för flera datum vid resa i slutet April till slutet Maj från Gbg.

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

hej.

jag har flygit Aeroflot 3-4 gånger, men då har det varit absolut högsäsong och besparingen har legat på 3-4000. Gäller det en tusenlapp skulle jag personligen lätt välja FinAir. / mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, blir absolut Finnair. Dessutom måste jag ta mig till Stockholm för att kunna utnyttja Aeroflot och på så sätt spara en tusenlapp.

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Packa inga viktiga saker i resväskan om du ska åka med Finnair.

Jag åkte 1 dec fick resväskan 7 dec och Finnair ersätter inte, skyller på en strejk som var över. En kompis kom hem från Thailand 8 jan har inte fått sina väskor än. Pratade med en dam efter plan byte i Helsingfors och hon sa att Finnair haft problem hela dec och dom verkar ha problem än. :diablo:

Janne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Packa inga viktiga saker i resväskan om du ska åka med Finnair.

Jag åkte 1 dec fick resväskan 7 dec och Finnair ersätter inte, skyller på en strejk som var över. En kompis kom hem från Thailand 8 jan har inte fått sina väskor än. Pratade med en dam efter plan byte i Helsingfors och hon sa att Finnair haft problem hela dec och dom verkar ha problem än. :diablo:

Janne

En kompis med fru åkte med finnarna 8 dec,kom hem 7 jan och hade inga problem med bagaget någon av vägarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...