Jump to content
IGNORERAD

Hustruimport till Värmland ska granskas


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson

De ensamma, bittra och akterseglade kvinnorna i organisationen ”ROKS” ska nu tillsammans med landshövdingen Eva Eriksson i Värmland, kartlägga den ”problemfyllda” och eskalerande hustruimporten till Värmland.

De äskar nu regeringsbidrag och önskar ett specificerat uppdrag från Regeringen i frågan.

Män från Värmland är nämligen värst enligt ROKS!

Se upp alla ni som har en fru som har flyttat hit från Thailand – snart är ni uppsatta på ”svarta listan”.

http://www.dt.se/nyheter/inrikes/article559766.ece

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.289620-varmland-vill-kartlagga-hustruimport

Man kan ju undra om djurskyddsmyndigheten och Jordbruksverket kommer att kontaktas för att få tillgång till deras expertispersonal – ”Män är ju som bekant djur enligt ROKS ordförande.”

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Stickan

    13

  • Magnus-Chumphae

    8

  • ban99arne

    7

  • ronoh

    4

Mest aktiva i denna tråd

Alla män som har kvinnor som behöver hjälp av kvinnojourerna, ska väl granskas noga.

Inte bara de med "importerade" kvinnor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan inte annat än att skaka på huvudet åt dessa förvirrade kvinnor (bitterfi..or) som saknar all form av verklighetsuppfattning.

"Kartlägga", "Hitta åtgärder", "Hustruimport".

Vad fan är det för fel på dessa kvinnor? I deras ögon är alltså min fru inte något annat än vilken handelsvara som helst, som jag har importerat.

Landshövdingar är väl inte direkt kända som raketforskare, men att ge sig i lag med ROKS, då kan dom väl lika gära genomföra någon utredning/undersökning/KARTLÄGGNING tillsammans med Livets Ord, eller någon annan skönt opartisk och objektiv sammanslutning av människor. Att ens överväga att jobba med en extremorganisation som ROKS = :kort:

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

En rättelse bara. Det var ROKS före detta ordförande som yppade dessa ord om jag inte är helt ute och cycklar.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg något inslag på Rapport tidigare om detta. Det var visst rätt vanligt med import av ryskor till Värmland och det vär väl företrädesvis dessa som det hade blivit problem med.

I det aktuella fallet så förstod jag egentligen aldrig vad som var så speciellt hemskt? Gubben var antagligen rätt trist och hon hade tröttnat på honom. Sedan hotade han med att han skulle få vårdnaden, av det gemensamma barnet, om hon inte teg och led. Någon misshandel eller rövarliv i övrigt var det inte frågan om.

Journalisten och kvinnojourrepresentanten ville naturligtvis måla upp det här som ett jätteproblem, speciellt kopplat till "hustruimport". suicide.gif

jap.gif

PS. Rätt anmärkningsvärt att man faktiskt använder ett ord som "hustruimport". Undrar om det hade använts "mansimport" om en svenska och hennes gambian?

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Att läsa på Roks websida:

"Länsstyrelsen i Värmland vill ha samordningsansvar för arbetet med insatser för kvinnor som blivit utsatta för så kallad fruimport."

"Kvinnorna som drabbas av så kallad fruimport är ofta flerdubbelt utsatta genom att de inte kan språket, saknar nätverk i samhället, inte sällan blir utsatta för våld"

Snacka om att vilja stigmatisera alla män som har en fru som har flyttat hit till Sverige.

Bör det även undersökas och registreras alla män som har "dumpat" svenska kvinnor när förhållandet inte gick att bygga vidare på?

Varför inte ha ett register över alla svårflirtade svenska kvinnor som gillar att dumpa svenska killar som inte håller måttet?

http://www.roks.se/nyheter/2010-01-14/varmland-vill-ha-samordnande-ansvar-i-arbetet-mot-fruimport

Link to comment
Dela på andra sajter

Med statistik kan man ju bevisa vad som helst heter det. Om man tar de uppgifterna som finns i artikeln innebär det att det i Stockholms län finns ca 127 fall och enligt samma artikel är det mindre än de 38 fall som finns i Värmlands län? :huh:

Oavsett så är varje fall att anse som tragiskt och högst beklagligt.

När man ser kvinnor som de i Roks så är jag förvånad över att det inte är fler som söker efter en livskamrat i andra länder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Såg något inslag på Rapport tidigare om detta. Det var visst rätt vanligt med import av ryskor till Värmland och det vär väl företrädesvis dessa som det hade blivit problem med.

I det aktuella fallet så förstod jag egentligen aldrig vad som var så speciellt hemskt? Gubben var antagligen rätt trist och hon hade tröttnat på honom. Sedan hotade han med att han skulle få vårdnaden, av det gemensamma barnet, om hon inte teg och led. Någon misshandel eller rövarliv i övrigt var det inte frågan om.

Journalisten och kvinnojourrepresentanten ville naturligtvis måla upp det här som ett jätteproblem, speciellt kopplat till "hustruimport". suicide.gif

jap.gif

PS. Rätt anmärkningsvärt att man faktiskt använder ett ord som "hustruimport". Undrar om det hade använts "mansimport" om en svenska och hennes gambian?

Hej UT006,

Enligt den rapport som Roks har författat och som ligger till grund för att Landshövdingen nu förfasas, så ligger Thailand i topp över de damer som har "drabbats" av fru-import.

Så här står det i rapporten.

När det gäller vilka länder kvinnorna kommer ifrån finns en osäkerhet i

materialet då flertalet jourer inte uppgett kvinnornas hemländer. Några länder

sticker dock ut: I topp ligger Thailand varifrån mer än dubbelt så många kvinnor

(36) kommit jämfört med tvåan Ryssland (17 kvinnor).

Uppdelat på regioner ser fördelningen när det gäller kvinnornas hemländer ut

här (vanligaste land/länder inom parantes):

Sydostasien (Thailand, Filippinerna, Kina, Indonesien, Vietnam) 67

Mellanöstern (Irak, Iran, Turkiet) 35

Afrika (jämn fördelning) 30

Ryssland/Öst (jämn fördelning utom Ryssland) 25

Sydamerika (Brasilien) 24

Europa (Makedonien, Polen, Serbien) 17

Uppgifterna från jourerna bekräftar alltså till viss del den vedertagna bilden att

det främst är sydostasiatiska kvinnor som utsätts för fru-import. Dock blir man

kanske förvånad över att så många regioner och länder finns representerade.

Uppenbarligen är fru-import något som kvinnor i hela världen utsätts för.

http://roks.se/sites/default/files/pdf/puffar/Tackmantel_aktenskap.pdf

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Det skulle vara intressant om man kunde få en opartisk seriös granskning av ROKS samt dess medlemmar och därvid även undersöka eventuella rättsliga tvister de varit inblandade i tillsammans med de antal fall då de blivit polisanmälda för förtal samt de fall då det skyddat brottsling.

Det har förekommit vid flera fall att de gömt barn då mannen fått vårdnaden eller det har beslutats om delad vårdnad! Dock har trots att vissa falla tagits upp av ordentligt media åtalen varit få! Jag skulle personligen jämnställa ROKS med Al Kaida eller Bader-Mainhof ligan, det som skiljer dom åt är valet av vapen!

Jag är synnerligen trött på att dessa extremistorganisationer som ROKS och liknande har fått fritt fram att yttra sig i media! Vilken tidning skulle ta exempelvis Klu Klux Klan,s ord för sanna ingen med lite sans och balans! Vad är då skilldanden mellan ROKS och Ku klux Klan? Ingen i ROKS fall är det Män och Kvinnor som det handlar om i KKK är det Vit och Svarta bådas djävla fasoner är lika förkastliga!

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Hej UT006,

Enligt den rapport som Roks har författat och som ligger till grund för att Landshövdingen nu förfasas, så ligger Thailand i topp över de damer som har "drabbats" av fru-import.

Så här står det i rapporten.

När det gäller vilka länder kvinnorna kommer ifrån finns en osäkerhet i

materialet då flertalet jourer inte uppgett kvinnornas hemländer. Några länder

sticker dock ut: I topp ligger Thailand varifrån mer än dubbelt så många kvinnor

(36) kommit jämfört med tvåan Ryssland (17 kvinnor).

Uppdelat på regioner ser fördelningen när det gäller kvinnornas hemländer ut

här (vanligaste land/länder inom parantes):

Sydostasien (Thailand, Filippinerna, Kina, Indonesien, Vietnam) 67

Mellanöstern (Irak, Iran, Turkiet) 35

Afrika (jämn fördelning) 30

Ryssland/Öst (jämn fördelning utom Ryssland) 25

Sydamerika (Brasilien) 24

Europa (Makedonien, Polen, Serbien) 17

Uppgifterna från jourerna bekräftar alltså till viss del den vedertagna bilden att

det främst är sydostasiatiska kvinnor som utsätts för fru-import. Dock blir man

kanske förvånad över att så många regioner och länder finns representerade.

Uppenbarligen är fru-import något som kvinnor i hela världen utsätts för.

http://roks.se/sites/default/files/pdf/puffar/Tackmantel_aktenskap.pdf

Tror Du på den rapporten?

Jag är dock synnerligen tveksam till den rapporten det presenterar ju aldrig några bevis

För sina påståenden, ett rimligt krav är att de specificerar vad kontakterna handlat om i detalj samt att de även ger namnen till lämplig myndighet som kan verifiera att deras påståenden om kontakten är riktig!

Men det bästa vore enligt min uppfattning att man lägger ned alla Kvinnojourer i deras regi och öppnar nya i offentligregi med en sjuksköterska som medicinskt ansvarig för den tillsammans med övrig personal som är erforderlig. Dessa skall givetvis skötas i enlighet med Svensklag samt de skall ha tillgång till all information avseende domslut i exempelvis vårdnadstvister.

mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Tappas perspektivet?

ROKS pratar om en viss typ av relationer och en viss grupp av individer och helt plotsligt kanner sig alla gubbarna pahoppade och ROKS blir till bitterf...or, terrorister, KKK, osv.

De indivuella kvinnojourena som samlas under ROKS gor i manga fall stralande arbete och hjalper indiver som befinner sig i extremt utsatta situationer. Otvivelaktig har massa grova fel begatts dar man har stigmatiserats som galna valdsfanatiker men att varfor valjer man att bortse fran all den faktiska hjalp de har bistatt manga kvinnor och barn med?

Bilden som malas upp har i traden ar infantilt ensidig vilket gor att hela diskussionen far slagsida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Tappas perspektivet?

ROKS pratar om en viss typ av relationer och en viss grupp av individer och helt plotsligt kanner sig alla gubbarna pahoppade och ROKS blir till bitterf...or, terrorister, KKK, osv.

De indivuella kvinnojourena som samlas under ROKS gor i manga fall stralande arbete och hjalper indiver som befinner sig i extremt utsatta situationer. Otvivelaktig har massa grova fel begatts dar man har stigmatiserats som galna valdsfanatiker men att varfor valjer man att bortse fran all den faktiska hjalp de har bistatt manga kvinnor och barn med?

Bilden som malas upp har i traden ar infantilt ensidig vilket gor att hela diskussionen far slagsida.

Du har rätt i att de i många fall gjort väldigt bra insatser, det är inte dessa fall som är problemet utan de fall där de inte varit villiga att följa domslut eller inte varit villiga att se till alla parters bästa. Eller de fall där de faktiskt aktivt medverkat till förhindrandet av att verkställa domslut. Jag anser att det är en alltför viktigt verksamhet för att ligga i händerna på en intresseorganisation som ej enbart ser till alla inblandade individers bästa.

Märkligt att de har fått monopol på den verksamheten som kvinnojourer är! All kritik av organisationen ROKS uppfattas som kritik av kvinnojoursverksamhet!

Skulle du uppleva det som ett bra rättsligt system om organisationen Svensk Handel ansvarade för dömandet och verkställandet av straff för butiksstölder!

Jag vill ha ett system som är rättsligt tryggt för alla parter!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är konstigt att dessa organisationer aldrig tar upp fall där Ryskor m.fl. öststatskvinnor lurar av äldre män alla pengar för att senare byta till en med nytt kapital. Sådana finns det gott om i landet nu och dom får härja fritt. Kvinnors Rätt I Samhället=KRIS. De säger allt!

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Magnus-Cumphae

Om innehållet i Roks rapport är riktigt och representativt, eller om den bygger på empirisk grund?

- ja, det har jag ingen aning om, men nog är jag lite skeptiskt inställd till det ledande klientelet inom organisationen. Jag tror nog att rapporten är vinklad för att gynna deras egna syften och för att säkerställa större skatteanslag till Roks, vilket ledningen lever gott på.

Wille

Den dagen som du själv av olyckliga omständigheter kanske ställs inför det faktum att en flytt hem till Sverige är det bästa alternativet för er, ja då kommer även du och din dansanta fru att få fäkta mot skitpratet från alla kärringar som minsann vet vad du är för en jycke, och vad din fru förmodligen har "sysslat" med i Thailand. Den dagen lär även du inta en annan och mer kritisk åsikt till demagogerna på Roks.

Det är allt detta eviga skitprat som underblåser fördomar om relationer mellan exempelvis asiater och svenskar. En smutskastningskampanj som understöds av div sensationsjournalister och mansfientliga organisationer av typen Roks.

Männen känner ju sig felaktigt utpekade och skickanerade i pressen.

Så det är väl inte så underligt om delar ur den manliga skaran på MPR biter ifrån så gått det går, och då kanske skapar lite slagsida i debatten. Men jag tycker inte att man ska tolka deras reaktion som "infantil", möjligen som debattglad och viril.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är konstigt att dessa organisationer aldrig tar upp fall där Ryskor m.fl. öststatskvinnor lurar av äldre män alla pengar för att senare byta till en med nytt kapital. Sådana finns det gott om i landet nu och dom får härja fritt. Kvinnors Rätt I Samhället=KRIS. De säger allt!

Mja..vad jag vet så står KRIS för Kriminellas Revansch I Samhället.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte hitta någon definition av det "upprepade" som nämns i båda artiklarna som ju båda för övrigt sätter tonen lite genom att kalla Värmland för det "värsta" länet i samanhanget. Sett ur ett annat perspektiv skulle man ju t.ex. kunna hävda att värmländska män är mindre rasistiska, att Värmlands län har något som attraherar internationellt eller att det måste vara något fel på värmländska kvinnor. Ett konstaterande utan validitet blir ju aldrig mer värd än den granskandes subjektiva agenda.

Dock kan man väl egentligen inte annat än applådera något initiativ som, förutsatt att det görs objektivt (ROKS hade inte blivit mitt förstahands val i detta fallet), utreder anledningarna till det "upprepade" importerandet och därigenom kanske lyckas hjälpa några av de som ju faktiskt råkar illa ut i Sverige.

Om jag själv importerade (känns konstigt t.o.m att skriva ordet) min fjärde eller femte kvinna ifrån Asien skulle jag ha full förståelse om myndigheterna ställde en fråga eller två extra angående detta, förutsatt att jag inte hade något att dölja d.v.s.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har rätt i att de i många fall gjort väldigt bra insatser, det är inte dessa fall som är problemet utan de fall där de inte varit villiga att följa domslut eller inte varit villiga att se till alla parters bästa. Eller de fall där de faktiskt aktivt medverkat till förhindrandet av att verkställa domslut. Jag anser att det är en alltför viktigt verksamhet för att ligga i händerna på en intresseorganisation som ej enbart ser till alla inblandade individers bästa.

Märkligt att de har fått monopol på den verksamheten som kvinnojourer är! All kritik av organisationen ROKS uppfattas som kritik av kvinnojoursverksamhet!

Skulle du uppleva det som ett bra rättsligt system om organisationen Svensk Handel ansvarade för dömandet och verkställandet av straff för butiksstölder!

Jag vill ha ett system som är rättsligt tryggt för alla parter!

Mvh

Magnus-Chumphae

Hej Magnus-Chumphae!

ROKS har inte alls monopol på kvinnojourverksamheten i Sverige. Det finns många olika aktörer. Det har även skett en utbrytning från ROKS av kvinnojourer som inte kände sig hemma i den rådande ideologin. Vidare är ROKS, som de flesta ideella organisationer i Sverige, helt beroende på statsbidrag. Under senare har organisationen fått problem med att få sina önskade anslag beviljade just på grund av delar av sin ideologi. Detta innebär att ROKS tvingas att låta bli att allt för mycket avvika från den ideologi som gäller i Sverige för att överleva.

Att de flesta kvinnojourer är ideela och inte offentliga tycker jag inte är något problem. Ett av de stora problemen är att det finns många kvinnor som känner sig tryggare att gömma sig ifrån det offentliga systemet där allt registreras. Överhuvudtaget tycker jag att mångfald och valfrihet är att önska för det mesta i samhället.

Hälsning

Svarten

Ändrades av svarten
Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Hej Magnus-Chumphae!

ROKS har inte alls monopol på kvinnojourverksamheten i Sverige. Det finns många olika aktörer. Det har även skett en utbrytning från ROKS av kvinnojourer som inte kände sig hemma i den rådande ideologin. Vidare är ROKS, som de flesta ideella organisationer i Sverige, helt beroende på statsbidrag. Under senare har organisationen fått problem med att få sina önskade anslag beviljade just på grund av delar av sin ideologi. Detta innebär att ROKS tvingas att låta bli att allt för mycket avvika från den ideologi som gäller i Sverige för att överleva.

Att de flesta kvinnojourer är ideela och inte offentliga tycker jag inte är något problem. Ett av de stora problemen är att det finns många kvinnor som känner sig tryggare att gömma sig ifrån det offentliga systemet där allt registreras. Överhuvudtaget tycker jag att mångfald och valfrihet är att önska för det mesta i samhället.

Hälsning

Svarten

Hej Svarten

Det är ju utmärkt att flera Kvinnojourer är fristående från ROKS, det är ju bara att hoppas att ROKS som helhet inte har något med Kvinnorjourer att göra!

Det att de skall kunna gömma sig från alla offentliga register tja det har sina fördelar för dem som indevider men även stora nackdelar om den organisationen ej kontrollerar med domstpolar i hela landet hurvida det föreligger en vårdnastvist eller liknande rättslig tvist där ena parten ej vill följa en dom eller där dom vill undvika en rättsligt prövning! Jag vet att inget rättsligt system är perfekt men det är bättre än att olika idiella organisationer gör godtyckliga avgöranden!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Om jag själv importerade (känns konstigt t.o.m att skriva ordet) min fjärde eller femte kvinna ifrån Asien skulle jag ha full förståelse om myndigheterna ställde en fråga eller två extra angående detta, förutsatt att jag inte hade något att dölja d.v.s.

Om nu någon myndighet ska lägga sig i vilken partner man vill försöka leva med, vilket jag verkligen motsätter mig, tja. . . då kanske Myndigheten istället kunde bistå dessa omtalade herrar som i sina kvinnorelationer tydligen misslyckas gång på gång. Myndigheterna kunde ju komma med lite fiffiga urvalstips och allmänna relationstips istället för att bara demonisera dessa män.

Jag har svårt att tro att det är någon större mängd män som är så till den milda grad korkade att de gång på gång väljer att köpa nya dyra flygbiljetter och betalar damernas omkostnader i det simpla syftet att få hit dem för att kunna misshandla och förslava dem i sin bostad i Värmland. De hade väl fått bra mycket mer valuta för pengarna om de istället bara hade åkt ner till Thailand på semester och där umgåtts med en lämplig dam (utan att puckla på henne).

Därför tror jag att det är en myt att dessa sk kvinno-importörer är mer benägna at misshandla sin partner än andra svenska män som också gillar att leva med en kvinna (oavsett härkomst).

Redan idag finns det ju en fungerande lagstiftning i syfte att beivra och bestraffa våldsverkare (oavsett kön). Men det verkar som att de i anständighetens namn vill få till begränsningar gällande hur många partners en svensk man ska tillåtas ha när det gäller utländska kvinnor.

Lite skämtsamt skulle man kanske föreslå att ett årigt klippkort eller en import-quota vore lämpligt i Sverige och svenska mäns pass, detta för att de mest promiskuösa och utbytesbenägna herrarna inte ska överskrida en av myndigheten satt gräns? :whistle:

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Jag blir dock störd av att man försvarar en organisation som använder sig av det språkbruket deras ordval talar direkt om vad deras uppfattning i frågan är skulle Någon här i en annan situation acceptera godta att om du kom till exempelvis polisen och de utgick från att du var kriminell när du ska skaffa ett nytt pass!

Några tyckte att jag var för grov då jag jämmnförde ROKS med KKK, Bader-Mainhof etc är för grov men det gör inte jag! Det är alla extremistorganisationer som vägrar acceptera andras uppfattning vilket deras ordval visar tydligt!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Om nu någon myndighet ska lägga sig i vilken partner man vill försöka leva med, vilket jag verkligen motsätter mig, tja. . . då kanske Myndigheten istället kunde bistå dessa omtalade herrar som i sina kvinnorelationer tydligen misslyckas gång på gång [...].

Taget ur en av artiklarna: "Problemet i dag är att man saknar kunskaper om vilka männen är som upprepade gånger gifter sig med utländska kvinnor. "

Det du kallar "lägga sig i" skulle jag vilja ändra till "utreda" vilket jag hoppas och tror är vad nämnda myndighet ämnar göra.

Min förhoppning är en sådan utredning skulle kunna eliminera några av de "jag tror" som förekommer alldeles för ofta i debatten ifrån alla parter.

Jag har varit på ett antal s.k. genusföreläsningar och där själv fått bita mig i tungan när jag, i egenskap av man, har blivit kallad både hustrumisshandlare och en feg skit som bara letar efter en ny Hitler att falla in bakom. Hoppas dock att alla inblandade i en sådan ev. utredning lyckas hålla fokus på att skydda ev. utsatta kvinnor snarare än att sätta åt "fega skitar". Annars riskerar man nog att skapa ett moment 22 där man snarare försämrar "importerade" (kan inte sluta hänga upp mig på ordvalet i artiklarna)kvinnors situation i Sverige genom att underblåsa redan befintliga fördomar.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Om nu någon myndighet ska lägga sig i vilken partner man vill försöka leva med, vilket jag verkligen motsätter mig, tja. . . då kanske Myndigheten istället kunde bistå dessa omtalade herrar som i sina kvinnorelationer tydligen misslyckas gång på gång. Myndigheterna kunde ju komma med lite fiffiga urvalstips och allmänna relationstips istället för att bara demonisera dessa män.

Jag har svårt att tro att det är någon större mängd män som är så till den milda grad korkade att de gång på gång väljer att köpa nya dyra flygbiljetter och betalar damernas omkostnader i det simpla syftet att få hit dem för att kunna misshandla och förslava dem i sin bostad i Värmland. De hade väl fått bra mycket mer valuta för pengarna om de istället bara hade åkt ner till Thailand på semester och där umgåtts med en lämplig dam (utan att puckla på henne).

Därför tror jag att det är en myt att dessa sk kvinno-importörer är mer benägna at misshandla sin partner än andra svenska män som också gillar att leva med en kvinna (oavsett härkomst).

Redan idag finns det ju en fungerande lagstiftning i syfte att beivra och bestraffa våldsverkare (oavsett kön). Men det verkar som att de i anständighetens namn vill få till begränsningar gällande hur många partners en svensk man ska tillåtas ha när det gäller utländska kvinnor.

Lite skämtsamt skulle man kanske föreslå att ett årigt klippkort eller en import-quota vore lämpligt i Sverige och svenska mäns pass, detta för att de mest promiskuösa och utbytesbenägna herrarna inte ska överskrida en av myndigheten satt gräns? :whistle:

Jag kommer osökt att tänka på en TV-dokumentär där de visade svenska "damer" som åkte på semester till b.la Ghana och träffade yngre lokala förmågor. Speciellt en dam etsade in sig i minnet. Hon hade på några få år (typ 2-3) hämtat 5 st pojkvänner på UT. Några sa tack och hej redan när de landade på Arlanda. Damen åkte sen ner till Ghana och träffade någon ny darling.

Jag vet inte hur det ser ut bland killar men jag tycker faktiskt det skulle vara en viss karens mellan "projekten" för båda könen. Mycket märkligt agerande av migrationsverket. :rtfm:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag kommer osökt att tänka på en TV-dokumentär där de visade svenska "damer" som åkte på semester till b.la Ghana och träffade yngre lokala förmågor. Speciellt en dam etsade in sig i minnet. Hon hade på några få år (typ 2-3) hämtat 5 st pojkvänner på UT. Några sa tack och hej redan när de landade på Arlanda. Damen åkte sen ner till Ghana och träffade någon ny darling.

Jag vet inte hur det ser ut bland killar men jag tycker faktiskt det skulle vara en viss karens mellan "projekten" för båda könen. Mycket märkligt agerande av migrationsverket. :rtfm:

Nej tack till karensdagar!

Själv kan jag inte alls förstå varför det skulle behövas vara någon slags övre gräns gällande antalet utländska kvinnor som en svensk man kan få bjuda hit till Sverige. Det är väl en privatsak mellan två vuxna människor om dessa damer vill kunna komma hit för att prova på att bo i Sverige.

Så gott som alltid är det ju mannen själv som står för hela uppehållet och alla kringkostnader, och berörda myndigheter och moralpoliser som nu förfasar sig kan ju knappast påstå att det är de som subventionerar dessa relationer.

I bl.a. Gaza, Egypten och exempelvis Iran finns det redan granskande moralpoliser som gärna låter piskan vina över dem som väljer en partner efter eget tycke och smak. Låt oss slippa sådan skit i Sverige!

Så länge inte mannen i fråga är lagvidrigt elak eller på olika vis misshandlar sina kvinnliga gäster så ska väl myndigheterna ge fullständigt sjutton i vilka eller hur många kärleksrelationer dessa män eller kvinnor har med varandra under en viss tid. Det finns ju polis och domstolar att ta till vid lagöverträdelser och misstänkt våld i en relation.

En svensk man som dräper eller våldtar andra svenska kvinnor har ju efter avtjänat straff inga som helst framtida restriktioner gällande hur många andra svenska kvinnor han får umgås med, eller om han vill prova på att bo ihop med nya kvinnor. Varför ska det vara annorlunda med kvinnor från andra länder?

Hade samma typ av ”utredningar” föreslagits då det gäller helsvenska kärleksrelationer, ja då hade det snabbt blivit braskande löpsedlar om ”Integritetskränkning”, ”fascism” eller ”ny-inkvisition”.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ledsen att behöva säga att jag inte är riktigt enig med dig S-N.

Jag har faktist själv utifrån bevittnat tre sådana fall och kvinnorna har i dessa fall hamnat i en hopplös beroendeställning av mannen.

Man kan säga att åka hem var inget alternativ för dom och männen utnyttjade denna maktposition till max.

Gå till polisen var inte heller ett alternativ eftersom då blivit utvisade(Åtminstonde vad dom trodde).

I två av fallen har deras krälande för mannen gett noll i resultat och dom har vart tvugna att åka hem innan det gått två år.

Detta medan männen några månader senare promenerat bredvid en ny dam av samma nationalitet(I dessa fall ryska).

Den ultimata lösningen vore att på något sätt häva den beroendeställning som damerna hamnar i. Men hur detta skulle gå till har jag givetvis ingen lösning på.

Tyvär finns det ett fåtal rötägg bland oss män som faktist har satt detta i system och jag tycker det är snublande nära mäniskohandel.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den ultimata lösningen vore att på något sätt häva den beroendeställning som damerna hamnar i. Men hur detta skulle gå till har jag givetvis ingen lösning på.

Efter PUT kan man väl inte tala om beroendeställning i alla fall - då tar ju skattebetalarna över försörjningsbördan. Innan PUT, minns jag knappt hur det var, men deponerade medel som täcker returen av importen vid utgånget UT vore kanske rimligt att kräva.

Jag har för mig att Danmark eller Norge har någonting sådant? Blev det inte mycket debatt om detta, då fattiga afrikaner och liknande inte skulle ha råd att deponera medel till återresan för alla anhöriga/potentiella makar o d som ville komma på besök?

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...