Jump to content
IGNORERAD

Alla talar om Chang


conservator

Recommended Posts

Är det ingen som dricker Singha längre, finns inget godare och mera stämmningsfullt när man väl satt foten på thaimark än att ta sig en singh

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    14

  • Odin

    11

  • Avregistrerad clion

    6

  • svampen

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är ju en fråga om smak, för mej är öl i Thailand Chang beer.

Ok jag kan i nödfall dricka Shing beer åxå men inga mängder för jag är överkänslig mot konserveringmedlet i Sing...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju en fråga om smak, för mej är öl i Thailand Chang beer.

Ok jag kan i nödfall dricka Shing beer åxå men inga mängder för jag är överkänslig mot konserveringmedlet i Sing...

finns det mer konserveringsmedel i singh än i chang, (har alltig druckit singha när jag vaarit i TL)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag tror inte att det är mer konserveringsmedel i Singa, men en annan sort.

Jag blir dålig i magen av Sing, thats it.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men i vilket fall som helst så har de den bästa slogan "my country my beer-beer singh"

hade gärna tagit en nu men har tyvärr bara tillgång till N Guld i kylen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag dricker nog mest Singha, det är olika beroende på tillfället.

Går jag ut för att mest vara social så blir det oftast Singha hela kvällen. Då blir det heller inte särskilt många.

Har inget emot Chang men tycker att den är något beskare.

Leo har heller inte varit trögflytande de gånger jag provat dem.

Ska jag ut på en helkväll tar jag oftast 3-4 öl och är inte trogen något märke.

Sedan byter jag till vodkagroggar i olika former. Dels får man i sig lite vatten och lite is kan vara gott att suga på men framförallt för att slippa springa på toa stup i kvarten. Det tar fokus från det väsentliga.

En shot eller två har för vana att slinka ner och eftersom glasen inte är så stora så är jag inte så noga med vad de innehåller.

Ofta brukar jag beställa in en flaska vatten då och då för att må bättre dagen efter.

Tjejen dricker bara Heineken så det brukar jag köpa några och ha på rummet. Inte så tokiga de heller om man bara ska ta en öl eller två på rummet. Tar man fler av dem tycker jag att de blir lite blaskiga.

San Mig Light har jag tagit någon gång på stranden men imponerades inte.

Corona uppfyller inte ens mina lågt ställda krav för att få kallas för öl. Då är jag hellre törstig.

Har provat någon annan sort när jag var uppe i Isaan men kan inte komma på vad den hette eller hur flaskan såg ut. Men den smakade väldigt bra kommer jag ihåg och fler av samma märke gjorde den snart sällskap.

Link to comment
Dela på andra sajter

här hemma hittar man bara de små 33cl, då försvinner den där sanna glädjen som infinner sig när man öppnar eller får öppnat en 66cl

varför kan man inte importera sådana!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde Leo hade blivit den nya poppis ölen att dricka, Drack själv den eller singha enbart när jag vart i Thailand sist.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde Leo hade blivit den nya poppis ölen att dricka, Drack själv den eller singha enbart när jag vart i Thailand sist.

Vad jag vet är det endast Anders i Buriram som är Leo-fanatiker ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker tyvärr att kvalitén är väldigt ojämn på Changen. Kan smaka väldans olika...

Föredrar nog Singh och med lite mindre alkohol så kan man dricka fler :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var länge en Chang-man, tar fortfarande ett par då och då.

Fast igår blev det mest Leo eftersom min kompis inte dricker Chang.

Om ni inte är våldsamt märkesbundna så tycker jag ni skall tsta Archa, lite svagare än Chang och lite starkare än de övriga.

Ett gott alternativ, särskilt för oss 7-11 diggare (snåljåpar :drinks: )

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag dricker Chang hemma.

På klubben hade dom förut Chang-draught. Alltså den riktiga ur ölkran. Inte ned perversa varianten på burk.

Den riktiga Chang-draught är riktigt god. Lite lägre %, runt 5 tror jag, och därför riktigt trevlig.

Men sedan kom Heiniken och mutade källarmästaren till att byta till Heiniken-draught.

Jag är ingen vän av Thailändsk Heiniken, men den här är faktiskt riktigt bra.

Fast hemma är det nästan bara Chang i kylen. Jag har en burk Singha om någon galenpanna skulle komma och påstå att han/hon föredrar Singha. :D

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var länge en Chang-man, tar fortfarande ett par då och då.

Fast igår blev det mest Leo eftersom min kompis inte dricker Chang.

Om ni inte är våldsamt märkesbundna så tycker jag ni skall tsta Archa, lite svagare än Chang och lite starkare än de övriga.

Ett gott alternativ, särskilt för oss 7-11 diggare (snåljåpar :drinks: )

MVH Tommy

ARCHAN e faktiskt riktigt go att dricka annars blir de mest CHANG DRAFT

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag dricker Chang hemma.

På klubben hade dom förut Chang-draught. Alltså den riktiga ur ölkran. Inte ned perversa varianten på burk.

Den riktiga Chang-draught är riktigt god. Lite lägre %, runt 5 tror jag, och därför riktigt trevlig.

Men sedan kom Heiniken och mutade källarmästaren till att byta till Heiniken-draught.

Jag är ingen vän av Thailändsk Heiniken, men den här är faktiskt riktigt bra.

Fast hemma är det nästan bara Chang i kylen. Jag har en burk Singha om någon galenpanna skulle komma och påstå att han/hon föredrar Singha. biggrin.gif

Sålätt blev man en galenpanna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja alla har sin smak, de flesta går bra tycker bara att singh passar i TL

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ingen som dricker Singha längre, finns inget godare och mera stämmningsfullt när man väl satt foten på thaimark än att ta sig en singh

Jomenvisst, jag tar gärna en Singha när jag kommer till Thailand. Det började när jag åkte till Thailand för att möta min dam där på hemmaplan så att säga (vi träffades i Sverige), hon hade köpt hem en låda Singha åt mig så jag har gillat det sen dess.

Men jag ska erkänna att de flesta ölsorterna i Thailand är bra.drinks.gif

Mvh

BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Singha finns ju att köpa på Systemet i Sverige. Svindyrt dock och bara 0.25-laskor

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Har gått över till Leo från Chang, men jag dricker den öl dom har.

Köpte hem olika sorter b.la Archa som jag tycker går bra att dricka. Thai släkingarna

frågade, you like Archa? Thai people don´t like, så jag fick dricka Archa själv.

Men dom slank ner dom också.

Trevlig helg från janne ( blir nog en Sang Som i kväll)

Link to comment
Dela på andra sajter

Singha finns ju att köpa på Systemet i Sverige. Svindyrt dock och bara 0.25-laskor

Finns det 25-or också? polar'n hade några häromveckan och det var hederliga 33-or.Som smakade ökendynga.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det 25-or också? polar'n hade några häromveckan och det var hederliga 33-or.Som smakade ökendynga.

Nej, det är korrekt att det är hederliga 33cl, men dynga smakar de inte det blir en härlig nostalgi upplevelse var gång man öppnar en liten 33:a som tar lika

fort slut som om det vore en 25:a

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att Carlsberg försvann har jag hoppat runt bland de märken som finns tillgängliga till rätt pris. Dricker inget dyrt import öl. Men skulle Staropramen dyka upp i Thailand som import så skulle min budget eskalera kraftigt :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att Carlsberg försvann har jag hoppat runt bland de märken som finns tillgängliga till rätt pris. Dricker inget dyrt import öl. Men skulle Staropramen dyka upp i Thailand som import så skulle min budget eskalera kraftigt :drinks:

Dricker hellre vatten på dan men en Singha slinker väl ner på kvällen blir det Black Label med isvatten till mmmmmmmm!!

Köper med några 6-pack från arlanda räcker väl 1 timme när man kommer ner ha ha :drinks:

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

HC

Det är inte bara Anders i Buri.. som är Leo fanatiker här har du en till.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...