Jump to content
IGNORERAD

Cristina Husmark Pehrssons (M) lyxdröm försvann


MPR Autosvar

Recommended Posts

3447786819.jpg

Socialförsäkringsminister Cristina Husmark Pehrsson, M, har lurats på en lyxbostad i Thailand. Expressen kan nu avslöja bluffen mot ministern som är en del i en omfattande härva där uppåt 50 svenska familjer har lurats på mångmiljonbelopp.RSS;cid=se_expressen-se_0

Läs hela artikeln - I samarbete med DN.se, SvD.se, Expressen.se och Aftonbladet.se

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 256
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    18

  • BaBoo

    17

  • svarten

    15

  • Tallviking

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tråkigt för de andra 49.

Rätt åt na!

Skadeglädje när politiker får lida lite!

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är bara en liten västanfläkt emot vad som kommer avslöjas de närmaste åren, ja säger bara, Logans, Thailandsmäklarna, Hvidsten och lägenheter förmedlade via vissa ERA mäklare i Sverige....ojojojojojoj

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Ni verkar tycka det här var roligt, tycker mest synd om de drabbade.

Erkki

Ni? Läste du ens min text?

I sånna fall Offe du får tycka till om.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag läste din text.

Vad har kvinnan gjort dig?

Erkki

Hon är politiker!

Mest avskyvärda folket som finns, bara lurar och snor mina och dina pengar (inte kanske för att du bryr dig).

Dock tjänar hon igen den summan igen rätt snabbt, genomo att fuska till sig lite mer av mina och dina skattepengar.

Men de andra 49 familjerna tycker jag synd om (kanske döljer sig nån politiker till där men det får gå).

Sådeså..

Avskeda alla politiker, mer makt till folket!

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Det låter lite mysko när man läser artikeln, de står att den Thailändska partnern tog pengarna och stack! Så gissar att de i vanlig ordning försökte med något fejkat bolag som markägare där den Thailändska partnern bara skulle vara ett namn på pappret och som inte satsade egna pengar i företaget!

Är ju så att försöker man kringgå en så tydlig lagstiftning som den Thailändska vad det avser rätten att Äga mark i Thailand så brukar det bli problem och det lockar till sig bedragare.

De som ger sig in den typen av affärer, borde nog veta vilka risker de tar, de varnas ju för det mycket ofta!

Men de är kanske vana vid att slippa undan ansvar då de säger” jag visste inte att jag måste följa Thailändsklag i Thailand”

Men jag vet som sagt inte allt i ärendet har bara läst artikel så det kan ju vara en reko affär som råkat utför bedragare med!

Mvh

Magnus-Chumphae

Ändrades av Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon är politiker!

Mest avskyvärda folket som finns, bara lurar och snor mina och dina pengar (inte kanske för att du bryr dig).

Dock tjänar hon igen den summan igen rätt snabbt, genomo att fuska till sig lite mer av mina och dina skattepengar.

Men de andra 49 familjerna tycker jag synd om (kanske döljer sig nån politiker till där men det får gå).

Sådeså..

Avskeda alla politiker, mer makt till folket!

Du menar alltså att anarki är att föredra framför demokrati..där ser man suicide.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Honken,

Jag tror inte hon stjäl dina pengar och använder dem i Thailand.

Det gjorde nog din förra flickvän...

Politikerna ger dig också pengar, om du nu inte har arbetat sen du föddes?

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar alltså att anarki är att föredra framför demokrati..där ser man suicide.gif

Fritz..

5555 Du är rolig du Fritz, "Sverige = demokrati" rofl.gifrofl.gifrofl.gif

Mvh

BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, verkligen trist när en politiker med sådan stor empati för di sjuka drabbas på detta sätt.

En får hoppas att Försäkringskassa kan bistå med något temporärt boende tills det ordnar upp sig annars får hon väl gå någon jobbsökarkurs på arbetsförmedlingen.

Medkännaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

5555 Du är rolig du Fritz, "Sverige = demokrati" rofl.gifrofl.gifrofl.gif

Mvh

BBJ

Hej..nu är jag trött och kanske det är därför jag inte förstår det roliga.

Om Sverige inte är en demokrati vad tusan är det då om jag får fråga ??

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej..nu är jag trött och kanske det är därför jag inte förstår det roliga.

Om Sverige inte är en demokrati vad tusan är det då om jag får fråga ??

Fritz..

Sverige är en tjänstemannastyrd diktatur med lagstadgad tortyr av medborgarna. Läs mer hos Insolvens Stockholm (http://insolvensstockholm.se/ läs även hos deras länkvänner för att se sanningen om Sverige) mycket intressant läsning om hur "demokratin Sverige" behandlar medmänniskor idag anno 2010. Man behöver inte vara insolvent själv för att häpna över den psykiska tortyr som pågår dag ut och dag in för > 400 000 människor i Sverige, och det är sanktionerat av politiker och utfört av tjänstemän betalda med skattemedel, denna "hantering" kostar Sverige uppemot 50 miljarder per år.

Om inte det är skendemokrati då vet inte jag. 1zgarz5.gif

Mvh

BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, verkligen trist när en politiker med sådan stor empati för di sjuka drabbas på detta sätt.

En får hoppas att Försäkringskassa kan bistå med något temporärt boende tills det ordnar upp sig annars får hon väl gå någon jobbsökarkurs på arbetsförmedlingen.

Medkännaren Arne

:great:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige är en tjänstemannastyrd diktatur med lagstadgad tortyr av medborgarna. Läs mer hos Insolvens Stockholm (http://insolvensstockholm.se/ läs även hos deras länkvänner för att se sanningen om Sverige) mycket intressant läsning om hur "demokratin Sverige" behandlar medmänniskor idag anno 2010. Man behöver inte vara insolvent själv för att häpna över den psykiska tortyr som pågår dag ut och dag in för > 400 000 människor i Sverige, och det är sanktionerat av politiker och utfört av tjänstemän betalda med skattemedel, denna "hantering" kostar Sverige uppemot 50 miljarder per år.

Om inte det är skendemokrati då vet inte jag. :kort:

Mvh

BBJ

Nej du BBJ...

Skendemokrati är inte Sverige.

Du kan väl inte på fullt allvar hävda att eftersom de skuldsatta blir "tvingade" att leva knapert

så är landet en diktatur.

Det är väl ändå att hårddra argumenten en bit för långt... :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej jag menade rät åt politikern =skadeglad

I går var det en repris på Vem vill bli pensionär? Där visade det tydligt hur danna di är para... oj politikerna är Om ni kan se det på Svt play.. Gör Det!

Boffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej du BBJ...

Skendemokrati är inte Sverige.

Du kan väl inte på fullt allvar hävda att eftersom de skuldsatta blir "tvingade" att leva knapert

så är landet en diktatur.

Det är väl ändå att hårddra argumenten en bit för långt... 1zgarz5.gif

Nja, nu var det ju iofs 2 olika saker. Men det de skuldsatta råkar ut för är en konsekvens av att vi inte har demokrati i den bemärkelsen att de "folkvalda" inte kan/vill utföra det som de egentligen ska göra. Dvs vara representanter för de som röstat på dem, och även de skuldsatta är röstberättigade än så länge och då kan man knappast säga att politikerna representerar dem då de (politikerna) tillåter att inkassobolag med fogdens hjälp (skattefinansierat) utnyttja en över 300 år gammal lag för att dammsuga (tortera) Sveriges skuldsatta mha tvivelaktiga fodringar.

Samt att tjänstemännen i statliga verksamheter (skatteverket, fogden, försäkringskassan, mm) har ABSOLUT makt över de, ibland, horribla beslut de fattar. Överklaganden mm i all ära, men de är mycket sällsynt att en privatperson får rätt mot tjänstemannabeslut. Ingen rättvisa inför lagen där heller.

Nä, det är i realiteten tjänstemännen som styr Sverige. Politiker kan tycka och besluta hit och dit, men det är i slutändan de med den verkställande makten (tjänstemännen) som skapar slutresultatet.

Inte sååå demokratiskt tycker jag, men andra är välkomna att tycka annorlunda.

Mvh

BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Honken,

Jag tror inte hon stjäl dina pengar och använder dem i Thailand.

Det gjorde nog din förra flickvän...

Politikerna ger dig också pengar, om du nu inte har arbetat sen du föddes?

Puss

Erkki

Politikerna ger inte pengar till någon (förutom till sig själva, som egentligen är dina pengar). Det de gör är att omfördela skattebetalarnas pengar.

Ändrades av Thaikalle
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Honken,

Jag tror inte hon stjäl dina pengar och använder dem i Thailand.

Det gjorde nog din förra flickvän...

Politikerna ger dig också pengar, om du nu inte har arbetat sen du föddes?

Puss

Erkki

De snor våra pengar för att bekosta allt sitt runt-omkring-lyx som de sedan lämnar in kvitton på.

Tror knappast att du kan åka på semester och sedan lämna in kvittona till din arbetsgivare och få pengarna i retur.

Samt att dom myglar som fan med sina sjukskrivningar mm.

Må hända att man själv myglar, men inte i deras grad.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Honken,

Jag är min egen arbetsgivare, så jag lämnar in de kvitton jag anser faller under min verksamhet.

Flygresor är en sådan post.

Myglar dom mer för att beloppen är högre eller är dom helt enkelt ohederligare än gemene man?

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon är politiker!

Mest avskyvärda folket som finns, bara lurar och snor mina och dina pengar (inte kanske för att du bryr dig).

Dock tjänar hon igen den summan igen rätt snabbt, genomo att fuska till sig lite mer av mina och dina skattepengar.

Men de andra 49 familjerna tycker jag synd om (kanske döljer sig nån politiker till där men det får gå).

Sådeså..

Avskeda alla politiker, mer makt till folket!

Wow...i drömmarnas värld skulle det fungera..men i verkligheten finns det så oerhört många exempel på hur alla värderingar raseras av suspekta element i samhället. Men det är kanske det du vill ha? Brottslingar som mördar fritt..stjäl..våldtar din sambo/fru/dotter. Nej jag är förbannat glad att det finns politiker, men är givetvis mycket medveten om att det finns en hel del inkompetenta politiker..men det är långt ifrån alla. Säg mig, hur skulle du agerat i en politikers roll? Skulle du se till ditt egna hus först? Jag ser fanimej inget fel i att folk agerar i egenintresse för det gör alla...rik som fattig..politiker som arbetare! Allt annat är hyckleri och falskspel.

Jag tycker det är tragiskt för alla som lurats i den är bedrägerihärvan.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej ärade medlemmar i mpr! dethär får bli mitt första inlägg här och jag måste säga att jag instämmer till 100% på vad bigbossjack har att säga.

hur många är det inte i svedala som lever i en drömvärld av propaganda och inte vågar tänka själv eller uttrycka sig utan bekvämt låter sig föras av dom folkvalda i tron att dom vet vad som är bäst för gräsroten.

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...