Jump to content
IGNORERAD

Cristina Husmark Pehrssons (M) lyxdröm försvann


MPR Autosvar

Recommended Posts

"...SD och liknande "demokratiförespråkare"..."

Jag antar att SD, liksom VPK som ju har representation i "parlamentet," anser sig vara demokratiska partier, som inte har för avsikt att införa något annat styrelseskick än det rådande.

I Norge och Danmark har SD:s systerpartier en försvarlig del av platserna i tinget och där anses de väl vara partier som förespråkar demokrati, eller? Folkpartiet däremot, med Bengt Westerberg, visade ju en gång i tiden vad de ansåg om demokrati och folkval.

jap.gif

Usch vilken rasist du är genom att säga att SD är demokratiska. Du skall ställa dig i raden som alla andra hönsen och ropa slagord som rasister, nazister, fascister, islamofober, främlingsfientliga, invandrarfientliga, vi-och-dem-tänkare, osolidariska, högerextremister, högerpopulister, ultrahögerpopulister, superultrahögerpopulister. Sen om du hittar sten på marken är det helt fritt att kasta dem på SD. För det är banne mig demokrati det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 256
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    18

  • BaBoo

    17

  • svarten

    15

  • Tallviking

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Toprunner

"...SD och liknande "demokratiförespråkare"..."

Folkpartiet däremot, med Bengt Westerberg, visade ju en gång i tiden vad de ansåg om demokrati och folkval.

jap.gif

Wet Besterberg.. Det är väl killen som dränerar Röda Korset på pengar med en försvarlig lön som ordförande ?

http://dagensps.se/artiklar/2010/01/19/50415871/index.xml

1000-tals gummor kan inte ha fel, virka en grytlapp så att den gamle folkpartisten kan överleva.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Regeringens sk arbetslinje, där Husmark Pehrson haft en framträdande roll i egenskap av socialförsäkringsminister är rent teoretiskt givetvis en sund och bra inställning.

Människor mår bättre av att komma ut och arbeta och vara sociala än att ligga på soffan och tycka synd om sig själva och uppbringa sjukbidrag.

Så länge personen kan röra sig utan större smärtor i muskler och leder kan han eller hon bidraga i produktionen.

Undantaget är givetvis vissa psykiska kroniska sjukdomar som ex schizofreni, mano- depressivitet eller paranoid personlighetsstörning.

Eg alla kroniska psykiska sjukdomar som aldrig kan förbätras.

Men enligt uppgift ska ju denna grupp få behålla sina ersättningar från försäkringskassan.

Har själv en släkting som har förtidspension pga kronisk depression.

Sedan håller jag med att fusket är utbrett.

Finns många friska människor som utnyttjar systemet och inte vill arbeta trots att de säkert klarar ett arbete.

Sedan dessa bisarra historier om döende som tvingats ut i arbete är givetvis kraftigt överdrivna i media,

Finns väl ingenhandläggare på FK som tvingar ut döende människor i arbete.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan håller jag med att fusket är utbrett.

Finns många friska människor som utnyttjar systemet och inte vill arbeta trots att de säkert klarar ett arbete.

BTT

Jepp. Och faktiskt en ganska stor skara håller till i Thailand. ;)

Det är ganska vedertaget att det fuskats rejält och hela systemet har blivit blåst på massor av pengar. Att de nu börjar hitta fuskarna lite mer är bra för hela skiten har kostat, och kostar fortfarande, samhället stora pengar. Bättre att de används på de personer som verkligen behöver det!

Men...att fuska till sig fördelar har ju legat människan nära genom århundranden.

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT Har du några belägg för dina påståenden om FK???????????

Jag håller med... inte kan man väl ställa krav på människor som lever på andras pengar (mina)? Det vore ju helt absurt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp. Och faktiskt en ganska stor skara håller till i Thailand. wink.gif

Det är ganska vedertaget att det fuskats rejält och hela systemet har blivit blåst på massor av pengar. Att de nu börjar hitta fuskarna lite mer är bra för hela skiten har kostat, och kostar fortfarande, samhället stora pengar. Bättre att de används på de personer som verkligen behöver det!

Men...att fuska till sig fördelar har ju legat människan nära genom århundranden.

Hej, att det fuskas med bidragspengar har ventilerats mycket här på MPR.

Försäkringskassan beräknar dock att skattesmitning kostar Moder Svea 4 ggr så mycket pengar, nåt att tänka på tycker jag.

http://www.yelah.net/articles/20071109174100

Det borde innebära att det finns större antal skattefifflare än bidragsfuskare i Thailand om mina beräkningar stämmer.

Bedrägeri som bedrägeri enligt min mening.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, att det fuskas med bidragspengar har ventilerats mycket här på MPR.

Försäkringskassan beräknar dock att skattesmitning kostar Moder Svea 4 ggr så mycket pengar, nåt att tänka på tycker jag.

http://www.yelah.net/articles/20071109174100

Det borde innebära att det finns större antal skattefifflare än bidragsfuskare i Thailand om mina beräkningar stämmer.

Bedrägeri som bedrägeri enligt min mening.

Fritz..

Undrar ifall cristina husmark hade tänkt att betala eventuell reavinst skatt vid en husförsäljning??

Link to comment
Dela på andra sajter

Regeringens sk arbetslinje, där Husmark Pehrson haft en framträdande roll i egenskap av socialförsäkringsminister är rent teoretiskt givetvis en sund och bra inställning.

Människor mår bättre av att komma ut och arbeta och vara sociala än att ligga på soffan och tycka synd om sig själva och uppbringa sjukbidrag.

Så länge personen kan röra sig utan större smärtor i muskler och leder kan han eller hon bidraga i produktionen.

Undantaget är givetvis vissa psykiska kroniska sjukdomar som ex schizofreni, mano- depressivitet eller paranoid personlighetsstörning.

Eg alla kroniska psykiska sjukdomar som aldrig kan förbätras.

Men enligt uppgift ska ju denna grupp få behålla sina ersättningar från försäkringskassan.

Har själv en släkting som har förtidspension pga kronisk depression.

Sedan håller jag med att fusket är utbrett.

Finns många friska människor som utnyttjar systemet och inte vill arbeta trots att de säkert klarar ett arbete.

Sedan dessa bisarra historier om döende som tvingats ut i arbete är givetvis kraftigt överdrivna i media,

Finns väl ingenhandläggare på FK som tvingar ut döende människor i arbete.

BTT

Hej BTT!

Jag skulle också vilja se din källa på dina påståenden. Enligt FK har inte betalningen av ersättning för långtidssjukskrivning minskat i någon större utsträckning. Om fusket skulle vara så utbrett hur kan det komma att de nya tuffa reglerna huvudsakligen drabbar döende och inte fuskare?

Vilken källa har du att för att hävda att döende inte har fått fortsatt ersättning innan december då regeringen tvingades att snabbt ändra reglerna? Varför har döende ljugit i TV att deras ersättning skulle upphöra? Tror du att dessa har fått betalt av sossarna så att partiet kunde få en 10:igt försprång i opinionsmätningen?

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, att det fuskas med bidragspengar har ventilerats mycket här på MPR.

Försäkringskassan beräknar dock att skattesmitning kostar Moder Svea 4 ggr så mycket pengar, nåt att tänka på tycker jag.

http://www.yelah.net/articles/20071109174100

Det borde innebära att det finns större antal skattefifflare än bidragsfuskare i Thailand om mina beräkningar stämmer.

Bedrägeri som bedrägeri enligt min mening.

Fritz..

Det gör det säkert. Förvånar mig inte alls.

Det är heller inte helt ovanligt för kriminella element att "gömma sig" i Thailand eller närliggande länder. Det är ju ett paradis om man har lite pengar att röra sig med...som man oftast förskansat sig på felaktiga grunder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, att det fuskas med bidragspengar har ventilerats mycket här på MPR.

Försäkringskassan beräknar dock att skattesmitning kostar Moder Svea 4 ggr så mycket pengar, nåt att tänka på tycker jag.

http://www.yelah.net/articles/20071109174100

Det borde innebära att det finns större antal skattefifflare än bidragsfuskare i Thailand om mina beräkningar stämmer.

Bedrägeri som bedrägeri enligt min mening.

Fritz..

Hej Fritz!

Bra påpekande om att skattefusket är mera utbrett än bidragsfusk!

Detta är ju ganska naturligt då bidragsfuskare måste söka falskt bidrag. Skattefuskare behöver ju inte söka om att få fuska och avvakta godkännande! Så lätt är det trots allt inte att fuska till sig bidrag. Man måste lämna ganska mycket information i blanketterna vilken kan kollas upp. Numera samkörs olika register dessutom för att kontrollera ev. annat bidrag och inkomst som inte har lämnats i bidragsansökan.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar ifall cristina husmark hade tänkt att betala eventuell reavinst skatt vid en husförsäljning??

Att hon skulle kunna sälja sitt hus i Thailand överhuvudtaget inom överskådlig framtid känns förnärvarande i det närmaste omöjlig.

Här Jomtien och Pattis finns det precis hur många hus som helst tillsalu, men enligt 2 mäklarvänner, knappt några kunder alls.

Och de som säljer, de gör det till underpriser, med förlust som följd.

Så att denne politiker dessutom skulle tjäna pengar på sitt hus inom en överskådlig framtid är i det närmaste lika troligt som att solen slocknar i morgon.

Då kan man ju fråga sig om hon har rätt att göra förlustavdrag i Sverige, eller om det bara är vid vinst som staten vill ha in skatt.

Kolla gärna upp detta och bli förvånad!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Att hon skulle kunna sälja sitt hus i Thailand överhuvudtaget inom överskådlig framtid känns förnärvarande i det närmaste omöjlig.

Här Jomtien och Pattis finns det precis hur många hus som helst tillsalu, men enligt 2 mäklarvänner, knappt några kunder alls.

Och de som säljer, de gör det till underpriser, med förlust som följd.

Så att denne politiker dessutom skulle tjäna pengar på sitt hus inom en överskådlig framtid är i det närmaste lika troligt som att solen slocknar i morgon.

Då kan man ju fråga sig om hon har rätt att göra förlustavdrag i Sverige, eller om det bara är vid vinst som staten vill ha in skatt.

Kolla gärna upp detta och bli förvånad!

Hehe tack för input det var inte precis seriöst menat. Men kan man göra förlustavdrag för tex aktier och fastigheter införskaffade i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har betalat skatt sedan jag gick ut gymnasiet, och jag kommer antagligen fortsätta göra det tills jag dör, min flickvän började betala skatt i Sverige 2 månader efter hon flyttat hit.

Det svider lite grann när folk som tagit bidrag extremt länge klagar på hur skattemedlet används.

Jag har aldrig velat ta bidrag och den enda gången jag tagit bidrag var en 2 veckors period när jag var arbetslös.

Jag har inte dåligt samvete för att försäkringskassan(mina skattepengar) drar åt svångremmen för att ta fast det höga antalet med bidragsfuskare som har fått legat och gro under en lång tid.

Däremot så får jag dåligt samvete när någon går och tar livet av sig för att försäkringskassan har gjort en felbedömning.

Under en tid då jag hade det lite hafsigt med min timanställning så såg jag en a-lagare gå in på willys och fylla en hel kundvagn med varor. Jag kunde inte låta bli att tänka på att dem pengarna som han handlade upp hade jag betalat i skatt. whistle.gif

Sverige har tyvärr en hel del kvar att städa upp innan vårat välfärdssystem kommer att fungera återigen.

Jag kommer fortsätta betala skatt och jag hoppas innerligt att regeringen någon gång kommer att tillåta myndigheter AMS, Socialförvaltningen, högskoleverket och försäkringskassan att samarbeta. Jag tror att Sverige och dess invånare har oerhört mycket att vinna på att myndigheterna börjar jobba över gränserna. Det är inte lätt att vara sjuk, men det finns ju metoder för att få ut folk i arbetslivet i dem allra flesta fall.

En person som har jobbat som tex städare under långtid och dragit på sig en förslitning skada har all rätt enligt men uppfattning använda sjukbidrag under sin omskolningstid. Alla har ju mål här i livet annars är det något fel.

Att gå hemma hela dagarna och inte vilja någonting fungerar inte. Man skall inte tvinga ut folk att arbeta inom samma yrke som man blev sjuk av men det går inte att gå runt och tycka synd om sig hela dagarna utan att man gör något själv åt saken.

Det är idag inte möjligt att använda sjukbidrag samtidigt som man pluggar om man inte pluggar distans förstås.

Där skulle jag vilja se en ändring. Kanske har vi fortfarande rädda Sverige ur den annalkande kompetensbristen. Det går ju mängder av ingenjörer och lärare i pension varje år. Det finns ett behov.

Varför tar inte regeringen tag i detta???

Ok, jag förstår din inställning. Vad jag inte förstår är varför du gjorde citat på mitt inlägg före din text enligt ovan, de har ju egentligen inget med varandra att göra? sad.gif

Mvh

BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, håller verkligen med om att det här med bidrag har spårat ur helt.

Folk fastnar i bidragsfällan och tror sedan att di skall ha det livet ut.

Vet en invandrarfamilj i Stockholm som varit här väldigt länge och gått på bidrag hela tiden men vägrar att jobba.

Mannen pratar väl svenska om än lite knaggligt medan frugan inte brytt sig om att gå på sfi, boendet bekostas av skattepengar men fina bilar har de råd med.

Nu skall äldsta dottern gifta sig i sommar så då får de väl mer i bidrag.

Hovnarren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, jag förstår din inställning. Vad jag inte förstår är varför du gjorde citat på mitt inlägg före din text enligt ovan, de har ju egentligen inget med varandra att göra? sad.gif

Mvh

BBJ

Det förstår inte jag heller. Jag antar att du skrev något bra som jag inte skulle försvinna i mängden av inlägg... :)

Jag ber om ursäkt att det blev fel. Hade ingen tanke att påpeka din skrivelse i huvudtaget. Iallafall inte negativt.

Jag skall gå tillbaka och läsa vad det var du skrev som fick mig att citera.

;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige är en tjänstemannastyrd diktatur med lagstadgad tortyr av medborgarna. Läs mer hos Insolvens Stockholm (http://insolvensstockholm.se/ läs även hos deras länkvänner för att se sanningen om Sverige) mycket intressant läsning om hur "demokratin Sverige" behandlar medmänniskor idag anno 2010. Man behöver inte vara insolvent själv för att häpna över den psykiska tortyr som pågår dag ut och dag in för > 400 000 människor i Sverige, och det är sanktionerat av politiker och utfört av tjänstemän betalda med skattemedel, denna "hantering" kostar Sverige uppemot 50 miljarder per år.

Om inte det är skendemokrati då vet inte jag. 1zgarz5.gif

Mvh

BBJ

Konstigt e de,redan för 2000 år sedan fanns det dom "röda och dom "blå, inte mycket som har ändrats där inte!

Dom röda vill ha så många som det går i sjukpension,medans vi blå (usch mig asså, har man rätt att leva här) vill att alla skall vara friska och jobba och ha kompisar på jobbet! Men Sverige måste väl ändå få ha världens mest sjuka folk, visst är det rättvist mot oss andra som sliter varje dag?:)

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, håller verkligen med om att det här med bidrag har spårat ur helt.

Folk fastnar i bidragsfällan och tror sedan att di skall ha det livet ut.

Vet en invandrarfamilj i Stockholm som varit här väldigt länge och gått på bidrag hela tiden men vägrar att jobba.

Mannen pratar väl svenska om än lite knaggligt medan frugan inte brytt sig om att gå på sfi, boendet bekostas av skattepengar men fina bilar har de råd med.

Nu skall äldsta dottern gifta sig i sommar så då får de väl mer i bidrag.

Hovnarren Arne

Dessa invandrarfamiljer finns i var stad i vårt vackra land. Inte nog med det..det finns svenskar också som lever liknande, men det som irriterar mest är faktiskt invandrare som kommer hit och inte vill annat än belasta samhället. De bryr sig inte och de bryr sig inte ett smack om att lära sig språket eller integrera sig med svenskar. Alla de jag känner åker en svart BMW eller svart Mercedes. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige är en tjänstemannastyrd diktatur med lagstadgad tortyr av medborgarna. Läs mer hos Insolvens Stockholm (http://insolvensstockholm.se/ läs även hos deras länkvänner för att se sanningen om Sverige) mycket intressant läsning om hur "demokratin Sverige" behandlar medmänniskor idag anno 2010. Man behöver inte vara insolvent själv för att häpna över den psykiska tortyr som pågår dag ut och dag in för > 400 000 människor i Sverige, och det är sanktionerat av politiker och utfört av tjänstemän betalda med skattemedel, denna "hantering" kostar Sverige uppemot 50 miljarder per år.

Om inte det är skendemokrati då vet inte jag. 1zgarz5.gif

Mvh

BBJ

Hej BBJ..på väg till sängen så bläddrar jag tillbaka i denna tråd och hittar detta inlägg.

Att du framställer Sverige som en tjänstemannastyrd diktatur tycker jag att du borde framföra som en åsikt och inte som fakta.

Hur tycker du själv att Sverige borde styras om inte via fria val ??

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej BBJ..på väg till sängen så bläddrar jag tillbaka i denna tråd och hittar detta inlägg.

Att du framställer Sverige som en tjänstemannastyrd diktatur tycker jag att du borde framföra som en åsikt och inte som fakta.

Hur tycker du själv att Sverige borde styras om inte via fria val ??

Fritz..

Fria val ?

Har du varit med och nominerat samtliga personer som står på vallistorna ?

Nej, jag trodde det.

Där handlar det bara om en enda sak:

Kliar du min rygg så kliar jag din.

Vet inte om jag vill kalla det system som används i Sverige som "demokratiskt".

Sedan har du nästa aspekt på det hela.

Man brukar inbilla sig att Ministrarna i regeringen är dom som styr och ställer utefter vad riksdagen beslutar att dom ska utföra.

NEJ.

I verkligheten är det Statssekreteraren inom varje departement som beslutar vad som ska läggas fram till Ministern samt dessutom gjort en anteckning på vad och hur ministern ska besluta eeller uttala sig.

Kallar inte det systemet "Fritt" eller vad säger du själv ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessa invandrarfamiljer finns i var stad i vårt vackra land. Inte nog med det..det finns svenskar också som lever liknande, men det som irriterar mest är faktiskt invandrare som kommer hit och inte vill annat än belasta samhället. De bryr sig inte och de bryr sig inte ett smack om att lära sig språket eller integrera sig med svenskar. Alla de jag känner åker en svart BMW eller svart Mercedes. :D

Exactemente, invandrarfamiljen i fråga bor i en bidragssubventionerad lya i centrala Stockholm, förmodligen en av de största och naturligtvis kör, som Ni mycket riktigt nämner, omkring i både Märsor och BMWar men inte nog med det.

Gubben har följande bilar registrerade:

Volvo PV - 1946

Ford Mustang - 1966

Pontiac Tempest - 1966

AC Cobra - 1966

De Tomaso Pantera - 1971

Porsche 911 Targa - 1973

Porsche 911 Carrera - 1987

Ferrari 456 - 1999

BMW M3 - 2003

Dessutom en del andra i stallet:

Daimler - 1950

Cadillac - 1969

Daimler - 1990

VW Caravelle - 1997 (miljöbil)

Chevrolet - 1999

Mitsubishi Pajero - 1999

Saab 9-5 - 1999

Mercedes-Benz - 2000

Lexus - 2005 (miljöbil)

Mercedes-Benz - 2005

Porsche Carrera - 2005 (leasing)

Saab 9-5 - 2005 (miljöbil)

Saab 9-5 - 2005 (miljöbil)

Volvo V 70 - 2005

Volvo XC 90 - 2005

Volvo S80 - 2006

VW Caravelle - 2006 (miljöbil)

Förmodligen tjyvgods som avyttras på svarta marknaden, det vet man ju hur sådana är ..

Hovnarren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, invandrarfamiljen i fråga bor i en bidragssubventionerad lya i centrala Stockholm, förmodligen en av de största och naturligtvis kör, som Ni mycket riktigt nämner, omkring i både Märsor och BMWar men inte nog med det.

Gubben har följande bilar registrerade:

Volvo PV - 1946

Ford Mustang - 1966

Pontiac Tempest - 1966

AC Cobra - 1966

De Tomaso Pantera - 1971

Porsche 911 Targa - 1973

Porsche 911 Carrera - 1987

Ferrari 456 - 1999

BMW M3 - 2003

Dessutom en del andra i stallet:

Daimler - 1950

Cadillac - 1969

Daimler - 1990

VW Caravelle - 1997 (miljöbil)

Chevrolet - 1999

Mitsubishi Pajero - 1999

Saab 9-5 - 1999

Mercedes-Benz - 2000

Lexus - 2005 (miljöbil)

Mercedes-Benz - 2005

Porsche Carrera - 2005 (leasing)

Saab 9-5 - 2005 (miljöbil)

Saab 9-5 - 2005 (miljöbil)

Volvo V 70 - 2005

Volvo XC 90 - 2005

Volvo S80 - 2006

VW Caravelle - 2006 (miljöbil)

Förmodligen tjyvgods som avyttras på svarta marknaden, det vet man ju hur sådana är ..

Hovnarren Arne

:diablo::kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej BBJ..på väg till sängen så bläddrar jag tillbaka i denna tråd och hittar detta inlägg.

Att du framställer Sverige som en tjänstemannastyrd diktatur tycker jag att du borde framföra som en åsikt och inte som fakta.

Hur tycker du själv att Sverige borde styras om inte via fria val ??

Fritz..

Hej Fritz!

Ett exempel på de "fria val" vi har i "demokratin" Sverige finns hos Justitiedepartementet. Vi kan rösta på vem vi vill. Hur länge vi vill. Vilka sitter kvar oavsett valutgång? Tjänstemännen. Partier må tycka, vinna eller förlora, det har ingen betydelse. För när det handlar om makten så ligger den inte hos de sk folkvalda.

Om tex ett förlslag till lagändring tas fram av politiker i och med nytt valresultat. Men åren går och inget händer utan allt dras i långbänk. För så länge justitiedepartementet inte vill ha några förändringar så kommer det inte bli några förändringar, allt förhalas och fördröjs, för att sen ska ytterligare en utredning tillsättas, under tiden så krossar andra tjänstemän människor i landet med de regler som just nu ligger i någon långbänk. Så agerar tjänstemän i dagens sverige, oavsett vem som sitter i regeringsställning.

Dessa tjänstemän sitter säkert på sitt arbete. Fullt uppbackade av anställningsavtal. Tillsatta tjänster som inte på något sätt har med valutgång att göra. Regeringar kommer, regeringar går. Ministrar likaså. Tjänstemännen (i detta exempel på justitiedepartementet) sitter kvar. Gamla och nya regeringar, samma tjänstemän, samma inriktning på besluten som i slutändan kan slå sönder företag, familjer och enskilda individer.

Jag har ingen generallösning på demokratifrånvaron i landet, men att den lyser med sin frånvaro gör mig orolig. Sen att andra inte oroas, oroar mig ännu mer. Men, men alla har rätt till en åsikt!

Ok, that's life. whistle.gif

Mvh

BBJ

jap.gif

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt e de,redan för 2000 år sedan fanns det dom "röda och dom "blå, inte mycket som har ändrats där inte!

Dom röda vill ha så många som det går i sjukpension,medans vi blå (usch mig asså, har man rätt att leva här) vill att alla skall vara friska och jobba och ha kompisar på jobbet! Men Sverige måste väl ändå få ha världens mest sjuka folk, visst är det rättvist mot oss andra som sliter varje dag?smile.gif

Till Audirs2 och andra som tyvärr missförstått mina inlägg (tror jag huh.gif )! Det har iofs absolut inget att göra med om någon är "röd/blå/grön" eller andra politiska färger.

Jag vet att det är Off-Topic det jag skrivit, men det hör ihop med den politiska diskussionen som uppstod i tråden i alla fall. smile.gif

De siffror jag hänvisade till har bara delvis att göra med FK, men den kostnad som jag angav (50 miljarder) kommer att växa oroande snabbt i och med FK:s nya inriktning. 1zgarz5.gif

50 miljarder är det som vi skattebetalare (jo, jag jobbar och betalar skatt jag också sen c:a 40 år tillbaka i tiden och sist jag var sjukskriven var över 15 år sen) tex får betala pga att dagens Utmätningsbalk har över 300 år på nacken och detta har upptäckts av skrupelfria inkassobolag. Många av dem med säte utanför Sverige. De köper upp hela stockar av skulder som tex banker har, skulder som de ursprungliga fodringsägarna redan skrivit av som förlust, för en spottstyver tex 10-15 % av ursprungsskuldens värde. Med hjälp av den uråldriga Utmätningsbalken kan dessa inkassobolag sedan kräva gäldenären på hela ursprungsbeloppet + godtycklig ränta + diverse skumma avgifter. I Sverige har vi det sen så fint ordnat att de själva inte behöver göra så mycket mer, de sänder över hela stocken till kronofogden (elektroniskt) och våra tjänstemän (fogden betald med skattekronor) ser sen till att pengarna trillar in till inkassobolagens konton, i många fall resten av gäldenärens liv, pga att själva skulden inte minskar eftersom räntan alltid prioriteras först av indrivna pengar. rtfm.gif

Att dessa inkassobolag inte drar sig för att driva in preskriberade skulder mha fogden är än mer skrämmande. De behöver inte ens visa upp fullständiga dokument på att skulden inte preskriberats om gäldenären protesterar, utan fogden väljer i 9 fall av 10 att tro mer på inkassobolagens påståenden än på gäldenärens.diablo.gif

Jag har läst igenom det som presenterats på bla Insolvens Stockholms hemsidor och blogg och på Fattiga Riddares blogg, där många många fler skrämmande fakta framkommer. Så jag skulle kunna skriva många fler exempel, men för den om vill veta mer om snart 500 000 personers liv och livssituation kan gå in där och läsa själva. Jag blir i alla fall mörkrädd när jag ser hur lätt ens eget liv skulle kunna slås i spillror oerhört snabbt pga en oförutsedd händelse som INTE har det minsta att göra med det som målas upp i fåniga program som tex Lyxfällan på TV3. crazy.gif

Men jag ska inte dra tråden mer Off-Topic nu, utan ber de som vill veta mer att själva kolla de länkar jag bifogat.smile.gif

Insolvens Stockholm: http://insolvensstockholm.se/

Insolvens Stockholms blogg: http://insolvenssthlm.blogspot.com/

Fattiga Riddare: http://www.fattiga-riddare.se/

Fattiga Riddares forum: http://www.fattiga-riddare.se/forum/

Mvh

BBJ

jap.gif

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, invandrarfamiljen i fråga bor i en bidragssubventionerad lya i centrala Stockholm, förmodligen en av de största och naturligtvis kör, som Ni mycket riktigt nämner, omkring i både Märsor och BMWar men inte nog med det.

Gubben har följande bilar registrerade:

Volvo PV - 1946

Ford Mustang - 1966

Pontiac Tempest - 1966

AC Cobra - 1966

De Tomaso Pantera - 1971

Porsche 911 Targa - 1973

Porsche 911 Carrera - 1987

Ferrari 456 - 1999

BMW M3 - 2003

Dessutom en del andra i stallet:

Daimler - 1950

Cadillac - 1969

Daimler - 1990

VW Caravelle - 1997 (miljöbil)

Chevrolet - 1999

Mitsubishi Pajero - 1999

Saab 9-5 - 1999

Mercedes-Benz - 2000

Lexus - 2005 (miljöbil)

Mercedes-Benz - 2005

Porsche Carrera - 2005 (leasing)

Saab 9-5 - 2005 (miljöbil)

Saab 9-5 - 2005 (miljöbil)

Volvo V 70 - 2005

Volvo XC 90 - 2005

Volvo S80 - 2006

VW Caravelle - 2006 (miljöbil)

Förmodligen tjyvgods som avyttras på svarta marknaden, det vet man ju hur sådana är ..

Hovnarren Arne

Men visste du att det krävs ca. 20000 inkomsttagare med normal lön, per år, för att betala för ca. 2400 ensamkommande flyktingbarn/ankarbarns kostnader, per år? Då känns en Mercedes eller två här och där som små pengar. Men det är som bekant häftigt att betala skatt enligt Mona "Toblerone/JagHatarSverige" Sahlin. Tänk på det när ni röstar 19 september.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...