Jump to content
IGNORERAD

Busslista


Nerike

Recommended Posts

Guest wwwebster

Buss i Thailand kan vara fashinerande när man kommer från ett land där folk blir irriterande om bussen går 14.36 istället för 14.34 som det står i tabellen. När jag skulle ta bussen in till stan från byn så sa min tjejen att den kommer mellan två och halv tre men ibland kan den vara försenad...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Caveman

hehehe...och minibussarna går när de blivit fulla,väntetid 5min-flera timmar :morgon:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Dinkel

Jag brukar betala 2000 bath till korat med taximeter, men fråga dom när ni åker i bilen fråga inte vid olika taxistationer då blir det dyrare.

Brukar bli taxi dit om det inte är många från bkk som ska med(dom tar bara fem pers i bilden). eftersom jag brukar stanna i Bkk en natt när jag landar så brukar jag fråga kille i taximetern om han kan hämta upp mig i morgon och priset är 2000 bath (men då betalar jag bil tullarna och det är inte många bath men går snabbare)

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengt-erik

Dom flyger inte till Korat, men här har du deras site

http://www.airasia.c.../th/en/home.jsp

Dom här kommer att börja flyga till Korat inom kort, men dom kommer nog bara flyga på beställda flygningar då tidsvinsten inte blir något att jämnföra.

http://www.air-phoenix.com/

Men skulle tro att dom kommer att flyga till typ Phuket och Chang Mai, alltså lite längre stäckor.

Det är tråkigt att Thailand näst största stad inte har direkt flyg, till mer ställen än just Bkk men mot beställning.

Men Air Pnoenix har sastat mycket på att göra ordning av korats flygplats, så visst kommer dom nog att börja flyga i olika riktningar inom sin tid.

Kolla gärna in bilder från Isan så finns det bilder från Flygplatsen.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Nerike

Hittade air asia, kollade även tåg, men de är samma

priser, men tar ca 10 tim med tåg till Ubon,

så de blir flyg igen

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...