Jump to content
IGNORERAD

Hur anpassad kan man bli?


Vaxet

Recommended Posts

Tja, vad gör man inte för att anpassa sig till sin omgivning?

Igår t.ex var jag ute och spelade biljard (i lokala barligan) och dök på en skittrevlig finne som var här på semester.

Han ville låta mig ta del av sina mycket lokala finska sedvänjor och envisade med att bjuda på B52 hela kvällen.

(i Sverige anses väl B52 vara kärringdricka men enligt honom fattar svenskar ingenting eftersom de är fjollor och bögar)

Vanligtvis dricker jag ju bara "Jack coke zero" numera men han envisades dessutom med att B52 var bra för hälsan.

(han visste för han sålde descinficerade handskar till sjukhus i Tampere)

Och eftersom jag är så anpassningsbar så böjde jag mig och drack B52 hela kvällen.

Har aldrig känt mig så finsk som i går. :)

FEL Bussen...

Du har aldrig känt dej så Finsk som i dag... Herr Kankonen på besök? hehe

Ändrades av Odin

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    5

  • noBuzz

    4

  • måne

    3

  • Odin

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

FEL Bussen...

Du har aldrig känt dej så Finsk som i dag... Herr Kankonen på besök? hehe

Var faktiskt lite svensk (fjollig) i morse men det har gått över nu när jag morskat upp mig.

Eller.. norskat.. menar jag. Mina norska kompisar har bjudit upp ikväll och det vart whisky och lakkrisschåtts.

Sen åkte jag hem medans dom fortsatte ut. Jag skulle ju vara duktig och gå i sängs tidigt.

Men det "dritte sej" för nu ska jag ut och jaga mer lakkrisschåtts. :)

Får se om jag känner mig finskare i morgon. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Norrmän?? Finnar??

Är du nån jäkla skandinavisk samlingspunkt Mr. Buss..

Ok lite avvis är jag som lovat avhållsamhet från alkohol ( :diablo: Nyårslöfte :suicide: ).

Såå hoppas det smakar lusekofta i munnen på dej i morgon bitti... Shok dee.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur länge ska det gälla>>>>>>>>?avresa Thailand 4 april?

Trevligt åker den 6 april!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

:wai:

Hur länge stannar du Svampen?

Bara 3 veckor frugan stannar 4.5 vecka.

Det blir Bangkok 2 nätter sen udon thani med en kompis ett par dar. :drinks:

Songklang Pattis sen 1 vecka på Maitan Jomtien "vila upp sig ha ha"!!! :crazy:

MVH Svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

:wai:

Bara 3 veckor frugan stannar 4.5 vecka.

Det blir Bangkok 2 nätter sen udon thani med en kompis ett par dar. :drinks:

Songklang Pattis sen 1 vecka på Maitan Jomtien "vila upp sig ha ha"!!! :crazy:

MVH Svampen

Ok, tänkte åka ner någon gång efter vattenspektaklet, vore kul att ta några järn med dig... :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, tänkte åka ner någon gång efter vattenspektaklet, vore kul att ta några järn med dig... :drinks:

Gärna vore kul är ju i trakterna då skickar ett mejl med telenr!

MVH Svampen :wai:

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen mina damer, det finns ju paraplyer om ni nu är så söta att ni smälter av lite vatten... Ställ upp för gruppen och hjälp oss röjja lite...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här anpassad får vi hoppas att ingen här på forumet blir.

German apparently drinks himself to death

post-5548-126353802321_thumb.jpg

Bachor’s room was filled with hundreds of empty bottles of whisky.

Boonlua Chatree

A 44-year-old German man apparently drank himself to death inside his Soi Honey Inn apartment filled with more than 100 empty whiskey bottles.

Dietmar Horst Bachor was found lying on the floor of his guesthouse room next to a bottle of Blend 285 whiskey and various mixers. Nearby police found the boxes of empty bottles.

Bachor’s long-time partner Thongsri Kokrum told police her boyfriend drank hard and played hard, mixing his drinks with dalliances. He drank up to three bottles of whiskey a day, she said.

Thongsri, 43, told investigators she was not at home when Bachor died. Police found no signs of violence in the room and assume he died of causes related to his drinking or a heart condition, but sent the body for an autopsy.

http://www.pattayamail.com/current/news.shtml#hd13

post-5548-126353802321_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Så här anpassad får vi hoppas att ingen här på forumet blir.

German apparently drinks himself to death

post-5548-126353802321_thumb.jpg

Bachor’s room was filled with hundreds of empty bottles of whisky.

Boonlua Chatree

A 44-year-old German man apparently drank himself to death inside his Soi Honey Inn apartment filled with more than 100 empty whiskey bottles.

Dietmar Horst Bachor was found lying on the floor of his guesthouse room next to a bottle of Blend 285 whiskey and various mixers. Nearby police found the boxes of empty bottles.

Bachor’s long-time partner Thongsri Kokrum told police her boyfriend drank hard and played hard, mixing his drinks with dalliances. He drank up to three bottles of whiskey a day, she said.

Thongsri, 43, told investigators she was not at home when Bachor died. Police found no signs of violence in the room and assume he died of causes related to his drinking or a heart condition, but sent the body for an autopsy.

http://www.pattayamail.com/current/news.shtml#hd13

Man ska ju ta seden dit man kommer – eller som tysken förmodligen tänkte med tanke på alla whiskyflaskor:

One has to ”blend” in . . . :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Min gode vän NoBuzz dricker alltid Coke med whisky när vi är ute och festar. Har alltid förundrats över detta, då att grogga med whisky är äckligt tycker jag.

Dessutom har jag samma åsikt om att grogga med Coke, äckligt.....tills nu sista tiden!

Har helt ändrat uppfattning och gillar nu denna för mig tidigare konstiga blandning av Coke och whisky.

Vet ju att thaiare gillar denna blandning och antagligen har jag nu bott tillräckligt många år i Thailand för att min kropp gett upp och anpassat sig till lokala smaken, där just whisky-coke är så vanligt.

Men om jag stannar här ännu längre, hur långt kommer det att gå då?

Var igår ute med svärmor och frugan på lyxkrogen Manhattan i Jomtien.

Lite dyrt, men jätte gott, och vad får jag då se där?

Jo en välklädd farang som talade i det närmaste perfekt thailändska, vilket för mig innebär att han bott här nere rätt många år.

Han beställer in en Kobebiff (3000 baht) och när denna sedan serveras så dricker han vatten till denna lyxbiff, ja alltså inte bara vatten.

Han korkar nämligen upp en flaska Lau khao och snapsar denna dryck i parti och minut, dricker vatten och äter 3000 bahts köttbit..snacka om att ha blivet Thailandiserad, eller?

Hur långt kan detta fortgå för en farang, kommer man gradvis anpassa sig till thailändska seder och maner och efter sisådär jättelänge, vara helt anpassad, eller?

Själv vet jag ju att jag inte klarar av att dricka Lau khaou, blev skitfull på Magroods fest i Roi et i höstas efter att ha testat denna deiselaktiga dryck, så när jag börjar gilla denna då bär det av mot Svedala igen, annars super jag väl ihjäl mig.

Men vad tror ni, kan en farang så småningom bli i det närmaste helt som en thailändare, i smak. i uppträdande, i tänkande och i sin verklighetsuppfattning.

Roligt inlägg Vaxet!

Det verkar att restaurangen Manhattan är ganska anpassad. Hur många liknande restauranger i världen skulle tillåta lao khao inom sina lokaler? Det finns ju så otroligt mycket gott att dricka där! Tur att lao khao inte var på menyn när vi åt där.

Jag tycker förresten att du är mycket mer anpassad än jag efter ditt besök i Magroods hemby. Själv kämpar jag emot in i det sista med att börja dricka innan kvällen samt aldrig själv köper lao khao! Men det var kul att du fick igång mig mitt på dagen genom att bjuda på lao khao i fasterns butik. Jag kände mig så thailändskt då! :drinks:

Själv kan jag gå ganska långt med att anpassa mig i Thailand. Jag håller på att lära mig språket och hoppas att även kunna lära mig laotiska. Om jag hade tid skulle jag gärna förkovra mig djupt i thailändsk kultur, litteratur, historia, osv. Att operera sig som Buzzen funderar på verkar lite extremt även om en del latinamerikanare gör så för att hävda att de är japanska ättlingar för att kunna invandra till Japan. Men operera mig skulle jag hur som helst göra innan jag skulle ta till mig thailändsk dryckeskultur. Att dricka en öl som består till hälften av smält is gör jag inte mycket för. Varför ska man blanda god och dyr whisky med läsk eller annat? Vem kan njuta av smaken i en riktig god whiskey som har lagrats länge om det blandas med 3 delar sött Coca Cola? Då kan man lika väl ta vilken billig whisky som helst om syfte enbart är att berusa sig!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag anpassad! Efter snart 8 veckor här så sitter jag och surfar på altan, det är 23 grader på termometern... och jag fryserdiablo.gif .lite

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Var igår ute med svärmor och frugan på lyxkrogen Manhattan i Jomtien.

Jag tycker du har kommit riktigt långt i din anpassning när du kallar Manhattan för lyxkrog.

Man skulle ju kunna tro det när man ser de löjligt höga priserna, men det här stället är ganska typiskt för Thailand - låtsas utan att kunna.

Här har jag blivit severad medioker mat av personal, som inom höravstånd fnittrande kommenterar gästernas utseende och beteende.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Klockrent att dricka wiskey med soda speciellt i Thai klimatet, då får man i sig all vätska man behöver och kan hålla på i en massa timmar

smakar inte så dumt heller, schysst wiskey drickes helst rent men passar bättre i ett kallare klimat tycker jag!

Wiskey coke blir så djäkla sött!

Kan bara hålla med drinks.gif Men efter förra resan försökte jag mig på det i Sv å fan det var inte alls lika givande sad.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...