Jump to content
IGNORERAD

NANA storys, skvaller, anekdoter definitivt del 5!


Guest forsnow2

Recommended Posts

Guest forsnow2

Hej,

Ok, här har vi del 5.

Jag tillägnar del 5 till Otto i Örkeljunga, samt till till Sven-Erik i Skutskär.

När Otto jobbar 07:00 till 18:00 6 dagar i veckan för att spara till en semesterresa till Thailand så ligger han i. Ja, för han ska nämligen ner till paradiset. Träffa thaitjejer i barerna. På jobbet så säger han att han ska till Thailand och dyka samt njuta av en välbehövlig semester. Men innerst inne så vet ju folk på hans arbetsplats vad han ska göra. Ja, de har fördomar. Antagligen så tror de att han jagar småbarn och är pedofil.

3 veckor i Thailand. Ja, han har supit och gett bort sina pengar. På vägen hem i flygplanet så gråter han. Han undrar hur han ska få en biljett till paradiset igen...

Min story är fiktiv. Men vet ni hur många gubbar jag träffat som har berättat en liknande story? Ja, jag kan bara tala om att det är ett antal!!!

Varför Thailand?

För att det är varmt! jaha? För att maten är god! Jaså? De har fina stränder! Ja, men har de inte fina stränder i Grekland? Det finns bra Shopping!. Ursäkterna är många för tex. Otto samt Sven-Erik.

Det är absolut vedertaget att komma med en ursäkt. Ja, eller en lögn! Kalla det vad ni vill.

Jag vet inte hur många plan det landar i Bangkok och Phuket från farangland under högsäsong. Men ska vi anta att det är ett ANTAL?

Handen på hjärtat hur mycket folk är ute efter dykning respektive ha-kul supa-träffa-tjejer? Har ni gått på tex. Nana Plaza under juli månad i spöregn? Man kan åka in med bil och släp och vända. Det är tomt.

Ja, under högsäsong så är det smockat. Men det lustiga är att vissa barer är nästan alltid tomma? Kollar man 10 barer så har 2st alltid folk. Ja, även i ihållande spöregn? Hur går det till? Jag ska inte nämna namn på barerna. Men nog har de ett bra koncept?!? :)

I vintras träffade jag en kille från Kanada som hade varit nere 3 resor under vintern. 7 dagars resor varje gång. Denna den tredje resan skulle han till Isaan och gifta sig med sin prinsessa. Snabbt jobbat. Han tyckte jag var en idi*t som inte hade gift mig som dessutom bodde i Bangkok och hade alla chanser. Har ni sett hur utplockat det kan vara under högsäsong? Ja, det är enormt mycket folk från västvärlden som har en tanke när de reser till Thailand. JAG SKA HA EN TJEJ! Iväg med tjejen till byn sen skicka pengar sedan se till att hon kommer till farangland. Ja, eller så gör man som jag.Flyttar till Bangkok :D:kort:

HAR THAITJEJEN JAG TRÄFFAT EN THAIGUBBE?

Tjejen Otto träffade i en pissbar i phuket. Har hon en thaigubbe i hembyn?

När jag flyttade till Soi 4 i Bangkok. Så hände det alltför ofta att jag tog en bit mat eller en öl på gatan på väg hem. Jag såg mycket motorcyklar med thaikillar som satt och väntade. Ja, de hade parkerat överallt från Soi 4 till Soi 11. Efter några månader lärde jag känna en del av killarna. De var bra killar. Vänliga, Hjälpsamma. De kunde bjuda på en öl ibland.

Efter ett tag så frågade jag: Varför är ni här varje natt med era motorcyklar?

WAIT MY GIRLFRIEND SHE WORK NANA...

Ja, ok! Normalt?! I vilket fall som helst så blev jag bjuden på mat och annat det var en av killarnas tjejer som betalade. Ja, så fort en av tjejerna dök upp. Så fick en av killarna 1000 BATH han lommade iväg till Family Mart för inköp av Samsong.  Ja, detta har hänt vid flera tillfällen!!! Jag vet inte varför jag skriver detta. Men jag kan tala om att jag känner ett stort antal tjejer på tex. NANA som har thaikillar. Ja, vissa av killarna jag lärde känna jobbar i sexbranchen i Patpong. De går också med faranger. Undrar hur mycket de tjänar? Undrar om farangbögar är frikostiga ??? Härliga tjejer och killar? :)

VARFÖR SÅ SURA?

Sawadee khrap bai Pratunam khrap (säger jag till moppetaxigubben).

Till svar får jag: öööööööö

Samt en sur min...

Var är det leende folket? I Byn dit ni reser om vintrarna med er gumma?

Eller är det ett storstadsfenomen? Att vara sur och inte vara vänlig?

Jag var i pratunam för ett tag sedan. Det var 36+ och en luftfuktighet som får elefanter att skena på en unken savann.

Jag var på väg till Baiyoke 2. På vägen förbi så fanns det en glassbox utanför en butik.

HELLO I WOULD LIKE TO BUY ONE ICE CREAM.

Inne i butiken sitter det en thaikines kvinna i en tältstol. (slappar, halvsover). Hon tittar på mig. Inte en ansträngning att resa på sig.

Excuse me. Icecream please?

Nu får jag en sur blick. Att  resa på sig tar lång tid. Ja, hon hasar sig fram. Hon drar benen efter sig. (I kylskåpet för läsken så ser jag ett anslag)

IF YOU OPEN CAN OR BOTTLE BEFORE PAYING YOU PAY DOUBLE

Ja, tjejen är fruktansvärt sur och går som en snigel. Så jag säger:

Hello i want my icecream now NOT tomorrow. What is the problem? How much for Cornetto ice cream?

50 BATH får jag till svar. Ja, och nu en ännu surare blick...

But it's only 20 BATH. I go now.

Vet ni vad hon gör? Hon går tillbaka till sin stol.

:D:D:D:D

Är det ett storstadfenomen? Ja, detta är kanske ett hemskt exempel.

Men jag vet flera exempel. Jag vet t.om. när mina thai vänner har skämts för sitt eget folkslag. Jag tror att detta är influenser av västerländsk stress?

Eller???

ÖVERFALLEN

Jag har inte nämt detta tidigare. Men för nåt år sedan på väg hem i natten på Soi 4. Så kom det tre Katoyer... HELLOOO WHERE YOU GOOOO?

I go home svarade jag.

2 st framför mig en bakom mig. Jag går vidare. Jag känner en hand på min bakficka. Min plånbok!!!

Jag vänder mig om och puttar och säger bestämt. DON'T FUCKING EVEN TRY!!!

De slutar med att vi står och gapar och puttar på varandra. Från ingenstans så får jag en spark i ryggen. Jag ligger på trottoaren. Vänder mig om...Där står en engelsman. FIGHT WITH ME YOU COCKSUCKER. DON'T HIT WOMAN. Jag reser på mig och förklarar att dessa kvinnor är herrar och att de försökte ta min plånbok. Engelsmannen drar en kniv och säger: I WILL CUT YOU!

Ja, jag la benen på ryggen. Det hade nu dykt upp folk och de undrade vad som hade hänt...

Jag lommade hem. Inga problem. Ingen skada skedd.

Men jag kan försäkra er om att det finns dårar. :)

Mvh

Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest MrBomBom

Bra skrivet.

Själv åker jag bara till Thailand för att dyka..I köttgrottan... ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Skönt att se att en boende i Bangkok sett och kan förmedla vissa obekväma sanningar.

Att många bartjejer har en thaikille i bakgrunden. Ett fenomen jag ochså upplevt massor av gånger, bodde

bla hos en bartjej på hennes rum ganska länge och pratade med många bartjejer som berättade att de hade

thaiman på samma gång som de låg med faranggubbsen.

Det är det många faranggubbar inte vill inse, att lilla Noi "works for money, not love". Den devisen ändras

knappast när de åker med gubben till hans hemland.

Bra att du avlivar "myten" om den ständigt leende thaiaren.

Många av Kims sörgårdsbilder förmedlar bilden av Isaan och hembyn som ett leende paradis.

Grodan i kokosnöten, häpp.

Och ja de flesta singelfarangubbar åker till Thailand för att hitta en liten Noi att bygga hus åt i Isaan.

Bara att kolla in var de flesta medlemmarna på forumet häckar när de är i Thailand.

Ser fram emot nya sanningar från en som fattat galoppen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Skönt att se att en boende i Bangkok sett och kan förmedla vissa obekväma sanningar.

Att många bartjejer har en thaikille i bakgrunden. Ett fenomen jag ochså upplevt massor av gånger, bodde

bla hos en bartjej på hennes rum ganska länge och pratade med många bartjejer som berättade att de hade

thaiman på samma gång som de låg med faranggubbsen.

Det är det många faranggubbar inte vill inse, att lilla Noi "works for money, not love". Den devisen ändras

knappast när de åker med gubben till hans hemland.

Bra att du avlivar "myten" om den ständigt leende thaiaren.

Många av Kims sörgårdsbilder förmedlar bilden av Isaan och hembyn som ett leende paradis.

Grodan i kokosnöten, häpp.

Och ja de flesta singelfarangubbar åker till Thailand för att hitta en liten Noi att bygga hus åt i Isaan.

Bara att kolla in var de flesta medlemmarna på forumet häckar när de är i Thailand.

Ser fram emot nya sanningar från en som fattat galoppen.

BTT

Ja, Martin förmedlar en verklighetsbild som många vill sopa under mattan av olika anledningar.   :thumbsup:  Obekväma sanningar?

En del obekväma sanningar förnekar även du BTT... men det är nog bara för att du vill framstå som en "bra torsk" eller hur?

Men om sanningen skall fram, så är du ju inte en sådan där torsk som andra skriver om. Bartjejerna vill ju gärna vara med dig till skillnad från alla andra riktiga torskar, eller hur?   :D  

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Märkligt att vi kan uppleva så olika saker: visst finns bardamer med $$ i sinnet... men det finns ju annat med.

Och det skulle nog inte skada om författaren lämnar barerna lite..

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha.. kul episod om överfallet... knäppt jobbigt men symptomatiskt för den exotiska förvirring som är så underbar

och vanligt förekommande i Thailand. Verkligheten är bra mycket bättre än filmen.

Och det är det som är hela grejjen.. att det finns så mycket färg och smak i livet i Los.

Det är inte så att farangman hittat den stora kärleken i baren.

Och det är så att farangman hittar den stora kärleken i baren.

Och det är inte heller så att noi har thaigubbe.

Samtidigt så är det ofta sa att noi har thaigubbe.

Det är både och, ingetdera och mycket mer än så.

När man fattat det, så har man fattat galoppen.

Innan dess.. ingenting.  :)

Och föressten.. att bygga hus i issan är kul!

Betydligt roligare än att samla tomburkar i Sverige. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente För Snö, fattar inte hur man kan åka till Thailand och särskilt inte till Bangkok. Verkar ju bara vara en massa loosers där ... ja förutom du förståss.

Läs Ving-katalogen, där står allt!

BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Nonki

Hehe, Arne...det skall jag hjärna gjöra, om det är du som skall ut och reisa

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest forsnow2

Quote

Märkligt att vi kan uppleva så olika saker: visst finns bardamer med $$ i sinnet... men det finns ju annat med.

Och det skulle nog inte skada om författaren lämnar barerna lite..

Dr Rambone,

Går inte på barer...Har gjort det förr. Har Svartbälte i ämnet ;D

Det finns annat i Bangkok så var bara lugn. :thumbsup: Alltid kul att skriva.

Mvh

Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Forsnow2's "obekvama sanningar" ar val varken sarskilt obekvama eller sarskilt overraskande.

En hel del svenska man lagger alla sina besparingar pa att aka till Thailand och ha sex.

De flesta thailandska bartjejer har thailandska pojkvanner, oavsett om de dessutom har Farang "pojkvanner" eller inte.

Inte alla thailandare ar standigt leende; ar det inte bara idi*ter som alltid ler?.

Det ar sanningar som jag tror de flesta svenskar som besokt Thailand ett par ganger vet om och jag antar att de flesta pa detta forum tillhor denna grupp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant läsning :thumbsup:

Har tidigare läst Nana story 4 men hittar inte 1-3. Finns dessa att läsa också?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Underhållande läsning Martin.

När Jag träffar folk här hemma i Swedala och vi kommer in på detta med Thailand, så säger dom som har varit där oftast att " ohh " det är så trevligt där nere med alla leende människor.

Visst, det är kanske så att man bara ser det när man har varit på ngn turistort ort en gång.

När Jag sen säger att det inte alltid är ett leendes land och att det för det mesta är påklistrat leende så blir det oftast ett Ahaaa.

Man får helt enkelt fler bath om man ler, men alla kan oxå ha en dålig dag.

Ditt exempel med thaikinesen har man ju oxå stött på. Men i det fallet var det nog så att hon var väldigt slug.

Dubbla priset för läsken om den öppnades innan betalningen var i hennes hand?

  :laugh: ,  är det så att hon är lat och inte orkar bry sig om kunden, eller gör hon det med avsikt för att tjäna en extra batting?

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Caveman

Härliga rapporter från Sukhumvit  :thumbsup:

Kopiera gärna in dina tidigare alster ifrån TT, det tror jag skulle uppskattas av de som ej läst dessa :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Forsnow2's "obekvama sanningar" ar val varken sarskilt obekvama eller sarskilt overraskande.

En hel del svenska man lagger alla sina besparingar pa att aka till Thailand och ha sex.

De flesta thailandska bartjejer har thailandska pojkvanner, oavsett om de dessutom har Farang "pojkvanner" eller inte.

Inte alla thailandare ar standigt leende; ar det inte bara idi*ter som alltid ler?.

Det ar sanningar som jag tror de flesta svenskar som besokt Thailand ett par ganger vet om och jag antar att de flesta pa detta forum tillhor denna grupp.

Håller med.

Det intressanta är snarare vad som finns bakom den individ som tills dödagar försöker sprida "sanningar" om

sådant alla andra uppfattar som självklarheter.

Det är ungefär som att stå utanför spökhuset på grönan och skrika "spöken finns inte" tills man är blå.

Alla besökare har redan fattat att spöken inte finns men åker dit för att titta på fakespöken ändå.

För det är ju faktiskt kul.

Och den enda som egentligen har problem med det är den skrikande sanningsägaren.

Vilken kakafoni av förvirring måste inte dölja sig i hans hjärna? Spännande.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Håller med.

Det intressanta är snarare vad som finns bakom den individ som tills dödagar försöker sprida "sanningar" om

sådant alla andra uppfattar som självklarheter.

Det är ungefär som att stå utanför spökhuset på grönan och skrika "spöken finns inte" tills man är blå.

Alla besökare har redan fattat att spöken inte finns men åker dit för att titta på fakespöken ändå.

För det är ju faktiskt kul.

Och den enda som egentligen har problem med det är den skrikande sanningsägaren.

Vilken kakafoni av förvirring måste inte dölja sig i hans hjärna? Spännande.  :)

Jag har alltid betraktat dig som en "bra torsk" buzzen. Du har ju tagit ditt ansvar, även om du, som många andra konverterat från torsk till ädlaste bäckröding.

Vissa forskare skulle förmodligen kalla detta för mutation, men jag föredrar att kalla det för "fas två" efter man haft "gulafebern"

ps, kan inte du ordna med så jag kan få komma med på badträffarna? (oss gameltorskar emellan) ds

Link to comment
Dela på andra sajter

Bajjanajjarn,

Quote

ps, kan inte du ordna med så jag kan få komma med på badträffarna? (oss gameltorskar emellan) ds

Ska försöka ordna det. Vi har ju förstått att du så gärna vill.  :)

Hur är det själv med torskeriet? Fått nog än?  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde ju nämna at jag varit ädel bäckröding mest jämt.  :)

Det är bara du som så gärna vill se mig i torskskrud. Synd bara att jag gör

mig lika dålig i en sådan som du gör dig med miniräknare och hammare i handen.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Bajjanajjarn,

Ska försöka ordna det. Vi har ju förstått att du så gärna vill.    :)

Hur är det själv med torskeriet? Fått nog än?  :D

Tack buzzen, det uppskattar jag verkligen. Men du. säg inget till badmästarn, han skulle nog inte uppskatta det.   ;D

Beträffande mitt torskeri, så var det en kort intensiv period. Dessvärre kan man inte berätta så mycket om detta, eftersom 95% av forumet skrattar hakan av sig om man på något sätt försöker berätta att tjejen har ett jobb utanför nöjesindustrin. Vet inte varför, men jag tror det har något med "jante" att göra (du skall inte komma här och komma...)   ;D

hehe, att du var så fiskintresserad visste jag inte. Synd att du inte nappade på erbjudandet du fick tidigare. Just nu har jag tagit in 3 makrillar, 2 sikar från röken. Kvar ligger 2 bitar sidfläsk, som behöver en timma för att bli färdiga. Härlig doft...  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag Har En Vit Bil

Jag har också råkat lika illa ut som dej försnötvå, jag beställde mat på Gullivers, servitrisen var sur och grinig, jag blev nästan ledsen i ögat men sedan så bestämde jag mej för att skriva om det på ett internetforum så nu känns allt genast mycket bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...