Jump to content
IGNORERAD

Folkuniversitetet vs Medborgarskolan i Göteborg Feb2010


ernst

Recommended Posts

Funderar på att gå en nybörjare kurs i Thai här i Göteborg och kan inte bestämma mig vilken som är bäst.

1. http://www.folkuniversitetet.se/templates/Arr.aspx?id=175556&LeftMenuPageId=80106

2. http://www.medborgarskolan.se/templates/pages/CoursePage.aspx?lid=1480&cid=394584_Gustav&p=thai

Fördelerna jag ser med de olika är medborgarskolan har olika forsättningskurser dock boken som medborgarskolan använder är Thai lärobok för nybörjare som verkar vara utgiven av folkuniversitet.

Någon som har gått på någon av skolorna och läst thai o har synpunkter hur de kursen var?

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Hej det låter intressant har gått en sådan kvällskurs för några år sedan men pågrund av förlite övande hemma då så gav det inget resultat skulle gärna gå en igen då jag nu kan få lite extra övning hemma!

Vet ni om det är många som anmält sig?

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste själv på Folkuniversitet för några år sedan, men på den tiden hade dom fröken Ning som lärare.

Nu tror jag inte att det har någon större betydelse vilken skola man går på. Thailändska är lika knöligt att lära sig oavsett vilken skola man går på och räkna med att offra ganska mycket tid till "läxläsning" för att få ut något av kursen.

Numera bor jag i Thailand med en dam som inte kan ett ord engelska/svenska så visst går det att lära sig Thai, men det tog tid. I alla fall för en gammal gubbe som jag.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Mailade följande och frågade:

1. När är sista anmälningsdag?

2. Boken Thai lärobok för nybörjare vilket ISBN har den samt säljer ni boken och till vilket pris?

3. Vad kan ni berätta om läraren som håller kursen?

4. Vad är fördelen att gå denna kurs hos er jämfört med x

Folkuniversitets svar:

Sista anmälningsdagen är absolut senast 1 vecka innan kursen startar.

Den läroboken som vi kommer att använda på Thailändskakursen heter "Thai för Nybörjare" den hittar du på The book corner på Rosenlundsgatan 3.

Läraren heter Phakhana Panno och hon kommer ursprungligen från Thailand, hon är färdigutbildadlärare.

Det står inte jätte mycket information om kursen på medborgarskolanshemsida så det är svårt att säga om våran kurs är bättre på något sätt. Fördelen med våran kurs är att det läggs mycket tyngd på kommunikation samt att läraren är färdigutbildad. Kursen hos oss har nu tillräckligt med deltagare för att starta så den kommer garanterat att bli av.

Medborgarskolan:

1. Man kan anmäla sig ända fram till kursstart beroende på om kursen startar eller inte.

2. Boken "Thai Lärobok för nybörjare" har ISBN nr: 91-7434-482-X. Vi har boken och säljer den hos oss och förra terminen kostade boken 290:-. Priset kan kanske ändras lite beroende på om förlaget höjer priserna.

3. Kursledaren heter Suratda Kuna-Pålsson och har arbetat hos oss i många år både med matlagningskurser och språket. Suratda kommer från Thailand och har bott i Sverige sedan slutet av 80-talet och hon arbetar även som modersmålslärare.

4. Vi värnar om att ha bra kursledare och Molinsgatan 7 där vi har våra kurser i språk ligger centralt i Göteborg.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Men hallå. Hur svara jag????

Siten verkar ju helt kockobello. Jag vet inte vad jag gör. Har jag svarat eller?? Herre gud sicken site.

Tommy

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...