Jump to content
IGNORERAD

Att banta i Thailand


noBuzz

Recommended Posts

Mina blodvärden var katastrof för några månader sedan (triglycerider 316 ml/dl, hög kolesterol, fettlever etc) så jag var tvungen att göra något.

Började med en diet och idag t.ex åt jag smaskiga gorgonzolafyllda biffar gjorda på färs av oxfile.

Såsen gjordes på sky, vispgrädde, massor av smör, soya och rödvin.

Till hade jag en stor rucolasallad med oliver, sparris, paprika och annat smaskens dränkt i en örtdressing gjord på fet majonäs.

Var och kollade mina blodvärden i morse och triglycerinet var helt återställt efter bara 4 månader. Kolesterolet var också bättre men fortfarande lite högt.

Därför fick jag ha i en extra äggula som bindemedel i biffarna idag. Får försöka tvinga i mig mer fett framöver med.

Smaksens är det i alla fall. Och jag har dessutom blivit av med 7 kg. great.gif

Slurp för bantning!

Thaianknytningen då? Jo, rätten jag åt idag kostade ca 40 kronor. Anledningen till att den blev så dyr var ju gorgonzolan för 20 kr.

Ost är ju dyrt i Thailand.

Fantstiskt!

post-3082-126313274541_thumb.jpg

post-3082-126313274541_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget ris, ingen pasta, ingen potatis, inget bröd, inget "riktigt" öl (bara San Mig Light) inget som innhåller något som påminner om socker !

Klarade jag det en vecka skulle jag vara glad :( .

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget ris, ingen pasta, ingen potatis, inget bröd, inget "riktigt" öl (bara San Mig Light) inget som innhåller något som påminner om socker !

Klarade jag det en vecka skulle jag vara glad sad.gif .

Poffa

Exakt! :)

Fast den där San Mig Lighten är en synd som säkert kostat mig några kilo jag annars hade gått ner!

Numera försöker jag stenhårt hålla mig till "Jack Coke Zero". Problemet är ju att de inte varar lika länge som en bärs.

Häromdagen vart det t.ex 11 st när jag bara var ute en kort sväng.

Undantaget bärsen och sockret i kaffet så är det lätt. Bara kött, fett och grönsaker. Saknar varken ris, potatis eller mackor alls.

Kom ner och kör en spa-vecka i pattis så får du se att du kommer att rasa i vikt.

Garanterar god mat och lagom med motion via kvällspromenader varje dag. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

"lagom med motion via kvällspromenader varje dag"

Lite mer motion får det allt vara om man är på besök i Pattis :whistle: .

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

"lagom med motion via kvällspromenader varje dag"

Lite mer motion får det allt vara om man är på besök i Pattis whistle.gif .

Poffa

Jösses... det låter som att det blir en ansträngande vecka. Jaja.. eftersom det är för hälsans skull så är jag övertygad om att frugan inte har några invändningar. dance.gif

Jag har med denna fina metod gått ner 2.6 kg sen juldagen. smile.gif

Bra där! Hoppas det fortsätter. Jag gick ner mina kilon första två veckorna och sen stannade jag av för att jag började slarva (öl och frukt).

Vad ligger du på nu? Jag vägde in mig på 88.5 i morse och ska ner till 80 tänkte jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Jösses... det låter som att det blir en ansträngande vecka. Jaja.. eftersom det är för hälsans skull så är jag övertygad om att frugan inte har några invändningar."

Jag menade givetvis t.ex. diskoteksbesök o.dyl. Vad tänkte Du på :huh: .

Även jag har lyckats plocka bort 2-3 kg, men i mitt fall är det tyvärr knappt "en piss i oceanen". Det borde vara mist 20-30 kg.

Vi får se vad frugan tycker om tanken på att släppa iväg mig till Pattis. Jag tror mig veta :diablo: .

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra där, men ett litet tips. va inte så fixerade enbart på vikten använd måttband oxå.

det kan ju vara så o ni tränar samtidigt o bygger lite muskler.

Jag stod stilla med viktnedgång under en period men midjemåttet blev mindre o mindre

så det gjordes framsteg ändå utan viktnedgång

Link to comment
Dela på andra sajter

Forumet har urartat till rena kafferepet med en massa fruntimmer som kacklar om bantningsdieter, vart är vi på väg.

Snart kommer väl trådar om nagelvård och sminkning för "män", Fodervärden borde förpassa dylika avsteg till Off topic!

Ovägde Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har minskat vikten med 15kg från April-09 och totalt 37kg under ett antal år. Man kan äta vad man vill men inte alltid eller ofta. Och ta bort alla "Light" produkter ur kosten!! det är mkt kemikalier i dom och dom ökar hungerkänslan. Testade såna ett tag. Lagar maten i smör idag t.ex. Det viktigaste är att minska på portionerna!Då drar magsäcken ihop sig och hungern minskar. Alkohol är en stor bov i de hela eftersom de innehåller massor med kalorier. Drick t,ex 2 glas vatten innan ni äter så blir man mätt fortare. Undvik Salt som binder mkt vätska i kroppen. En rask promenad före frukost gör bättre resultat än att gå efter man ätit. Men framförallt handlar det om att ta ett väl genomtänkt beslut och att stå upp för det, för den ende man sviker är sig själv om man ger upp. I buddismen säger man:: Du är herre över din kropp, du kan de du vill:: Men de kräver som sagt vilja att lyckas och det gäller att hålla ut, för ibland kan man få gå i veckor utan att minska mer än några hekto. Sätt inte upp för höga mål, utan ta en mindre etapp åt gången.

mvh Mr N N

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

På hösten 96 blev jag efter en tids kämpande av med hela 72 kilo! Dessa kilon har jag inte saknat på något vis.

Jag undertecknade bara skilsmässodokumenten. :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

"Jösses... det låter som att det blir en ansträngande vecka. Jaja.. eftersom det är för hälsans skull så är jag övertygad om att frugan inte har några invändningar."

Jag menade givetvis t.ex. diskoteksbesök o.dyl. Vad tänkte Du på huh.gif .

Något liknande, naturligtvis. :)

Du får väl muta fru med någon fin present i gult.

Link to comment
Dela på andra sajter

På hösten 96 blev jag efter en tids kämpande av med hela 72 kilo! Dessa kilon har jag inte saknat på något vis.

Jag undertecknade bara skilsmässodokumenten. diablo.gif

555 great.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

"lagom med motion via kvällspromenader varje dag"

Lite mer motion får det allt vara om man är på besök i Pattis :whistle: .

Poffa

Jamen, det blir väl en promenad från Soi Diana till Walking Street via gångvägen förbi Mike´s Mall ner till Beach Road, in på Walking street där vi avslutar med lite stångdans inklämd mellan 2 damer. Som avslutning kan vi också gå till Hot Tuna för lite nattmusik.

:dance1: gubben :dance1:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

På hösten 96 blev jag efter en tids kämpande av med hela 72 kilo! Dessa kilon har jag inte saknat på något vis.

Jag undertecknade bara skilsmässodokumenten. :diablo:

5555

Men om jag skulle ta ditt exempel så blir jag ju bara av med 40kg, hon e ju så jäkla liten.

Men hur gick det för dej Welder, man har ju hört så mkt. om att man går upp igen efter en sådan snabb-bantning?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

5555

Men om jag skulle ta ditt exempel så blir jag ju bara av med 40kg, hon e ju så jäkla liten.

Men hur gick det för dej Welder, man har ju hört så mkt. om att man går upp igen efter en sådan snabb-bantning?

Jag praktiserar ju sådan där jo-jo bantning. Då och då tillkommer det 40-45 kilo extra men de bär jag gärna och med den äran!

De sista kilona hoppas jag faktiskt att jag får behålla en längre tid och få frodas tillsammans med dem. Men vis av erfarenhet så ropar jag inte hej ännu.

De första 72 kilona som försvann började leva ett eget liv och har till min stora glädje förökat sig till drygt 90. :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag praktiserar ju sådan där jo-jo bantning. Då och då tillkommer det 40-45 kilo extra men de bär jag gärna och med den äran!

De sista kilona hoppas jag faktiskt att jag får behålla en längre tid och få frodas tillsammans med dem. Men vis av erfarenhet så ropar jag inte hej ännu.

De första 72 kilona som försvann började leva ett eget liv och har till min stora glädje förökat sig till drygt 90. :dance1:

Ja kan du tänka dej hur nästa ägare ska få kämpa för att banta bort dom extrakilona? Där hjälper nog inga GI metoder...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...