Jump to content
IGNORERAD

Bli ihop med filipinsk kvinna

Jonta2025

Recommended Posts

19 minuter sedan, skrev rolba:

Inget svar på frågan, men 4 timmar låter jobbigt. 😇

Det gäller att ha kondis 😛

• Bullseye 1
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jonta2025:

En liten prekär fråga kanske. Hur är det med mediciner genom tullen? Det är inget narkotikaklassat. Har insomningspiller jag haft i åratal samt piller som får "pillenillen" att stå i givakt i 4 timmar 🤩. Läste någonstans att du måste ha ett personligt brev från din läkare samt recepten på dem.

Insomningspillren har du väl läkarintyg på. I Thailand kan det inte vara något problem att få ett läkarintyg, borde inte heller vara så i Filipinerna. Till Thailand är det inte och även Filipinerna borde det inte vara något problem att köpa in stelpiller. Kanske lite känsligt att om man träffas första gången börja med att fråga var man ska köpa stelpiller.

Jag har tagit hem Sidegra men aldrig haft något läkarintyg. Har heller aldrig blivit kolla på Arlanda. Den dagen den sorgen, då får man väl säga "dä ska va gött o leva" till tulltjänstekvinnan/mannen. Fast hur stor humor har man om man jobbar i tullen?

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jonta2025:

En liten prekär fråga kanske. Hur är det med mediciner genom tullen? Det är inget narkotikaklassat. Har insomningspiller jag haft i åratal samt piller som får "pillenillen" att stå i givakt i 4 timmar 🤩. Läste någonstans att du måste ha ett personligt brev från din läkare samt recepten på dem.

Insomningspillren har du väl läkarintyg på. I Thailand kan det inte vara något problem att få ett läkarintyg, borde inte heller vara så i Filipinerna. Till Thailand är det inte och även Filipinerna borde det inte vara något problem att köpa in stelpiller. Kanske lite känsligt att om man träffas första gången börja med att fråga var man ska köpa stelpiller.

Jag har tagit hem Sidegra men aldrig haft något läkarintyg. Har heller aldrig blivit kolla på Arlanda. Den dagen den sorgen, då får man väl säga "dä ska va gött o leva" till tulltjänstekvinnan/mannen. Fast hur stor humor har man om man jobbar i tullen?

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Wangthong:

Tack för svar. Ja är 60 och hon 51 så det blir nog inga problem på skämmesfronten. 

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

Har alltid mediciner med mig åt båda hållen och blivit kollad i såväl Thailand som i Sverige. I Thailand bara garvade de åt min potensmed. och viftade mig igenom, I Sverige tar de allt man inte har recept på (om det krävs i Sverige)

• Ge karma 2
  • Bullseye 1
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Har alltid mediciner med mig åt båda hållen och blivit kollad i såväl Thailand som i Sverige. I Thailand bara garvade de åt min potensmed. och viftade mig igenom, I Sverige tar de allt man inte har recept på (om det krävs i Sverige)

Tack för svar. Det låter betryggande. 

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

• 3 månader senare...
On 2025-10-10 at 13:03, skrev måne:

75%? du får nog räkna lite högre men de vill ju ha koll på sin investering😂

Håller inte riktig med. Av de vi känner är det få som har tendens till svartsjuka. Men det kan vara väldigt olika i olika kretsar. 

Dela på andra sajter

Mickey1969
2 timmar sedan, skrev Jonta2025:

Hej allesammans
Nu har jag beställt flyg t.o.r Arlanda - Manila plus ett boende i 27 nätter 3 July till 30 Juli på ön Boracay. Tjejen jag ska möta på Manila flygplats har bott på ön i 15 år så någon "tourguide" behövs nog inte. "Tanten" som var tilltänkt när jag började tråden är avpolletterad. Alldeles för svartsjuk. Hon jagade en del av mina facebook vänner med skitsnack om mig ett tag men hon gav väl upp när hon förstod att det var lönlöst. 

Recensioner om Boracay är som vanligt både plus och minus. Om allt ifrån själva ön till de aktiviteter man kan pyssla med där. Jag går in med ett positivt lynne och tar det efter hand. Hittade iaf ett lägenhetshotell c:a 5 - 600 meter från White Beach. Station 2 om jag inte minns fel. Betalade c:a 6.500 riksdaler för 27 nätter. Flyget blir med Air China. Läste en tråd här om just det flygbolaget som var lite minus betonat. Tänker såhär; skiter i det för huvudsaken att jag landar tryggt på mina destinationer. 

Blir en lite konstig känsla att möta tjejen för första gången IRL. Men vi har chattat med både text och video så vi känner det grundläggande. Det går inte jämföra med den första damen, som var som en åskknall. Denna tjejen är lugn som en filbunke och väldigt klok och företagsam. 

Det är inte så himla mycket som krävs för att resa dit. Problemen kommer om och när hon ska resa hit. Känns som oöverstigligt just nu men vi får hjälpas åt. Inte klokt egentligen för det finns de som de facto anlitar firmor för att klara av "möget". 

Jaja, nu är jag iaf på väg om c:a 4 1/2 månad. 

bora.png

Ett par enkla frågor, varför måste tjejen vara från Filippinerna?

Nästa fråga är varför leta online när det är så mycket enklare och trevligare att möta människor i verkligheten.

När det gäller Air China så är det inget att vara orolig över, bra plats och bra service.

Men oftast är det ju väldigt långa tider som man måste vänta mellan flighterna i Peking.

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

Jonta2025
Precis nyss, skrev nitton57:

Håller inte riktig med. Av de vi känner är det få som har tendens till svartsjuka. Men det kan vara väldigt olika i olika kretsar. 

Så kan det naturligtvis vara

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Jonta2025
Precis nyss, skrev Mickey1969:

Ett par enkla frågor, varför måste tjejen vara från Filippinerna?

Nästa fråga är varför leta online när det är så mycket enklare och trevligare att möta människor i verkligheten.

När det gäller Air China så är det inget att vara orolig över, bra plats och bra service.

Men oftast är det ju väldigt långa tider som man måste vänta mellan flighterna i Peking.

På din första fråga så måste hon inte vara det. Jag föredrar bara filipinska kvinnor. Av en massa anledningar.
Min tjej jag ska träffa är 54 år och jag själv 61. Valde det ålderspannet för jag tror inte på ålderskillnader på 20 - 30 år. Kan fungera, visst men inget för mig. 
Din andra fråga: Vet i tusan om det är så mkt trevligare att mötas på en krog eller annorstädes ärligt talat. Online så har du en chans att lära känna tjejen under en längre tid. Dessutom är jag ganska trött på att jaga fruntimmer 🙂

Air China till Manila är en väntan på c:a 9 timmar. Hem är det bättre med bara 2 1/2 timmes mellanlanding. 3 - 4000 spänn billigare så jag tog det. 

• Ge karma 4
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...